След Румъния и Сърбия ни изпревари рязко на пистата на автомобилостроенето

Кучетата не разбират от християнски празници- не се бойте, този път не става дума за това, че ни хапят по улиците на София. Хапливата ми реплика е свързана с друга леко тъжна тема навръх Великден.
Метафората си заслужава друга илюстрация, но поради липса на снимка, разказвам видяното: бездомни кучета се припичат на слънце на централно софийско кръстовище пред стъклена клетка, в която е затворен с рекламна цел ярко червен малолитражен ( и „нискотиражен”) автомобил. Кучетата сякаш охраняват обекта, макар че за подобно сънливо пазене си заслужават уволнението. А обектът е чисто новият продукт на родното автомобилостроене. Made in Lovetch!

В същото време по пътищата на Родината хвърчат дачии- имам чувството, че са хиляди. Произведени са в онази Румъния, в която свалиха с кръв диктатора Чаушеску, превърнал северната ни съседка в нарицателно за най-уродливата форма на комунизма в Източна Европа ( ако не броим аскетичния маоистки модел в Албания). Румъния изглеждаше през онзи декември 1989 г. по-зле катастрофирала дори и от България, пропаднала дълбоко като изоставено на произвола на уличния пазарен модел като дете на мащехата си Москва.

Автомобилната индустрия, както е известно, е мерило за температурата на развитите икономики. Наистина, в днешно време, когато светът се е смалил и подизпълнителите дебнат за поръчки от всички краищата на планетата, това вече не е точно така- сглобяването на части, произведени къде ли не, не е чак такава причина за национална гордост. И все пак, ако една държава произвежда успешно автомобили това говори за развита инфраструктура и по състоянието на този бранш продължава да се съди за възможностите на икономиката и тенденциите в нея.

Как стана така, че България изостана и в това отношение? Тук се пъчим с някаква микроскопична китайска инвестиция, първа по рода си на континента обаче, докато Румъния е набрала скорост и ни гледа в огледалото за обратно виждане като отдалечаваща се точка. Ако румънският пример не е достатъчно красноречив, ето още нещо актуално:

Компанията “Фиат автомобили Сърбия” (ФАС) откри официално новия си завод за производство на автомобили в Крагуевац, съвместен проект на сръбското правителство и италианската компания “Фиат”, съобщи националната телевизия РТС, цитирана от БТА в понеделник.
Заводът в Крагуевац е най-голямата инвестиция в Сърбия през последните няколко десетилетия, достигаща около 1 милиард евро, от която се очаква да допринесе значително за възстановяването на сръбската икономика след кризата.
Автомобилният гигант от Торино притежава 67 процента, а Сърбия 33 процента от капитала на съвместната компания. В същото съотношение ще се делят и печалбите на ФАС.
Заводът в Крагуевац е планиран за производство на около 300 000 автомобила годишно, но първоначално капацитетът му ще бъде 200 000 автомобила годишно. Производственият комплекс се простира на площ 1,4 милиона квадратни метра и е най-големият обект от този тип в Югоизточна Европа.
Генералният директор на ФАС Антонио Чезаре Ферара по-рано заяви, че заводът ще започне серийно производство на модел “фиат 500 L” през следващия месец. Компания “Фиат-Крайслер” съобщи, че началната цена на новия модел ще бъде около 16 000 евро и ще се произвеждат две бензинови и една дизелова версия на модела. ( Медиапул)

Иначе е патриотично да обясняваме на Сърбия, че няма да видят членство в Европейския съюз докато не се отнесат справедливо към българското малцинство. Правилно е да изискваме- пък и сега ни е паднало. Но въпросите остават: защо европейска България не искат да идват европейските и американските гиганти в автомобилостроенето, а ни посещават китайските новаци в бизнеса, чиято символична като обем ( за качеството не смея да се произнеса) продукция се опитваме да представим като някакъв колос на дружбата със замогналата се напоследък азиатска държава?

