Чер(ве)ният пи(а)р

Черният пиар на червените не е уникално явление, но е типично за манталитета на своите поръчители. Те държат да останат в сянка- не се гордеят, като че ли, с чистата мръсотийка, която поръчват и плащат. Както и във всичко останало, с изключение на самохвалството, над всичко при тях надделява столетният им инстинкт за конспирация – важно им е да се правят, че не стоят зад мръсната кампания, която вече започнаха (макар RE : TV вече да разкри, че зад агресивния телевизионен клип срещу Борисов и Костов стои съветник на Станишев).

Както оповести телевизията, това е Азер Меликов, член на политическия кабинет на Станишев. От БСП не знаели нищо (но са направили опит да заметат следите). Това е същият „номер” , който се прилага при корупционни схеми, когато виден политик получава като подкуп недвижима собственост от също така виден богаташ, но регистрацията на имота се прави на името на трето лице.

Всяка партия и коалиция със сериозни шансове за роля (пък макар и опозиционна) в бъдещия парламент, формално открива своята предизборна кампания на определена дата. Така е и с червените – поне публично. Те „презареждат”, това е лозунгът им. Отново са заложили на превозно средство, но този път са изоставили праисторическия трамвай на Станишев и са се катапултирали в другата крайност – във внушението за почти извънземна скорост на движение, символизирана от болидите, участващи в спортни състезания.

Истината е, че червените изобщо не са спирали предизборната си кампания, която си тече с всичките обещания на властта за задържане на цени и разходи (на населението) и в невъздържаните разходи от бюджета за целите на тази рекламна кампания под формата на милионни бонуси за пенсионери, военни и други държавни служители.

Разточителното дефилиране на червените рекламни карета в най-тиражните вестници и на отровните клипове във всяка телевизия, която не е устояла на големите пари и се е съгласила да си продаде ефира за грозното клеветническо „ашладисване” на образите на Борисов и Костов, е толкова очебийно скъпо „мероприятие”, че всъщност има още една, може би дори по-важна цел.

БСП на практика раздава пари на медиите, защото едва ли си прави илюзията , че грубиянското оплюване на опонентите носи големи ползи, особено за разколебаване на гласоподавателите от дясното пространство. Цели се скрито корумпиране на медиите, които трудно могат да преборят изкушението да вземат щедрите пари, които им се предлагат.

В този смисъл чер(ве)ният пиар е всъщност един пир, почерпка, която
„гладните” просто не могат да откажат. В нея няма нищо незаконно и това я прави неустоима. Формално приличието е спазено. Нещо като плюскането на коктейл – не е много изискано, но какво да се прави при тези безплатни изкушения, не е лесно да се въздържи човек.

Ако щете вярвайте, когато изобщо ходя на коктейл, по принцип не ям. Но съм се нагледал на сценки, пък и в доста медии съм работил и знам колко успешно преялите с власт и пари подхвърлят мръвки на поканената по списък публика. „Човещина”, би казал на това място уригващият се доволно Бай Ганьо!

14 мнения за “Чер(ве)ният пи(а)р”

  1. Блестящо! И отварящо очите на хората, които нямат навика да се замислят! Или по-скоро са били отучени да мислят, благодарение на годините след септември 1944 година, когато партията-майчица мислеше за всичко и всички!За жалост, опасявам се, че голяма част от българите продължават по инерция и навик да не мислят и чакат някой – обикновено някоя медия, “която трудно може да пребори изкушението да вземе щедрите пари, които й се предлагат”. Сега разбирате защо медиите са толкова “услужливи” спрямо партиите, нали? Но къде е изходът, бих попитала автора?!

  2. Моя милост също не посяга да яде на коктейли. Вижда ми се някак грозно да се плюска на коктейл. Колкото пъти съм бил, никога не съм ял, нито пил. Предпочитал съм да си поговоря с някой.

    Явно с г-н Инджев сме от близка, но рядка за българските условия човешка порода 🙂

  3. Ujasna istina ste izrekli, g-n Indjev: “Разточителното дефилиране на червените рекламни карета в най-тиражните вестници и на отровните клипове във всяка телевизия, която не е устояла на големите пари и се е съгласила да си продаде ефира за грозното клеветническо „ашладисване” на образите на Борисов и Костов, е толкова очебийно скъпо „мероприятие”, че всъщност има още една, може би дори по-важна цел.”
    Tipichno za tumornite kletki v v bolnoto choveshko tqlo – edinstvenata grija e vazproizvodstvoto i razshirqvaneto do palna gibel na organizma, varhu koyto se razvivat. Tolkova li ne mojem da nadmognem debelashkite si tabietlitzi, za da mojem da gledame detzata si v ochite? Kakvo tolkova obnadejdavashto vijda baba ot selo v tezi patologichni paraziti? Kak ochakva obiknoveniq negramotnik u nas tezi lapachi da mu kompensirat marzela i nejelanieto da uchi i da se profesionalizira? I kakva e razlikata mejdu neustoqvashtite na pocherpkata jurnalisti i kupuvanite s bira i kebapcheta tzigani. Ako q ima, syomgata i kalmarite li q pravqt?

