Затегнете коланите, но не заради кризата. Излитаме обратно в миналото – в минало неразказано време. Защото това, което ще прочетете, е било скрито от вас цели 16 години без никаква друга причина, освен поради сервилността към Кремъл.
В един съвсем ясен септемврийски ден на 1994 г., без никакви мъгли наоколо, официалният самолет на Р България Ту 154 каца край Москва. Без инциденти, както всички погрешно си мислят.
На борда на самолета има делегация, оглавявана от българския министър на външните работи Станислав Даскалов. Упълномощена е от Съвета на Европа да посети официално Русия и да провери от името на СЕ молбата на страната за членство в тази европейска организация.
Напомням, че членството в СЕ беше първият “сертификат за демократичност”, който получаваха държавите, слизащи от потопения континент на комунизма, без който не пускаха в никакви други клубове на развития свят. България беше издържала изпита 2 години по-рано и вече се изявяваше в ролята на “проверяващ”. Тъй че за Русия беше жизнено важно да бъде припозната също като пълноправен член на СЕ и имаше интерес да посрещне по най-гостоприемния начин проверяващите.
За изненада на пътниците обаче, които напразно чакат да бъдат посрещнати, никой не се появява. Освен двама милиционери, които пристигат след известно време и задават строго въпроса : “ кои сте вие?”. Отговарят им. На което онези свиват рамене с думите “не ви познаваме”. И си тръгват.
Минава повече от час, докато официалната руска делегация и българският посланик пристигнат на…местопроизшествието, за да установят, че е “станала грешка”. Самолетът е кацнал на друго летище в Москва.
По вина на руските диспечери!
Щом при ясно небе, посред бял ден и в самата столица руските авиодиспечери могат да сътворят такъв гаф с правителствен Ту 154 на най-голямото международно летище на страната, на какво ли са способни техните колеги в мъгливо време в дълбоката руска провинция на една забутана край гората военна писта в Смоленск с идентичен Ту 154?
Разбира се, възниква въпросът: защо българските власти са скрили това от нас. Да припомня, че това бяха последните дни на управлението на кабинета Беров, известен като кабинета на “Мултигруп”. Това правителство управляваше с мнозинството на БСП и с мандата на ДПС. По същото време заякна необратимо организираната престъпност в България.
Тъкмо те ли биха причинили главоболие на руската мечка пред медиите?! Уж са “проверяващи”, ама са си слуги спрямо вековния господар.
Прав сте,а сме познали и изпитали много повече заблуди,даже Наполеон е
казал,че :”Avec le polonnais,ont ne fait que resoudre!!!,но е желателно,да излезете вече от “това блато”,тъй като от край време,наред с останалото и собствената ни дупедавщина е нямало, как да не бъде използвана в наша вреда…
Сам виждате,как дори смели мъже,попадат в самозаблуда,че са единствените баш роформатори и вероятно, ще платят данък на тщеславието,ако се юрнат на избори или ако като СДС,подценят подходящите им съюзници…
Очаквам, очакваните промени на капитанския мостик!
Вече има информация кои са били пилотите. В броя от 13 април във в. “Chicago Sun-Times” има такава статия: “Russia: Human error likely in Polish crash” (т.е. Русия твърди, че е човешка грешка). Идентифицирали са телата на пилотите. Те са: кап. Аркадиуш Протасюк, на 36 год., втори пилот, майор Роберт Грживна, на 36 год. В кокпита са били още: мл. лейтенант Анджей Михалак, на 36 год. и лейтенант Артур Зиетек, на 31 год. Разследването от полска страна се ръководи от военния прокурор ген. Анджей Серемет. Записите от черните кутии още не са изследвани. Руските диспечери казват, че комуникацията е била на руски, и то с…ужасен акцент. Знае се още, че самолетът с делегацията е направил четири опита и фатален е бил петия опит за приземяване.
А чухте ли новината, че гоцэ ще лети за Варшава?
