Със 140 километра не е в час Борисов

Ако имах „нещо лично” срещу Бойко Борисов, щях да възкликна, че „Господ го наказа” за дързостта да се прави на Господ, когато вчера възкликна в типичния си стил: „магистралите са излизани, за ужас на опозицията”. Обаче веднага след това снегът продължи и днес премиерът вече моли гражданите да не пътуват без нужда, защото стихията се оказала по-силна ( от него) .

Не става дума за злорадство, че Господ е натрил носа някому, защото си го вири много. В това няма причина за радост. Но е показателно как за пореден път всевластният господар на България се държи като самозабравил се „Господ”- и първо говори, а после мисли. На какво се дължи това самочувствие? Освен на личните му недостатъци, които дори и Той има, то се дължи на почти съвършеното подчинение на медиите, които му позволяват да ги разиграва както си иска. Ако не беше така, днес той трябваше да бъде поставен на мястото му след самохвалството му как е „излизал магистралите”- точно толкова, колкото след първия сняг говореше, че неговите хора буквално „ловят снежинките”. Вместо това отново дефилира „целият в бяло” насред бялата стихия и обяснява вече, как тя не може да бъде преборена, макар само вчера да се хвалеше с обратното.

Хайде , да оставим природата „на мира”. С нея дори и Той е безпомощен да се справи. Но какво да кажем за наглостта му да наложи увеличение на скоростта по българските магистрали, доколкото изобщо ги има, на невижданите никъде по света, освен в Германия, 140 километра в час? Каква е практическата стойност на това решение, освен да му се угоди и да се подчертае превъзходството на пътя на собствениците на автомобили, които ще карат вече (почти) разрешено с онези 180 километра, с които Борисов се издаде, че хвърчи?

Без да пречупвам въпроса през личното си огледало за обратно виждане, само бих добавил, че винаги „давам път” на такива (само)убийци, макар да съм сред щастливите притежатели на кола с възможности, на която обаче никога не съм виждал стрелката на спидометъра да сочи подобни стойности. Присмивали са ми се дори по този повод, че съм „страхлив шофьор”, търпял съм не само подигравки, но и закани, че не се „изнасям” достатъчно бързо от „тяхната” лента, за да им направя път. Но на мен животът на безценния ми „товар” в колата, двете ми деца и майка им, ми е много по-важен от състезанието с престъпната фукня на мутрите, които се опитват да ме избутат в канавката. Сега Борисов по демонстративен начин потвърди, че мисли като тях и за тях като за важните, за да се чувстват точно те (още по-) добре в държавата Му.Решението за повишаване допустимата горна граница на следената от КАТ скорост, публично заповядано от Борисов, не почива на никаква друга логика. Дали пък утре няма да му хрумне да се узакони боят с бухалки, „разходката” на длъжници в багажника и други мутренски специалитети?

По липса на въображение не мога да си представя какво може да мотивира хората, които унижава като техен началник, да преглъщат постоянните му обиди. Припомням, как беше разпратил по медиите през пролетта на 2011-та година верни партийни емисари да се червят в телевизионните предавания с обяснения колко правилно е да се прегласува гласуваният вече закон за забрана на тютюнопушенето. Сега, пак по лично негово указание, всички около него бръщолевят вече обратното. Да не говорим за безумната, също уникална в световен мащаб и наложена по волята на Борисов забрана да се знае дали България изобщо разполага с природен ресурс като шистовия газ. Решил човекът изведнъж, че не ще и да знае, след което всички вкупом в парламента изпълниха волята му ( с изключения, които дори не искам да споменавам, за да не бъда посочен като техен „говорител”, какъвто не съм, защото съм доказал собственото си мнение доста отдавна).

Като стана дума за изключения, май ще се окаже, че съпругата на президента Юлияна Плевнелиева е първият смел човек, попаднал близо до Него, който отстоява независимостта си. Но това е тема, която, поради личното си някогашно познанство със семейство Плевнелиеви, самоцензуриращо се не желая да продължавам….И без мен „ще се съмне”, защо да се правя на петел на бунището на клюката, която храни българската публичност, лакома за пикантерии, но не и за запазване достойнството на достойните?

Не може да се попречи на смелостта на смелите. То е като самоуважението: човек може да бъде унижен само ако позволява това. В този смисъл индивидуалната съпротива на всеки човек срещу опитите за колективно унизяване придобиват значението на гражданско неподчинение срещу подчиняването на държавата на прищявките на един автократ.

