// Писмо от Валди

В БЕСЕДКАТА

Писмо от Валди

Драги Иво,реших да внеса яснота по въпроса за ордените чрез теб,защото зная,че уважаваш и чуждото мнение.Приехме ордените като едно отличие за добре свършена работа през годините.Връчи ни ги Президентът Георги Първанов.Кой друг да ни ги връчи?Нали такъв е законът?Ние сме възпитани да уважаваме законите независимо дали ни харесват или не.България е вече демократична страна.Когато трябва да изразим мнението си,правим го.На последните избори участвахме в кампанията на независимия кандидат Неделчо Беронов.На предишните пяхме за Петър Стоянов.Не виждам даването,както и приемането на орден за принос в областта на културата като политически акт.Дори самото съществуване на “Щурците” 43 години на сцената от които 34 в непроменен състав е световен феномен.А това колко от песните ни се пеят все още,няма да коментирам.Никога не сме се писали дисиденти от онова време.Това че свирехме песните на “The Beatles” и “The Rolling Stones” беше не защото идваха от Запад ,а защото това ни харесваше като музика.Когато избирам стихове за моите песни правя го по същите критерии.Трябва да ми харесват независимо дали са на Миряна Башева,Радой Ралин,Александър Петров,Робърт Бърнс или Таньо Клисуров.И когато написах песента “Не умирай” не избрах стиховете на Павел Матев,защото е бил министър на културата при Тодор Живков.Не съм си развалил отношенията с Михаил Белчев,защото е бил член на БКП.И преди и сега ме вдъхновяват прекрасните му стихове.Ако през 1997г по времето на правителството на СДС с Иван Костов Министър Председател и Петър Стоянов Президент бяха ни връчили държавни отличия нямаше ли да се “чуе”,че ни ги дават като жест за подкрепата?!Тогава празнувахме 30 годишнина-сериозен повод.А за тези които това ги мъчи,ордените не носят парични постъпления нито години за пенсия.Надявам се да имаме здраве и сили да напишем нови хубави песни,които да се пеят през следващите 43 години.С уважение,Валди Тотев 

Discussion

72 коментара for “Писмо от Валди”

  1. Прекрасно е да се получават ордени. Прекрасно е да се дават. Изобщо – прекрасно е! Само едно му е лошото според мен. Орденът “Стара планина” трябва да бъде два вида. Орден “Стара планина” със соя и орден “Стара планина” без соя. Вегетарианците няма да получват ордена “Стара планина” със или без соя. Иван Костов е вегетарианец и за него няма има орден “Стара планина”. Нека рупа соя със или без сол! Така му се пада.

    Posted by Сотиров | октомври 29, 2010, 20:43
  2. Бях решил да не пиша тук и няма да пиша и в бъдеще не за друго, но стана ясно, че някои от моите възгледи не харесват г-ну Инджеву и се оказа, че всуе ги пиша.
    Сега съм провокиран от думите на т.н. Валди.

    “Никога не сме се писали дисиденти от онова време.”

    Браво, Валди!Има нещо тъжно в това, не намираш ли?
    В днешно време пък, разни се пишат демократи, антикомунисти, бизнесмени, политици…
    Все се пишем някакви. А кога ще бъдем наистина?

    Posted by Еди кой си | октомври 29, 2010, 20:59
  3. еех,суета суета

    Posted by nibelung2 | октомври 29, 2010, 21:27
  4. ТОЧНО Валди не е от 43 години “щурец” и ТОЧНО аргументът с уважаване на закона в една демократична държава не хващат дикиш!
    Истинският, автентичен отговор на Щурците на критиките за приемането на ордените според мен ще бъде САМО И ЕДИНСТВЕНО отговорът на Кирил Маричков – всеки друг “отговор” за мен няма никаква стойност!

    Posted by Дончо Тонев | октомври 29, 2010, 21:34
  5. Каквото и да пише Валди, почитателите на Щурците щяха да бъдат горди, ако ордените бяха отказани, тъй както почитателите на поета Борис Христов бяха въодушевени от отказа му от орден.Зарежете аргумента с преклонение пред законите – нечистиви ръце поставиха тези ордени на гърдите на Щурците и това беше по-важно от погъделичканото щестлавие.Отказ очаквахме от вас, момчета, а не да се наредите край негодяите със същия орден на гърди!