Ченгетата от протокола му дали ще го информират, че в Полша зубрите са защитен вид?… Иначе- едва ли има по-голяма подигравка от това гоцэ сырыщныка да осмърдява с присъствието си церемонията. Комунистическият агент и руско мекере- на гроба на абсолютния антикомунист… Йешче Полска не
Поздравления г-н Инджев! Новината е много ценна и е може би добро начало за размишления по този проблем. Да си зададем също стария въпрос: кой има полза от това?
Преди години си го зададох в случая на атантата срещу Папа Войтила. Но сега като знаем чий е бил проектът, някой да е сторил нещо. Поляците, между другото, имат и копие от резолюцията на ЦК на КПСС за неговото нутрализиране. Между останалите подписи фигурира и този на г-н Горбачов.
И това се е случило в зората на “демокрацията”!Относно нашата дупедавщина – според мен тя винаги се е използвала в наша вреда. Но е крайно време да се промени нещо. Въпросът е как? Поговорката “Приятелят си е приятел, ама сиренето е с пари” май повече важи за тях, защото искат и ножа и хляба да са у тях.
Спомних си нещо отдавна забравено от мен и вероятно поради това не съвсем точно:
Ал. Праматарси като министър на бедствията, авариите и т.н. каца на първо посещение в Москва някъде през 1999 – 2000г. за среща с руския си колега. Срещата се провали поради пожар в сградата на руското министерство на извънредните ситуации – по телевизията показаха горящата огромна 5-6 етажна сграда.
Беше много абсурдно точно тази сграда да изгори, но е факт. Изглежда по – големи майстори на крупни аварии от руснаците няма на света.
Още една гледна точка:
http://www.kavkazcenter.com/russ/content/2010/04/12/71733.shtml
Тези, които четат блога “по служба” – ще имат много възражения, сигурна съм, но това не пречи на гледната точка…
1. руската кула в смоленск нямала радар.
военно летище, до границата с държава от нато и да няма радар?
трънки.
2.имало свидетел видял всичко.
свидетел видял в мъглата нещо? в гората? в 8h. руско време?
трънки
3.пилотска грешка
това са елитни пилоти, глупости.
4. лех е притиснал пилотите
пълни дивотии, това да не ви е бай цулйо на митницата на калотина. лех е , беше смиреният от двамата братя, а и всеки от пасажерите е видял в каква обстановка се извършва кацането.
5. черните кутии се анализират от руснаци
защо? не от поляци?
6.полският анти-руски елит бе гръмнат е един удар,
лейди ди катастрофира, ген. лебед също, а гоце е жив и здрав.
а, де!
Казвам ви, има нещо гнило в …Русия.
Впрочем, самолетът не е захождал три пъти, един единствен, след като три пъти са се опитали да го отклонят. А то иначе, ще изкарат пилотите малоумни…и виновни. И черните кутиии, руски военни са ги намерили. Това никак не ми харесва.
