По света нe обичат Русия, но ние не сме като света

В интернет се разпространява (само)критичен анализ на писателя Борис Акунин от неговия блог (текстът е преведен от руски в портала “Култура”), който се отнася с разбиране към факта, че по света не обичат Русия. Ние обаче, както си знаем, не сме като света- и дори си го признаваме по уникален начин с израза „хубава работа, ама българска”.

Според Акунин, който, подобна на моя скромна милост оспорва като мит съществуването на явление като русофобия ( измислена от обидчиви руснаци и прилагана тук като оправдание за русофилството), има обидчиви народи и дава пример за обратното с народи, които не му се сърдят, когато натоварва французи и англичани с отрицателни качество герои от своите романи.

Взимам повод от разсъжденията на известния писател, за да ги продължа по отношение на нашия случай- не за друго, а защото явно сме пренебрежимо дребни за да служим за някаква отправна точка, поради което Акунин не споменава феномена с русофилство в България, признавайки същевременно, че в бившите руски колонии и протекторати има основания хората да не харесват СССР и нейния наследник Русия.

Следвайки наблюдения на Акунин излиза, че българите сме като французите и англичаните в едно отношение: не се обиждаме. Само че не във връзка с това, че ни се присмиват в кръга на литературната измислица, а в реалния живот- до такава степен не се обиждаме на колонизаторите си, че сме готови и днес да им се предложим за колонизиране, както се вижда от проруския профил на управляващото мнозинство в днешния парламент, изпратено там от русофилските народни маси.

Да припомня, че никак не се обидихме, когато Русия ни спря подаването на природен газ без предупреждение заради караници с трета държава. Ето защо сега спокойно ни готвят финансово наказание от около ( сумата май варира в изказванията на руски и български любители на парадигмата за ползата от руския мирен атом) милиард евро, за да проверят колко търпеливи можем да бъдем в любовта си.

Подобно на премиера Орешарски и аз имам усещане- предчувствам, че можем да изтърпим още!

Толкова години търпим подигравките на половината свят (другата половина не знае, че още ни има), че сме най-верният сателит на СССР. А когато той се оказа труп, пренесохме обожанието си върху тленните му останки.

Обяснението за този български феномен често бива обясняван с т.н. стокхолмски синдром. Но това, че обичаме поробителите си, които наричаме освободители, е само част от причината за влюбването ни в надзирателя. Истината е, че ние сме се сраснали с него. Спомнете си, че бяхме единствената съветска колония в Европа, в която не се налагаше надзирателят да държи свои войски, но не поради опънати отношения, както между Румъния и СССР, а заради усърдието и предаността на местните изпълнители на чуждата воля, ползващи се с пълното доверие на Москва.

Ето тази традиция в момента е на власт и говори с гласа на българските националсоциалисти. Едните се наричат националисти, а другите- социалисти. Но и едните и другите примират от любов колчем стане дума за дружбата със СССР и Русия. Какво прави в техния креват партията на побългарените ( поне в това отношение) нашенски турци, не е трудно да се досетим, след като тя няма нищо против това противоестествено прелюбодеяние.

Никъде сред турско говорещите народности и общности по света подобно русофилско чудо няма.

Впрочем, като споменаваме Европа и нашата принадлежност към нея, май ще трябва да си дадем сметка, че малко преувеличаваме значението си. България, макар и без да бъде споменавана като народ и (бивша) държава в нито един документ в Русия преди руско-турската война от 1877-78 г.,  винаги е била подопечна на Азиатския департамент в руското външно министерство.

А и не само от руска гледна точка сме някъде в Азия ( смятана по дефиниция за заден двор на руските имперски амбиции). Вчера президентът на Франция Франсоа Оланд, бидейки на посещение в Азия, заяви, че икономическата криза в Европа е приключила.

Това, съотнесено към нашата реалност, силно ми напомня на вица за старшината, който от деликатност да не стресне Иванчо с новината за смъртта на баща му, накарал всички войници, които имат живи бащи да направят крачка напред, но на Иванчо изкрещял „ ти къде си тръгнал, бе, копеле!”.

30 мнения за “По света нe обичат Русия, но ние не сме като света”

  1. Vjarno,che parlamenta se sastoi it nazionalsozialisti.Genialno popadenie ot Indjev ! Taka sa se narichali hitlerovite fashisti,no zaradi dumichkata sozialisti predopitahme da gi narichame fashisti a ne nazionalsozialisti.

  2. ами вече шаваме, ще внасяме контраиск. чудя се дали да повярвам или това е то шаването, което се очаква от нас. шаване заради удоволствието на другия.

  3. Иво, тук е идеалното място за информацията, която ти пратих онзи ден — за реакцията на БНТ на решението на Гари Каспаров да остане на запад. Не знам дали си я получил, защото когато я постнах в коментарната секция, тя изчезна, за разлика от друг път. Но пък когато се опитах да я пратя отново, получих отговор “не може да пращате едно и също два пъти”. Ако искаш, мога да ти пратя текста и линка отново, само кажи.

