Малко мат’рял за размисъл в деня на размисъл

В. “Труд”:

 

Да сложим край на монопола на ГЕРБ и БСП във властта
Неделя, 16-ти Октомври 2011

С Меглена Кунева, кандидат за президент на България, разговаря ИВА ПАВЛОВА
-Г-жо Кунева, какво се случи на телевизионния дебат в събота?
– Радвам се, че най-накрая стигнахме до дебат, защото щабът на единия от опонентите ми досега упорито отклоняваше всички покани. Той бе нужен най-вече на хората. След този дебат съм сигурна, че гласът на хората е силен. Хиляди изразиха подкрепата си в интернет и във фейсбук, телефоните на кампанията прегряха.
Кой твърди, че в България няма гражданско общество? Вижте какво направиха скулпторът Велислав Минеков и журналистът Сашо Диков.
– Стана ли ясно какво трябва да направи президентът за страната си?
– Първанов и Борисов обективно имат общи позиции. Спорът беше в чия кошница да е цялата власт, а не какво президентът може да направи за страната си.
Държавният глава има достатъчно власт, за да не допусне новият главен прокурор да бъде от приятелския кръг на Цветан Цветанов, да не допусне бюджет, в който парите за подслушване да са повече от тези за образование. Първанов мълча, когато се орязваха парите за образованието и за армията, така както не разбрахме неговата позиция и за семейните назначения в съдебната система.
– А вие какво ще направите?
– Ако получа доверието на хората, ще направя публични изслушвания за всички назначения с подпис на президента. Няма да назнача главния прокурор за посланик, както Първанов и Калфин направиха с Филчев. Бих наложила вето дори и върху бюджета, ако в него подслушването за пореден път има повече пари от образованието и здравеопазването.
– Бойко Борисов непрекъснато се хвали с успехите на ГЕРБ.
– Ами погледнете фактите: Катуница, Шенген, въвеждането на еврото, безработицата, бедността, организираната престъпност, обирите по домовете, корупцията, притискането на медиите, мизерията в здравеопазването, даже футболът, пък дори и митът за магистралите – това е само малка част от един път за никъде. И какъв авторитет да има държавата ни при положение, че Цар Киро се вози с документ от полицията като правителствен кортеж. След това се чудим, че не ни искат в Шенген. Страната ни все повече заприличва на България от 80-те години – никакви реформи, свиване на икономиката, обедняване.
– Казвате, че икономиката ще е основна тема при тези президентски избори?
– ГЕРБ спря за дълго време, а сега бави плащанията към фирмите. Така се задръстиха разплащанията между фирмите и доходите на хората бяха орязани. Излезе класация на ЕС за конкурентоспособност и не е изненадващо, че сме на последно място. А по оперативната програма усвояваме едва 2,5% през тази година. Може би защото при нея не се режат ленти.
Скокът на акциза на цигарите само за 1 г. увеличи контрабандата на цигари 3,5 пъти. Сега всяка втора цигара е от контрабанда и губим годишно около 1,2 млрд. лв. – доста повече от парите за строеж на магистрали. А това означава организирана престъпност с милиарди оборот! А уж ГЕРБ се борела срещу организираната престъпност. Така с един ход правителството на ГЕРБ постигна три неща – намаляване на приходите в бюджета, съществено увеличение на цените на цигарите и огромна организирана престъпност.
Никой инвеститор не идва в държава, където еднолично се решава на кого да се даде концесия, кой да строи оскъпените детски градини и въобще, където действа телефонното право. Като краен резултат ето само няколко факта. По данни на Евростат България е на второ място по ръст на безработицата в ЕС. Според данни на БСК за 2 г. работните места са намалели с 262 868! Инвестициите в България през 2010 и 2011 г. падат средногодишно с 67%, докато усреднено в бившите соцстрани, членки на ЕС, за същия период инвестициите нарастват средногодишно със 182%! Казано с други думи, инвеститорите бягат към държави с читаво управление.
– Какво трябва да прави президентът в момент на икономическа криза?
– Първо, премиерът и настоящият президент трябва да спрат да играят карти и да ходят на лов с монополистите. Днес има две Българии. Тази на всички нас, които чакаме ползите от еврочленството, и тази на “Бай Ганьо влиза в Шенген” и “Бай Ганьо усвоява еврофондове”.
Първанов и Борисов провинциално изгониха инвеститорите от страната. Като президент ще наложа вето на всички закони, които въвеждат излишни регулаторни режими. Президентът трябва да е гарант за стабилност, за да се върнат инвеститорите.
Нека правителството увеличи събираемостта и да се разплаща с бизнеса, а не да се оказва, че монополисти като “Лукойл” не плащат данък печалба с години. Защо, мислите, и Първанов, и Борисов са приятели с шефа на “Лукойл”?
Икономиката и правилата са единствените, които могат да върнат в България онези млади хора, които предпочетоха да гласуват с краката си и напуснаха страната заради липсата на перспектива.
Ще поведа битка с монополите. Сега премиерът ги бие само на карти.
– Твърдите, че ГЕРБ и БСП преговарят за властта. Те сигурно ще отрекат?
– Министър Плевнелиев заяви, че ще се съпротивлява на номинирането си за президент, че разбира от строителство и ще довърши това, с което се е захванал. И Стефан Данаилов казваше, че няма да участва в президентската надпревара. В тези партии хората не вземат решения по своя воля, а и прозрачността е в сферата на мечтите. Вече стана ясно: ГЕРБ и БСП ще са в коалиция на следващите парламентарни избори. Ще работят за едни и същи проекти. Те са двете страни на една и съща монета, но България няма нужда от тази вехта валута.
– Колко похарчихте, за да убедите хората да ви изберат?
– Набраните средства досега са 280 хил. лв. За пръв път в България предизборна кампания се финансира от малки дарения. Цялата информация до момента е изпратена в Сметната палата. Аз съм гражданският кандидат и нямам зад гърба си партийни субсидии. Срещу мен стоят 71 млн. лева от държавния бюджет като субсидии за ГЕРБ и БСП.
– Колко километра изминахте и с колко хора се срещнахте?
– Изминахме над 20 000 км. В нашия бус пътувахме с поддръжници, с журналисти, с доброволци. ГЕРБ си има своите 60 платени агенции, аз имам своите над 600 доброволци от цялата страна, които помагат в кампанията без нито един лев. Какво ми казват хората? Че има две Българии и че така повече не може. Не може кафене в Мадан да има над 250 проверки за една година, защото отказва подкрепа за ГЕРБ. Не може заради тормоза на монополистите фабрика с над 300 работни места да се премести от Бургас във Виетнам. Но срещнах и хора, които казват “от нас зависи”. Имаме нужда от ново начало, така както през 1997 г. стартирахме пътя си към ЕС и НАТО.
– Как оценявате данните на социологическите агенции?
– Единственото проучване, което има значение, е резултатът на 23-и. Целта на опонентите ми е да се обезверят поддръжниците ми. Но дори и сега повечето социолози са категорични, че на втори тур единствено нашата кандидатпрезидентска двойка има шанс да победи ГЕРБ. Ние сме единствената алтернатива. Време е да се разбере, че десните избиратели не са представени на тези президентски избори чрез министър Плевнелиев. Той вече се ангажира с подкрепа на “големия шлем” на Георги Първанов – проектите “Южен поток”, Бургас – Александруполис и АЕЦ “Белене” – и добави, че тези проекти са му малко. А г-н Калфин е за строежа на АЕЦ “Белене” независимо от цената. На 23 октомври можем да се освободим от енергийното крепостничество, от правенето на бизнес, прилагайки телефонното право, от назначенията в съдебната система на президентски съветници и по тефтерчета. За да няма нови Калинки, футболни и бирени приятели.
– Защо хората биха гласували за вас?
– Всички президенти досега са били партийно ангажирани. Един партиен кандидат винаги ще прави услуги на тези политически формации, които са го направили президент. Достатъчно е да проследите действията на досегашния президент.
Още по-опасно е, когато един кандидат за президент е зависим от друг човек. Ами вече Борисов нареди на кандидат-президента си да не се кандидатира за нов мандат.Те са един лош вариант на Путин и Медведев – на кандидата на ГЕРБ бе отредена ролята на пазач на поста до следващите избори.
Трябва да сложим край на международната изолация на България. Важно е президентът да има авторитет пред европейските и световните лидери. Това е и начинът инвеститорите да имат сигурност, за да правят инвестиции в страната.
– Вие сте гражданският кандидат, ще получите ли подкрепа от партии?
– Нямам договорки с партиите. Очаквам подкрепа от всеки човек поотделно независимо от неговите политически възгледи. Договорките с партии правят президента зависим – представете си как Плевнелиев слага вето на закон на ГЕРБ или как Попова се противопоставя на Цветанов, след като 2 г. не успя. Нека на 23 октомври не допуснем твърдите партийни електорати да определят за пореден път бъдещето ни.

