В търсене на нова обединителна кауза под мотото „Москва е зад нас, нито крачка назад“, на българския русолюбски хоризонт се задава нова специфична суперпатриотична кауза: шистофрения! Докато Русия заплашва България със съд заради ( и въпреки) милиони, дадени от България на Русия пари за собственото си заробване и загробване в Белене, лидерът на Атака заклеймява американците за онези 30 милиона, които вече платиха на България за търсене на шистов газ. Ето как Сидеров става вече говорител на Петата колона, която подкрепя чернобилската „вечна дружба“ ( да сте чували нотки на съмнение от тях за сеизмичната опасност под руския проект в Белене?), но има категорично мнение по проблемите на екологията за намеренията на американската компания „Шеврон“ да осигури независимостта на България от руския газов шантаж ( за вечни времена).
“Защо Цветан Цветанов? Трайчо Трайков е много повече за отстраняване, върви по грешен път, например за шистовия газ – доказано вредно е. Последното му прегрешение ще бъде, ако подпише договор с фирма “Шеврон” за добив на шистов газ в Добруджа. На най-плодородната земя да започнат сондажи, е убийство за българската земя “, каза той по Би Ти Ви.
„Защо Цветанов“ не е тема на този текст, но е интересно да се види защо пък именно Трайков ( да не би да взима решенията еднолично без санкцията на работодателя си Борисов, когото Сидеров отново заобича?) е най-големият грешник в очите на Петата колона. Той беше нападнат вербално от руската „Лукойл“с грубиянски квалфикации и бламиран в този сблъсък от премиера Борисов, застанал на страната на руснаците. Отговорът за това с кого и с какво си имаме работа, предизвикан от заплахата на „Атомстройекспорт“ да съди България, се съдържа в следните коментари в този блог:
Георги Котев
“Цитат от в-к „Дневник“: „От руската компания са обяснили още, че не е било възможно да не предявят претенции към българската компания, защото в противен случай ще им бъде потърсена отговорност от руските фискални органи. Причината, че компанията не е плащала данъци, за приходи, които е трябвало да реализира.“
Този „аргумент“ дава отговор на сценката от предишният ден, когато най-неочаквано ИТАР-ТАСС съобщи, че „Бывший замглавы „Росатома“ Евгений Евстратов задержан по подозрению в хищении бюджетных средств“. Така да се каже – грижим се за събиранията си, за бюджета на Родината и „благото на народа си“. Ето защо ще осъдим „братята“ българи, за да „закърпим кръпките“. Стари съветски постановки.”
Kirov
“Те(Атомстройекспорт) не са виновни??Tях ги натискало руското НАП ?? Причината била, че компанията не е плащала данъци, за приходи, които е трябвало да реализира??? Откога се плащат данъци за „нероденото дете“?? Всички знаем, че България е малко бременна от Русия с едно Белене, но се надяваме да пометне, защото при баща пияница, се очаква дете с увреждания и непосилната издръжка да остане за сметка на „мама БГ“.
А и честно казано, ние се надяваме(въпреки Борисов), този убийствен за страната проект да бъде приключен.
Немците имат една точна поговорка за подобна безкрайна агония: Lieber ein Ende mit Schrecken als ein Schrecken ohne Ende!(По-добре един страшен край , отколкото безкраен страх!) “ По добре да преживеем една неустойка, отколкото и внуците ни да плащат за нашия страх!!”.
Дакар
“Заведеното дело явно означава, че руснаците изпускат строежа на Белене. Явно не успяват да принудят ББ да направи подобна мащабна обвързваща крачка преди изборите, защото ще загуби много гласове. А и ББ не му се иска да е човека поел ангажимент за Белене и да остане в историята не като ТЖ, а като Бойко-чернобила. А вероятно срещу руския натиск се противопоставя и друг западен натиск, което дава възможност на ББ да се измъква от златевизацията. Май премиерството доста го уморява и аз си мисля, че ББ ще се съгласи след молбите на своите съпъртийци да се кандидатира за президент и да приема парадите на Гергьовден… а Кристалина ще се пенсионира от Брюксел с някоя друга милионна пенсия и ще бъде номинирана за министър-председател. По този начин ще се направят и някои промени в правителството, които няма да изглеждат като изхвърляне на някои, а като идване на нов премиер с нов „негов“ екип.”
Росен Йорданов
“На следващия линк може да се види производителите на “най-безопасните ядрени централи” какъв ноу-хау са били внедрили във фирмата.
http://www.itar-tass.com/c1/188993.html
МОШЕНИЦИТЕ от Росатом ръководещи безопасноста гушкали на година по 1млн долара за “инновационни сейфти разработки” и по 2млн долара за “утилизация на отработено ядрено гориво” които просто били смъквали от Интернет.
Имало и други “модернизации”.
Едно е обаче много успокояващо, ако в крайна сметка се стигне до строеж – технологиите за безопасност на АЕЦ Белене ПОНЕ НЯМА ДА СА РУСКИ – ще са копи-пейстнати от мрежата.
Интересно c колко МИЛИАРДА ЕВРО ще ни се качи цената на централата заради тези “инновационни разработки” в сферата на ядрената безопасност.
Ако държавата ни е адекватна (а не позорна руска подлога), ОТВЕТНИЯТ И ХОД в случая трябва да бъде незабавно оттегляне от “Проекта” и иск за поне 580 млн долара ОБЕЗЩЕТЕНИЕ за това че НАГЛО И БЕЗОЧЛИВО им се хвърля прах в очите със декларации от сорта “най-сигурен проект в света” а в същото време БЕЗОПАСНОСТТА НА РОСАТОМ Е РЕАЛНО ВЪН ОТ ВСЯКАКЪВ КОНТРОЛ И ИЗОСТАВЕНО ПОЛЕ КЪДЕТО МОГАТ ДА ТАРАШАТ ПОДОБНИ КОМБИНАТОРИ И МОШЕНИЦИ.”
Освен всичко друго внезапно бликналата загриженост на шистофренията за надвисналата над България американска заплаха е коварна с факта, че основания за тревога на базата на съществуващите в момента технологии за такъв добив на шистов газ вероятно има и много хора наистина се опасяват честно и искрено. Но тази честност и искреност се опитват да впрегнат от Петата колона досущ, както от десетилетия обясняват любовта си към СССР с истината, че червеноармейци са отворили вратите на концлагери при настъплението си срещу нацоналсоциалистическа Германия, „пропускайки“ да забележат обаче, че преди и след това ( понякога в същите тези лагери, например на територията на Полша) натикват в лагери милиони съветски и източноевропейски граждани.