    Posted by Дончо Аврамов | октомври 29, 2010, 22:12
  6. Драги Валди, и аз си позволявам да напиша нещо понякога тук, защото в този блог се уважава различното мнение.
    Мисля си – ако Валди беше германец, дали щеше да приеме орден от Хитлер.
    Ако Валди беше руснак,дали щеше да приеме орден от Сталин.
    Веднага казвам защо мисля така:
    Когато си стиснахте ръцете със “президента” ( а може би и сте се прегърнали и целунали), не беше ли чул, че той е човек на зловещата убийствена държавна сигурност, че той е търговския представител на руските интереси у нас, че той е “президента”, позволил си да излъже българите, че не е бил агент на държавна сигурност, а след това нагло да каже, че се гордее с това ??
    Знаеш ли, един старец веднъж ми каза – стой настрана от такива хора, може да прихванеш някоя лоша болест – да, продължи старецът, това е божа работа, когато някъде е събрана толкова човешка лошотия, ти какво очакваш ?
    Знаеш ли, ако всички интелектуалци по света мислеха като тебе, страхувам се, че сега щеше още да го има и Съветския съюз, и братските социалистически Полша, Унгария, Чехия и ГДР, и социализма в България щеше да процъфтява, вероятно под мъдрото ръководство на Владко, Батето и Жени.
    Бъди здрав и дано и през следващите 43 години напишете и изпеете все хубави песни, защото
    съм се просълзявал на твоята “Вдигни очи”..
    Надявам се че не би се засегнал от едно такова различно мнение.
    Може и да не съм прав.
    С уважение, Константин Николов,
    гражданин на Ръ Бъ..

    Posted by Константин Николов | октомври 29, 2010, 22:16
  7. Темата за “оня орден” е трудна, неудобна, хлъзгава… тема! Представяте ли си какво му е било на Джон…?!
    Джон, ама Ленън!

    Posted by nestinara | октомври 29, 2010, 22:30
  8. Г-н Тонев,добрият приятел на Георги Марков ли имате предвид като “единствено и само автентичен”?!

    Posted by Емил Караиванов | октомври 29, 2010, 22:30
  9. Браво на Константин Николов!

    Просълзи ме на свой ред.

    Posted by Еди кой си | октомври 29, 2010, 23:13
  10. прав си констатин николов, асолютно прав си, да добавя, че излъга и за “архара”, и за апартаментите, и за трипера и за любовницата и за убйствата и за побоя на огнян стефанов, а за…., а за.., а за…а за иво инджев?…..

    Posted by dimitari | октомври 30, 2010, 00:41
  11. Да замениш доверието на публиката си с кухо верноподаничество е всичко друго, но не и рок.
    Разликата между кралица Елизабет и “Гоце” Първанов е като разликата между Щурците и Бийтълс. Обезценените дрънкулки им бяха дадени точно навреме за да го разберем.
    От това не ни стана по-весело, но поне ни стана ясно къде живеем.
    Живеем в “проекта Първанов”.
    “Рок динозаврите ни” законопослушно припяват на този мутрашки проект.
    От днес ще слушам Веселин Маринов, Пинк Флойд, и другите “орденоносци”…

    Posted by LaoТцъ | октомври 30, 2010, 00:55
  12. “Щурците” доубиха надеждата ми, че в България има публични личности хора с достойнство. Радвайте се на законната си награда! Държавните институции ви оцениха подобаващо! За някои хора без институционално мислене като мен остана само тъгата от случилото се.

    Posted by Митко | октомври 30, 2010, 00:59
  13. Като видях как точно Маричков получи орден ( как само звучи а – рокаджия с орден ) – дори без да коментирам другите “заслужили” – отидох да повърна…
    Сега след тея нелепи оправдания на Тотев – ще отида да повърна още веднъж…
    И никога няма да си пусна повече Клетва… Или която и да е тяхна песен…

    За да си рокаджия освен да пееш се искат и други качества – каквито тези “бунтари” явно не притежават…
    Никога не е късно да получиш орден, но и никога не е късно да станеш за резил…
    Жалка работа… Точно това действие на човека, който пееше по митинги на СДС ме отврати повече, отколкото всичко случващо се последните дни…
    Щях да кажа – нека си го закичи на съвестта си, ама по-добре на ревера и да го носи горди, че съвест явно нямат… И чест също !

    Posted by Александър | октомври 30, 2010, 01:21
  14. Napalno si prav!Ne e kato da kaje tui-onui edi koi si!

    Posted by janet | октомври 30, 2010, 07:09
  15. Koga shte zajiveem za ednoto ime!Za ednata 4est!Predi vsi4ko ostanalo…

    Posted by janet | октомври 30, 2010, 07:11
  16. Валди може да е прав за себе, но не и за мен. Какво да обяснявам “Защо?”. То е като да започна да му обяснявам виц, пално разочарование.