64 мнения за “Малко мат’рял за размисъл в деня на размисъл”

  1. .
    Сложен избор
    .
    Плевнелиев – тотално зависим от Боко, но изглежда относително разумен и има малък шанс да се еманципира. Тази подкрепа за руснаците напоследък не е добър знак…
    .
    Кунева – комунистическа снаха (да не се пренебрегва), но изглежда като алтернатива на Боко и поне на думи споделя про-западни идеи.
    .
    Ще гласувам за Кунева на първи тур.
    .

  2. Хайде стига моля ви се с тази неуспешна евро-депутатка. Спомняме си много добре, как уж беше кандидат за депутат в европарламента, пък после се направи на много хитра, самонатяквайки се за еврокомисар. Е, какво стана в крайна сметка? Вкара двама депутати от политическият труп – НДСВ подменяйки вота на нещастните гласоподаватели и това е! Тази жена е част от жълтата олигархия, част от тройната коалиция, част от червената буржоазия, част от европейският бюрократизъм. Тя винаги е била част от нещо! А имаше възможност, голяма възможност да стане любимка на потребителите по света (!), но не би. Дали толкова може или е била мотивирана по правилният начин, аз не знам. Знам обаче, че въобще не ми харесва, и смело мога да кажа: никога няма да гласувам за нея. При никакви обстоятелства! Познатите ми също.

  3. Голяма подкрепа за Кунева от страна на Иво Инджев, чак се обърквам

  4. Аз ще гласувам за Румен Христов.
    И за Прошко Прошков за кмет.

  5. Според мен Кунева е заела единствената позиция, от която би могла успешно да атакува двамата “пазачи” на президентското място (до следващите избори). Въпреки, че в дискретните извивки на очертанията и долавям нещо комсомолско, може би ще остане вярна на обещанията си, в крайна сметка в ЕС тя създаде високата си позиция със собствените си качества, а не с подпиране от бивши комсомолци, каквито други примери иамше. Да си призная, никога не съм възприемал и съпруга и като ортодоксален комунист, доколкото съм слушал изявленияата му. Целият проблем е как ще устои Кунева на мелницата на властта, това, което декларира като намерение, изисква много верни и много на брой хора с ефективна отдаденост на подобна кауза. Защото монополите у нас са си каймака на нашата мафия, силно влияна от руската, пипалата са проникнали много дълбоко. Онова, което ме кара да мисля, че Кунева знае какво има предвид, е евентуалното и по-дълбоко познание за ефективните лостове на полезната активизация на доста изменчивото чиновничество в ЕС в полза за България. И все пак някак остава впечатлението за образа на новия, значително по-европейски звучащ, кандидат за “спасител” на България. В крайна сметка има една българска поговорка – Като няма риба, и ракът е риба! От приятната и интелигентна Меглена зависи дали, ако я изберат, в застоялите води на българската власт ще имаме красива пастърва или поредния ТАТО-подобен рак с красива външност. Въпреки първоначалните си и много сегашни лични съмнения бих заложил на пастървата! Има ли друг резонен избор в посока модернизация, а не путинизация? Жена – президент на много ревнивите на тема мъжественост българи – истинска провокация за гласуващия!

  6. Каква пастърва, г-н Георгиев, че и красива още? Та това е една недовеяна скумрия, която говори само с клишета, с общи приказки и полуистини. Откъде-накъде ще е кандидатът на гражданите? Моят кандидат тя не е! Толкова й личи страхът от Плевнелиев. Не пропуска случай и повод да го клъвне. А нещо спрямо Калфин и бсп е много въздържана? Защо ли? Kолкото до “надпартийния кандидат” – а НДСВ? Иначе жена -президент си е провокация, верно е, но не и тази.

  7. Г-н Инджев кое по-зле да си емигрант в собствената си страна или да не можеше да имигрираш?
    Страхувам се от апатията и всичките схеми около нас.
    Гласувам за 4-ти път откакто имам право. Чувствам ,че ни зомбират отвсякъде и всеки наш избор е предначертан от невидими фигури. Надеждата ми беше във Вас да се кандидатирате, но Вие сте прекалено искрен и съвестен.
    Явно чистим карма от преди като народ.
    Продължавайте да пишете , дано поне един оазис да има в бг пространството.
    Моят глас отива за Светльо и Прошков или по-скоро против останалите.
    Повръща ми се от цялата ситуация на безизходица. Дано не всичко е изгубено.Най-лошото е , че се изгубихме като народ. Дано ме опровергаят изборите.
    Още веднъж поздравления за това,че си отстоявате позицията. Хора като Вас ми дават надежда да оцелея и да гледам напред.
    Благодаря

  8. Както каза Георги – Като няма риба, и ракът е риба!
    Точно това ме плаши! За да изберем по-малкото зло на миналите парламентарни избори доста хора гласуваха за ГЕРБ. Аз също. Варианта да повторя същата грешка определено ме притеснява.
    Не знам дали г-н Инджев вижда в г-жа Кунева “своя” кандидат за президент или и той избира по-малкото зло.