  4. Koйто и сайт да отвориш – виждаш нелицеприятно банерче на сайта boykostov.org . Задаваш си въпроса “Толкова ли са тъпи Костов и Борисов, че да си поръчат такава реклама?”. След секунди виждаш, че е анти и струва мнОго пари. И както обикновено като няма кой – питаш Google: domain history? i добричкия Google тутакси ти дава възможност да разбереш къде се хоства сайта, от кого(сиреч кой взима париците). Питаш http://www.myipneighbors.com/ какво е IP-то на boykostov.org и те веднага ти казват “boykostov.org has address 77.77.142.134” .Влизаш в http://ripe.net/ , или която друга база данни искаш, изписваш цифричките и разбираш кой, кога, къде, с какво,. . .цялата далаверка става ясна. kato последна информация се вижда тук http://whois.domaintools.com/boykostov.org . Сайта е имал повече от 10-тина собственика(това е като прането на пари) за много кратко време. По-интересното е кой плаща за “рекламата” в Google та банерчето да излиза на всякъде в нета. Kato гледам мащаба на кампанията сумата ще да е приблизително колкото последните 3 групи цифри на IP-то. Първата ми реакция беше да проагитирам нет дружките да покликаме върху рекламката, та да набутаме финансово поръчителите й. И други хрумки ми дойдоха, ама както и да го мисля все от нашия джоб ще излязат парите.
    Та, затова сезирам прокуратурата да вземе да провери коя партия има и може да похарчи пари от порядъка на едно IP (в този случай 77.77.142.134 ) за предизборен черен PR.
    Хайде, със здраве.

  5. Имах щанса да усетя на живо преди две години как провеждат избори французите. Останах удивен от толерантността и взаимното уважение вежду най-големите тогава противници – Никола Саркози и Сеголен Роаял…Изуми ме и отношението на обикновените хора към своите кандидати – след огромния митинг на Саркози в зала “Берси” почти час те чакаха своите политици – да се снимат с тях, да поговорят…
    А у нас всичко е тъжно,да,тъжно и безнадеждно – просто една лоша, ама толкова лоша и блудкава пиеса, от която ти остава вкус на застояло и горчиво…Какъвто всъщност е животът в България…
    И се чудя и се мая – що народна пара потрошиха тези наши политици уж да обменят опит със Запада, а така и не научиха елементарни неща…Всъщност дали са искали те да научат нешо изобщо?

  6. Е и какво? Тази вечер отворих тази реклама и я изкоментирах здраво. Същото бяха направили и повечето от другите хора. Никой не е луд да им се връзва – смешни са, толкова могат!

  7. И на мен ми стана интересно когато погледнах този банер, първо в dir.bg a после и по други сайтове. Не обърнах голямо внимание, докато вчера возейки се в колата ми и слушайки радио З-рок, чух същата елементарна агитация и по това радио. Често да си кажа, ми стана някак много странно/глупаво и се почуствах предаден, от едно радио, което си мислех че няма да поддаде на такива поръчки, може би заради аудиторията му, но факт. Изключих го…
    Факт е и че БСП явно хвърлят всякакви компромати срещу ГЕРБ, толкова ли заплашени се чустват?
    Запърви път виждам толкова яростна предизборна кампания и толкова масирана срещу някого … В статия на г-н Инджев за пореден път са споделени толкова явни факти от нашата действителност, които почти всички други медии не искат да видят и да кажат, което както знаем се дължи на цензурата наложена от партията ….

  8. Уважаеми колеги,тъй като години,
    работата ми са нощни смени,
    а чорбаджийте са се смилили,да ни
    зарадват с телевизор “на старо”,
    благодарение на уменията на другата смяна,гледах призори,отново филма “Изкупление”.
    Тъй като,въпреки заразителната висока степен на чувствителност,
    “по вина на водещия”,както когато
    стана въпроса:Сенат,революции,
    роязлизъм и държавност в името
    на Бългяария,която е над всички
    ни в нестихващи талибански ремена,
    ….С Е Г А……
    опитайте се всеки път когато Ви побърка и смаже действителността,
    да не губите вяра като онзи в затвора с чветнокожия си приятел…защото изпитанията на Уважавания водещ,не са мехлем,с благ ефект срещу БКП-изебретателни
    вариации издание 1923,1945,1989 или 20 години по-късно… през 2009.
    Ще съм благодарен,който желае и е в състояние, да ми съобщи на английски името на този шедьовър и на артистите,тъй като ме чака и един друг цветнокож приятел,а ще дойде време когато за всеки от вас с пенсионирането,задължително,
    ще настъпят и изпитания като Божийте,пред библейския Йов….и за да Ви е весело,не ме щадете!!!!,просто… Ваше Високопреосвещенство!!!

  9. Страхотна статия,радвам се че все още има интелигентни журналисти,които пишат професионално,дано повече хора да прочетат статията!

  10. Здравейте. Великолепен пост(както винаги). Ако желаете може да се включите етое в този опит да съберем на едно място всички материали за истинското лице на БСП. Повече инфо за инициативата има тук:
    http://yurukov.net/blog/2009/05/14/istinskata-bsp/
    Моля също, ако прецените за уместно да линкнвате БСП към http://paveta.net

  11. Азер Меликов-Съветника на Сергей Дмитриевич.В коя държава живеем?

  12. Спомняте ли си как Слави загуби битката за Интервизията? Спомняте ли си обаче, че тогава спечелиха група “Кафе” и то не без помощта на същия Азер Меликов.
    Само, че сега това не е същото!
    И да не забравите да си пуснете “SMS”-ите!

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.