ПОДСМИСЕЛА Е ЯСЕН, РУСКИТЕ ДИСПЕЧЕИ СА “ВИНОВНИ”, ПОНЕЖЕ СА РУСНАЦИ И, СПОРЕД Г-Н ИНДЖЕВ, “НЕКАДЪРНИЦИ”. А КАКВО ЩЕ КАЖЕТЕ ЗА АМЕРИКАНСКИТЕ ДИСПЕЧЕРИ, КОИТО НА 9.11.2001 ГОДИНА, НЕ УСПЯХА ДА ПРОСЛЕДЯТ 5 САМОЛЕТА, КОИТО СЕ ОТКЛОНИХА ОТ КУРСОВЕТЕ СИ, И ПРЕДИЗВИКАХА ЕДНА ОТ НАЙ ГОЛЕМИТЕ ТРАГЕДИИ В 21 ВЕК. АВИАЦИЯТА Г-Н ИНДЖЕВ Е СЛОЖНО НЕЩО. ТЯ НЕ Е КАТО ДА ПИШЕШ СТАТИИ. МАЛКО СА ДЪРЖАВИТЕ, КОИТО МОГАТ ДА СИ Я ПОЗВОЛЯТ. СТАВАТ ГРЕШКИ, И ТОВА Е НАЙ-ЛОШОТО, ЧЕ ПРИ ГРЕШКА В АВИАЦИЯТА, ЗАГИВАТ ХОРА. НЕ Е КАТО ДА ПИШЕШ, СГРЕШИШ, ИЗТРИЕШ. В АВИАЦИЯТА НЯМА ТРИЕНЕ. ИСКА СЕ ГОЛЯМ ПРОФЕСИОНАЛИЗЪМ. ДИСПЕЧЕРСКАТА ПРОФЕСИЯ Е ЕДНА ОТ НАЙ-СТРЕСИРАЩИТЕ ПРОФЕСИИ В СВЕТА. НЕ Е КАТО ДА ПИШЕШ СТАТИИ. РАЗБИРАМ ДЪЛБОКИЯ ВИ АНТИРУСИЗЪМ, НО ЗА ХУБАВО ИЛИ ЗА “ЛОШО”, РУСИЯ Е ДЪРЖАВА, КОЯТО ИМА ДЪЛБОКИ ТРАДИЦИИ В АВИАЦИЯТА. ОТНОСНО СЛУЧАЯТ В СМОЛЕНСК, ПРИ ВИДИМОСТ 400 М. Е АБЛОЛЮТНО НЕДУПОСТИМО ПРИЗЕМЯВАНЕ В РЪЧЕН РЕЖИМ. ОТНОСНО СИСТЕМИТЕ ЗА АВТОМАТИЧНО ПРИЗЕМЯВАНЕ, ТЕ СА ЗАБРАНЕНИ В ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ. МЕЖДУ ДРУГОТО, ПРЕДИ НЯКОЛКО ГОДИНИ, Е ИМАЛО ПОДОБЕН ИНЦИДЕНТ С ПРЕЗИДЕНТА НА ПОЛША, КОЙТО, ЛЕТЕЙКИ ЗА ТБИЛИСИ, Е НАСТОЯВАЛ, ПИЛОТЪТ ДА ПРЗЕМИ САМОЛЕТА, ВЪПРЕКИ ЧЕ ВРЕМЕТО НЕ Е ПОЗВОЛЯВАЛО
ТОВА. ПИЛОТЪТ ОТКАЗВА И ПРИЗЕМЯВА САМОЛЕТА В ЕРЕВАН, СЛЕД КОЕТО Е БИЛ УВОЛНЕН. АКО ТОВА Е ИСТИНА, МОЖЕ БИ ХВЪРЛЯ НЯКАКВА СВЕТЛИНА В ПРИЧИНАТА ЗА ТАЗИ НАИСТИНА СТРАШНА ТРАГЕДИЯ. ПРИ ВСИЧКИ СЛУЧАИ, ЗАГУБАТА Е ОГРОМНА.
От скоро се заговори за Полски газови залежи,руснаците макар и с половин уста признаха за Катинското клане. а де!/bojn harizanov/
Дано повече хора четат блога ви Г-н Инджев,така да могат да се осъзнаят и да преосмислят вижданията си, да си дадат ясна сметка, за какво става въпрос всъщност.
Един въпрос: Английският не е ли задължителен при международни полети, както за пилотите, така и за диспечерите?
изключително интересен факт е , че ленин и пилсудски живеят в краков 1912-13, след което ленин поема за швейцaрия и после 1917 по покана на немският генерален щаб за ленинград, с цел срутването на русия.
пилсудски обратно, от заточеник в сибир и върл соцялист, става поляк, който отстоява интересите на народа си.
през 1920г ленин напада полша, тухачевски стига до варшава, но пилсудски го бие и стига до минск и нататък. сталин с ворошилов са учсатници, офицери на будйони.
1940г сталин избива 22 000, от които повечето офицери от запаса, т.е. участници във войната от 1920г-позорът на сталин, ленин и вся останалная сволач.
отмъщение? гавра?
do domo:
yes, sir!
The third- and fourth-biggest U.S. oil companies obtained exploration licenses this year covering hundreds of thousands of acres in Poland. The country, which imports 72 percent of its gas, could become an exporter of the fuel, said Maciej Wozniak, chief adviser on energy security to Prime Minister Donald Tusk.
“Everything leads to a conclusion that in four or five years, and this is how much time we have to prepare for this, Poland will become a place with quite a lot of gas,” Wozniak said in a telephone interview.