    Съгласен съм, че за партньорите в ЕС, тя би била най-предпочитания наш избор за президент. Разбира се, че нашия президент трябва да е по близък до европейските интереси, отколко до тези на руската мафия. Но не виждам в нея човека който би се противопоставил срещу чуждестраните интереси за да защити българските, поне аз не съм запознат с такива нейни качества – за което моля да бъда поправен.
    Естествено това важи за (почти) всички от кандидатите за президент.

    Пак моля да бъда поправен, но едва в разгара на кампанията, г-жа Кунева започна да се разграничава и от сегашния президент и от правителството и парламента. Логично е, че за да има някакъв шанс на изборите, трябваше да се представи като алтернатива на техните кандитати. Но къде беше г-жа Кунева когато г-н Инджев и другите малко останали независими журналисти ни алармираха за престъпленията и бездействието на властимащите. Защо още тогава тя не изразяваше позиция по тези проблеми? (Моля да бъда поправен ако греша.) Едва сега много по-късно чуваме от нея плахи критики. Това оставя в мен съмнението, че единственото постоянство в нейната политическа позиция е нагаждачество според ситуацията. Мисълта да имаме президент нагаждач и как би се развила тя като такава – доста стряска въображението. Разбира се в нейн плюс е, че това е неизвестно. Двамата й ‘основни’ конкуренти са уравнение с две известни – отсега не крият чии интереси ще защитават.

    За мен това с което тя се различава от Плевнелиев и Калфин е, че те двамата изградиха своите кандидатури на базата на това че са кукли на конци (без да го крият).
    Кой е вашия кукловод, г-жо Кунева?

    За съжаление пак не виждам подходящ избор и пак ще се надявам да уцелим по-малкото зло.

  9. Не би могла да бъде по полезна за държавата ни от Плевенлиев

  10. Няма сила на земята, нито емоционална, още повече разумна да ме накара да подкрепя който и да е от “тримата големи”. Нито на първи, нито на втори, нито на последен тур.
    Много са компрометирани. Не им вярвам. Опитват се да ни баломосват до степен многобройните черни петна в биографиите си да ги избелосат. Плюс това и за тримцата съм убеден, че освен кукли на конци на местните си ментори са получили “добро” и от съответните централи във Вашингтон, Брюксел и Москва. Навремето, точно в сегашната европейска столица биде даден стартът на един лозунг по стените. Нито Москва, нито Вашингтон.
    Моят избор е направен със сърце и разум.
    Светльо Витков-Президент!
    Self made man!
    Никой, освен будни българи които никога не са разчитали на поредният оправач
    не стои зад него.
    Червен картон за статуквото!
    Жълт картон за политическата класа.
    Ето това означава като резултат лавино нарастващата подкрепа за №20.
    За София, имаме кандидат-слънце. Свестният, доказалият се управленец, единственият столичан-кандидат кмет Прошко Прошков.

  11. Добре, но как да й се вярва?…
    Лично мен ме е излъгала – като еврокомисар…

  12. ИЗКУСТВЕНИ ПАТИЦИ-БОЛШЕВИШКИ МЮРЕТА

  13. Za ogromno suzhalenie v strana kato BG v koiato tulpata si umre da obicha nasilnicite si (Rusia v sluchaia) Miglena Kuneva, kolkoto da mi e simpatichna, niama shans na uspeh. Chitavite hora e vreme da razberat che mnozinstvoto e protiv tiah i edinstvenata alternativa za po-dobur i dostoen zhivot e izvun grancite na BG. BG e prekrasna teritoria s mnogo kalpav narod na neia.

  14. Хайде да оставим заклинанията и да видим какъв избор ни се предлага.
    Колкото и да не вярваме на социологическите анкети, едва ли ще оспорим, че бъдещият президент ще е от тройката Плевнелиев, Калфин, Кунева. Глас за някой друг е равносилен на негласуване.

    Тогава?

    За Калфин не си и струва да говорим – нов гоце не ни трябва.

    Плевнелиев? По-безгръбначен екземпляр май не съм виждал на политическата сцена. Пазач на стола на Борисов за един президентски мандат, безгласен изпълнител на нарежданията на Царя Слънце. Шансовете да се “еманципира” са под нулата – за да се еманципираш, трябва характер, за какъвто в изявите на Плевнелиев няма и намек. Безгръбначният Плевнелиев ще е по-лош избор даже и от гоцевото протеже Калфин. Не, благодаря.

    Какво остава? Кунева била Снаха на Политбюро. Вярно е наистина. При други обстоятелства това би било достатъчен аргумент да я отхвърля, но не и в конкретния случай. Тя не изглежда да е свързана и зависима от никой от клановете на БКП – нито управляващия ГЕРБ, нито опозиционния БСП. Заема позиции, съвпадащи с тези на нормалномислещите хора, особено по главния въпрос – зависимосстта от Русия.
    Аргументът против нея е, че няма да остане на тези си позиции ако бъде избрана. Гаранция няма наистина, но кое е по-добре – кандидат-президенти, които отсега ни “успокояват”, че ще продължат гоцевите шлемове или кандидат, обещажащ да ги захвърли?

    За мен изборът е ясен. Кунева и Прошков.

  15. Кунева беше министър и еврокомисар през цялото царуване на Първанов. И сега, изведнъж, един месец преди изборите се сети да говори за големите шлемове на Първанов. Конкретен въпрос: Какво направи Кунева за потребителите на скъпия руски газ в България? Нейната играи е ясна… ва банк, няма какво да губи и вече разбра, че може да плюе наред. И защо Кунева не каза нищо, когато нейния колега финансов министър Милен Велчев играеше карти на една яхта в Монако с най-големите мафиоти в България?

  16. Г-н Инджев, това вашата лична позиция ли е или вършите услуга на някой?

  17. Tрябват яки топки, за да се постигнат декларираните намерения. Да повярваме ли?

  18. Към boyan:

    От уважение към Вашия досегашен принос в коментарите ще подмина опита да ме приравните към обикновените услужливи драскачи с контравъпрос: сам ли се сетихте или правите услуга на Калфин и Данаилов, с цел да оберат овациите на партията като почти победители ( както вероятно ще стане) вместо да бъдат детронирани по единствено възможния начин в състезанието от онзи, който им диша във врата?
    Ако емоцията и харесването бяха определящи, щях да гласувам за жена си. Опитах се да проявя нещо като здрав разум, без което не е възможно да се прави политика без да агитирам, а като апелирам към логиката…и не си поставям никакви цели, просто пиша това, което мисля без да се взимам прекалено сериозно като някакъв , който определя нечии мнение.

