Под знака на петолъчната мотика

Можете ли да се досетите, къде в България през август е „натоварено движението”? Ако живеете в нашата държава от достатъчно време, за да обобщите спомените си, вероятно сте забелязали, че това натоварено ( с много катастрофи, болка и смърт) място е известно от много години като:

ПЕТОЛЪЧКАТА КРАЙ СЛИВЕН

Като слушам съобщенията за поредния „инцидент” точно на тази петолъчка, където отново има „случайност”( т.е. инцидент), се питам що за инцидент е закономерността в нашата действителност? Ако човек настъпва мотиката повече от веднъж, минава за глупак. Какво да кажем за държава, която се вайка с целия си ресурс за вайкане, каквито са медийните оплаквачки, за факта, че на едно и също място при едни и същи обстоятелства загиват систематично, или биват осакатявани различни, но многобройни граждани?

Знаем, че държавата е лош стопанин. Но в случая е малко да се каже. Тя направо си е убиец, след като е съучастник в такова повтарящо се с влудяваща настойчивост жертвоприношение на българи и гости на България.

Ясно е, че няма как внезапно да бъдат вразумени  всички шофьори, нито изведнъж да се запълнят всички дупки по пътищата. Но рецидивът с хроничния конфликт от организационно естество на едно и също място, което струва здравето и живота на толкова много хора всяка година по едно и също време, говори за колективното закърняване на сетивата ни.

Колективно? Точно така. Под знака на петолъчката. И не само край Сливен.

12 мнения за “Под знака на петолъчната мотика”

  1. имам наблюдения, че всички посткомунистически нации страдат от национално-психологични отклонения, за съжаление..

  2. Едва ли има какво толкова да се добави по този въпрос, но ми се ще да наблегна на лакомията и безотговорността, като национални особености на българина. Ще припомня за онези, които не знаят, че още по “живково” време магистрала Тракия трябваше да бъде завършена до към 1980 г. До тогава, а и след това всеки петгодишен /тогава бяха такива разчетите/ план предвиждаше и приемаше средства за това. Къде потъваха тези средства е тайна от световна величина. Явно обаче за 30-тина години този почин не само е бил перфектно усвоен, но вече може да претендира за традиционен.Докато някои само с приказки се опитваме да избием на съвест онези, които са оперирани от нея – резултат едва ли ще има.За съжаление тук ще трябва един много по-твърд “бат Бойко”, който да хване всички “хубавци” със заслуги по темата и без много – много да ги уреди безплатно да работят по онова за което са били набедени и са им плащали, докато не завършат магистралата до край.

  3. Нужни са пътища, а не строеж на нова АЕЦ!

  4. Да попитам защо тези на които им е работа организасията на движението са абсолютно не заинтерисовани нещата да се оправят? Гледаме фактите ,а не лозунгите. Защо когато някъде има добре организирано движение този опит не се прехвърли и на други места?
    За пример ще дам нещо, което едва ли струва пари и би могло моментално да подобри движението в градовете с голям трафик. Във Варна задръстванията на светофарите са направо изключения защото там тези ,които отговарят за настройката им явно си вършат работата.Там има продължителност на зелен сфетофар над 70 секунди и то на не едно кръстовище. Резултатът е повече от добър-колоната от автомобили може да се ускори. Нека погледнем нашата мила сотолица.По-конкретно кръстовището на “Патриарха” и “Витошка”. То е пример за майсторски организирано задръстване. София е с по-голям трафик от Варна,но зеленият сфетофар не свети примерно 2 пъти по-дълго,а прави това 3(три) пъти по-кратко ( по-точно 20 секунди). И се чуват писъци ,че има страхотни задръствания (т.е. имаме НОВИНА). За 20 сек.,какъв да е резултата???
    Не е само това кръстовище така умно изрегулирано.
    Така ,че изводът за мен е тоталната липса на желание да се свърши работта, а не, че проблемът е толкова сташен и трябват едни МНОГОООО ПАРИ.

  5. Г-н Инджев, С риск да се повторя от коментара си под “Кой ми сви икономиката” бих отбелязал отново, че липсата на информация, както и чувството ни за безнадеждност, причинено ни от комунягите са в основите на синдрома, които така остроумно описвте тук, да го наречем синдром на петолъчната мотика! Наред с ироният бих искал да ви предложа една елементарна идея. Да се направи точно копие на свтофара на “Петте кьошета” в София и се монтира на петолъчката. Ток за захранване има на близо от десетки години – ресторанта на “Петолъчката” Може да има автоматичен режим, а и будка за ръчно управление от полицай на място. В комбинация от две полицейски коли на 24 часово дежурство, това може да е временно решение на проблема докато се изгради магистралата и т.н. Едва ли ше струва много пари а и за 2 седмици може да се монтира.
    По повод на аналогични “свтовноисторически” дебати по въпроса за отчитането на тока: на месец или на тримесечие искам да информирам обществото, че аз от няколко фгодини вече тук в чужбина си плашам тока чрез електронен електромер в който вкарвам предплатена карта, както за мобилния си телефон. Когато сумата е на привършване електромерът ме предупреждава със избрана от мен мелодия, за да отида и си купя нова карта и я вкарам. Ако не го направя ще ми спре тока, както и мобилният телефон ще ми спре разговорите и това докато не си вкарам новата сума. Информацията си до електродистрибуторът електромерът праща с SMS веднъж на месец или не знам точно на какъв период от време! Е това е! Много поздрави от място, където звездите имат различен от пет брой лъчи!

  6. С този просто народ докато в БГ не бъдат поставени ограничители от 80км/ч на всички автомобили нищо няма да се промени. Българина е тъп и няма сам да проумее.

  7. Добра тема за размисъл. Браво Иво.

  8. Кръстовището на Петолъчката е някаква странна смесица от кръгово и обикновено кръстовище… Адски много проблеми, с преминаването и инцидентите, биха се решили ако това кръстовище просто стане едно нормално кръгово такова. Дори няма нужда да се слага светофар…

  9. Една детелина, бе хора,
    Детелината на околовръстното за Симеоново стана за малко месеци, тук ще трябват 2 месеца за обходно трасе, за да се строи детелината и още 3 месеца за нея (без туткане) и един месец за избор на строител. И така, от 1979 г. Българи юнаци!

  10. Мого се надявам ,че в ръководството ПИ са влезли хора с чувство за отговорос и дълг. Другото те го знаят.

  11. Това са приоритетите на калпавата ни държава – да си ореже функциите на регулатор и капитален инвеститор, да увеличава данъците и таксите като ги събира само от балъците, да увеличава държавната администрация и бюрокрацията и тн…а пътищата не са важни.

    Правят се опити да се понаправят само някой главни откъдето пътува държавния елит – останалите кучета ги яли. Или поне се правят некачествени ремонти за да се осигуряват редовно поръчки на свързаните с властта фирми..

    Ако някой ви каже че не може да се реши проблемът със задръстванията и опасните участъци не му вяршайте – просто нямат финансов интерес!

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.