И още едно знамение, г-н Харизанов- братът на Ленин и братът на Пилсудски са екзекутирани едновременно по заговора за убийството на Александър ІІ.Точно тук е едно от големите духовни предимства на поляците – че и левицата им е русофобска.
Поляците са достойни хора.Те,всички, мразят и руснаци и немци.Няма как да се обичат тези,които са способни да избиват МАСОВО и свои и чужди.А руснаците са световен Гинес по над 20 млн избити свои граждани!!
Английският е задължителен при всички цивилни полети но появиха се информации че контрольорите не са говорили Английски. Летището до 2009 е било само военно. Интересно е че там имало и друго летище, цивилно – Южното, и странно е защо не са ги препратили там, при положение че самолета който е трябвало да кацне преди тях – е правил 3 захода, някакъв руски транспортен и него са го изпратили там.
@ Харизанов
До преди години доста от летищата – цивилни не са имали радари – колкото странно и да звучи… Това летище не е на границата с държава членка на Нато – на границата с Беларус е. Свидетелят е казал че чул как самолета изведнъж започнал да бръмчи, а не че видял всичко.Катастрофата става в 10.50 местно време.След катастрофа кутиите се носят в страната производител на самолета понеже само те могат да ги разшифрират и не виждам как това че руснаци са ги намерили кутиите може да промени-нали са направени да издържат удар от 3000 Г.
Пилота който не искал да кацне в Грузия не бил уволнен, Качински само искал да го заплаши, а доколкото си спомням тогава там се водеше война, а не маглата беше проблема и цялата работа беше да им даде поддържка на Грузинците – те да провоцира Руснаците… – така че не бих се изненадал ако и този път си е помислил че законите на физиката не важат за него.
На края – и пилотите са хора и те грешат.
Не съм на ничия страна – даже симпатизирам на Поляците, но от чуло-не разбрало излизат някакви теории които са съвсем безсмислени…
А всъщност, видяхте ли снимката където Доналд Туск почти да заплаче – прегърнат от Путин?!, вечерта след трагедията?
Инджев, до там ли изпадна, че от една трагедия да правиш политика? Това, което си „повърнал“ по-горе, що цели и на какви „правилни“ изводи трябва да ни наведе??? Ако утре се окаже, че това е пилотска грешка, ще имаш ли мъжеството да се извиниш и да си изтриеш писанията, или (пак) ще си направиш пас?
Простотията ходи по хората, не по животните…
Разбираемо за мен е,че излезналият от нафталина г-н Инджев търси сензации,особено сега когато имаше /хубава българска дума/ импийчмънт,или нещо подобно.Поизгледайте др.Инджев някоя серия от поредицата “Разследване на самолетни катастрофи” и тогава се компетейнствайте.Иначе,явно и Вие сте от т.нар. независими журналисти,сиреч от вас нищо не зависи.
п.п.Явно и Вие се предоверявте на агенция Е.Ж.К. – Една Жена Каза!В повече от 100% това е вЕрно!
==== Сега си представете, че сте командир на президентския самолет на Качински. Президентът настоява, че трябва да кацнете, защото след 40 минути започва официалната церемония. Знаете, че вашият предшественик, преди година, е уволнен, защото въпреки заповедта на Качински да кацне в Тбилиси, е обърнал самолета и е кацнал в Баку. Трябва да кацнете на изоставено от близо година военно летище, на което има само комендантски охранителен взвод и по спешност повикани диспечери. Връзка от земята с електрониката на вашия самолет няма. Връзката е през радиостанция. Наземният диспечер ви диктува цифрите на барометричното налягане при него. Нареждате на втория пилот да въведеде данните във висотомера. Правите заход за кацане. Висотомерът показва, че сте на 60 метра над земята. В момента, в който виждате върховете на дърветата и разбирате, че сте на по-малко от 30 метра от земята, отваряте всички дросели, за да вдигнете самолета. Но Ту-154 е тромава машина. Колесникът вече е спуснат и закача върховете на дърветата. В резултат на това се разбивате на два километра преди началото на пистата. И сега идва най-важният въпрос: QUI PROFIT?