19 мнения за “Със 140 километра не е в час Борисов”

  1. Подкрепям идеята за вдигането на ограничението по магистрала на 140 км/ч, но не по всички. Това означава, че по елегантно решение е да се регулира с поставяне на знаци, а не “ан блок” с промяна на правилника. Такава е практиката в Холандия, където макс. скорост по магистралите е 120км/ч, но има участъци, където със знаци е разрешено до 130 км/ч. В допълнение, е добре да въведем и ограничение при лошо време(отново със знаци) за макс. скорост 110 км/ч, така както е във Франция. Дори да имаме магистралите на Германия, нямаме културата, за да се движим безопасно(за себе си и останалите) без ограничение на скоростта по магистралите. За съжаление е така…

  2. Мисля, че историята за модерната и независима Плевнелиева е режисирано от ГЕРБ.

  3. Г-н Инджев, на тези които са ме обвинявали, че и аз като Вас съм “страхлив шофьор”, съм отговарял, че не това е професията ми. Колата за мен е средство за придвижване “от точка А до точка Б…”, а времето за шофиране за мен лично е изгубено време – нито съм работил, нито почивал.

  4. Вчера изтече информация, че Хилари Клинтън ще посети България. Ако това се случи, много ми е интересно как ще оправдаят пируета на Борисов по отношение позицията за шистовия газ, който непременно ще е резултат от “внезапната” визита. Предстоят интересни седмици и истерии от страна на русофилите.

  5. Колите горят повече при 140 км. – Вальо Златев трябва да е доволен. Е, замърсяват повече, но това не е основание да се протестира, както против замърсяването от шистовия газ. Тази мръсотия българските “еколози” могат да я понесат и ужасените от шистовите химикали майки нямат нищо против децата им да подишат малко повече … неща от ауспусите.
    При 140 повечето автомобили по нашите пътища вече достигат границата на възможностите си. Стават трудно управляеми, спират по-дълго време, по-нестабилни са в завоите. Шофоьорите при 140 преместват точката на наблюдение доста по-напред, а ъгълът на периферното зрение се стеснява. При ограничение 90 за камионите изпреварванията ще станат истинско изпитание за шофьорите, особено по неравните участъци. И въобще разликата м/у 130 и 140 е много голяма. Тоест – ще се изтрепе куп народ. Мутрите няма да се изтрепят повече от обичайното, защото те и сега си карат с над 140. И хората, които ще станат зян, ще са виновни пред закона, в който има термин “съобразена скорост”. Демек карайте със 140, то е разрешено, обаче при сакатлък вие сте си виновни…
    При определяне на максималната скорост се взимат предвид много фактори и се анализират хиляди варианти. Каква е целта на повишаване на макс. разрешена скорост? Интересно е да видим дали изобщо нещо е взето предвид в случая или става въпрос за поредната тъпа идея на Борисов, на която никой от ГЕРБ няма смелостта да се противопостави.
    В Германия няма ограничение на аутобаните на доста места, но навсякъде има възможност да се ограничи при нужда скоростта – имат огромни информационни табла над платната за движение, на които може да се изпише всякакво ограничение. При последното ми преминаване в сняг на места имаше ограничение 60 и всички караха горе-долу с толкова. Щото на таблата има и камери… Пък и качеството на немските пътища далеч надхвърля въображението на Борисов. Крайно неуместно е да се сравняваме с Германия по отношение на пътищата и автомобилите по пътищата.

  6. Със същия “успех” Борисов би могъл да настоява за големината на размерите по пистите на Българските космодруми да се увеличи на еди колко си! Значи първо говори, а после мисли. Мисли…! Ако селскоп хитрите му съображения научени от тато могат да се нарекат мислене, тогава би могло да се предположи, че може и да мисли! На мен обаче ми се струва, че мисленето е един процес, който не му се удава. Ако можеше да мисли щеше да разбере, че по смисъла на международните стандарти у нас магистрали няма. Строят се само подобия на бързи пътища, които той упорито се опитва да произведе в магистрали! Намекнаха му го многократно журналистите от пресата ама на такива “мислители” трябва директно да им се казва във съвсем прав текст! Иначе кой зне още до кави абсурди може да ги отведе “мисленето” им.