    И преди да сложа точка, още нещо: ако исках да правя “услуга” някому, щях да намеря начин да го направя по отношение на Плевнелиев. За Ваше сведение: бях поканен на среща с него заедно с други блогъри (което не ми се случи с Кунева). Казах му в очите някои от нещата, които съм написал ( бяха му известни). Възможно е така да съм си затворил вратата завинаги чрез прекратяване на старото ни познанство, което е тест за самия него- доколко носи на критика. Интересна подробност е, че Маргарита Попова се съгласи с някои от моите критики…
    Така че, “услугата” я правя на себе си: предпочитам да остана верен на своя избор да кажа истината, отколкото да извлека лична изгода, в каквото се опитвате да ме обвините. Опитайте се също обаче да си представите дали са много кората, които след 5 години митарстване без работа и постоянен доход, не биха осребрили такава възможност, като старото си познанство с (почти сигурния) нов президент…

  19. Към : Към Даниел Стоянов:

    Абсолютно сте прав за цитираните от вас факти, но ако сте и справедлив вероятно ще признаете, че всички ние в този живот НЕ успяваме много повече нещо, отколкото обратното.
    Често ми се карат коментатори, че НЕ съм написал нещо , та знам от личен опит. Ако Ви трябва някакъв политически паралел сред милионите възможни, ето Ви един: мнозина намират основание да мразят Иван Костов и покрай него всичко останало, навързано в един пакет, защото не е отворил досието на Гоце, нали така? Ама че е направил или прави други неща – няма значение ( не го приемайте като покана за диспут по темата, не съм ничий адвокат).

  20. Моля да не се подвеждате. Кунева се подготвяше почти година за да формулира приятни за ухото тези по всички болни въпроси. Но в говоренето има и други майстори – Капон, Куцаров и други лъжливи овчарчета.
    За съжаление при 1 600 000 души с основно образование и 400 000 неграмотни всичко е възможно, всякаква манипулация минава. За съжаление матрияла е такъв, Борисов си е прав.

  21. Към : Чер(в)ен:

    Черни радиостанции призовават от нелегалното си убежище за излизане на “светло”- това сте Ви,червените, които се мислите за много ловки провокатори- не можете да ме ядосате. Собствената ви тъпотия, която демонстрирате, си остава за ваша сметка и щом толкова искате- помагам ви ( понякога).

  22. Към: Нямамнерви:

    Конкретно за Прошко Прошков: защо не водим разговор за неговата кандидатура? Много просто, защото е ясна и безспорна ( за мислещите, по моите критерии) хора.
    А останалото- ако беше толкова ясно и лесно за смилане, нямаше да се налага да си приказваме с изразяване на позиции “за” и “против”. Ще кажа за стотен път: никога за нищо не съм агитирал, но държа да посоча логиката ( на компромиса, в случай,че някой я споделя),с пълното съзнание, че това по-скоро ми носи критики, вместо “овации”. Нямам амбицията да променям ничие мнение, но държа и на своето.

  23. В редките случаи, когато съм си позволявал да изразявам мнение в този блог, винаги съм се въздържал от персонални оценки за домакина, особено от суперлативи, които иначе нерядко се сипят.

    Но сега чувствам необходимост да наруша този си принцип.

    Изумен съм(без преувеличение) от това как някои редовно коментиращи тук, и то такива чиито възгледи споделям, едва ли не обвиняват домакина в изпълнение на поръчка чрез поддръжката за кандидатурата на М.Кунева.
    Трудно ще се намери в България журналист и въобще публична фигура, по-малко заслужаваща такова обвинение.
    Иво Инджев не е подвластен на конюнктурата. Доказал го е отдавна. Най-категорично – в последните 5 години.
    Ако не сте съгласни с позицията му – спорете с него, но не му приписвайте черти, с които няма нищо общо.

  24. Гласувайте по съвест и както прецените, но гласувайте, защото:
    1. Ако приемем, че “чугуненият” електорат на БСП е 17% от имащите право на глас към тях ще се добавят и други гласове на “русолюбиви патриоти”, въздишашти по миналото и петимни за “социална политика” и този процент ще стане 22% и повече!
    2.Този електорат никога не е пасивен и винаги гласува!При брой на имащите право на глас около 5.5 милиона това прави около 1.1 милиона гласа за Калфин.
    3. Ако избирателната активност е около 40% от имащите право на глас, както се очертава това означава общо 2.2 милиона гласували и Калфин печели 50%!!! Тоест побеждава още на първия тур!
    4. Да не забравяме, че поне 5% ще отидат за разни “воеводи”, “хайдуци”, “трактори” и прочие инжектопляктори!
    5. Каквато и да е Кунева, но подкрепата за нея се разви твърде късно за да се осмисли добре особено от българските избиратели, а и разграничаването и от досегашната политика и политиката предлагана и лансирана от другите “основни играчи” е не само плаха, но и идва в подозрително късен момент за да не буди съмнения.Прилича повече на мярка за реагиране в извънредна ситуация, с което могат да се обяснят и изявите на някои “частни” лица, като бивщият посланик Пардю.
    Както и да е, ако Кунева накара някои, които се колебаят “дали да не идат за гъби в гората” да отид все пак до урните това би било много добре!

  25. Кунева била получила високия си европост заради личните си качества? Глупости, на всяка държава се полага по един еврокомисар, затова всеки път като приемат нови държави, се чудят отде да измислят все по-неземни ресори за нови комисари. Ако се е борила с някого за нещо, за да получи този пост, се е борила с други функционери на НДСВ за благоволението на Величеството.