    Posted by Тодор Узунов | октомври 30, 2010, 08:15
  17. Точно по този начин наивните интелектуалци ги използват и подхлъзват.И сега като запеете “Вдигни очи“ първо червените ще рекат тия получиха орден от нас пък пеят в противниковият лагер.Вас хората са Ви оценили от песните ви и нямаше нужда да ви оценяват с ордени.Сега по добре ли се чувствате?

    Posted by ДСБар | октомври 30, 2010, 08:48
  18. И какво, Валди? Да си погъделичкаш егото ли взе медала? Зер, както казваш, няма никакви материални притурки към него. Тогава значи е за гъделичкане. В такъв случай като един истински музикант, както се зовеш, любовта на феновете не ти ли е достатъчна?

    Posted by maharadga | октомври 30, 2010, 09:32
  19. Каквото и да каже валди ще звучи като жалко оправдание. Не може и душата в рая, и орден от Гоце…

    Posted by Весела | октомври 30, 2010, 10:04
  20. “Каквото и да пише Валди, почитателите на Щурците щяха да бъдат горди, ако ордените бяха отказани, тъй както почитателите на поета Борис Христов бяха въодушевени от отказа му от орден.”.

    Posted by Sin | октомври 30, 2010, 10:10
  21. Тъжно, тъжно….

    А замислихте ли се какви пичове щяхте да бъдете, ако ги бяхте отказали тези лъскави дрънкулки?

    Posted by Д.Велков | октомври 30, 2010, 11:14
  22. Жалък Валди! Българска тщеславна овчица!!! Боже!?

    Posted by georgieva | октомври 30, 2010, 11:21
  23. употребиха Щурците, не без тяхна помощ, по ченгеджииски,
    подадоха се на суетата, пустата му суета

    Posted by d.n. | октомври 30, 2010, 11:41
  24. Posted by janet | октомври 30, 2010, 11:57
  25. Не трябваше да приемате орден от пипалата на гоцэ сырыщныка, скъпи ЩУРЦИ! Някога бягахме в друг свят с вашите хийтове, пеем ги и до днес. Но не трябваше! Не трябваше в името:
    -на онези музиканти като Сашо Сладура, джазмените Овчаров и Леа, които заплащаха с живот и страдания дързостта да правят западна музика в комунистическия коцлагер НРБ;
    – на онези, на които милицията режеше косите и биеше по вашите концерти;
    -на онези, които, макар и много млади, плачат след филми като “Сезонът на канарчетата”- а там отново западната музика вбесява извергите;
    -на онези, които пееха “Аз не съм комунист”;
    – на онези, за които емоционалната енергия и цялостната култура на рока е възможно най-несъвместимата ценност с чалгарско-частушкаджийския вкус на гоцэ сырыщныка.
    НЕ ТРЯБВАШЕ!

    Posted by Стамбо | октомври 30, 2010, 12:28
  26. Не се ли усещате, че с тези писания и обиди към Влади, величаете Първанов? Ордените не са на Първанов, а са български държавни отличия. По силата на Конституцията Президентът награждава по предложение на Председателя на НС и Министерския съвет. И указите за награждаване се предподписват от Министър-председателя.
    Първанов, в разрез със Конституцията и законите въведе Почетен знак на Държавния глава. Ако някога ви наградят с него отказвайте и правете демонстрации. Това си е рожба на Първанов и сигурно ще го почуваства като лична обида. Но не издигайте Първанов над държавата. Не са негови държавните отличия. По стечения на обстоятелствата, той само ги връчва…

    Posted by Гларус | октомври 30, 2010, 13:05
  27. Хора, успокойте се 🙂
    Който е слушал поне 1 албум на Валди Тотев ще знае, че заслужава много повече от един орден! Това е един от певците с които трябва да се гордеем!

    Posted by Иван Райков | октомври 30, 2010, 15:05
  28. Честито! Наредихте се до другите “кавалери” на ордени получени от Гоце – Мръчков, Доган, Батето и Батков.

    Posted by Граматиков | октомври 30, 2010, 15:20
  29. Последното, което искам да кажа на Валодя (Валди)е – да си окичат сега орденчетата и да си ги носят през цялото време, през калта и дупките на ежедневието, осигурено ни от техните благодетели.

    Ето как и рокът може да бъде превърнат в чалга…

    Posted by Еди кой си | октомври 30, 2010, 15:47
  30. Още поздравления за Константин Николов!!!