  7. Г-н Инджев , лентата не е тяхна а техна . Ще поясня защо .
    Миналата пролет в едно предаване на програма ” Хр. Ботев ” гост беше Михаил Вешим , а аз – слушател . Тогава той разказа следната смешка.
    Опитвал се да обаснява бай Михал на един млад човек , роден след промените същността на социализма – какво е било , как ,защо и т.н. Това беше време , започнал той , когато в държавата имаше само една партия – чак до 89-та , само един държавен ръководител – несменяем , цели 35 години . И всичко беше техно : техноимпорт , техноекспортстрой , техномашинаимпекс , технопрогрес… Ми то и сега сичко е техно , прекъснал го младежът – техномаркет , технополис , технодом , техносвят…
    Да живее технолентата! Въпреки че продължителността на живота по нея зависи обратнопропорционално от увеличението на скоростта . А от глупостта пък колко много неща зависят…Почти всички.

  8. На въпроса за свободата на медиите МУТРАТА отговаря :

    “Мен тия класации не ме интересуват. Важно е мнението на хората, които отново гласуваха за мен.
    Завиждат ни за магистралите дето ги строя – от на Хитлер по-хубави, със 140 да се носиш.
    Последни сме били….
    Ми така е!
    Ходете да питате Иван Костов …, а пък за Станишев не ми се говори, защото Доган е най-ловкият политик,а ние от ГЕРБ се прекланяме пред достиженията на Тодор Живков, докато Цветанов е най-добрият ми министър!

    И не съм имал обща фирма с Октопода. Не го познавам дори.
    В България има най-свободни медии. Ето разпространяват каквито си искат мои записи с Танов, които обаче са подправени от … Първанов, от завист и понеже нямаше пържоли за Марин! “

  9. Според мен,същественото в случая не е увеличението на допустимата скорост,а начина на мислене на Маниту и цялата плеада от негови клакьори!Не случайно и много точно,г-н Инджев припомня няколко от вече безбройните прояви на самозабравилия се БГ министър председател:шистовия газ,тютюнопушенето,преди това-домашната ракия и т.н!Безмълвието и страха демонстриран от министрите Му,от народните Му представители ,харесващите го БГ простаци,доказват за сетен път,че :”Не сме народ,а мърша….”!Жалко,но факт!

  10. Според мен ограничението за максимална скоростта е средство за пълнене на бюджета на КАТ, доколкото наложените глоби отиват при тях. Реално съществува понятието “несъобразена с пътните условия скорост”, което всеки виновен участник в ПТП познава. Ограниченията трябва да са препоръчителни, тъй като рискът при шофиране е само частично следствие от скоростта. Ще се съгласите, че няма смисъл едно и също ограничение да важи за тежкотоварен автомобил, стар автомобил със съмнителна поддръжка и нов в пълна изправност. Във всички случаи отговорността е при шофьора, а ограничението, особено по начина поставяно у нас, си е чисто и просто извинение за законен рекет. Иначе за последните три абазаца Ви поздравявам! Бъдете здрав и все така критичен!

  11. Не вярвам да узакони “разходката” на длъжници в багажник, но със сигурност знам че го е правил като “застраховател” и собственик на Ипон. Били са от “конкуренцията” и счупените им кости отдавна са зарастнали.

  12. Магистрали или ….. път. По принцип на магистралите няма бензиностанции, отстояващи на “метри” от платното. Защо??? Представете си какво ??? би се случило ако автобилЪ се вреже в нея със 140 км/ч. Да не говорим колко е тясна така наречената “аварийна” линия. “Икономиката икономична, тяхно дело”. Така че, това не са магистрали по никой наложен световен стандарт, освен АКО в БГ стандарта определен от нашите умници не е ДРУГ. Предполагам че е ДРУГ, както и всичко ДРУГО.

  13. Самозабравили се пехливани,това са нашите управници в момента,лошото е че ще има много смъртни случаи по нашите тъй наречени магистрали.Бог да пази България