  4. Не е възможно една държава, примерно РБ да излезе от криза ( заплата около средно европейската) защото тя в такава криза не е влизала. РБ си стой от незапомнени времена в криза( ниска заплата) и излизане от това блато не се наблюдава в близко бъдеще

  5. Това не е обич е мазохизъм.Всеки един друг народ при такова нахално притискане за обезличаване би скочил да се защити.Инстинкта ни за самосъхранение се е изпарил.Засега марионетките на Путин са необезпокоявани.Дано да се натрупа достатъчно критична маса и да се противопоставим , инъче да забравим бъдещето си.Знам от личен опит как стоят нещата във фирми с руска собственост.Превръщат се в руски анклави и никой не ги проверява и ограбват държавата ни.А с Белене ограбването ще е тотално.

  6. Какво значи да обичаш или мразиш 150 милиона души?

    Те преследват техните интереси, а ние своите.
    Разликата е само, че те преследват руските интереси, а тук едни хора преследват собствените си интереси, които са пак… руски.

    Не руснаците са виновни, че имаме еднопартиен парламент – с една партия и една партийна идеология – келепира.

    Какво тук значи някаква Русия?

  7. Преди мноого време написах тук (в ivo.bg),че България е “експериментална площадка” на “братушките”.Та ,нали никой никога не гледа на сериозно върху това което казвам ,все така.И после бивам наказван жестоко за това,че съм казал,пък ме пратили да се прегледам на “психо”.Та е и сега все така бивам наказван,ма на реалити (и боли ме,много,пре много).Истината казвам и викам,не крещя та се тресе земята,но пак “млъкни бе боклук,пречиш ни да спим,ще те пратим дето ти е мястиото (при Майче ми,в гробищата,но Бог се инати и недава).
    Тъ да кажа,пък да чакам наказанието,за дето казвам:
    “Никъде сред турско говорещите народности и общности по света подобно русофилско чудо няма.” – именно,де “експеримента на площатката премина успешно” и сега се прилага в Турция.А Ердоган забрави “Духа” и се поддаде на “братската любов” подадена му от “Лукавият мирноатомен”.Булки там едни на около неговите (в e-vestnik като nik kinsev упоменал бях “нещо по въпроса”,не вчера,по преди края на света) “подопечни” и ‘либерални работи”.
    “Всички прилики с:
    “Впрочем, като споменаваме Европа и нашата принадлежност към нея, май ще трябва да си дадем сметка, че малко преувеличаваме значението си. България, макар и без да бъде споменавана като народ и (бивша) държава в нито един документ в Русия преди руско-турската война от 1877-78 г., винаги е била подопечна на Азиатския департамент в руското външно министерство.”
    Айнщайн нещо “рекъл беше” за минало,настояще и бъдеще,за натрапчиви илюзии,дето никой не забелязва “фактите,такива каквито са”.В детайли,не в пръстите на левият крак!

  8. “Ако злото те постигне и те ударят по едната буза, то обърни и другата.” – компилация от Библейски текстове. Будали сме, за това злото ни постига. Колко милиона е Белгия? А колко милиона Дания, Швеция, Норвегия… Но там има национално-отговорен капитал. Колко запазени марки има в България? А колко в Белгия и т.н.? Как става така, че онези “малките” страни успяха да продават у нас бяло саламурено сирене, а нашето сирене се продава от гръцки фирми за гръцка стока? И не само сиренето. Наскоро се чу, че ще внасяме лактобактерията от Япония, и то срещу твърда валута. Явно някой пак се готви да завърти някоя далавера за наша сметка – нешо като американска совалка произведена в Китай (абсолютен нонсенст, но не и за нас). Така, че нека не се чудим и да не изпадаме в потрес от хищничеството на “матушка”. Като застанеш на пътя на злото и друга част от анатомията може да се наложи да обърнеш, за да оцелееш ако можеш да преглътнеш поруганата си национална чест. Не е луд, който яде баницата… А лудите ги знаем, но пак за тях гласувахме. И те раздават баницата на акере. Това в шаха се казва “мат”. Самоматирахме се.

  9. Г-н Инджев,

    Преди малко гледах “Лице в лице”. Гостуваше Тома Томов. Той каза, че Русия изобщо не е някакъв фактор в света. Говори обаче за тези, които са фактори и говори ужасяващи неща. Докато говореше аз се сетих за вашата публикация, в която казвате, че българите не разбирали причините и следствията. Оказа се обаче, че повечето ги разбират и изметоха ГЕРБ. Как обаче да бъде изметен светът сякаш излязъл по калъп от книгата на Оруел и то не заради мъртвия съветски съюз(чиято смът никой не оспорва като нещо прекрасно), ами заради другата транснационална империя на злото?
    Какво ме интересува Путин, който няма възможност да навлиза в моя живот така дълбоко, колкото тази истинска империята на злото. И от преди няколко дена е ясно, че не става въпрос за световна конспирация, ами за нещо реално, зловещо и отвратително. И тук идва въпросът за разните там – причини и следствия……………………..