    Posted by Магаданс | октомври 30, 2010, 17:25
  31. Реших да споделя и аз скромното си мнение.
    Според мен е обиден жеста, да приемете подобно “отличие” от човека дарил със същото “отличие” хора, като Иван Славков, Тодор Батков и много други. Вероятно ще ме заболят ръцете да ги изпиша всички комуноидни извеги наградени от същия “човек”. Вие според мен обидихте нас – хората, които през повечето години на вашата активна кариера, бяхме долу – под сцената. Вие приемайки това отличие, реабилитирахте и Гоце и всички онези “достойни хора” отличени от престъпника Гоце.
    Не, аз не съм съгласен с “Щурците”.
    Бих искал да видя как би постъпил Вско Кръпката в подобна ситуация. Всъщност – знам ! ! !
    Бъдете горди, като Батетата, Каките, Бай Ганьовците и всичката лицемерна измет в нашето блато.
    То ще е такова, докато някой го поддържат влажно, мазно и вонящо.
    Всеки да се замисли с какво допринася за съществуването му.
    Благодаря, за търпението и емоционалния български, който използвах!
    За което се извинявам.

    Posted by Balush | октомври 30, 2010, 18:02
  32. “Ето как и рокът може да бъде превърнат в чалга…”
    от Еди…

    Не, не може, Еди! Един Хей* Сергей кара мотор. Да не би да е рокер?

    *първите ДВЕ букви могат да се заместват с други по избор.

    Posted by nestinara | октомври 30, 2010, 18:05
  33. Валди, с теб не съм разговарял лично… Но само преди 5-6 години лично Кирил маричков ми каза в личен разговор в Лондон “Моята музике е неотделима от каузата на демокрацията, модерноото и нормалното. Точно затова нас ни слушат хора, които следват тази кауза”. Дали Гоц е от тях, как мислите?

    Posted by Иво Маев | октомври 30, 2010, 18:11
  34. на мен ми харесва тезата “не изповядвам антикомунистически ценности само защото са антикомунистически. а защото ми харесват”

    но от друга страна един отказ от този орден действително щеше да бъде много достоен…

    Posted by bruno | октомври 30, 2010, 18:19
  35. На пичове като вас ордени не трябват.Още повече получени от боклук като първанов.Константин Николов е поразително точен.

    Posted by Иван Вълков | октомври 30, 2010, 18:28
  36. Към “Щурците”,
    Един от най-ярките ми спомени от гимназиалните ми години е едно честване на 8-ми Март (1968г.), когато (по мое предложение) подарихме на съученичките си по едно букетче кокичета и по една малка плоча (45 оборота) с “Бялата тишина”! Никога няма да забравя колко високо оцениха подаръка и възторга на учителката ни по Английски (Генка Генова, сестра на композитора Генко Генов) в 32 гимназия, София. Гимназията и сега си е там, близо до площад “Възраждане”, макар и малко “скъсена” от метрото. Няма да забравя също и солата на “Cream”, които Киро толкова обичаше да свири по пролетните балове в зала “Универсиада”! Няма да забравя яда му, с който казваше по микрофона, че милицията нареждала да “намалят децибелите”, но въпреки това те ще продължат!
    Сега и да върнете наградата, вече няма да е същото! И все пак аз ви обичам! Вие сте щастливи! Щастливи сте затова, защото музиката ви е по-силна от вас! Тялото е слабо. Душата е силна! Каквото и да направите, няма да ми отнемете “снега на спомена”! Да сте живи и здрави!

    Posted by GB | октомври 30, 2010, 20:43
  37. “Великобритания сече монети с лика на Джон Ленън”
    “Огромна част от анкетираните – цели 92% – са избрали Ленън, който изпреварва дори писателката Джейн Остин.
    Монетите ще бъдат с номинал 5 бр. лири и от утре могат да бъдат купени за 44,99 бр. лири (72 долара). Общо емисията ще включва максимум 5000 монети.”
    ……………..
    “Тогава Ленън върна на кралицата престижния орден на Британската империя с думите: „Връщам Ви ордена в знак на протест срещу войната във Виетнам”.”

    Posted by nestinara | октомври 30, 2010, 22:10
  38. “Щурците” с ордени, връчени им от Гоце – една тъжна, жалка и противна гледка.
    Къде отидоха, къде се загубиха хората с достойнство?! Напуснаха по хоризонтала и по вертикала тази малка, но толкова отвратителна държава…

    Posted by мария | октомври 30, 2010, 22:16
  39. Харесвам “Щурците”, затова ми бе и мъчно, и срамно да гледам как стискат ръката на един доносник.
    И за какво – за медал?!
    Заради един медал се отказваш от това, в което си вярвал, или, както излиза от написаното, в това, което ние сме си мислели, че вярвате – в свободата.

    Някои казват, че това е държавен медал, че така държавата отдава почит на творците си.
    Пък аз си мислех, че най-голямата почит за творците е любовта на хората, лъгала съм се, така излиза.