Код „червено“ явно вече е подаден. Очаквайте яростни шистофренични напъни преди някой нов ход на Москва в стила на пакта Молотов-Рибентроп да обърне курса на Кремъл и Русия сама се качи на вълната на разработването на шистови находища, в което САЩ изпреварват конкуренцията с такива темпове, че вече изместиха Русия от първото място в света по добив на тази суровина. Тогава Петата колона у нас ще влезне в крак с новите инструкции досущ както прави през 1941 г. , „преоткривайки“ внезапно фашизма като свой враг, след като се спотаява две години по командата на хитлеровия съюзник Сталин.
То, какво да я коментираш- шистоистерията?1 Има много хубав филм по въпроса:
http://www.youtube.com/watch?v=jUzxnQiFvyc
Ако не излиза като линк- търсете “Газланд”.
Ако Волен има нещо общо със защитите на руския интерес (щото аз така разбирам пасквила на Иво Инджев), значи много зле му плащат руснаците на Волен. Още предния път трябваше да го напрвят президент и АТАКА да започне да строи АЕЦ “Белене”. Тотална глупост. АЕЦ “Козлодуй” си е напълно достатъчен и може да се обновява. Какви сеизмични опасности… такива има и за най-дълбокоземния бункер! Ама че тъпотия си написал Инджев, ама че аргумент?!
г-н Инджев,
Уважавам Ви като интелигентен и буден човек и с интерес съм чел нещата, писани от Вас. Държа да уточня,че НЕ симпатизирам на никоя партия/политик, на съм гласувал от 10 години,нямам любимци сред българските политици.
Не разбирам позицията Ви по отношение на шистовия газ. От статията става ясно,че тъй като Волен Сидеров е против добива и евентуално Русия няма интерес от добива,то това е лошо.
Само ще кажа,че сляпата американофилия е също толкова вредна, колкото и сляпата русофилия.А това не би трябвало да се допуска от един мислещ,интелигентен и просветен човек,според мен.
Ще спра с коментарите и ще си позволя да поставя на Вашето внимание няколко материала.Ще се радвам, ако вземете отношение и кажете какво мислите за тях. Благодаря!
Документалния филм Gasland: http://www.youtube.com/watch?v=jUzxnQiFvyc&feature=view_all&list=PL1099725F48385304&index=0
Може да се свали и от тук:
http://www.zamunda.net/details.php?id=271297&hit=1
Фирма „Шеврон” осъдена за причиненото замърсяване на води и почви при добива на шистов газ от Еквадор за 8 милиарда долара. По БНТ: http://bnt.bg/bg/news/view/47067/v_ekvador_osydiha_shevron
Франция забрани със закон добива на шистов газ:
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3925711
Англия преустанови добива на шистов газ, поради възникнали леки земетресения, в процеса на работа:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-lancashire-13599161
Fracking Water Killed Trees, Study Finds
http://green.blogs.nytimes.com/2011/07/12/fracking-water-killed-trees-study-finds/
Congress to Investigate Natural Gas Drilling Procedures
http://www.futurismnow.com/?p=4383
Никога не е било тайна за мен кой е В.Сидеров и чии интереси ще защитава в политическия сценарий от 10.11.1989 до днес.Той е творение на същите кукловоди,които за съжаление успяват вече 20 години да разиграват народа както си искат,и като че ли колкото по изявени идиоти са креатурите им,толкова повече успеваемост постигат чрез тях!Не е ли крайно време да се замислим сериозно за това? Евроскептицизъм,антиамериканизъм,национализъм-кому е изгодно всичко това?
САЩ са на път да станат и производител на петрол номер едно, като започнат да добиват и шистов петрол от който има огромни залежи в щата Юта.
По предварителни данни само там има повече петрол от Русия, Саудитска Арабия и Венецуела взети заедно.
Много смешно и глупаво човече си, Ивчо:)))
Очаквам повече български граждани сега да осмислят ставащото и ясно да видят кой работи за новото поробване на България в услуга на руските имперски геополитически цели. Позицията на Сидеров не е нова, но тя е прикрита със солидна доза националистически агресивен патос, като този факт убягва от полезрението на много негови гласоподаватели. Това е трагичното – че българи, рекламиращи се и рекламирани (!) като едва ли не единствените патриоти, работят заедно с БСП срещу независимостта на България. И всичко това с единствената цел – да се поддържа руския енергиен монопол в България. Е,как да останат млади хора в страната?! А пък за саботажа, който се прави на изграждането на междусистемните газови връзки със Сърбия, Турция и Гърция, просто не ми се говори! Господи, какъв народ сме ние, както възкликна на времето Димитър Талев.
Към Ивайло найденов:
Може, може…обаче ти ме четеш и това те прави доста по-тъп, отколкото сам можеш да си обясниш…
Към Руснакът
rus@gmail.com
85.130.26.94
Браво бе, много добре се изразяваш да български, но се издаваш: за надменните руснаци всички българи са човечета ( на всички монументи у нас руснакът е голям, а българинът до него е “човече”), а ако не ги млящят в устата и не ги посрещат на колене с хляб и сол- направо са “глупави човечета”.
Шистопатните фоби на Атака определено загладиха косъма напоследък с хонорарчетата от руското посолство включително и за наказателни акции.-Тепърва ще бъдат индуцирани със шистопатните си фобии срещу България.-Страхотно заглавие!
Чета Ивайло Найденов, Георги Иванов и РУСНАКЪТ и си казвам /като в оня виц/:
“Хайде, почна се!”
Този Инджев пак тресна в десетката! Реакцията на руските подлоги е мигновена. Сякаш им бръкна в мозъка.
Викам си – ето защо нашата екология е цъфнала и вързала, защото се учехме от богатия съветски опит. А виж американците докъде я докараха – тотално си съсипаха природата! Това Калифорния, Флорида и прочие – п у с т и н и!!!
Драги, Дмитрий Иванович ако трябва да избирам между русофилия и американофилия /а такава потребност май не е възниквала/, като всеки здравомислещ човек по пътя на елементарната логика ще избера втората. Някои ще попитат защо? Отговарям:
Искам страната ми /в т.ч. в опазването на природата/ да прилича на американската, а не на руската. Искам стандарта на живот на средния българин да бъде сравним с този на средния американец – не с този на средния руснак. Искам аз, децата и внуците ми да живеят свободно както американците, а не като руснаците.