Отговорите трябва да дадат нашите любезни управляващи от последните няколко правителства. Ако срещнете някой от тях някъде, например на среща с благодарни за изплатената им заплата миньори, питайте ги. Сигурен съм, че ще получите екзотичен отговор- приблизително колкото китайски джип, произведен в българско село край Ловеч под вещото ръководство на бившия борец Гриша Ганчев, настоящ олигарх, уредил се като автомобилостроител в съдружие с китайски изследователи на европейския пазар и с протекциите на бившия президент Първанов.

35 мнения за “След Румъния и Сърбия ни изпревари рязко на пистата на автомобилостроенето”

  1. Прекаленият черногледец и Богу не е драг. Знам, че в БГ е модерно да си черногледец, пък и това звучи някак по-сериозно, по-тежко и убедително.
    От друга страна, ако някой чужденец чете бълг. преса, блогове и коментари (където всички в унисон твърдят, че БГ е загубена, черна дупка, “кенеф” и т.н.), защо би решил да инвестира в такава страна?…а ако все пак реши да инвестира, то 90% от населението ще изпадне в шок от злоба и отчаяние—така че, по-добре действително нокий да не инвестира в БГ – така повечето хора ще се окажат прави и ще могат да спят спокойно. Лека нощ.

  2. Най-абсурдното е, че в Ловеч нищо не се произвежда, а сглобява, тънка разлика, която авторите на “Made in Ловеч” или ни разбират, или се надяват другите да не разбират, че в същност е “Assembled in Ловеч”.

  3. По времето на Виденов, Ровър се опита да влезе в България. Завод за сглабяне на автомобили, с опция в годините да се развие производството на много от частите в родни предприятия. Накрая един министър на икономическото развитие заяви, че договора е отказан, защото Ровър щял да произвежда остарели модели. Тоя пиклъо бе тройкаджия по математика в училище и след РАБФАГ, завърши икономика в СССР. Е те това са ни арогантните икономисти в РБ.

  4. “Кучетата сякаш охраняват обекта, макар че за подобно сънливо пазене си заслужават уволнението. А обектът е чисто новият продукт на родното автомобилостроене”
    Ми е ,изказвате се неподготвено Г-н Инджев.Стига с тези бездомни кучета,тази е вече остаряла тема (минаха повече от три дена).Няма тук бездомни кучета,щастливи са тези.Празнично хапнали са мръвчица по БДС,пийнали са някое пенливо родно винцве от някоя избица “медиина примерно” и са заели съвестъно работното си място.PR обект е това господине,представящ родината в целият и блясък.Чисто новият ни автомобил,гордост за завист,и щастливи кученца отдъхващи до гордостта (къде другаде).Скритият смисъл който така по естествен път подсъзнателно да покаже “спокойна тази горда страна,няма никой да краде автомобила нов и кученцата спинкат безгрижно”
    Ааа,а патриот ми се пишете,искате със злобните приказки да навредите на милата родина дето е земен рай.

    “Но въпросите остават: защо европейска България не искат да идват европейските и американските гиганти в автомобилостроенето, а ни посещават китайските новаци в бизнеса, чиято символична като обем ( за качеството не смея да се произнеса) продукция се опитваме да представим като някакъв колос на дружбата със замогналата се напоследък азиатска държава?”
    Ама и това ли несте разбрали!Нали доброжанският бобец си го произвеждаме в таз замогнала се поради това азиатска държавица провинция наша.Кой е като нас,ми разбирасе полага ни се
    “патриотично да обясняваме на Сърбия, че няма да видят членство в Европейския съюз докато не се отнесат справедливо към българското малцинство.”
    Европейци,кой са тези ,айде моля!

  5. А е като незнаят как да си подредят нещата тези западняци ,където всички сте се прехласнали по тях,как трябва да се харчат за супер модерни охранителни системи,последно поколение.
    http://vbox7.com/play:9853eb65

  6. тук вече не съм съгласен с края на статията – китайците не са новаци в бизнеса, а за обем и качество на производството ще видим – минали са евросертифициране.