    Posted by юлия стефанова | октомври 30, 2010, 22:34
  40. От писмото на Валди разбирам единствено, че е правил всичко, което е правил досега заради едното изкуство. Не че в изкуството има нещо лошо, но със сигурност много хора са си мислили, че зад песните му/им стои гражданска позиция и убеждния. Е, нека се кипри с ордена си по живо, по здраво, защото със сигурност след това откровение е загубил мнозина почитатели.

    Че няма да ги настигнем американците, то е ясно. Поне можем да се утешим, че все пак има места, на които изкуството не е някаква трансцедентална ценност и има конкретна социална функция http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-11657212

    Posted by mastylo | октомври 30, 2010, 23:47
  41. Така се получава в живота – когато печелиш, не знаеш какво губиш и когато губиш не е ясно какво печелиш. Така е, скъпи ми Валди, да ви е честит абсолютно девалвиралия орден “Стара планина”. Работата е там, че и за глухите и слепите стана ясно, че Гоцето ви даде ордена не за заслугите ви, а за да ви използва за новия си проект,който да му осигури преминаване на отсрещната страна на Дондуков.
    Не ми стана ясно какво се опитваш да ни кажеш с това обяснение. Аз не разбрах дали един орден дадоха за всички “щурци” или на всяко щурче по орденче. Ами носете си ги със здраве. Та когато щурчетата се закичат с орденчета си губят публиката; какво да правиш,не може човек да има всичко.
    Природен закон.
    Здраве за всички.

    Posted by Сия | октомври 31, 2010, 03:20
  42. Скъпи клеветници,
    Простичкият факт, че Първанов ВРЪЧВА орденът не означава че той има нещо общо с него. Това е орден, който се дава на заслужили българи от името на България, това кой го връчва няма значение. Все едно да кажете, че този който връчва Оскар има нещо общо със самият орден/награда. Или някой който връчва Нобелова награда има нещо общо със самата награда. Говорите глупости без да мислите. А който казва лоша дума за Валди Тотев, явно е краен невежа и не заслжава дори да го коментирам. Валди е толкова прекрасен и свеж човек, когото за мое щастие имам удоволствието да познавам и с ръка на сърцето мога да кажа, че заслужава всеки възмжен орден. Малко мислете преди да говорите, ако обичате. Благодаря за вниманието. Юлиан Манев

    Posted by Юлиан Манев | октомври 31, 2010, 03:50
  43. Само за справка за тези който говорят за The Beatles и другите Rock величия:
    Sir Paul McCartney
    Sir Elton John
    Sir Mick Jagger
    Sir Cliff Richard
    Както и още много други който имат титла OBE (Order of the British Empire) или MBE(Member of the British Empire) като Bono, Bob Geldoff, Rod Stewart, Ring Starr, George Harrison и т.н.
    Първо четете, после говорете. John Lennon връща орденът MBE 4 години след като го получава. Нещо май аргументът се издъни, а останалите Beatles си носят титлата. Край на коментара.
    Юлиан Манев

    http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/music/article5454895.ece

    Posted by Юлиан Манев | октомври 31, 2010, 04:18
  44. До Юлиан Манев

    Според тълковния речник – клеветник е някой, който клевети, т.е. изговаря лъжи, с които злепоставя.
    Как ние се вписваме в това определение?
    Ние сме “скъпи разочаровани”, а не “скъпи клеветници”.
    Защото как “аз не съм комунист и никога няма да бъда” се връзва с това да получиш медал от човек, който се гордее, че е служил на тоталитарната държава, и който продължава да прилага нейните приоми.
    А що се отнася до ордените и медалите – неуместно е да се сравняваме с Великобритания, все пак кралицата не е била доносник на тайните служби, пък и как да сравниш демокрацията там, с тази тук.

    Posted by Юлия Стефанова | октомври 31, 2010, 09:39
  45. Скъпи Юлиане,
    След като ни осведоми толкова подробно, кой, кога и как бил взел и върнал медал или титла от кралицата на Великобритания, остава да ни кажеш и:

    Кой в нашия случай е Джон, кой Мик и кой Нейно Величество?

    Да си чул Елизабет II да има нещо общо (прости ми, Господи) с Държавна Сигурност, КГБ или поне МИ5? Да е защитавала Милошевич и да е громила НАТО по полщадите?
    Нямам никакви данни Нейно Величество да си е спретнала лична, политическа партийка в случай, че ѝ се наложи да абдикира и (не дай, Боже!) остане на грижите на Камила. ‘Ма ти маже да си подочул нещо.
    Човек и с информацийка може да си заслужи медала, не само с песни, така че – чакам.