Искам в цивилизованите страни българинът да бъде уважаван /не обичан!/като американец, а не приеман или с неприязън, или със съжаление /снизхождение/ като мужик!
В резюме – за мен Америка би могла да бъде модел за бъдещо развитие и просперитет на страната ни, Русия – НЕ!
Само човек, който не е имал руска кола, не си е прахосмокирал апартамента с ,,Комета” и не блъскал с юмрук върху някое тv,,Радуга” може да си мисли сериозно, че руснаците притежават конкурентна ядрена технология.Тия хора освен водка и сельодка друго не могат да правят.Само силен натиск от Брюксел или Вашингтон може да ни спаси, но не съм сигурен доколко са ангажирани с проблема.В края на краищата това си е наша вътрешна работа.
За Георги Иванов-всичко посочено е вярно,няма спор!Но измислено ли е нещо по-добро?50000 години исторя на човека-все същото.Да се вкарва в устата и да се изкарва от… Това се нарича прогрес,развитие,цивилизация!Да!Но нека изберем по-малката злина ако е възможно.Едно относително свободно общество с развита икономика,а не номадско-степната сбирщина от североизток с болшевишко-олигархичен азиатски модел! Найденов да прочете внимателно плагиатските компилации наречени книги на Сидеров и да се опита да проумее чии интереси защитава!Особено натрапчиво се усеща в “Бумерангът на злото”. А Руснакът е по-скоро диагноза и не си заслужава вниманието!!
Когато отива при свойте underground приятели, за да получи наградата си, Болен Лидеров казва: “Е, няма ли сега да почерпиш една “линия”? Не е клюка! Кредитна линия при руснаците той отдавна има, сега интереса му е към кокаиновите линии.
Какви шисти, какви 5 лева? Ето го бъдещето http://www.membrana.ru/particle/15643
Само се питам, дали Чичко Петролов и Леля Аецина ще са доволни някой да засърба от тяхното?
Руснак,
ако си такъв не забравяй, че си гост, ако се преструваш на такъв – си една подлога!
Изпълзяха дежурните рублофили,като хлебарки са.Пълна гнус.
argumentum ad hominem!
Спори с доводите, не с личността! Може и да си прав, че г-н Иво Инджев е такъв, но това не прави доводите му по-малко убидителни!
Добавка към предишния ми коментар – беше адресиран до Руснакът!
Аврамов, това за което си дал линк и сте направили цял сборник с материали, е едно от онези пропагатдистки филмчета, които разчитат на емоциите, а не на разумни и обосновани заключения.Тъга и носталгия по хубавата природа придружено с красиви кадри и екологично-кънтри:))) имена на страшни химикали и вякакви таблици … Може да впечатли бай Иван от капанчето или жена му, за тях май е разчетен, но не и хора с някакви познания по въпроса. Изобщо пропаганда, под маската на екология.
Интересът ми към поднесените материали падна тотално, склед като видях, че м/у тях е и интервю на екс министър П. Димитров- “бъдещето на ядрената енергетика”.
Слушах Сидеров. Естествено по бТВ, естествено му “подават” репликите водещата, естествено “ама много, мното е лошо да се проучва”. .. Що не изказа, поне веднъж възражения или опасения за Белене съшия тоз Сидеров? Изобщо демагогията му/ви е очевидна- :))))
Ако американци строяха АЕЦ Белене русолюбците щяха да са против .И обратно ,ако руснаци търсеха шистов газ – щяха да обясняват колко е безвредна технологията.
Драги Павел Тинков,
Повече от ясно е какво сте избрал. Само написах,че не е добре според мен да избираме на сляпо. Аз не бих избрал да живея нито в Русия,нито в Америка.Няма да обяснявам защо. И въобще не става въпрос за това. Молбата ми беше да се разгледат фактите с мисъл,ако е възможно.Явно за някои това е тежка задача. Не разбирам как е възможно нещо да се приема априори за правилно, само защото то се предлага от някого си и априори за грешно и лошо – от някой друг???!!. Парите са си мръсни,без значение дали ще ги печели руска,американска или узбекистанска компания. С тази технология за добив резултатите са ясни. Погледнете малко по-напред от носа си и от американофилията си.
Добре би било, когато пишем по даден въпрос,поне да сме се информирали малко за него. Но нищо, и така може – да си плюем по инерция….
Подла русофилска сган е нападнала
България.
Гоце,Боко,Сидеров,Сергей….жалки
майцепродавци!
Крадлива Русия е най големият враг
на България!
колко са ”безопасни” руските аец -и как си унищожават собствения народ с радиацияhttp://www.youtube.com/watch?v=MbR00_W4gEo&feature=player_embedded
Моето мнение по повдигнатите в статията проблеми съм изразил в ето туй есе: Долу злостните вредители, дръзнали да развалят толкова приятно ухаещата на партенки общобългарска нравствена кочина! Пардон за линка, който турям, но ме досрамя да постна тука дългичкия си текст, дано г-н Инджев да прости волността ми…
Днес някой като каже,че не симпатизира на никой политик,и не е гласувал от 10 години -това изобщо не е повод за гордост-това е безсилие,самосъжаление,мазохизъм…да оставяш циганите за две кебапчета да ти дават насока на живота…жалка картина българска.
Разбира се,че никой не очаква от Долен Сидеров веднага да свали Трайчо Трайков,но добре е да опита.Да даде тон за песен. Долен Сидеров иа ниска степен в комуноидната ерархия,затова и на последните президентски избори три дена преди балотажа му забраниха да говори,да не би по някакво чудо Гоце Първанов да остане втори .Тогава преди батотажа млъкна и ТВ Скат, Сидеров изчезна.
Днес Долен Сидеров е “спортист””,който няма задача да вкарва голове,а да контузва притивниковите играчи.Трябва човек да се порови в интернет,да намери първите снимки и изяви на Владимир Жириносвки,още преди да стане либерал-тогава беше националист-за да види символиките,дори шапката която насеше и да види същата при Долен Сидеров.Успее ли човек да види връзката,ще му стане ясно,че Долен Сидеров е един долнопробен циркаджия,който внася дисбаланс в политическия живот на България .