  7. Ами опитаха се хората. Ровър направиха завод във Варна, но бяха принудени да затворят готовия и оборудван завод поради неспазени поръчки от българска страна. Втори опарил се едва ли ще има.

  8. Най-напред поздравления за жалкото сравнение.Струва си да се припомни на Първанов и партията му,че е имало още през 1945 г.опити да се привлече моща и опита на “Форд” но ако не е бил смразяващия страх от Москва за което ни подиграват сърби и румънци,ще е някой друг дон Кихот,който ще си слага костите по пътя като Трайчо Костов или Г.Найденов,но ще кретаме
    все така с рудиментарна намеса а ла
    Стойчо Мошанов на кафе при един или друг руски посланик Виноградов!

  9. “….защо европейска България не искат да идват европейските и американските гиганти в автомобилостроенето….”

    Отговора е екзотичен и беше вече даден от Хилари “…и дайте повече права на ромите.”

    Екзотично нали – роми, табори, хвърчат към небето , песни и танци до зори…

    А защо Хилари не попита – защо България не иска американските гиганти в автомобилостроенето да инвестират в България

    -защо не искате Америка да рекламира България като туристическа дестинация , както рекламираме Чехия например

    -защо не искате американския собственик на Манчестер Юнайтед да се обади на Сър Алекс и да му каже да не държи Бербатов резерва, че да може да се чува името на България

    ама никой не ги спира американците – но на тях им трябва територията на България, не България.

  10. Само гледайте, какво са измислили гоце и малкия голям. Ще изнасят коли без мито, една сглобена, 10 готови. Комунистически бизнес.

  11. В Ловеч още през далечната “фашистка” 1943-та година започват да се произвеждат самолети. Дейност, която с настъплението на “социалистическия възход” се свива до фабрикуване на мотоциклети, за да се спихне окончателно до “велосипедостроене”. Каква по-хубава метафора от тази за “предимствата” на най-най строя, който дори и днес “под вънкашност чужда и под име ново” продължава да се вдъхновява, пардон,инспирира, както и преди от техническите достижения на ръководените от комунисти икономики.
    ——
    След войната, в рамките на нещо като модифициран план Маршал, Форд е бил предложил на държавата ни да внася и продава колите си у нас при осигурена поддръжка на място, срещу което право допълнително е предлагал да се включи в изграждането на пътната ни мрежа, като в офертата си е включвал и строежа на прилежащите бензиностанции. Отговорът на “българското” правителство – Сволочь империалистическая – Нет!

  12. Само в сферата на илюзиите е могло да съществува мнението, че Румъния и Сърбия са ни изпреварили. От 1944 насам реално има малко области, където да не сме били зад тях.

  13. До господин Румен Бърцов – Приятелю, не зная дали има по-неподходящо място за производство на фасул от плодородната Добруджа. Климатът и почвите в Добруджа са неподходящи за производство на фасул, според мен. Аз доста обикалям из България, но никъде не видях масиви с боб Пешак, както народът му казва. Всичкият стар фасул по магазините е внос от Турция, Китай, Египет, Полша и др. държави, където трудът е на почит и уважение, за разлика от България, където на почит е чиновникът и любовта към Русия.

  14. На кого ли не бръкнахте в раната,но така е по-добре със заспали
    “б о г а т у ри” докато с вади тури
    вади тури,вади тури се пръкват само
    ч у к у н д у р и!!!!!

  15. До Маchiavelli – макар да си се подписал с името на един умен човек, това явно не важи за теб! Изопачаването на една народна поговорка, не е аргумент!Напротив, говори за бедност на мислите и духа.