    Posted by LaoТцъ | октомври 31, 2010, 10:02
  46. Хубаво е, че се различаваме в мненията си! Това му е най-хубавото на човешкия вид!
    Нали така?!
    “One Man’s Ceiling is another Man’s Floor”. Както казва Пол Саймън.
    Поздрави!

    Posted by nestinara | октомври 31, 2010, 11:25
  47. @ Сия
    Вие дори не знаете, че са наградени по предложение на Минитерството на културата. И орденът не е “Стара планина”, а “Кирил и Методий”. Този орден не е от личната колекция на Първанов, а е държавна награда. Първанов е ДЛЪЖЕН да го даде, защото е президент в момента, даже да не ги харесва. От такив род приказки Първанов си въобрази, че има повече власт и в момента грубо нарушава Конституцията, като си създава собствена партия.
    А Ленън върна ордена заради протест срещу ДЪРЖАВНАТА политика във Виетнам, не заради Кралицата.

    Posted by Гларус | октомври 31, 2010, 13:11
  48. Драги ми Лаотцъ,
    1.Информацията за Великобритания е в отговор на няколко мнения по-нагоре към NESINATRA, моля прочетете мнението говорещо за Ленън и бъдещатата монета и как е върнал медала.
    2.”Да замениш доверието на публиката си с кухо верноподаничество е всичко друго, но не и рок.”
    “За да си рокаджия освен да пееш се искат и други качества – каквито тези „бунтари“ явно не притежават…”
    “Жалък Валди! Българска тщеславна овчица!!! Боже!?”
    “Не може и душата в рая, и орден от Гоце…”
    “Честито! Наредихте се до другите „кавалери“ на ордени получени от Гоце – Мръчков, Доган, Батето и Батков.” и т.н.
    Мила Адашке (ако мога да си позволя), това не са ли думи който злепоставят?
    Искрено ваш,
    Юлиан Манев

    Posted by Юлиан Манев | октомври 31, 2010, 14:15
  49. “Информацията за Великобритания е в отговор на няколко мнения по-нагоре към NESINATRA, моля прочетете мнението говорещо за Ленън и бъдещатата монета и как е върнал медала.” Юлиян Манев.

    Koe oт това, което съм копирал от пресата във въпросното съобщение не е вярно, господин Юлиян Манев? Защо Ви дразни толкова копираното? Не намирате аналогия с обсъжданата тема?!
    Е да, де! Няма аналогия!
    Иначе историята е ясна. Един иска да закичи с медал друг. Другият се съгласява да го приеме…или не се съгласява…или връща медала! Не обвинявам никого и не “клеветя” никого. Това са строго лични, персонални решения!
    Просто моето мнение е различно от Вашето!
    Ако искате да знаете(познавам лично Валди Тотев от години)не е въпроса дали е взел медала от Гоце или от Вежди. Не е трябвало да пише това писмо!
    СПОРЕД МЕН!
    От друга страна, ако не го беше написал, щяха ли да се изговорят толкова обиди и глупости?! 🙂

    Posted by nestinara | октомври 31, 2010, 22:00
  50. Жалко, много жалко… Гледах тв-то и не вярвах на очите си 🙁 Киро Маричков и другите щурци стискат ръка с оня боклук 🙁

    Posted by Никоошу | октомври 31, 2010, 22:38
  51. “NESINATRA” от Юлиан Манев

    “нестинара”, Манев, “нестинара”…освен ако не Ви е такъв И хумора!

    Posted by nestinara | октомври 31, 2010, 22:54
  52. ЮлиАн, не Юлиян също така 🙂 Явно се различаваме по мнение, но нека поставя аргумента така. Орденът Св.св.Кирил и Методий, както беше споменато по-горе не е президентски орден, така че фактът,че е връчен от Първанката няма никакво значение. Поставям въпорсът теоретично, ако орденът им бе връчен от някой друг президент, в миналото или в бъдещето – щеше ли да има значение? Ако да, то тогава наистина не разбирам логиката Ви. Ако не, то аргументът е безпочвен. За Ленън, не виждам смисъл да се намесва при положение, че както сам казахте няма аналогия, то тогава е просто хвърковати думи. А за името, простете. Грешно съм прочел, грешно съм написал, както и Вие 🙂 Което между другото показва колко е интересен езикът, ако броят букви е еднакъв в думата, и първата и последната са си на мястото, а другите разбъркани отново се чете, в случаят погрешно 🙂

    Posted by Юлиан Манев | ноември 1, 2010, 02:06
  53. Г-н Манев, Оскар не държавно отличие, докато орден Е! Има голяма разлика, не я ли виждате? Жалко!

    Както уместно напомни NESTINARA, „One Man’s Ceiling is another Man’s Floor“ думите на Пол Саймън.