  26. Не знам защо негласуването за вероятният победител се приема за неучастие във вота.Защо не се приеме за най-нормалното. Тези кандидати не покриват изискванията на много от избирателите да кажат с основание, това е моят Президент.
    В далеч по-проспериращи страни с отдавна структурирано гражданско общество на всички избори има и протестен и наказетелен вот. По какъв друг начин аз мога, примерно да покажа на политикът Иван Костов който дълбоко уважавам, че това което правят и той и другите лидери
    на Синята коалиция направо я досъсипват. Доверие трудно се печели, лесно се губи. За това и избрах Светльо Витков който е обречен да не отиде дори на балотаж най-вече заради гласуващи с отвращение. Аз утре ще направя 600 км трасе в ден в който имам и много неотложна работа. За да последвам призива на Светльо Витков и “изкрещя” с №20 на бюлетината си. Така повече не може да продължава. Ако някой от евентуалните ми опоненти тук е готов за избраникът си да повтори моят утрешен избирателен ден има искреното ми уважение. Съмнявам се обаче, че са способни на “едно последно усилие”.
    Сега, четиво за размисъл.
    http://www.svobodata.com/page.php?pid=6939&rid=29&archive=

  27. Ами да, избора ще е между Кунева и Плевнелиев. И това не е случайно защото и двамата са доказали успешно какво могат. Друг е въпроса какво ще им позволят да направят след това. Мисля че сравнението между позициите на двамата кандидати е повече от интернесно: Плевенлиев е визионер, може би един от малкото на това ниво в държвата, доколкото успешно реализира идеята за масирана модернизация инфраструктурата на страната което освен мощен ускорител на бъдещото развитие на страната е и най- добрия начин да се реши и друг основен проблем – равномерното, териториално разпределение на производствените сили. Плевнелиев несъмнено познава вътрешните проблеми на страната и начина за реалното им решаване.
    Кунева има основна заслуга за присъединяването на страната към ЕС. Нормално е тя да има по- добър поглед върху външните за страната фактори.
    Така погледнато диспута между тях двамата придобива смисъл.
    За разлика от избора на кмет на София който си е чиста подигравка.

  28. От 10 години чакам СДС да предложат приемлив кандидат за президент, но вече се съмнявам, че ще го дочакам. Моят глас отива утре за Кунева. Ако тя не се класира за балотажа другата неделя няма да гласувам, защото да избирам между Плевнелиев и Калфин, ми се струва също толкова безсмислено, колкото на балотажа преди пет години между Гоце и Болен.

  29. Господин Инджев, да си кажа правичката, днес още можем да мислим. Нашият кандидат Румен Христов е куц кон. Моят глас отива напразно и ползата е нула. От тримата, само Кунева открито е срещу руските енергийни проекти. Това е много важно за държавата ни, Русия да не дърпа конците и да е по-далеч от шалтера.

  30. Дали да вярвам на очите си, убежденията си, опита си, логиката си или интуицията си?
    Дали да гласувам според егото си, съвестта си или интереса си?
    В зачатието за следващият президент на републиката ще сме само ние двамата в тъмната стаичка.
    Бюлетинът и аз, пред урната, тайничко. Съблазнителите от листа ми се предлагат отдавна. Аз решавам с кого да прекарам мандата. Съмнението, че ще бъда прекаран е по-малък от подозрението, че мога да си остана ялов. По-добре ли е да се врека в този, който предпочитам днес отколкото в този , когото може да намразя утре. По-добре ли е да съм капо, или да заложа на някоя карта интуитивно. Та ако ще и да е дама пика. В настоящата вакханалия всички в Блога Инджев сме обременени с предстоящото президентско израждане. И все пак , всеки от нас е бременен/бременна индивидуално. И все пак да с надяваме, че грозното пате ще полети като лебед.

    ЗЕМЯТА ЩЕ БЪДЕ РОДИЛКА

    Земята

    в деветия месец е бременна,

    земята ни

    чуден отрок ще роди.

    Ще бъдеш ти кръстник,

    строително време,

    ти с яката класа

    грижовно ще бдиш!

    Ще бъде снагата му –

    полета безсинурни,

    гласът му –

    на тракторите песента,

    сърцето –

    юзина с могъщи турбини,

    косата му –

    руйнали, буйни жита.

    Ще има артерии –

    релсови линии,

    и огнена кръв –

    електрически ток,

    с очи язовири,

    от небето по-сини,

    той ще оглежда

    простора широк.

    Обичта ни

    към скъпото новородено

    за братството

    път между нас ще открий.

    И хората,

    в нея навеки сближени,

    ще бъдат щастливи,

    ще бъдат добри!

    В последния месец

    земята е бременна,

    жадуван от всички

    отрок ще роди. –

    Родилните мъки

    ще бъдат големи,

    но после живота

    красив ще цъфти!

    Пеньо Пенев, 1949

  31. Вярно е, срещу Кунева много може да пише. Но нека не забравяме, че умните хора имат тази способност да се променят. Кунева, определено е много умен човек. Ако на първи тур, ние десните, гласуваме за Кунева, тя има голям шанс да отиде на балотаж.
    Вижте приятели, аз съм лозенчанин от по-миналия век и заклет костовак. Пиша това, защото ние лозенчани сме политически активни и съдбата на града и държавата ни винаги е на първо място. Днес можем да мислим, а утре да гласуваме. Според мен е важно да гласуваме с разума си.

  32. До Г-н Сотиров: няма нужда да се пише много с/у М. Кунева. По-добре е да се чете, и не непременно жълтата преса. Ама не било вярно, че е в борда на директорите на банка Paribas. Моля да видите това:
    http://bank.bnpparibas.com/en/pid611/les-membres-du-conseil.html. Мандата на М. Кунева е от 2010 д0 2013. На сайта на банката не личи да си е подала оставката.

    А заради какви умения г-жата е вътре? На банков експерт? Тя упорито мълчи. А би било честно и коректно да се появи по телевизията и да разсее подозренията, че и плащат заради заслугата, че е доубила без време една вече изплатена АЕЦ в името на друга – Белене.

  33. Казано накратко – разумният избор е Меглена Кунева.Дори и ако вземем само това,че ще държи Русия по-надалече от нас.

  34. ;))))))))))))
    “Пред “Дойче Веле” политологът Хайнц Брам и дипломатът Клаус Шрамайер виждат в двойката на ГЕРБ и евентуалното й избиране надежда за вдъхване на живот на президентската институция като опонент на управлението на Борисов.”

    А ето и цялата статия, за да не вадя неща от контекста:

    http://www.mediapool.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%B5%D1%80%D0%B1-%D0%BD%D0%B5-%D1%81%D0%B0-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B9%D1%86%D0%B8-%D0%B8-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%B5-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B0-%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%81-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE-news183718.html

    А ако тръгна да ровя по-надолу във Медияпул ще стигна до онова интервю на Меглена Кунева през пролетта, в което запитана, каква е позицията и за АЕЦ Белене отговаря – нека видим какво ще кажат експертите;))))))) Ако четете Иван Костов какво е казал преди 10 години, казва го и днес същото, Меглена Кунева с извинение е опънала едни платна от 20 години и………… накъдето я духнат, натам плува. Не мерси!!!!