  16. Проблемът не е в последните правителства и в обичайния заподозрян.
    България слезе от “пистата на автомобилостроенете” с врътките си с Рено по проекта за сглобяване на леки коли в Пловдив. Мисля че бяха някакви реекспорти, а по същество негативното отношения към проекта от СССР, които горе долу по това време бяха купили лиценз от Фиат, закопа нашия проект, а можеше вместо Дачия да върви Булгаррено. От друга страна подходът през седемдесетте години при нас беше като цяло “копирай и направи си сам”. Докато съседите в Румъния масово купуваха лицензи (впрочем това е и една от причините за техните дългове).
    Ровър – един като че ли не беше лош проект, ако не за страната, то поне за Варна, въпреки, че стартира със стари модели, но правителството тогава не го подкрепи със закупуване на тези автомобили за държавните учреждения.

    Проектът в Ловеч(опитайте се да го погледнете извън контекста за бореца, обичайния заподозрян Първанов или д-р Стоичков). Ако се развие правилно и правителсвото даде рамо при равни условия (цена, технически характеристики) държавните учреждения по ЗОП да купуват сглобявани в страната коли, може и да се качим пак на тази “писта”.

  17. И аз така казвам, не ни е нужно черногледство. Трябва ни спокоен, премерен и трезв поглед в бъдещето. Другарите са традиционно силни в това, това е поради класовия им подход и позиции, ето например вчера ми попадна един такъв пример.
    Др. Хрушчов направил следната дълбокоумна прогноза преди много години:

    “Аденауер, като си свали гащите и го погледнеш отзад се вижда как Германия е ясно разделена а като го видиш отпред се вижда че тя никога няма да се вдигне !!!”

    Видяхте ли сега, какъв ясен поглед в бъдещето, като на длан.
    Слава Богу че има кой да следва този неоценим пример на трезва, аналитична оценка на ситуацията, да черпи с пълни шепи от този извор. Затова днес мощната руска икономика пращи от здраве а германската си е все такава – перманентно кихаща и кекава. Затова и нашите мъдри ръководители толкова дълго неотклонно (и правилно) следват РУСКИЯ ПЕЧЕЛИВШ МОДЕЛ НА ОТВЕРТКОВА ИНДУСТРИЯ.

  18. Не се вързвайте на китайските инвестиции. Трябва да се преперат едни пари и след това инвеститорите ще се изнесат. Доколкото имам информация далаверата с “Ровър” беше точно такава – изпраха парите и прекратиха договора.
    Иво, честит рожден ден на патерица. Бъди здрав и да ти е яка гърбината.

  19. Тъй ще е, след като България прилича на смачкан от руски ботуш фас. Само Ганьовци-Ганчевци- Гоцевци Балкански виреят с предприемачества, дето да пада келепирец и да си плащат да не стъпчат тях – какво друго да ги е грижа…

  20. Да напомним за 1968г. – Буларрено. Същото начало (като на Ровър) и за съжаление същият край. А освен това беше почнато и Булгаралпин – и двете съвсем прилични за онези години. Доколкото съм чувал причината да ни “отрежат” французите е била нарушаване на лицензионния договор (т.е. опити за износ на колите “зад гърба” на “Рено”). Така, че това изпреварване е започнало много, много отдавна….

  21. Много приятно се изненадах като видях, че в сайта eurotopics.net, поддържан от германската федерална централа за политическо ограмотяване, една публично-частна организация, са публикували тази Ваша статия в дневния си бюлетин. Прилагам и линк: http://www.eurotopics.net/en/home/presseschau/archiv/article/ARTICLE103833-Chinese-production-in-Bulgaria-just-symbolic