    Лично мен тази награда връчена от Първанов-Гоце не ме радва, а като гледам и доста други. Всъщност кои радва тя?!

    Posted by Балтимор | ноември 1, 2010, 04:40
  54. Ех, суета, суета…

    След Стефан Димитров и тези стари момчета не успяха да я преодолеят! Не им стигна “тази награда – да каже нявга народът”. А за тях народът отдавна “казваше” и слушаше и пееше песните им и ги обичаше.
    Е, не всичкият народ, разбира се; поне не тези, дето туриха агент Гоце за втори път президентин…но това е друга тема.

    Тъпо ми е.

    Posted by Пламен Иванчев | ноември 1, 2010, 11:26
  55. Позицията на Манев е симпатична с това, че се застъпва за свой приятел. Той казва, че го познава добре, “свеж” е и т.н. Дотук е о. к..
    Дали орденът е медал, дали е “Кирил и Методий” или “Стара планина”, дали е с мечове, лента, или финтифлюшка някаква са подробности. Важното в случая е, че става дума за държавна награда, връчвана от лице, което не се наемам да характеризирам, но лице, което има важна държавна функция.
    Ако в държавата всичко беше наред – нищо лошо. Даден беше пример с Англия. Знаете ли какво беше казала една възрастна жена, преди да остави цялото си състояние на държавата: “Благодаря на Бога, че ми даде шанса да се родя като англичанка!”.
    Кой българин, ако не е крадец, лъжец или обикновен простак, гледа на националността си като на получен шанс за достоен и смислен живот?
    Обичам Родината си, мразя държавата! – беше написано със спрей на една софийска стена.
    Четете, гледайте, слушайте и мислете каква е тази държава, която е безмилостна към възрастните, болните, честните, истинските патриоти и родолюбци… Майка или мащеха?
    Гордост или гнус трябва да изпитва един свестен човек към нейните награди?

    Posted by Еди кой си | ноември 1, 2010, 12:06
  56. Господин ЮлиАн Манев, Вие как мислите? Пепи Цанков би ли стиснал ръката на Гоце? Ами Веско Кисьов?
    Естествено, че не знаете. И аз не знам!
    Знаете, че Вие бихте го направил.
    А аз – че не бих!
    За това става дума тук! Не за една от най-добрите групи!
    За в България, де!
    За това никой не спори!

    Posted by nestinara | ноември 1, 2010, 12:55
  57. по-горе бе казано почти всичко от ТРЕЗВОМИСЛЕЩИТЕ в БГ. БАЕ им ТОДАР е казал преди години- Тази недобита ЕНТЕЛЕГЕНЦИЯ; през 1990г- “честна”комунистка-ИЗХАБИХА го този народ! ЩУРЦИТЕ!- защо не се държахте докрай?!

    Posted by СПИН-а на XX век | ноември 1, 2010, 13:15
  58. Друго си мисля, как все трябва да се обърне на черно всичко. Имаше една лекция в която се говореше за HPI (Happy Planet Index), и лекторът започна така: Мартин Лутър Кинг не е започнал своята велика реч с “Имам един кошмар”, а една мечта. Та и тук ми се струва отново положение стартова позиция. Да има да плюем нещо само, все не сме доволни. Толкова от мен, драго ми беше 🙂
    Юлиан Манев

    Posted by Юлиан Манев | ноември 1, 2010, 13:42
  59. Вероятно вече сте прочели как Теди Москов приема “Златна клонка”. Браво! За мен е по-интересно за какви заслуги към българската култура получава награда посланика на USA- може би за ролята му в ” Стъклен дом” . Така и не го гледах- как е когато е официално в роля?

    Posted by костадинова | ноември 1, 2010, 14:47
  60. Напишете моля,случая с Теди Москов, пропуснала съм.

    Posted by Васка Иванова | ноември 1, 2010, 20:18
  61. Нямаше да пиша повече, но ще си позволя.
    До Еди кой си:”държавна награда, връчвана от лице, което не се наемам да характеризирам, но лице, което има важна държавна функция.” – ако им беше връчена от друго лице, което има важна държавна функция, като министърът на културата, или на просветата, или министър прецедателят, или който и да е пасващ описанието по-горе, но не Първанов, нямаше да водим този разговор, така ли да разбирам? Всичко щеше да е наред, и даже щяхме да се радваме, че са ги наградили.
    До Nestinara: Прав сте, не знам. За мен знам, и ако някой ден получа такова признание, и Вие ще знаете.
    Не ми се ще да задълбавам, но целият разговор до тук доказва едно отдавна направено заключение за човешкия разум. 43 години, радост, песни 1 ръкостискане и край. Това е като да отидете на ваканция, и да си изгубите часовника. После има да се разправя как се е загубил часовникът и нищо за 10те дни обиколки, приятни изживявания, срещи, забелейителности и т.н. Стига толкова съм писал. Спокойна вечер/ден/утро.
    Юлиан Манев

    Posted by Юлиан Манев | ноември 2, 2010, 01:40
  62. Кой както сам си наплюе “нещото”, никой не може да му го наплюе така, Юлиан Манев!