…КОЙТО, ЛЕТЕЙКИ ЗА ТБИЛИСИ, Е НАСТОЯВАЛ, ПИЛОТЪТ ДА ПРЗЕМИ САМОЛЕТА, ВЪПРЕКИ ЧЕ ВРЕМЕТО НЕ Е ПОЗВОЛЯВАЛО…
Какво “време” бе, Карандаш?! Над Тбилиси е имало ракетен обстрел! И понеже руснаците и грузинците стрелят с едни и същи ракети, иди обяснявай после дали самолета е свален от руска или грузинска ракета. Между другото, грузинското радио съобщава, че самолетът на полския президент е свален. Е, после са се извинили и са се оправдали с грешна информация. Годината е 2008-ма.
Иво ти луд ли си бе? С тази русофобия още малко и ще се задавиш бе! Като малък да не са те плашили с руски мечки?
Г-н Инджев, дълбоко уважавам Вашата работа. В 95% от случаите имате правилната гледна точка. Но има истории в които никога няма да уцелите истината. И тази с президента на Полша (лека му пръст) е една от тях. Никога до простолюдието няма да достигне истината. Това което правим в момента по темата е приказваме празни приказки, въз основата на догадки и препратки към историята.
Да не забравяме как свърши Станке Димитров
Г-н Инджев, аз също Ви уважавам като журналист. Сега обаче не разбирам яростните Ви нападки и опитите да искерете руснаците или техниката им за виновни. На ясно съм, че вие нищо не разбирате от авиация и затова не вземам тези Ви статии на сериозно. Защо не допуснете, че наистина президента /лека му пръст/ не се е намесил в работата на пилота. Нека мине разследването и тогава да говорим. Не вярвам да знаете повече отколкото разследващите дори и да са руснаци. Все пак може и да сте прав, но нека видим какви са фактите и тогава да хвърляме вината и то само в една посока. Аз лично не вярвам да има умисъл от страна на руснаците и вярвам, че руските самолети са от най-висок клас дори и по-стари и шумни.
Към Kosta:
Най-големият руски авиопревозвач „Аерофрот” ще изведе от употреба самолетите Ту-154М, съобщи РИА Новости.
На 31 декември лайнерът направил своят последен рейс SU736 от Екатеринбург в Москва.
Почти 40 години Ту-154 превозваше пътниците на „Аерофлот” по вътрешните и международните линии.
Неговата експлоатация започва през 1970 г.
към Канстнтин:
Най-големият руски авиопревозвач „Аерофрот” ще изведе от употреба самолетите Ту-154М, съобщи РИА Новости.
На 31 декември лайнерът направил своят последен рейс SU736 от Екатеринбург в Москва.
Почти 40 години Ту-154 превозваше пътниците на „Аерофлот” по вътрешните и международните линии.
Неговата експлоатация започва през 1970 г.
Към vlado:
Ако трябваше да споря с анонмини наглеци , като теб, щяхм ного лесно да те опровергая – бих могъл веднага да публикувам тук няколко телефона на участници в онова пътуване и посрещане, които са готови да потвърдят, стига българските т.н. медии да ги потърсят. Защото е вЕрно.
Както е вЕрно и това:
Най-големият руски авиопревозвач „Аерофрот” ще изведе от употреба самолетите Ту-154М, съобщи РИА Новости.
На 31 декември лайнерът направил своят последен рейс SU736 от Екатеринбург в Москва.
Почти 40 години Ту-154 превозваше пътниците на „Аерофлот” по вътрешните и международните линии.
Неговата експлоатация започва през 1970 г.
Към vlado:
Най-големият руски авиопревозвач „Аерофрот” ще изведе от употреба самолетите Ту-154М, съобщи РИА Новости.
На 31 декември лайнерът направил своят последен рейс SU736 от Екатеринбург в Москва.
Почти 40 години Ту-154 превозваше пътниците на „Аерофлот” по вътрешните и международните линии.
Неговата експлоатация започва през 1970 г.
Няма както се спомене Русич и тука плъпват всякакви. От разочаровани фенове на Инджев до не знам какво си компетентни лица.