    Колкото до останалата част от интервюто във в. ТРУД:)))))) По време на криза се строят магистрали и се инвестира в други инфраструктурни проекти. Това не го е измислил Бойко Борисов. Това го правеха и американците и германците по време на криза. За състоянието на икономиката и работните места;)))) така е на всякъде по света. Дори Обама май няма да бъде избран за втори мандат, защото не може да реши този проблем в Америка. Икономическата стагнация е повсеместна, но у нас се усеща по силно, защото нямаме мощна икономика като тази на Германия. Погледнете как се свиха пазарите. На цели сектори ценните книжа паднаха по над 300%.

    Цялото интервю е пълен популизъм, наместване и говорене в посока – какво биха искали да чуят интелектуалците и десните избиратели. Не може да ме заблуди, но това е мой избор. Не искам да влияя на Вашия утре. Той за това е избор, за да бъде свободен.

  35. Към Росен:

    За съжаление при Росен Плевнелиев е точно обратното: и без да “ровя” назад си спомням как през август 2009 г. каза пред “Панорама”: ” България вече няма да е троянския кон на Русия в Европа” и предизвика в мен споделеното с публиката усещане, че това е обнадеждаващ сигнал…В предизборната кампания , уви, той заговори с гласа на Борисов: увери руските медии, че няма да води политика срещу Русия ( никой не иска и не очаква “политика против Русия”, но тази декларация си беше отстъпление от собствената му позиция през 2009 г. – тогава очевидно имаше своя такава) , а за Белене стриктно издекламира партийната позиция “всичко на масата”, т.е. шикалкавене, докато Кунева декларира ясно , че е против този централата и така, освен всичко останало като символика в подобна позиция, се разграничи от своя някогашен ментор, съживил проекта през 2003 г..
    Това са фактите, а кой за когото иска да си гласува.

  36. До Росен:

    Аз откак се помня в България все е криза. Обаче имаме 350 магистрали. Проблемите на кризата ги решава икономиката, а правителството винаги събира данъци. Така са нещата. Политиката на Бойко Борисовото правителство не е антикризисно, а прокризисно. Всички европейски експерти и политици, в това число и Кристалина Георгиева се обърнаха към нашето правителство да подпомага малкия и средния бизнес. А помощта за фирмите не са държавните поръчки, а създаване не благоприятна фискална среда и премахване на пречките пред бизнеса. Една строителна фирма продава офиси и жилища в елитните райони за около 900 до 1100 евро на кв., като заплаща и скъпите терени за строеж. За един квадрат детска градина, общината плаща на фирмата изпълнител 2500 евро, като теренът за стороеж е общински. Това не е бизнес, това е 100% корупция, което е 100% престъпление.

  37. Моля за извинение, че пак вземам думата, но ми се струва, че не бива да вярваме личните качества на кандидата автоматично да заработят във властта, а ние да си се потриваме кротко в това, което остана от България и да чакаме “светли бъднини”. Мисля, че е много важно между най – вероятните кандидати да изберем този, когото с нашите граждански усилия бихме накарали да си изпълни обещанията и който би искал да чувства нашата сила като хора зад себе си. Не на последно място да допринесе, пак с наше съдействие, поне част от медиите да заемат лидерското си място в контролните функции на обществото ни. Нека да помислим между тримата най-вероятни кой е такъв. Прекрасно знам, че Румен Христов би се справил най – добре, но шансовете му са нещастно малки заради това, че в един решителен момент в практическата дейност партията му обърка знаене и можене.

  38. Много са ми интересни всички, които изтъкват като доводи в полза “за” Кунева, че тя била казала еди-какво-си. И те вярват горките. А бе вижте какво е правила – какво е договорила като преговарящ, как Полша например има много по-голяма квота за износ на…домати! Вижте какво каза когато я питаха 2009 – но вие сте еврокомисар, наистина ли ще станете евродепутат – да – да, и какво направи после защитаваната от вас персона?
    Наистина недоумявам, говорите нещо, смислено изглежда, даже събира поддръжници, а после изведнъж нечуван наивитет?!
    Тя била казала…леле-мале…смях.

    …но, щом са останали риби да и вярват, какво да се направи.

  39. Един въпрос ме гложди през последните няколко дни. Ако Кунева не беше снаха на Пръмов дали щеше да достигне сегашното си положение в обществото или просто щеше да си бъде една световно неизвестна българска жена.

  40. Относно прословутите сравнения с американци и германци за магистралите пак приказвано от Росен. Разликата м/у строежа на магистрали преди 70-80 год.и сега е като приликата м/у Трабант и Ферари-и двете са автомобили.
    Строежа на магистралите тогава:
    1.Ползвал ОГРОМЕН брой хора с физическия им труд и по този начин просто и ефикасно се е решавала безработицата
    2.Химическата (производство на цемент) и металургичната индустрия на пьлни обороти НО родната за строителите на магистрали т.е. американската и германската
    Има и индиректни икономически ползи но не не искам да обременявам аудиторията.
    Сега в наши дни:
    1.Физическият труд и броя наемни работници е почти символичен,ВСИЧКО се прави с машини и друг вид оборудване
    2.Цемент се ползва сравнително малко,а за асфалта се ползват инертни материали които са с ниска принадена стойност а чрез битума ЛУКОЙЛ като монополист е в сьстояние да влияе на белотаджийски “комини” в записа на резултата (в преносен и буквален смисьл)
    Така че тия сравнения с Германия и САЩ от миналия век са глупости на тьркалета в нечий фатмашки мозьк.
    По конкретната тема: за автечните десни (а не пребоядисаните комсолмци,милиционери и комсомолско-милиционерски фатмаци) е важно вьзможно най-сериозно присьствие в общинските сьвети по места и кметове. Американците вече дадоха жьлт картон на недоразумението БьБь, до половин година и Европейската Народна Партия ще го направи (ако дотогава Тиквата не слезе на земята и не му дойде акьла да си тьрси естествените сьюзници). Дадат ли му жьлт картон и от Европа при тази икономическа (липса) на политика, отказ за Шенген (шамар за МВР и правосьдната с-ма) забавят ли или му спрат Евросредствата и правителството на Тиквата ще се срине за месеци (особено в условията на валутен борд).
    Така че изборите сега са преброителен тест за АВТЕНТИЧНИТЕ ДЕСНИ и който има малко от малко акьл в дясното пространство трябва още отсега да се готви за предсрочни парламентарни избори

  41. Горното било до PetarPetrov.
    Posted by Сотиров | октомври 22, 2011, 17:42
    До Г-н Сотиров: Приказката ми беше за М. Кунева, това имах желание да коментирам. Не знам какво искате да ми кажете в отговор с тези т.н. разкрития за Софийска община.
    Ако искате да си поговорим за АЕЦ Белене, да ме извинят четящите този сайт и Г-н Инджев, и за това, кой за какво точно е имал смелостта да коментира и манипулира, давайте. Или да си приказваме за т.н. малък и среден бизнес и кое го спира в България.