До Г-н Борисов: Филмчето никак не е пропагандно, за хора които имат познания по природни науки(химия и други). Това , че Вас не Ви впечатлява показва само липсата на такива знания.Аз живея в Шумен, много близко до мястото,където ще бъде добиван шистов газ и никак не ме блазни идеята за “леки и контролируеми”земетресения.Никак не ми харесва и идеята във водата да има арсен, хром ,етиленгликол,ароматни въглеводороди и т.н.Като химик много добре знам какви поражения нанасят на организмите.Целият този вой срещу противниците на тази технология ми напомня за онзи лаф “че си запалим къщата, за да изгори на Вуте плевнико”.За да направим мръсно на Русия ще си отровим земята! По-опасно от русофилството е само американофилството.ДА БЪДЕМ БЪЛГАРОФИЛИ!
благодаря на Йосиф Аврамов за препратката към филма Gasland.
🙂
Много емоции малко факти- направо някакво поетическо събрание.
За шистите- има разбира се екологическа опасност но дявола не е толкова черен както го рисуват в Газленд и пр. Но от друга страна това е сега много силно раздут от американските компании мехур. Американското министерство на енергетиката заяви в началото на годината, че заявените добиви от компаниите за 2010 са явно завишени и реално извадените количества са значително по-малки. Същевременно и самото министерство и борсови анализатори смятат, че в отчетите силно са намалени реалните разходи и себестойността е по-висока. За какви цифри става въпрос- добива за 2010 е бил 51 милиард кубически метра- за сравнение Европа изразходва за миналата година 640-650 милиарда от тях примерно 340-350 милиарда внася. Сега в САЩ са разузнати находища на около 24-25 трилиона куба от тях обаче само 3,6 трилиона са технически достъпни за извличане. По прогнози на Световната Енергийна Агенция към 2030 в САЩ ще добиват до 140 милиарда куба годишно. Себестойността на 1000 куба е примерно 220-285 долара. При днешната цена на руски газ 350 долара това не е голяма далавера и има смисъл да се употребява без далечна транспортировка близко до мястото на добив. Плюс това разбира се производствените разходи и данъци ще останат у нас, плюс работни места плюс допълнителен коз в газовия пазарлък, плюс това, че руския газ може да поскъпне и тогава далаверата ще е по-интересна.
Колко обаче го има тоя газ у нас- по смели прогнози тоя газ в Европа е около 7 трилиона куба и може би трилион от него е у нас. Но засега не е известно колко от това количество е реално достъпно и по каква цена. Предварителните оценки са, че у нас тоя газ е доста дълбоко, а такива сондажи не са евтино удоволствие. Всъщност на тия въпроси трябва да отговори проучването на Шеврон- разположение, мощност и състав на слоевете, реална достъпност.
Затова сега е рано за екологическа паника- за тая цел ще пробият няколко сонди, ще направят няколко геофизически изследвания, ще изучат извадените образци и всичко ще стане примерно ясно. За това няма нужда да се правят екологически опасни сондажи с хидроразкъсване на слоевете и пр.
Но в принцип определена опасност има- за такъв добив са нужни постоянно нови сонди, което не е много удобно в такава сравнително гъстонаселена страна като България. Американците тия неща ги правят основно в пустинните места на Аризона и Тексас. Има опасност и от замърсяване на подземните води и разни инженерно-геологически рискове- срутвания, премествания и пр.
Пак по прогнози на Световната Енергийна Агенция добива на шистов газ в Европа към 2030 ще стигне до 14 милиарда куба, по най-оптимистични до 40 милиарда куба. За сравнение потребността в природен газ се прогнозира към това време до 800-820 милиарда.
към г-н Иванов
По повод “документалния” филм Gasland прочетох доста коментари в Нета. Ето ви едно мнението на някой от критицте на филма:
“The documentary has aired repeatedly on HBO in recent months. Critics, including some Pennsylvania government officials, say it’s a shameless piece of propaganda riddled with inaccuracies.”
Вие явно не сте съгласен, че това е “безсрамна пропаганда, изтъкана от неточности”? Ако е така, прочетете още. По повод “пирона” на филма, направен явно за да стряска хората- момента в който запалват водата от крана и тя избухва: Оказва се че този феномен се е случвал често в района още преди компанията да сондира там. Имало е съдебни искове, /преди събитията от филма/,и е доказано съдържание на метан във водата, който явно се дължи на гниене на органични материали в почвата, и няма нищо общо с шистовия газ.
Накрая прочетох няколко коментара ot собственици на земя в района, които не разбират защо Джош Фокс, /създателя на филма/ вдига такава шумотевица, и предполагат, че той има някаква изгода от това.
“Gasland” има номинация за “Оскар” за документален филм за 2011 г.И да, нормално е газовата индустрия и правителствените служители да са основните му критици, това е доказателство за важността на филма.
Awards
Wins
2010 Environmental Media Award for Best Documentary Feature
2010 Sundance Film Festival Special Jury Prize
2010 Big Sky Documentary Film Festival Artistic Vision award
2010 Thin Line Film Festival Audience Award
2010 Yale Environmental Film Festival Grand Jury Prize
2010 Sarasota Film Festival Special Jury Prize
Nominations
2011 Academy Award for Best Documentary Feature
2011 Writer’s Guild Award for Best Documentary Screenplay.
Здравейте, обикновено избягвам да се включвам в подобни дискусии, защото няма много изгледи “сляпо да прогледа”, но все пак….Живея във Великобритания, Шотландия и в момента уча Глобално здраве и антропология – магистър- едно от първите неща, които ми направи впечатление тук е негативното или най-малко резервирано отношение към големите комерсиални корпорации- за цигари, за лекарства, за горива, за храни и нерядко синоним на тези нежелани гости са именно американските инвеститори, които в България се чудим как да подмамим да дойдат като желани благодетели, а не като фирми, преследващи своя комерсиален (не политически) интерес. Като бакалавър съм политолог и би следвало да не съм аполитична, ама когато си става дума за пари, не знам как в България пак може да се говори за русофили, русофоби и понятия от следосвобожденско време- да хубави времена са били – идеали, идеи, но днес стават други неща по света. И ако във всяка държава разбира се си има политически групи със свои интереси, идеологии, което е нормално, къде е критичния поглед на медиите, на независимите експерти, на интелигентния зрител и читател- как може един изтъкнат, уж съвременно мислещ журналист да разглежда такава световно- значима тема в тесните рамки на своята си малка, лесно разклатима от русофили и амеркианофили камбанариика. Кой е прав и крив времето и учените (каквито независими почти няма вече по цял свят) ще покажат, но не мисля, че задълбавайки в собствената си ограниченост е начина човек да си създаде лично мнение, а какво остава за гражданска позиция. В САЩ отдавна партиите са просто лоби на комерсиални интереси, само в мили държави като нашата мили хора като вас още се интересуват от идеологии, когато става дума за пари- много по-големи от евентуалната комисионна на Трайчо Трайков или Волен Сидеров. Тук, където живея сега, има поне някаква култура за големите лоши корпорации и държавата като последна защита срещу тях без значение от произхода им, И да, и тук има корумпирани политици и тук има комерсиални и интереси (много даже!) и тук е трудно да се ориентираш кой за какво се бори, но по-добре да признаеш, че нещата не са черно бели и са трудни за проумяване понякога, отколкото да си ги впишеш в уютните рамки на ограничените си разбирания за по-лесно….пък той шистовия газ щом някой, който да има парите да я има тази идея (вредна или не, даже няма да коментирам- имам мнение, но не съм специалист)и да може да я реализира, винаги ще има хора заети с ограничените си дебати, на чиято територия това да се случи.