  22. Към МАКИАВЕЛИ (вероятно така трябва да се чете авторът на първия коментар): съгласен съм с критиката, тази я получавам непрекъснато. Но.
    Наскоро отново се убедих, че който казва “разбира се, че немците няма да си махнат мавзолеите (една сграда в Берлин, която прилича на георгидимитровския мавзолей, който е любопитен може да прочете какво е това, няма нищо общо с диктаторски мумии, на немски се казва Neue Wache) и паметниците, това е историята им и те си я уважават”, просто не приема, че комунистическият режим е диктатура, терор, лошо нещо. Ако тези същите (иначе добри и свестни хора) ги конфронтираш с “напротив, немците свалиха и разрушиха всички символи на националсоциализма, колкото и красноречиви за историята им да бяха”, тези свестни хора ще ти отговорят “да, ама хитлеристите бяха лоши”. Тогава кръгът се завърта и пак идваме в началото – лошото трябва да се махне и забрави, но комунизмът не беше лош. Невероятно много хора в България (вероятно и в северна Корея) са убедени, че комунистическото управление не беше диктатура. И тук идва голямото престъпление на българските комунисти, които, както и в другите, окупирани от съветския съюз във войната страни, бяха назначени от този съветски съюз на власт – нашите (много от тях бидейки съветски граждани) възпитаваха целенасочено и упорито у поколения българи любов и преклонение към чужда страна, култура, език и държава. Така изкорениха у нас патриотизма.
    В един от репортажите на Георги Марков той разказва за една среща с българска “мисионерка”, вероятно дошла в Лондон и със задачата да го убеди да се върне в България и когато тя му казва “толкова е хубава нашата България, а ти пишеш против нея”, Георги Марков и отговаря “значи ти смяташ теб и твоята партия за България?” – “ние управляваме България” – “и турците, и гърците са управлявали България, но те никога не са били България”… Оттам дойде нагласата да лъжеш държавата, защото тя не е твоя. Колкото и да се опитваха, комунистите не успяха да ни влюбят в чуждото, но резултатът е, че намразихме държавата си, защото разбрахме, че не вече не е наша (моля, правете разлика между държава и страна!). Да, българите в България живеете в черна дупка, където ежедневно ви лъжат, крадат и манипулират. Защото все още се оставяте да ви управляват небългари. И проблемът, МАКИАВЕЛИ, не се оправя както с удряне с юмрук по масата, когато си на три ракии, така и с затваряне на очите и казване на “всичко е супер, защото е “наше” – колите ни коли, магистралите ни магистрали, законността ни законност, качеството ни на живот е добро, нъц”. Това няма нищо общо с патриотизма и самочувствието. За това има една българска поговорка от преди комунистите – “На гол тумбак, чифте пищови”.

  23. Честит рожден ден на патерица, г-н Инджев, днес чета блога ви и разбирам, че вчера сте имал рожден ден! Всичко най-хубаво ви желая!

  24. към Петър Б.

    Благодаря Ви за линка- не следя постоянно, но в същия сайт съм виждал преведени на немски, френски и английски мои статии от блога ( дори бях публикувал няколко от тях в съответния превод).

  25. Днес имах среща с дребен немски инвеститор.Човекът иска да закупи земя,да вдигне хале и да произвежда продукт,който да продава на нашия пазар и да изнася.Нужни са доста разрешителни,защото е в сферата на химическата индустрия.Колега му подхвърли,че трудничко,а германецът гордо отвърна:Приготвил съм 10% за ускоряване.Горкият,живее 10г. назад във времето.Нашето време.

  26. Ако все още някой има мерак да инвестира в България крайно време е да разбере, че първо трябва да получи одобрение от Москва. Ето това е истината за чуждестранните инвестиции у нас. Много от големите фирми отдавна са го разбрали от собствен печален опит. Кардиналът тук спомена за Форд, които не само искаха да произвеждат автомобили, но и предлагаха да асфалтират цялата ни шосейна мрежа, включително и третокласните пътища. Става въпрос за 45-46г на миналия век! После ако някой си спомня докато румънците упорстваха с производството на “Дачия” (Рено 12) у нас в пловдив правехме Булгаррено (Рено 8, Рено 10 – Гордини и Рено Алпин) но не би! Накрая прословутият Ловеч започна да бълва Москвичи, по точно някакви Москвичо И Ж- ета наречени Алеко. Който и да се опита да направи нещо ще се сблъска немедлено с гьонената русофилска стена у нас! И който не го разбира съответно се опарва. Затова и всички потенциални инвеститори се отказват и бягат. Това е реалността. За да я наречеш черногледство явно страдаш от късогледство.