    Иначе съм напълно съгласен с Иван Иванов: Posted by Иван Иванов | октомври 22, 2011, 18:21

  42. към Иво Инджев | октомври 22, 2011, 17:35

    Напълно разбирам Вашите аргументи, разбирам и аргументите на политологът Хайнц Брам, който си промени позицията на 180 градуса спрямо Плевнелиев/Попова. Напълно разбирам и че всички трезво мислещи хора са очаквали алтернатива на сегашното управление, но в замяна на това са получили едно неясно мънкане, декламиране на заучени фрази и липса на каквато и да била визия за България…., но не мога да повярвам на МЕГЛЕНА КУНЕВА.

    Все пак бих искал да завърша с нещо позитивно. Както обичат да казват германците – Lassen wir uns überraschen;)))))))))))))

  43. Борим ли се може и да загубим(друга тема е какво);не се ли борим сме загубени (вьв всякакьв смисьл на думата)

  44. Защо никой не споменава за габонската афера,в която “платнохода Кунева” заедно с още двама заминава за Габон и правят на място ревизия.Резултатът от тази ревизия е нулев за държавата.Защо тя нищо не е споменала за заслугите си при покриването на тази афера?Може ли такъв човек да е начело на държавата?Такъв човек,ако бъде избран,скоро след ибора му ще прегърне големия(шлем)член.

  45. Участието на кунева в тези избори изобщо не е с цел да ги спечели или най-малкото да се стигне до балотаж. Основната цел на кампанията ѝ е да ѝ бъде изграден образ на десен политик. Участието ѝ в тройната коалиция и посочването ѝ от станишев за еврокомисар говорят ясно колко лява и лоялна на Партията е тя.
    И поради тази причина ѝ е разрешено да радикализира говореното си срещу гоце, руските проекти и т.н. Тя винаги е била марионетка.
    И с новия си образ тя бързо ще предложи нова визия за страната и ще създаде партия, която след ндсв и герб ще е новото спасение на нацията.
    А утре наивниците и бъдещите ѝ партийци да тичат да гласуват за новия “десен” проект, заченат още в Габон.

  46. И още нещо, горе в дясно на този сайт има линк за една петиция.
    Потърсих името на кунева …

  47. До ИВО ИНДЖЕВ
    за коментара към Росен

    Много рядко пиша коментари в блога и те са най вече за това да изразя силните си симпатии и уважението си към изключително талантливия,начетен и БРИЛЯНТЕН журналист ИВО ИНДЖЕВ,чета всичко, което е написал всеки ден с голямо удовоствие,защото в неговите думи виждам съвсем точно това, което и аз мисля.
    Гледах Плевнелиев, когато в Панорама заяви, че България няма вече да бъде троянския кон на Русия в ЕС и сега на диспупа шикалкавенето му за Белене и Русия
    Иска ми се да вярвам, че като бъде избран за президент /това мисля е почти сигурно,за съжаление/ отново ще потвърди позизията си за “троянския кон”
    Но не мога да гласувам за “пръмовата” с кривата /да ме прости господ!/физиономия и уста,

    Гласувам за Прошко Прошков и за кандидата на СДС – не че го харесвам толкова, но немога да изневеря на Съюза Демократичните Сили ,ДСБ-Ив Костов и на супер готиния,изключително начетен журналист-бивш гл редактор на в “Демокрация” Иво Инджев

    Заради всички митинги на СДС – на които също съм бил и всички броеве на в Демокрация, които си купувах и съм чел

    Итова че вярвам на ИВО ИНДЖЕВ!!!

  48. Мда…да гласуваме за госпожата: дъщеря на репресиран, снаха на палача, интегрирана и правеща кариера в редиците на палачите, преминала към демократите, тоест в новите редици на мадридския мошеник, стар кадър на палачите /КГБ/, избутана отново в новите редици на меко казано европейските бюрократи, /справка Великите сили/…какъв пъстър образ, каква лекота на превъплащение!
    А за недребнавите – бихте ли ми посочили поне един неин принос за българските потребители?

  49. Невероятни коментари, нападки и вярващи си “анти-комунисти”, които не разбират заблудата, в която са затънали и си пеят “Хей поле широко” и повтарят в тяхна си еквилибристика това, което се насажда от официалните медии за лошата Кунева и за всичките й грехове! Изключително посредствени и заслужващи съдбата си хора, чието полезрение не е по-различно от това на овцата, която не вижда по-далеч от пасището. Щели да гласуват срещу Кунева, а след една седмица ще си чешат празните кратуни дали да гласуват или за кого от избора Калфин-Плевнелиев или патовата ситуация пешката на Първанов и другата пешка на Първанов! Иначе всички са срещу Гоце и за Инджев, срещу Белене и руските проекти,за свободата на словото и срещу подкупната журналистика. Всички тези, които ще гласуват срещу Кунева са за България, срещу корупцията, но и за куклите на олигарсите като Бареков, като всички онези журналя, които промиват мозъци с роднински връзки, с царе и псевдо- родова памет. Забравя се, обаче, кой гласува за царете, пак тези, които винаги са за-против работещите за България, пак тези, които никога не могат да направят правилния избор и не слушат онези със здравия разум! Фалшиви стонове на слабост и български егоцентризъм…аз разбирам и от това, което не разбирам, но няма да си призная, защото ако си призная означава, че аз съм виновен и за предишния избор и за по-предишния и за по-предишния, а това означава, че АЗ съм виновен за собственото си положение. Как е възможно българина да си признае за
    положението, в кето се намира. Не никога, по-добре е пак да гласува за грешките си, но това е за предпочитане …българина никога за нищо не е виновен!
    Българинът се оплаква, че няма интелигенция да го поведе, но в момента, в който някой се опита да го ориентира с аргументи и факти като в тази статия, българинът е против, защото това е лесния начин и много по български да сме анти, когато не трабва да бъдем, а да сме роби пред истинските лъжливи овчарчета!
    Твой е избора, българино, но не се оплаквай за съдбата си, когато избора си го направил ТИ!
    И както е казал поета:”Тежко братя се живее между глупци неразбрани”.

  50. Който и да спечели от тези тримата , които бяха определени от кукловодите за победители , няма да се промени нищо. Статуквото- корупция , бедност , безработица , ненаказана престъпност , ще си остане . Защото няма да се премахне причината – съдебната ни система .Без промяна на Лукановата конституция няма да стане никаква промяна.

  51. Г-н Сотиров , г-н Тенев , г-н Инджев! Припомням ви , че и позицията на бай Бойко беше против АЕЦ Белене . Предизборно.

  52. Благодаря за отговора. Не бих си позволил да Ви провокирам или да Ви приравня “към обикновените услужливи драскачи”. Поздрави.