Към Abulafia:
“Браво”!
На това ли Ви учат Вас, уж съвременните учени (все още недоучени, явно)? Да си криете името и да навързвате думи в редичка от безкрайни противоречия,в които поантата е презрението към низшите същества, обекти на Вашия микроскоп?
Както искате го приемайте, но сте много малък (малка), за да претендирате да наливате акъл в главите ни ( макар и грешни) на реципиентите на незрялата Ви мисловност.
Вашата камбанария кога точно стана голяма ( според собствената Ви преценка), че вече се съизмерва с британската?
И точно Вие ли имате себе си за критерий кой е съвременен журналист и кой точно е ограничен ( защо се криете- що за ограниченост)?
И точно Вие ли смятате, че отваряте очите на всички, та имате дързостта да говорите от анонимната си “трибуна” как останалите, слепците, няма да прогледат, дори и когато благоворявате да им споделите кашата в главата си като мъдрост от последна инстанция?!
Направо “мерси”, че ни “отворихте очите” за лошите големи компании.
Явно не правите разлика между статуквото в световната сила Великобритания и руската играчка България, щом Ви се вижда ( именно в черно и бяло) еднакво какво се случва там и какво не се става тук.
Научете се най-напред на малко на уважение към “плебеите”, към които се обръщате с такава надменност ( ах, обикновено не си правите труда да коментирате, но този път, от Вас да мине..)!
Ако това е нещото ( макар най-вероятно да имате същия селски корен, като 90 на сто от нас-макар лично моя милост да е от останалите 10 на сто), което Ви е дала новата Ви родина Великобритания, по-добре не се обаждайте да ни поучавате!
Ако имате чувство за срам,би трябвало да се позасрамите от напъните си да наричате хората ограничени- тъкмо Вие се проявявате в стил “пази Боже сляпо да прогледа” и не сте първият български селянин (селянка), проявил(а) такъв комплекс, попадайки в нова среда, която го(я) респектира и комплексира до степен да презре произхода си.
Здравейте, г-н Инджев, не съм очаквала да предизвикам такава буйна реакция с мнението си- това само по себе си е хубаво нещо- нали там някъде в спора била истината. Но да Ви отговоря:
1) в редички пиша думите, защото не съм от Китай, че да ги пиша в колонки, ако това трябва да обяснявам, щом Ви е смутило, а къде е противоречието в съдържанието им, а не във формата-така и не сте уточнили;
2)Не сте коментирали почти нищо от доводите ми освен стила ми, който не претендирам да е безупречен и анонимността ми, която не виждам какво Ви притеснява- дали съм Иванка или Пенка с какво точно ще промени това, което казвам- за съжаление или радост не съм именит общественик със самочувствието да имам блог на свое име, така че името ми не носи послания за разлика от Вашето(с всички позитиви и негативи)и личните си данни ги предоставям само при необходимост- така разправят било по-демократично;
3)Произходът ми също не разбрах какво отношение има- от кой град/село съм- изглежда Вие делите хората на плебеи и патриции с градски и селски произход- какво ако съм от тези 90% от село- аз лично бих се радвала да е така, не виждам нищо лошо и мисля ,че има по-важни неща от такъв критерий. Къде живея и уча в момента беше аргумент във връзка с информацията, която споделям като лични впечатления- 70% от колегите ми са американци- сигурно сте по-американец от тях и сте по на ясно предполагам, а дали съм се респектирала или не- съгласявам се с някой неща, не се съгласявам с други- нали това е да имаш мнение- правилно или грешно в очите на някого, ама собствено. А относно коя е роднината ми би трябвало сама да реша май, нали така, коментарът Ви по този въпрос е меко казано прибързан и като цяло като млад, неопитен човек аз би трябвало да съм емоционалната, не Вие с авторитета и опита си, не знам защо не така се получава;
4)А кой от коя камбанария гледа- разбира се, че всеки от своята си, именно това твърдях и аз, ако бяхте прочели по-внимателно, че по-добре да си объркан или неориентиран понякога- защото наистина има много интереси в глобален план, отколкото да си ограничен и заслепен- теорията за кръговете на познанието ясно го потвърждава- колкото по-малко знае човек толкова по е лесно да бъде категоричен- Вие се позиционирайте, където пожелаете според този принцип;
5) за България и Русия, ами ако можеше България да не е играчка нито на Русия, нито на САЩ- мисля, че това е логичния избор, за съжаление сигурно няма да стане, и най-тъжното- не само заради международното положение, а и заради насочване на енергията на хората към дребнави политически боричкания като това. А относно моята позиция за Американските корпорациите и дали “помагат” като инвеститори в развиващите се страни и последствията от тази “помощ”- при желание мога да изредя библиография със статии/книги (включително американски) в престижни издания (включително американски) в подкрепа на това, което твърдя- даже и дисертация пиша на подобна тема в момента. Вашето мнение на какво се основава, освен на емоции и незагърбено минало?
И така, заставам зад думите си, такива каквито са, не каквито ги интерпретирате, а не зад име, произход и неща, които не считам за определящи за правото ми да имам мнение.
И все пак по случай призива за уважение-благодаря все пак за отговора, макар и коментарът ми даже да не беше насочен лично към Вас и за това, че публикувате явно и различните мнения, поне в цензура не мога да Ви упрекна.