  14. Личните недостатъци на Бойко Борисов са най-съществената причина за абсурдния начин, по който управлява. Неинтелигентен и неук, както и силно тревожен и себенеуверен.
    Да каже на всеослушание министър-председателят, че е карал със 180 км в час, при положение, че това е забранено, е просто недопустимо! А медиите му се лигавят, вместо да го направят на мат и маскара, така че не да бъде изхвърлен (както накрая ще стане), а сам да си подаде оставката, защото да се подчиняваш на глупавите прищявки на силния, колкото и абсурдни да са, в българската психология е завидна ценност. Да изразиш логична критика към имащия власт у нас се счита за проява на глупост, а не както в цивилизования свят – за задължение.
    Да разрешиш в България, където правилата за движение масово не се спазват, скорост от 140 км в час е безумно престъпление. Колко много лични недостатъци усеща този човек, че има да компенсира, та по този безумен начин иска още веднъж да докаже пред себе си, че магистралата в България е тоооолкова удобна…пред себе си, защото никой не му иска да го доказва и потвърждава. Всеки си има собсвен ум и сам може да прецени, колко хубава е българската магистрала. По-добре да се замисли (ако може, мисля обаче, че за съжаление не може) какво ще се случи, когато тези, дето примигват отзад “да се дърпаш” (аз карам моята кола с 200 км в час по немските магистрали понякога, но ако ми мине през ум да примигна на някого, за да ми освободи път, ще видя просто как ми показва среден пръст…защото всички сме равни на пътя и никой не е по-важен от другия, както и в живота, .. в Европа), за да мине той, получат разрешение за 140 км в час. За такова идиотско решение ако не се потърси сметка, ставаме съучастници в престъплението, трябва да е ясно на всички.
    Аз не познавам г-жа Плевнелиева, но все си мисля, че в семейството трябваше да бъде взето решението преди кандидатурата – или той не се кандидатира и прави компромис, или тя прави компромис и се явява, както принципът изисква, с мъжа си, президент. И аз съм склонен да наблюдавам реакцията й като протест срещу унизителното развяване на кон от страна на Борисов, но етикетът на държавните хора си е етикет, който трябва да се спазва…както ограничението на скоростта по магистралите извън Германия.

  15. Разликата в кинетичната енергия между 140 км/ч и 130 км/ч за автомобил с тегло 1200 кг се равнява на кинетичната енергия при движението му с 50 км/ч.
    Да кажем, че Бойко Борисов не знае за дупките по Хемус /тъй като не идва често във Варна/ в които са се чупели не малко автомобили и да разгледаме само магистрала Тракия. Ако приемем, че през всичките 243 км (wikipedia) автомобила се движи с тези 10 км/ч отгоре, то той ще спести цели 8 минути.

    Едва ли някой си е направил труда да сметне дали завоите по магистралите са проектирани по тях да се движат превозни средства с такава скорост…
    Та къде е логиката…

  16. Поредната измишльотина. Абсолютно необяснима, напълно безпричинна…Аман от тъпи изпълнения! Лошото е, че всички тези простотии и откровени идиотизми водят до НИЩО. “Матрялът” (е, точно това Му прозрение за съжаление е необоримо) продължава да го зяпа с благоговение, да му тика все повече и повече власт(и) в ръцете и да подхранва самонадеяността му – за собствена сметка.

    “А вий, вий сте идиоти!…” Ех, Ботев, Ботев, днес трябва да сменим местоимението от второ в първо лице.

  17. Пламене това не е “безпричинна измишльотина” а реалното положение в момента и защо да не стане законно. Максимални 140 км. на магистрала – защо не!? – пък всеки да преценява как да се движи. Аз тук виждам добро намерение и опит за мислене , другото е движение по трасиран път очертан и наложен от някой дебел “Евроврат”, защото видите ли там някъде било такова законодателството. По този начин ме накараха да се движа със запалени светлини посред бял ден(безмислено според мен по много причини). Аман от копюри.

  18. Яжти, пийти и сирети,
    лебец в бобеца топнети,
    салатка си нарижети
    и ракийца наточети.

    Яжти, пийти и сирети,
    тиливизора пуснети,
    гледайти, но ни мислети,
    вярвайти и съ чудети.

    Яжти, пийти и сирети,
    псувайти, но си сидети,
    кучитатата спасети,
    кучешки живот водети.

    Яжти, пийти и сирети,
    на дицата помогнети,
    есимесчи изпратети
    и наздравица вдигнети.

    Яжти, пийти и сирети,
    „Сделка или не“ ришети,
    есимесчи пак пратети
    за игра съ запишети.

    Яжти, пийти и сирети,
    чалга силно си пуснети,
    върху масата скочети
    и един гюбек фърлети.

    Яжти, пийти и сирети,
    яко, яко изпърдети
    и жината опънети.
    Кеф голям, нали? Кажети?

    Яжти, пийти и сирети,
    данъците си платети,
    кредитите си върнети
    и трудети съ, трудети.

    Яжти, пийти и сирети.
    Нямате пари! Ни щети?
    Ощи малко потърпети –
    само докато умрети.

    ХАХА. 140.
    Те карат с 200.
    Дайте им на българите коли, нямат нужда от война.
    Понеже магистрала в България се счита 11 километра, мат’ряла цвили от радост.Не му пипат рахатлъка.

  19. “Ако една държава се управлява от принципите на разума, то основания за срам са бедността и страданието; ако една страна не се управлява от принципите на разума, то основания за срам са богатството и почестите”, казва преди повече от две хиляди години Конфуций.

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.