Абе не ви ли е неудобно да пишете тук. В статията има разказана случка и един върпос, ВЪПРОС, чиито отговор ще научим. Какво тук се засегнахте толкоз ? Дори не четете какво се пише. Май гледате дали има Русия, Руски или тнт в заглавието и се стягате за бой
do gligurski
1. смоленск се намира на 350км от латвия, НАТО.
2. айрбус се произвежда в 3 страни:германия, испания и франция, т.е. е ко-проект.
къде трябва да се занесе черната кутия?
фирмата собственик на самолета, респективно държавата. ако гоце падне, барабар с партизанските отрочета, черната кутия ще бъде дадена на българия.
3. качински ще бъде погребан на въвел, до гробат на ген. сикорски
ген. сикорски е убит пери въздушна \”катастрофа\” над гибралтар, само 4 дни след като научава за престъплението в катiн. и е бил твърдо против това съветски ботуш да стъпва в полша.
символiка или интенция?
4. свидетел няма,
самолетът вече е доказано, че е бил в топ форма и не е бръмчал, а напротив. двигателите му са работили безотказно до момента на удара в земята…
какво не ти е ясно дотук?
днес и по германската и полската телевизия се заговори за атентант,
само съветските кратуни в българия си защитават сатанските изчадияя на селският тарикатлък.
и, не не си на ничия страна, така както и хитлер не е бил антисемит, понеже не се е подписал никога под никаква заповед за създаване на концлагер. химлер е виновен за всичко.
в убо не ви ли научиха на някой по-умен трик, аджеба?
Инждев, стига сте преписвали от Валерия Новодворская. И не се страхувайте от различното мнение, махнете цензурата на блога
do stambo
напълно си прав за връзката. братът на ленин, пилсудски и негоwият брат :бронислав, организирват атента срещу александер 3- този, който обърка съдбата на българия, принуждавайки батенберг да детронира. следва бунт на русофилите, радко димитриев и др. стамболов води фердинанд и се започна…патят към ада.
само малка корекция. бронислав пилсудски, т.е. братът е заточен на остров сахалин за 15 години. там той използва времето да стане учен-етнолог, изучавайки обичайте на местното население.
умира през 1918г в paris, удавен е в река сена. дали сам или с помощ, не се знае. няма и официална версия. просто удавен.
братаt на ленин пострадва по-лошо, егзекутиран е.
дали затова ленин и пилсудски кръстосват шпага , след като стават държавни глави от тип: вожд?
между другото на погребението на пилсудски специално идва неговият прав поклонник в германия:херман гöринг…
‘Абе не ви ли е неудобно да пишете тук.’
Г-н Савов, не се ядосвайте – това са все прости хора, учили-недоучили. Не са имали щастието да бъдат навремето шофьори или телохранители и сега си докарват по някой лев допълнително, шетайки из форумите.
За всяко явление, за всеки процес – физически, социален и.т.н е в сила законът за причинно – следствените връзки. Чета вашите статии, г-н Инджев, до една с антируска насоченост и се чудя каква е тази патогенна омраза към Русия.Вие за това ли станахте журналист? Да оплювате! Да си прикривате некъдърността с писане на статийки и знаене на езици. Защо не станахте инженер или хирург? Така щяхте да сте полезен на страната повече. Ама като сте бездарен и некъдърен. Убеден съм, че утре никой няма да е чъвал за вас.
Към max:
Според официални статистически данни, публикувани на сайта на руското МВР, през миналата година в Русия са извършени 20 хиляди убийства и 45,5 хил. случаи на умишлено причиняване на сериозни наранявания, след което умират още 15 хиляди руснаци. Днес по броят на годишните убийства и опити за убийство, Русия заема първо място в света, а с престъпленията от този тип на глава от населението (20,52 убийства на 100 хиляди население) е втората след Южна Африка (56,49).
Аз знам, вас журналюгите ви учат да мислите така. Статистиката се взима такава каквато трябва! Всичко в този свят е относително. Нашата оценка за нещата ни определя като личности. Всеки сам избира на базата на какво да формира своето мнение. Ако за вас, г-н Инджев Русия, е просто една престъпна страна, добре!!Но знайте, че това ви представя като безнравствен и неконструктивен