// Голям вестник презира с уважение малък сайт

В БЕСЕДКАТА

Голям вестник презира с уважение малък сайт

“Медиен балон” срещу Биволъ
от Асен Йорданов, Атанас Чобанов Сряда, 23 Февруари 2011
Един многотиражен български вестник нападна в сайта си “Биволъ”, че си направил “лоша реклама” с изпращането на сигнали за корупция до БОРКОР. Толкова сме били лоши, че не заслужаваме да споменат името на сайта ни.
Не сме суетни. За нас е по-важно, че пишат за сигналите, които са изпратени до БОРКОР чрез Министерски съвет на 21-ви февруари по мейл, по факс и по пощата. Копие е изпратено и на Комисията за борба с корупцията в Народното събрание.
“Това ли е работата на БОРКОР – да довършва несвършеното от прокуратурата?” – пита зам.-главният редактор на вестника Георги Шарабов. “Или някой си прави реклама на гърба на БОРКОР? И разчита на първосигналния журналистически рефлекс за надуване на медийни балони? Заради тези съмнения не публикуваме името на сайта.” – завършва той.
Никой не знае каква точно е работата на БОРКОР. За да проверим, им изпратихме кокретни данни за престъпления, които не са разгледани по същество от институциите, за които знаем, че това им е работата. Защо е така и защо българската съдебна система не си върши работата, а основно прикрива престъпленията на властимащите, е анализирано и обяснено в редица доклади и анализи на европейски и международни институции. С една дума, това се нарича еднозначно и категорично – “Корупция”, което преведено от латински означава “развала”. Ние сме последователни през годините в битката срещу това раково образование на обществото ни и няма да спрем. “Медийните балони”, според Шарабов, са ни коствали много усилия, неприятности, рискове, загубени нерви и време. За нас определящото е, че си вършим не само работата, но също така изпълняваме човешкия си и граждански дълг на българи. Нашите разследвания не служат на частни интереси, а на сериозни обществени каузи с голям резонанс и значение, а всичко което казваме, сме готови да отстояваме с аргументи – открито и директно.
Сигналите ни не са анонимни. Подписали сме се с имената си. Също така сме посочили имената на конкретни лица, за които има данни и улики за злоупотреби с власт и служебно положение, или лично облагодетелстване с обществено имущество: Мехмед Дикме, Бурхан Абазов, Петко Арнаудов, Евгений Мосинов, Димитър Николов… За да направим това, имаме не само убеждението, че те са извършили злоупотреби, но също така разполагаме с документи и свидетелства.
Според нас, истинската причината да бъдем нападнати от “Труд” не е в загрижеността за етичните норми в журналистиката, а в разследване за новите собственици на пресгрупата, което “Биволъ” публикува. В него изнасяме данни за връзки на лицата зад “БГ Принтмедия ООД” с Ирен Кръстева, Борислав Дионисиев, Цеко Минев, Цветан Василев и други известни бизнесмени на прехода.
Поставяме и въпроса за произхода на средствата за сделката. Откъде се е взел многомилионният капитал на новосъздадената австрийска фирма BG Privatinvest GmbH, която в началото на декември 2010 дори не е успяла да събере 35000 евро за банков депозит при регистрацията, а е внесла само половината?
За средствата, с които съществува нашият скромен сайт можем да се отчетем веднага: 50 стотинки на ден. 30 стотинки за хостинг и 20 стотинки за името на домейна bivol.bg
Оставаме с усещането, че “Биволъ” добре се труди, след като се стигна до тази учебникарска новина: вестник, струващ милиони, “ухапа” сайт, струващ стотинки. Вероятно Бивола става опасен за мафиотско-олигархичната клика, овладяла всички ресурси в България. Особено за “медийните й балони”, които се пукат в неговите рога

Discussion

10 коментара for “Голям вестник презира с уважение малък сайт”

  1. ..Много добър материал и отговор на казионните подлоги от “Труд”, но защо не се споменава името на Нихат Кабил? Той е най-корумпираният!

    Posted by Мюмюн Мюмюн | февруари 23, 2011, 20:05
  2. Вестник “Труп” направиха голяма реклама на сайта bivol.bg.

    Сега сутрин, като чета новините ще започвам от него.

    Posted by Б.Върбанов | февруари 23, 2011, 20:15
  3. Браво Насе, продължавайте в същия дух!

    Posted by Dikov | февруари 23, 2011, 21:07
  4. ТРУП е толкова гнусен парцал, че и некролог да зърна в него (в трамвая, разбира се, докато го чете някой от оределите му фенове, иначе в ръка не го хващам от хигиенни съображения), знам, че (в 90%) е пукнал някой боклук.

    Posted by Стамбо | февруари 23, 2011, 21:16
  5. Интересен казус – в.”Труд” в ролята на защитник на медийния и антикорупционен комфорт на Борисов!

    Posted by Дончо Тонев | февруари 23, 2011, 21:53
  6. Дачков нищи Цветанов за сто хиляди, а Ирен Кръстева с нейните съмнителни десетки милиони за кого оставя?

    Дачко Поръчков?

    Posted by сеизмолога Ш. | февруари 24, 2011, 01:50
  7. дачката, поръчков или не нещо придвижи в правилната посока, цветанов и герб очевидно търгуват с информацията от службите, които управляват, по голяма гадост от това…,

    Posted by d.n. | февруари 24, 2011, 11:11
  8. г-н Инджев, как ще коментирате това
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/02/25/1050198_bi_ti_vi_poiska_cvetanov_da_i_se_izvini/

    Би Ти Ви иска публично извинение от министъра на вътрешните работи Цветан Цветанов. Това става ясно от информация в сайта на медията.

    “В предаването “Тази сутрин” днес той изнесе невярна и непроверена информация за “уволнение” на журналиста Иво Инджев, която поставя под съмнение независимостта и обективността на медията.”, се казва в публикуваният материал.
    …….
    Иво Инджев е освободен по негово искане, се казва още в писмото

    Posted by Пешо | февруари 25, 2011, 18:07
  9. Posted by bivolarska | февруари 25, 2011, 20:42
  10. Патрадачков и сие са мизерни поръчкови “журналисти”мястото им е “в вестници” като този.А всъщност всички те са за презиране.

    Posted by Костадин Георгиев | февруари 27, 2011, 11:50

Post a comment

Иво Инджев още във

Архив