Dnes 23.07.2011g se navyrchvat 7 godini ot pogrebenieto na Radoy Ralin i na sychtata tazi data se jeni vnukyt mu Dimityr Stoyanov – da mu e 4estito…
Може ли по-простичко. Никой не иска руска кола, телевизор или каквото и да е. Никой не иска руски самолет или компютър- дори и Гоце. Ниакой да ми обясни защо по дяволите иска руска АЕЦ.
P.S.
РУСНАКА и другите като него да опитат – само не ми говорете зацени тях никой не ги знае.
Към Abulafia:
Първо: не коментирам стила Ви ( “редичката” е опит за ирония като образ за подредба на думи под строй, без да са стройни като мисли), което, разбираемо, не Ви се иска да си признаете, а се хващате за думата), а невъздържаната недменност на цялостната Ви теза как не се надявате да отворите очите на такива слепци, като моя милост.
Второ: наричете ме конкретно “уж” еди какъв си журналист, а се засягате от предизвикания ми отговор. Значи на Вас е позволено да изразявате презрение, така ли?
Трето: в каква среда се движите и колко процента от личните Ви познати мислят нещо е крайно несериозно като довод. Познавам американци, които най-сериозно смятат Куба за готина заради бройката произведени от режима лекари, но и те не могат да отговорят на простичкия въпрос защо “тъпите” американци не бягат към “острова на свободата” ( макар никой да не ги спира и да не стреля по тях на изхода на държавата им), докато обратното, с риск на живота си, милиони кубинци са направили и продължават да мечтаят да направят.
Трето: като става дума за “стил”: вярна на стила си, намирате опониращата Ви гледна точка за камбнарийКА и си мислите, че подигравката Ви несправедливо е отразена в “буйния” ми отговор?
Четвърто: смятате ( пак във Вашия “стил”) да впечатлите с принадлежността си към един развит академичен свят, но изпадете в противоречието да се държите далеч от академичните норми най-малкото с демонстративната си нескромност да поучавата от претенциозни позици на говорител на прогреса спрямо плебеите- да, изразът е мой, но не съм аз онзи, които по смисъл дели хората по начина, който го правите Вие спрямо слепите, на които дори не се надявате да отворите очите, защото явно са много изостанали спрямо к Вашата ученост ( изброявате напоително какво точно учите и смятате това да Ви дава право да поучавате- още отсега, преди на сте се изучили- а какво ли ще бъде още като грабнете и дипломата??).
Пето: ако не сте в състояние да разберете, как изглеждате в тази поза на саноназначил(а) се просветител(ка) на глупавите българи, явно разговорът е безсмислен- това беше смисълът на репликата ми спрямо произхода Ви, казано с други думи ” поради что се срамиш…”.
Има начин да изразиш критична гледна точка, дори спямо цял народ, но не и от камбанарията на собственото величие. Вие избирате нея и това е причината за острия ми отговор ( включително и заради “закачките” с моя милост, коята слагате в кюпа при надменния си анализ).
Изобщо: скромността може и да не краси чак толкова човека, но понякога не вреди.. Опитайте, може пък да балансира малко самочувствието Ви, което Ви води до самомнеието, че имате правото да се отнасяте с другите така, както явно не желаете да Ви се отговаря.
И още нещо: да си умен означава много неща, едно от които е да имаш самопреценка, но в същото време да бъдеш умен може да бъде и твърде разрушително ( тъпият злодей обикновено вреди предимно на себе си и на шепа хора, а умният е способен да завлече в гроба милиони).
Колкото до цензурата, да Ви науча и аз нещо: няма медия, която да публикува всичко, което е хрумнало на желаещите да се изкажат. Редактирането е не само право, но и задължение на медиите, от които обикновено се опитват да се възползват най-кресливите индивиди., някои направо смахнати. Блоговете не правят изключение.
Към Георги Георгиев:
Понеже пишете за Германия ( и Япония) и техните политици, да припомня: Конрад Аденауер прави знаменитата си пазарна рефона борса и с пълни реформа ( освобождава на своя глава цените и на следващата сутрин бедстващата в разрухата след войната Германия осъмва без черен пазар и пълни магазини) на практика сам срещу всички, дори и в собствената си управляваща партия.
Държавниците се различават от останалите политици еднодневки по това, че не се воят по ума на масите, а ги водят ( точно както е казал Лао Дзъ: “ако искаш да водиш хората, трябва да вървиш пред тях”).
Здравейте отново, г-н Инджев, за да не изпадам пак в любимите си стройни или не редички, само ще кажа, че с нещата, които сте писали в последния си пост съм напълно съгласна като афоризми и послания, да ги съотнесете към мен си е вече Ваша преценка и мнение.
Образованието, поне в общия случай, е признак на човек какви са му интересите и в каква сфера може да се очаква да има познания и информация, претендирам, че имам някакви в сферата, с която се занимавам,ако това Ви се струва прекалено самоуверено, не знам защо е така. А за колекционирането на информация от познати и непознати- казвам по какъв начин съм си съставила мнението, което имам, мисля, че е коректно да поясня, предложих и публикувана информация- вие така и не обяснихте защо Вашето е такова, каквото е, въз основа на какво?
Относно цензурирането, което да науча от Вас, за щастие нямам професионален опит с медии и някакви задълбочени познания по въпроса, ясно, че винаги има някаква редакция/цензура по субективна нечия преценка, затова оцених либералността на Вашата в случая, поне спрямо моите постове.
А кой ще накара България да прогледне- не мисля, че ще мога аз със самоувереността си, наглостта си и всичките експлозивни качества които ми приписахте, не мисля, че ще го направят и хора като Вас с остарелите си дебати- и както вече е клиширано да се казва- не е нужно да се чака спасител, а да се поогледат хората и да се ориентират какво се случва по света и у нас на първо място. Затова си мисля, че разширяването не кръгозора е полезно и затова най-откровено казах какви неща са ми направили впечатление на мен в Шотландия в случая- ако искате всички да я караме като бай Ганьо в стил колко съм ги чувал, чел и тн тия и всичко да ни е ясно само от ограничената ни гледна точка..и в тази стилистика,няма нужда да сменяме напълно и набързо ямурлука с мантията, на мен лично ми е достатъчно да знам, че ги има и двете и че и двете си имат позитиви и негативи, не да се лашкаме от една крайност в друга, какъвто беше лайтмотивът в темата за шистовия газ и за много неща в България. И да, не мога да разбера защо медиите допринасят за това лашкане- но от медии не разбирам професионално за щастие, както вече казах- просто мнение.
