Тъкмо реших най- после да дам своя принос в жизнерадостната практика на нашите медии да поощряват оптимизма в нас ( например с акцент върху „добрата новина”) и пак оплесках работата. Но за това – малко по – късно.
Най – напред , ето я самата ( наистина ) добра новина:
„Между 12-15 ноември ще бъде обявена тръжната процедура за лот 2 от автомагистрала „Тракия”, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.
Паралелно обаче трябва да се решат проблемите с липсата на екологична оценка, отчуждителни процедури и липса на строително разрешение.
Тръжната процедура предвижда да има и избор на изпълнител през февруари и март през 2010 г. и да започне строителството през пролетта на 2010 г. Движим се категорично по график, каза той. „Ако успеем до края на годината да получим Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС), ще имаме три месеца буфер и ще имаме време за реакция, ако има проблеми, обясни министърът”.
„ Дотук – добре”, казал падналият от върха на небостъргача някъде по средата на свободното падане…
Въпросът обаче е защо трябваше да се стига „ до тук” да празнуваме една процедура като някаква национална победа над самите себе си. Спомняте ли си всички приказки на предишните управляващи за приоритетното им внимание към пътната инфраструктура? Продължението на магистрала „Тракия” беше сред най – често споменаваните лъжи, с които поживо, поздраво си изкараха мандата, който на всичко отгоре нарекоха успешен.
Ако мандатът им беше „неуспешен”, ако не ни бяха проглушили ушите за повишената събираемост на дължимото към бюджета, за неговото препълване, за привлечените чужди милиарди и други подобни самохвални приказки, щяхме да приемем по – лесно свършения факт, че нищо не свършиха по отношение на обещанията си за магистрали и първокласни пътища. Но да тръбиш колко успешно си развил икономиката, а да оставиш недоразвита нейната кръвоносна система, пътните артерии, е връх на управленското падение.
Днес никой не може да кажа какви са нанесените щети от пропуснати ползи за икономиката, нито да пресметне колко са жертвите на войната по пътищата, дадени именно поради това ( най- меко казано) престъпно нехайство.
Ето защо обявяването на въпросната тръжна процедура на 20 –тата година от благоволението на другарите да разрешат пазарната икономика е по – скоро тъжно събитие. Защото истината е, че няма построени магистрали заради магистралното грабене от страна на чиновници, сплетени в люта конкурента битка да прибират комисионни, ефектът от което е пълен блокаж на системата по придвижване на особено важни за икономиката ни проекти, като магистралите.
20 godini(kato izkljuchim chast ot upravlenieto na I Kostov) drugarite mimikrirat ot chengeta-komunisti v chengeta-kapitalisti.
Ne e iasno dokolko tozi proces prodaljava i dnes i do koga shte prodaljava.
No e iasno che teritoriata BG e dalech ot tova koeto vsichki normalni hora jelaiat – prosperirashta darjava, kadeto decata ni da rastat kato normalni hora… A tova mojeshe da stane bez osobeni uslojneniea. G-n Indjev e mnogo prav po tozi vapros.
I tuk vaznikva otnovo eternelnia vapros – Prehodat beshe li rejisiran i ako da kakva beshe roliata na t.nar demokratichni sili v nego?
Г-н Инджев, вашите коментари ми харесват, понякога чета какво пишат и читателите Ви. Би ли било възможно коментари на шльоковица (български с латинска азбука) да бъдат премахвани? Изключително грозно и неуместно е в сайта на един от най-добрите български журналисти да се пише по този начин, за което няма никакво друго оправдание, освен мързел и неуважение към другите.
И ако позволите една дребна препоръка – обърнете внимание на изписването на къси и дълги тирета във вашите статии. Моля, не го приемайте като заяждане, но такива дребни пропуски понякога развалят цялата статия.
Към 100jan:
Ох..и за двете сте прав…но не ми дава сърце да спирам коментари по формален признак – някак си не се изживявам като възпитател..а и за тиретата сто пъти са ми казвали, но в бързането все нещо оплесквам ( днес обърках Ботев с Гео Милев, което си е ужас…).
Наистина “щлъоковицата” е неприятна за четене , но много пъти това е свързано до техническа възможност.Трябва да се знае от ползувателите на този шрифт , че хората избягват да четат такива текстове , независимо от тяхното съдаржание и в много случаи се отминават с подигравка!
За това ще помоля господин Инджев ,да коментира поставения от DOKO въпрос:”Преходът беше ли режесиран и ако/да/,къква беше ролята на тъка наречените “демократични сили” в него?
Само да вмъкна – коментарите на латиница понякога са написани от българи, работещи в чужбина и ползващи служебен компютър, на който няма инсталирана кирилица. Така, че уважаеми г-н 100jan(най-вероятно Стоян, а надявам се не поради “мързел и неуважение” или защото се срамиш да се наречеш с българското си име да си избрал това) причините понякога са малко по-различни от първосигналното ни мислене.
Каква магистрала да очакваме, като девета година ни управляват магистралки…
Положението с недостроените български магистрали е срам за една европейска държава. Пълно безобразие е, че се дължи на корумпирани чиновници, които при това си остават безнаказани…
И аз искам да вметна по отношение на коментарите, писани на латиница, като човек, който докоро така писа в блога. Това се дължи изцяло на технически причини и дори да има човек кирилица, ако няма българска клавиатура е много трудно да пише с български букви. Много хубаво прави г-н И. Инджев, че не премахва такива коментари и дава да се публикуват. От това само печели блогът, защото се чуват интересни мнения, а пък на който му досаждат просто да не ги чете…
Хора, имайте милост към употребяващите “шльоковица”! Повечето сме все българи в чужбина! Ние не сме предатели и не от хубаво се намираме там. Имайте уважение към нещастните ни опити да сме съпричастни по някакъв начин! Въпреки всичко ние си обичаме България! Не ни третирайте, като невъзвращенци! По какво тогава се отличавате от комунягите? Аз лично винаги чета с уважение написанаото на каквото и да е стига да го разбирам. Понякога има коментари на кирилица, които не мога по никакъв начин да разбера! Понякога има шедьоври написани на “шльоковица”! и аз в началото пищех на нея. По-късно успях да инсталирам Bulgarian Phonetic by Ilia Dankov на лаптопа в къщи. Трудно стана, но успях. Живея в тоталитарна арабска страна, където полвината от интернет сайтовете са рестриктнати! На служебния си компютър не мога да я инсталирам. Ситемата е нагласена така, че отхвърля инсталацията! Тогава започнах един трик който препоръчвам на всички, които имат затруднение с кирилицата! Отваряте вестник “Дневник” http://dnevnik.bg/
и под която и да е статия има прозорец, в който можете да ползвате фонетичния кий борд- “PHO”
След това познатите команди “Copy” и “Paste”.От кий борда това са DOS командите “Ctrl+C” и “Ctrl+V”. Желая ви успех!Моля и аз, като Иво да ме извините за многото печатни грещки. Това освен на бързината се дължи и на доста напредналият ми диоптър, за което нямам подходящи очила. Трудно успявам да забележа дали съм написал Ш или Щ. Освен това и пища на практика “по слух” тъй като бутоните на компютъра ми са надписани основно на Арабски!
Поздрави и още веднъж милост за българите в чужбина!
Няма никакво значение,кой къде живее за интернет ,географията няма никакво значение. Я ни кажи какво точно обичаш от България,или как се е формирала любовта ти към нея. Сигурно ти е било много тежко да напуснеш любимата си. А кога милсиш да се завърнеш при нея,като падне небето на земята ли? И никой не е третирал никого за невъзвращенец,къде го прочете това.