  27. Сериозни инвеститори не идват на Балканите и специално в България, заради огромната корупция упражнявана от нейните управляващи, тресяща държавата по всички нива. Никой добър инвеститор не желае да работи в такава корумпирана среда. Целите Балкани са такива-потънали до уши в корупция . Сърбите са същите като българите. Видни комунистически фамилии в редовете на най крупните капиталисти. Олигархия и корупция до уши. Че сърбите инвестирали държавни средства в тази сделка с Фиат нищо не говори! Не е чудно зад държавния “Фиат да се е цанил някой сръбски олигарх и цица от държавната трапеза. Утре, като дойде във властта, ще си го приватизира за 1 лев на себе си. Подобни примери имаме хиляди в последните 22 години и продължават да случват ежедневно. За случая, в Сърбия идват да инвестират италианците, също потънали до уши в корупция. Никой в Европа не приема италианските инвестиции иинвеститори, за това идват на Балканите. Събрали се две мафии и взаимно се подпомагат.
    Колко държавни средства са инвестирани в последни не 22 години в България и накрая заграбено за техните фирми и олигарси?! Така си създадоха богатствата българските олигарси и мафиоти- с начални държавни средства и за това прехода ни се нарича БАНДИТСКИ ГРАБЕЖ. Няма да срещнете от ВСВойна в Европа такъв грабеж на държавни средства и натрупване на началния капитал, извършен в българския преход. Западна Европа роди след ВСВойна международното право и правилата на правотата си държава, които стопираха изцяло грабежа на държавна собственост и натрупване на началния капитал с ограбване на останалата част на обществото. На Балканите всички народи са на еднакво ниво- корумпирани до зъби политически елити произлезли от последните елити на Ком партиите. Корупцията е също на най високо ниво в Европа. Днешната демокрация в Европа се измерва по нивото на корупцията. Колкото е по висока корупцията, толкова демокрацията е по ниска. А развитието на икономиката и жизнения стандарт е измерва с нивото на демокрация. Колкото е по-ниско развита е демокрацията в обществото, толкова е по-слабо развита икономиката и народът е беден. В Балканите всички сме с едно и също ниво корупция- българи гърци сърби, косовци ,албанци македонци, румънци. Независимо, че гърците имат по-висок жизнен стандарт от българите( вече го загубиха също заради корупцията на елита си) корупцията и демокрацията им е на нивото България- огромна корупция и несъществуваща демокрация. За това Балканите сме и най бедни в Европа и най ограбвани от наши и чужди инвеститори мошеници.

  28. В Европа бъдеще има само Германската кола!

  29. И GB и колегата с “идейте за България”ме затрудняват еднакво в момент,когато С.Станишев е свирил сбор за “ВМРО” и “НДСВ”.
    В неделя 22 живот и здраве да е, ще надзърна и “тръбачите на Слави Бинев”,където предполагам!!! ще се появи М.Кунева и Т.Дечев.
    Въвеждам “било ала архонта”било ала Константин Велики и термина Кръста,за да обознача,че са кръстопътни времена и са длъжни като “Кръстна тройка” да родят бъдещото коалиционно управление за възраждане на Четвъртото българско царство.
    Всичко останало е гупост и безсилие
    и не Сърбия и Румъния,а трезв поглед към моделите на Турция и Гърция ще
    изправят положителното от инфраструктурните напъни на ГЕРБ до
    финансовия инженеринг на Симеон II и децата до предизвикателствата към 2020
    за благоденствието на Отечеството.
    Медведев и Путин са умни мъже и няма да изправят никога цяла Русия срещу
    Европа.
    През 1814 внукът на Екатерина Велика
    е омаломощвал допълнително повалена
    Франция от Наполеон и само
    Александър I рекъл на Талейран:”Бурбоните са принцип!!!!”
    Ние вървим по същия път и колкото по навреме схванем,че Симеон II и Четвъртото българско царство е принцип,толкова по-добре и за
    Б ъ л г а р и я!!!