    Posted by nestinara | ноември 2, 2010, 03:22
  63. Напишете моля,случая с Теди Москов, пропуснала съм.

    Posted by Васка Иванова | ноември 1, 2010, 20:18

    http://dnes.dir.bg/news/georgi-parvanov-vezhdi-rashidov-buditeli-tedi-moskov-otlichie-7364348?nt=10

    Posted by nestinara | ноември 2, 2010, 03:26
  64. “43 години, радост, песни 1 ръкостискане и край”

    Мисля, че от описаната от Вас ситуация и други-подобни произлиза изразът “Изака се от челна стойка!”

    Posted by nestinara | ноември 2, 2010, 12:29
  65. Шега! Браво Nestinara. Аз се сетих за един цитат от Марк Твен…хмм “Мразя тъпите хора.” Точка. 🙂

    Posted by Юлиан Манев | ноември 3, 2010, 05:13
  66. @NESTINARA
    Драги Нестинаре,
    137:14, е почти 10:1. Демократичните сили имаха 137 депутата в 38 НС, сега са 14. За 137 определен принос имат “Щурците”. 10 пъти да намалее влиянието на СДС -ДСБ принос определено имаш ти и такива, като теб, който само сочат с пръст, не признават друго мислене, различна ценносттна система. Типично болшевишки, без да го осъзнаваш…

    Posted by Гларус | ноември 3, 2010, 22:39
  67. С какви ли чувства Кирил Маричков е поел ръката на Първанов. Съжалявам, че трябва да го кажа. Разочаровах се от Щурците. Първанов е тъпичен представител на системата срещу която те се бунтуваха. Много по-доблестно ще ше да бъде да не приемат отличието, което всъщност заслужават, от този президент.

    Posted by Томи Томев | ноември 9, 2010, 14:57
  68. На тези, които критикуват Щурците и конкретно Валди им предлагам да помислят върху следното: Кой прави компромис? Щурците, които получават орден Кирил и Методий напълно заслужено заради чуедесните песни, които са изпяли или Първанката, който връчва ордени на тези, които изпяха “Аз не съм комунист и никога няма да бъда”?!

    Posted by Борислав | ноември 11, 2010, 15:07
  69. Съжалявам, че след коментарите няма едно like, като във Facebook. Бих се възползвал от подобен бутон след почти всички коментари, а ако можех щях да го направя няколко пъти за този на Константин Николов.

    Posted by Indreal | ноември 23, 2010, 17:43
  70. “Дали аз закъснях, или времето бързаше…”….
    Знам че Фердинант Порше е създавал танкове за Хитлер, но обожавам Порше, знам че Дизел е работил за Хитлер, но е пример за мен, знам че Хенри Форд е подкрепял Хитлер, но съм възхитен от находчивостта му….Не знам дали са им дали ордени. Но не ме и интерисува. Съдя по делата им….. “Щурците” оставиха следа в мен и не само в мен. Истина е, че получиха “орден за принос…” от президента на България, но така е по Конституция. Такъв е закона, и той е спазен…… Колкото до кралската институция и тя не е била “цвете за мирисане” през вековете. Питайте американци за това, или южноамериканци….. Но сега в 21 век нещата са променени. Добре че хората си пишат историята. А ние…., ние пак си “плюем” хората, оставили нещо свястно като професионалисти…….

    Posted by karandash | ноември 23, 2010, 20:49
  71. Жалко!Много жалко!Много точно го е казал Д.Велков, че щяхте да бъдете пичове ако бяхте отказали ордените.С това хората щяха да Ви запомнят.Най-вече феновете.И щяха да се гордеят с това.За съжаление влязохте в матрицата.Няма никакво значение кой Ви е предложил за наградата, а човека от Сирищник само я връчил.Факт е, че я получавате от неговите ръце и повярвайте скъпи “Щурци” той е ликувал истински, че се е подиграл с едни “антикомунисти”.

    Posted by Ивайло | ноември 24, 2010, 23:38
  72. “Не,не вярвах,че някое старо момче ще се съгласи да им каже -МЕРСИ” Добре,че Гошо Минчев не можа да види това падение!

    Posted by Снежана Иванова | ноември 30, 2010, 01:44

Post a comment

Иво Инджев още във

Архив