Господин CHAVO, защо си мислите, че никой не иска руска кола? Сега например във Великобритания и Холандия има лека опашка за руски сериен спорт-кар, чакат само завършването на сертификацията. Вече са получили сертификата ISO 9001:2008 за рекордно кратки срокове. Има две модели които се произвеждат серийно в Москва плюс болид за Формула-1. Не съм автомобилист и затова не мога да кажа какво хубаво има в тоя кар. Обаче съм пилот-любител и засега не успявам да си купя руски спортен самолет Су-29- записват се за няколко години и основните поръчки са от САЩ и Канада.
Що се отнася до АЕЦ и реакторите- например Арменската АЕЦ с два такива реактора като старите в Козлодуй издържа без да мръдне арменското земетресение в 1988, което беше даже с по-голяма магнитуда от японското- до 10 бала в епицентра, а самата централа се намира примерно на 45 км от тоя епицентър в Спитак.
Двата реактора в подводницата Курск са сходни по конструкция и система на защита с реакторите, които планират в Белене но са по-малки. При аварията в носовата част на подводницата избухва взрив еквивалентен на 2000 кг тротил. От взрива са буквално смачкани пет от деветте отсека- от 1 до 5 включително, а 6 отсек е реакторен. Въпреки, че реакторната вахта загива почти веднага, остатъка на подводницата прави оборот около надлъжната си ост и потъва и двата реактора се отключват автоматически и мирно лежат на дъното. След това са извадени и в акваторията не е отбелязано повишение на фона. Такива стрес-тестове май повече никъде не е имало.
Към Abulafia:
“Просто мнение” не се изразява с претенция да просветляваш “слепите”.
А щом Ви се стува остарял и клиширан дебатът за неща като свободата и независимостта, има две вероятности: или не разбирате, или така Ви е удобно, за да не “паднете по гръб” в един спор, който започнахте с нападки и обидни обобщения към по-низшите от Вас (според Вас).
И да ми вменявате, че искам да я караме като Бай Ганьо, е доказетелство за злонамереност, а не “просто мнение”.
Отново и отново чуждата гледна точка Ви се струва “ограничена” на фона на самооценката за собствената широта.
За Ваше сведение в архива на блога могат да се прочетат към днешна дата 1928 статии ( близо сто процента авторски) при трафик за три години от 6 012084 посещения: все белези на “ограниченост”, които Вие току-що отрихте от Шотландия.
И още една подробност: една отделна статия, ако не е писана от мегаломан, не претендира на изчерва и решава световните проблеми. Но Вие може да опитате ако смятате , че можете и дори имате призванието да бъдете месията.
Г-н Инджев, падам си по гръб и това 🙂 Ако някой все пак се интересува, ето един от многото материали за това кому е нужна американската иновация и защо се измислят все нови и нови технологии и се отричат на бързо старите: http://www.thecornerhouse.org.uk/sites/thecornerhouse.org.uk/files/32trips.pdf. За патентно право не е много популярно да се говори в България, но е голяма част от обсъждания въпрос.
И да, прав сте, парашутистко ми е включването от Шотландия, не съм влизала във Вашия блог до сега, мъжът ми го четеше, цитира ми някои неща и това ме провокира да пиша. Но както и Вие казахте- недоучена съм, ще се науча къде има смисъл да се изказва мнение изобщо и къде не. Успех с 1928 статии, които ще се множат със сигурност, което обаче за съжаление не винаги е гаранция за качествени изменения- да перифразирам един омразен комунист. Аз ще ходя да си чета книгите- защото както казват- освен писатели, трябва да има и читатели (които да се обогатяват и да си актуализират информацията), само чукчата от известния виц бил само писател, но не и читател, но пък сигурно това му е вдъхвало много увереност в това, което говори, като само едно си знае…..
Към Тупанджиев
Е точно такава простотия очаквах. За разлика от вас аз съм професионален пилот, летял сам на 4 руски и на 2 американски самолета, мнението ми е професионално и съвпада с 99.99% от колегите ми. А в Англия още със смях си спомнят за глупостта си да си купят ЛАДА заради цената, та се чудеха как да си ги махнат от главата. Публична тайна е че реакторите на руските подводници са най-“мръсните”в света.
Чети приятельо международна информация а не само КРИЛЕ от миналия век.
До г-н Йорданов, настоящ Атакист и бесепист.
Филмчето е абсолютна пропаганда! Не може взрив на 5 км дълбочина да се усети от хора на повърхността. Стига да не е ядрен, разбира се!:))) Не може промени в структурата на слоя и химикали от 5 км дълбочина да влияят на приземния слой от 50 м , в който е водохващането.
И като се пишете химик, да ми кажете защо арсена например също наличен и добиван в русия не замърсява руските петролни продукти? За да не се затрудняваоте ще ви кажа, причината е същата както при добива на шистовия газ. Надявам се че Максим ще издаде църковна була за да не се проучва за газ, а някой от местните имами да издаде фетва! Друго май не ви остава като довод!
Уважаеми, г-н Инджев!
Следя “кореспонденцията” Ви с госпожицата, изучаваща “глобалното здраве и антропология” в Шотландия и започвам да недоумявам. Мисля, че стреляте с гаубица срещу дребен пернат дивеч! Въпросната “дама” не заслужава вниманието Ви!
На същата бих задал няколко елементарни въпроса /без, разбира се, да очаквам отговори, имащи нещо общо с истината/:
1. Защо “Abulafia”? Защо не с името си или с псевдоним на български?
2. Какво общо има антропологията с технологиите за добив на шистов газ?
3. След като сама признавате, че не сте специалист, защо вземате отношение по темата и какво се опитвате да ни внушите със словесния си таратор от нравоучителни тъпизми и обидни квалификации?
4. Защо избрахте да учите в Шотландия, а не другаде /примерно в института “Ломоносов”/?
5. Безброй надарени и ученолюбиви момичета и момчета не могат да си позволят да следват във Великобритания, по финансови причини! С какво мислите, че ги превъзхождате?
6. Как стана така, че “сляпото прогледна” и отиде да защитава магистратура в Шотландия, и на чия издръжка? Какъв е източникът на доходи на мецената /таткото, вуйчото …/?