  53. Със сигурност ако трябва да главуваме днес според логиката, която в родината е свързвана преди всичко с по-малкото зло, изборът е един единствен- Кунева!
    За мен обаче тя би била предрешен избор. Защо? Не мога да си обясня как индивид като Александър Томов казва на своите студенти преди около 3 години “…Вие какво си мислите? Следващият президент ЩЕ бъде Кунева”… Не се считам за много вещ в материята, но със сигурност има и такива от които разбирам повече. Единствения извод, който ми се върти в главата е, че това е предрешено и нагласено някъде на високо. Последния въпрос пък е “къде точно е решено?” Поне дойдоха тези избори и ще разбера колко знае Лупи.

  54. Малко след като му взривиха колата в едно свое предаване Сашо Диков почти през сълзи призова:българи гласувайте.Не каза за кого но вероятно имаше предвид против грозната действителност. На него и на такива “интелектуалци” като него бих казал – късно е чадо, мандалото падна. Да беше мислил когато гласува за “царя” а след това и за “пъдаря” /както сам си го е признавал/.Днес едва ли има значение за кого гласуваме,резултата е предварително известен.
    ПС: Интелектуалците продадоха народа за паница леща. Затова скоро няма да има нито народ, нито леща. Но нейсе, простотията се лекува само с глад.

  55. Към Гласуващ за Кунева
    Само едно припомняне – мнозинството от гласоподаватели, когато се определя като такова, защото е спечелило изборите за „своя” си кандидат, е обединено от общ знаменател, който отговаря на някакво приемливо за всички положение и затова може да бъде само част от неговото статукво „in” но не и от обособена идея, която по дефиниция е „off”, тъй като е неинтегрирана още в статуквото концепция. Идеите са такива именно докато са присъщи само за малцина и остават чужди на масата. Ако бъдат възприети от „болшинството” то това ще се дължи на факта, че те вече са били превърнати в лесносмилаема популистка доктрина или масова идеология.
    Как обаче да бъде наложена прогресивността, „идейната” смърт, другояче казано, на „неразбираемите” идеи в една демократична система ако не чрез избори, които да осигурят необходимата им обществена интеграция? Очевидно е, че това няма да може да се постигне ако се гласува единствено „практично”, съгласувано с мажоритарните нагласи, които иначе бихме желали да променим но „когато му дойде времето”. Това време обаче никога няма да настъпи за действително различното ако единствената ни логика е на съобразяване с преобладаващите, закономерно привързани към статута нагласи, които може и да очакват неговата корекция но не и неговото дестабилизиране чрез промяна.
    Не нещастно малките, за съжаление, проценти на гласуващите хора с десни, в случая, убеждения би осигурило отиването или не на един или друг кандидат на президентския балотаж. Ако въпросният претендент не прескочи бариерата само би показал, че все още не принадлежи изцяло към утвърдения в масовото съзнание „establishement” и би запазил всичките си шансове да убеди последващо в позитивността на посланията си, толкова по-успешно, колкото повече гласове бъдат подадени за него. Само можете да докажете себе си, когато гласувате за него дори и „губещо” но според съвестта си, – не е „загуба” а достойнство, когато отстоявате убежденията си. Как иначе може въобще да се работи за действителна промяна, пък била тя и в неопределено бъдеще време ако непрекъснато бъдем отклонявани от прагматиката на момента?
    Няма смисъл да се тъгува за „нероден Петко” ако недоносеното ни гражданско общество продължава да се препъва в тунела на прехода си между двете системи, където провиделяващата светлина ще се окаже май единствено тази от насрещния влак на сибирските железници. Бъдете сигурни, че докато вота за автентичната десница се изразява само с някакви си 2 или 3 %, няма особено значение коя точно „корекционна” платформа ще се добере, със или без тези проценти до властта, защото тя ще се съобразява, независимо от декларираните предварително позиции, с масовите нагласи извикали я на живот, а те, в едно демократично устройство, са единствено валидните – „Всеки народ заслужава съдбата си (правителството си / президентът си)” – Монтескьо (за принципите на политическата и социалната организация).

  56. До: Posted by Борис Танушев | октомври 23, 2011, 12:27

    Може и по-кратко: що ручахме жабетата.

  57. В последния момент реших да гласувам за Кунева, защото ми се видя извратено Калфин да стигне до балотаж. А сега за кого да гласувам другата седмица? ББ вече е изразявал възхищение към начина на управление на Путин. Ако получи и президентския пост, е ясно в каква посока ще тръгне. Калфин дори да приемем, че е от опозицията, си мирише на нафталин. По-скоро се чудя какви хора са гласували за него – като личност няма с какво да привлече гласове, а партията му би трябвало с годините да остава с все по-малко електорат.

    Днес чаках търпеливо повече от час на опашка и тръгнах си с вътрешно удовлетворение (за пръв път гласувах на президентски избори), а сега съм сигурна, че на балотажа няма да отида.

  58. С бутането напред на Кунева, отнехте потенциални гласове за Плевнелиев и бетонирахте балотажа на Калфин. Сега пък ще чакаме колко са гласовете на Доган. И на никой да не му е мъчно в неделя.

    Потресох се от откровението на Мартин Димитров тази сутрин по ТВ7: на втори тур всеки да гласувал по съвест, а той не можел да агитира за никой. Защото и двамата били за АЕЦ Белене.

  59. До: Egeria | октомври 24, 2011, 1:14

    Ами стойте си в къщи, те червените баби ще са от ранни зори в избирателните секции, а туркините са с написан номер на ръката за да не сбъркат.

    И накъде щял да тръгне ББ след президенските избори. Чакал 2 години и не тръгнал натам, но сега ще тръгне, никой вече няма да му пречи. Не разбрах кой му е пречел досега, излиза, че е Първанов, защото никой друг не се сменя на тези избори.

  60. Към Petrov:

    Ако случайно имате предвид под “бутането напред” на Кунева констатацията на факта, че тя получи толкова гласове, колкото и предричаха, но го приписвате на съобщените в този блог факти за нейните предизборни изяви ( откога съобщаването на истината минава за “бутане напред”?!), благодаря за комплимента, но той е напълно незаслужен.
    Умилително е също това да се тълкува като “отнемане на гласове” от Плевнелиев- особено ако се сравни със закопаването му от страна на шефа на предизборния му щаб Цветанов с приказките за оня подкуп…
    Не знам дали си давате сметка колко голяма похвала е към някакъв блог(ър), че е изиграл “зловещата” роля, която му приписвате. Но щом желаете да се излагате- моля, понякога съм щедър към подобни капризи, но сантименталността ми към подобни човешки слабости не е безкрайна- не злоупотребявайте с подобни мили обвинения.

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.