  30. Преценени с мерилото на смъртта тук най-добре пасва една насмешка от Льометр,че Бог получава само нашите останки,но те са всъщност най-доброто от нас.
    На 31 март 1814 г.моят камериер свали на разсъмване обичайните ми 14 нощни шапки и въведе Неселроде външния министър на Александър,който след капитулацията се бе настанил в Бионди.
    Моите дела преценени с мерилото на историята не са за никакви сбъркани левичари,защото ще дочакат не Гоце или Серго,а онези които ще са изучили изуството да ги използват,защото само тогава ще са намерили и изгубедния дял от достиженията на Кобургите – Равновесие и Мир!

  31. допълнение към горния ин коментар

    Инвеститорите трябва да се подбират добре, защото добрия инвеститор е гаранция за добре развиващата се икономика без експлоатация на местното население. Така постъпват развитите икономически европейски страни от групата на 8-те най развити социални/ правови държави-Швеция , Финландия, Холандия, Дания, Норвегия, Германия, Австрия Швейцария. Инвестициите на Сръбската държава в този завод, само ще обогатява гушата на олигарха италианец, който ще печели от 400 евро заплати на сръбските работници, ще стане за втори и трети път олигарх от порядъка на нашите олигарси като В. Захариев. Държавните инвестиции в този случай са пълна глупост и голяма грешка на сръбското правителство.
    ––––––––––
    Господин “Кардинал Ришельо”, аз окачествявам вашия избор на ника ви за пълно невежество, защото не знаете, че и Франция ще постъпи така, както постъпват страните от групата на “най добрите”. Вие гледате не към Париж, а към Босфора. Толкоав ви са знанията за Европа.
    За вас, нашия гениален Алеко е създал преди 100 години най -популярния образ в българската класика “Балканския Бай Ганьо”. Погледнете се в огледалото и ще го видите !
    Дора Апостолова, Хелзинки, Финландия
    /Идея за България

  32. ИНВЕСТИЦИИ, НО НЕ НА ВСЯКА ЦЕНА ! Инвеститорите трябва да се подбират добре, защото добрия инвеститор е гаранция за добре развиващата се икономика без експлоатация на местното население. Така постъпват развитите икономически европейски страни от групата на 8-те най развити социални/ правови държави-Швеция , Финландия, Холандия, Дания, Норвегия, Германия, Австрия Швейцария. Инвестициите на Сръбската държава в този завод, само ще обогатява гушата на олигарха италианец, който ще печели от 400 евро заплати на сръбските работници, ще стане за втори и трети път олигарх от порядъка на нашите олигарси като В. Захариев. Държавните инвестиции в този случай са пълна глупост и голяма грешка на сръбското правителство.
    Господин “Кардинал Ришельо, аз окачествявам вашия избор на ника ви за пълно невежество, защото не знаете , че и Франция ще постъпи така, както постъпват страните от групата на “най добрите”. Вие гледате не към Париж, а към Босфора. Толкова ви са знанията. За вас, нашия гениален Алеко е създал преди 100 години най -популярния образ в българската класика “Балканския Бай Ганьо”. Погледнете се в огледалото и ще го видите !
    /Идея за България

  33. До Идея за България (Дора Апостолова):
    Госпожо, темата за корупцията и нейните носители – комунистите, която коментирате с презрително-менторски тон, е позната до болка и на уличните кучета в България. Самочувствието ви от това ниво на познание и фактът, че назидавате Кардинал Ришельо, открито говорят за пряката ви наследствена връзка с алековия герой.
    Доста сол още трябва да изядете, за да мерите ръст с Кардинал Ришельо.

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.