До г-н Георги Иванов:
Защо не вземете да прочетете още веднъж написаното от мен? Само че този път по-внимателно! Защото или на първи прочит нищо не сте разбрали или по стар комунистически обичай, се опитвате да изопачавате думите ми и да атакувати позиции, с които нямам нищо общо:
– изрично съм подчертал, че потребност от избор “Русия-Америка” за мен няма;
– живея в България и тук смятам да остана; никъде не съм писал, че бих искал да живея в Америка;
– примитивната теза “всички пари са мръсни” /”всички фабриканти са фашисти”, “всички богати селяни са кулаци”, “всички политици са маскари”/ е отдавна известна и това, че я споделяте, определя Вашия политически кръгозор, респ.- Вашия цивилизационин избор.
Що се отнася до “информираността”ми по третирания въпрос, отбелязвам /за Ваше сведение/, че съм дипломиран инженер-химик, специалност “петрохимия и тежък органичен синтез”, с 32 години трудов стаж, от които 2/3 по специалността. По стечение на обстоятелствата живях 15 години в Родопите и добре познавам рудодобива и обогатяването. Предполагам, че “Редки метали”, Смолян едва ли Ви говори много.
Така, че по-кротко с “тези технологии” и “ясните резултати” ако обичате!
Мен ако питате, най-добре потърсете по-подходяща аудитория.
🙂
http://www.dokumentalni.com/?p=1092
И двете енергийни “предложения” – ядрено и газово са убийствени! Oсобено за малката ни, красива и плодородна България!
http://www.dokumentalni.com/?p=1092
Към Abulafia&
Ама така кажете: че не сте чели, но имате “просто мнение” за непрочетеното по преразказ. Това е много познато от едни времена, когато не бяхме чели Ницше, но “знаехме” колко е “ретрограден”.
Колкото до иронията във връзка с резултатите от “бройката” в блога, можете да се посмеете още след като добавя, че въпросната бройка е само малка част от “целокупното ми” ретроградно творчество за повече от 30 години, което с такава лекота, без да познавате, накичихте с квалификации.
Желая Ви успех в превъзмогването на предубеността за собствено интелектуално превъзходство над непознати хора , без което и при най-отлична диплома от най-престижния университет няма да израстнете над ученическото ниво в оценката на заобикалящия Ви свят, населяван от лоши големи американски компании и други демони, толкова лесни за заклеймяване заради очевидната им лакомия ( уви, основен недостатък на човека и човечеството, част от която дивно завижда, че други лапат повече, но не си го признава).
Тази Абулафия, с колкото и декори да се обгражда, с колкото и маски да се дегизира, дори да има за камуфлаж семейство и на колкото и млада да се прави, излъчва клисавостта на една моя съседка – стара мома, уж учителка по български език, а бърка думи, като вместо “мавзолей”, казва, а и пише “мазволей” – преди време по това я разпознах, че именно тя се заяжда в блога Ви. Беше през зимата, мисля, във връзка с демонтирането на ПСА, и стана дума за взривяването на мавзолея. А тази същата стара мома преди 10-ти ноември се е занимавала с писане на фалшиви писма до редакции на вестници, за да бъдат подменяни автентичните писма на читателите, под предлог, че били “несмислени”… Явно на старите кадри от този род днес е намерена подобна работа в новите условия. Същата тази твар разказва постоянно и този виц за чукчи-писателя…
Към CHAVO
“мръсните реактори” на тая подводница лежаха просто като камък- норвежската екологическа организация не намери никакви изменения във фона или утечки. Нищо не отбеляза и норвежския филиал на Халлибьортон, който участваше в изваждането. Почти същия реактор беше и на подводницата Комсомолец, която потъна в 1989. От тогава реактора е на дъното и постоянно проверяват на радиоактивно замърсяване, но се боят не от реактора, а от две заредени ядрени торпеда.
В голямата авиация не съм специалист но доколкото знам в Русия сега произвеждат само близко-средно магистралния Суперджет 100 и на него има поръчки на няколко години в това число от Швейцария, САЩ и Канада. Но повтарям тука не съм специалист. Обаче в спортната авиация съм голям почитател на Су-29 и Су-31. От две години експлуатирам Extra-300L- еталонен апарат – но моята розова мечта е Су-29М- чудовищна мощ и дива маневреност. Единствените спортни самолети с катапултни кресла.
Освен това съвместно с приятел владеем руски хироплан(автожир) Иркут А002М. Уникална машина- навярно единствения пълноценен триместен хироплан с двойно управление- полезен товар до 330 кг. Регулирана крачка на носещия винт- също не знам други серийни апарати с такава опция. Мотор 250к.с. на обикновен бензин. Целнометална конструкци, добре изолирана кабина и мощна печка- при -30 отвънка спокойно седиш в тениска. Нашия е с нерегулирана крачка на ходовия винт но вече има и такава опция. Всичко в него е руско, имахме някои опасения за мотора но вече 240 часа нальот и никакви проблеми. Според мен такива апарати са бъдещето на малката частна авиация. При щил и предварително развъртян винт с двама яки мъже и 30 кг багаж му трябва 30-35 метра разбег, при вятър 8-9 м/с се вдига практически по вертолетно. Ако имате престой във Франкфурт мога да продемонстрирам
Тупанов, опитай се да пишеш без използване на думи като “нальот”, “щил” или поне го напиши с “е с двумя точками”.
Като си толкова разбиращ от подводници и реактори, да знаеш каква е разликата м/у реактор на подводница и този на АЕЦ? Каква е възможността за поражение при авария в единия и другия случай ? Ефекта от пораженията? Приблизително каквато е разликата между клечка кибрит и шашка динамит!
И като всичко от СССР е толкова добро, що си в Германия ? И що германците забраниха строеж на АЕЦ а и спират своите до 10 години?
Каква е разликата в реакторите Цигуларов?
Че тия в подводниците са пет пъти по-маломощни? Принципиално устройството им е аналогично.
Тука става въпрос за защитните системи и качеството, а какви ще са последствията от поражението е друг въпрос.
Сега живея в Германия, но 2006-2009 живях и в Петербург и нищо лошо с мене не се случи- напротив имам само приятни спомени, а рускините са извън всякаква конкуренция.
Изостаналата Япония се отказва от ядрената енергетика, а напредничавата България тепърва ще я развива.
http://dnes.dir.bg/news/japonia-naoto-kan-quake-japan-jadrena-energia-9214170?nt=9