  10. Kakvo polezno sa dali rusnacite (150 miliona zhiveeshti v nai-goliamata po teritoria strana) na sveta osven periodichnata tablica, pisateli i kompozitori. Neka sravnim tozi tehen polozhitelen prinos s chudovishtnite posledstvia za stotici milioni hora ot tiahnata oktomvriiska revoliucia, pametnici na chervenata armia, Chernobil, avtomat kalashnikov i drugi podobni oruzhia koito po tradicia sa nasocheni kum svobodomisleshtite hora po sveta. Mislia che balansut na tova kakvo sa dali i kakvo sa vzeli ot sveta e poveche ot iasen.

  11. Предполагам, френският президент е учил география в някоя руска гимназия.
    При такава риторика от страна на френски и други видове -ски презуденти, не виждам защо се учудваме от политическата ситуация в БГ.
    От икономическа гледна точка, на франския президент ще да му е изгодно ние да сме в азия и да облага всичко българско с мита. Та нали това е начина на един социалист да напълни хазната. Все пак той е единственият президент засега, който се облажи с 75% данък на всеки 1 000 000 евро направен от негови съграждани.
    Все повече се убеждавам, че рибата се е вмирисала от главата в Брюксел.

  12. И аз съм съгласен с мннието на BENZIN.
    Да не забравяме,че Тодор Живков искаше да ни направи 16-та република(Хрушчов не се нави)
    В наши дни се вижда,че българи от всички партии
    проявяват еднакъв апетит за рубли.
    Апропо,ако не са обикновенните руснаци в момента,туризмът ни(който е единственият сектор
    с ръст и заетост)ще е “под водата”

  13. Рубладжии в България има предостатъчно, така че не може а се очаква друго. Съдбата се шегува като решението за Белене пак попадна в ръцете на Станишев и компания. Първия път се изплъзна като не подписа договор, но ще видим сега какво ще стане. Новият министър на енергетиката като че ли бие отбой.
    Тези дни видях в подлеза на метростанция “Сердика” в павилион за сувенири да се продават тениски с надписи СССР и КГБ украсени със сърп и чук. Как ли биха се посрещнали тениски със свастики? На въпросът защо се продават, търговката заяви, че я интересува само печалбата. Тъжно и срамно!

  14. Г-н Инджев, днес постнах няколко реда от Интернет под предишната Ви статия по повод очакващото се изменение на потока на тока от и към Русия. Хареса ми терминът ДИНАМИКА използван от в-к Комерсантъ, защото е много точен за описването на това което се случва. Ние често ползваме разхвърляни данни, както и вестниците го правят. Не съм статистик но обикновено тя, статистиката много правилно отразява ДИНАМИКАТА на процесите. Ще ми се да дам няколко статистически данни за демографията на един народ който е бил в истинския смисъл на думата подопечен на Азиатския департамент и подложен на неговите експерименти. Цифрите са от интернет но имам и много, много лични впечатления през последните 15 години. Вижда се явно каква е демографската “ДИНАМИКА”. Вижда се и какво е било положението по време на царска Русия и какво става когато на сцената се появяват болшевишките ВЕЛИКОРУСНАЦИ, наричащи себе си “интернационалисти”. Ако идва от “интерниране на нациите” съм напълно съгласен с това определение, но те имаха други претенции. Поствам тия цифри и защото смятам че БГ с това правителство, перфектно пасващо на определението БЪРСАЛКИ НА САПОГИТЕ НА ПУ рискува напълно да бъде подложена на това което казахите като по чудо са избегнали – изчезването, успяват да се изравнят чак през 80-те и само през последните 22 години да имат ръст от 4,5 милиона – когато показаха че не искат Великоруснаци на територията си и те съответно си заминаха и продължават да си отиват. Накрая пак ги вкараха обратно в “съюз” с Русия но вече народът е друг и ситуацията съвсем различна, времето също. Такива явления на унизително чуждопоклонство и раболепие (русофилство) няма, изявления, демонстрации и манифестации като на яз. Копринка също. Еквивалент на МОЧА не съм забелязал. А у нас под акомпанимента на отвратителните възгласи и стремежи да се хвърлим в краката на “освободителя” и да му целуваме ботушите може да наблюдаваме следната “ДИНАМИКА” през идните години. Не казвам десетилетия защото страната ни не е пустиня а тъкмо обратното и сме твърде малки и нищожни за да ни погълнат. А ВЕЛИКОРУСКИТЕ ИМПЕРСКИ копои на Алфа-Дога, наричащи себе си “бизнесмени” са не по малко опасни от болшевишките ВЕЛИКОРУСНАЦИ, наричащи себе си “интернационалисти”.
    Популация на народностите на Казахстан (извадки)
    …………………KZ……………………………….RU………………….
    1897…….. 3 392 000 (83%) ……………….. 454 000 (11%)
    1929…….. 3 968 000 (59%) ……………….. 1 275 000 (21%)
    1939…….. 2 327 000 (38%) ……………….. 2 458 000 (40%)
    1959…….. 2 794 000 (30%) ……………….. 3 974 000 (43%)
    1969…….. 4 200 000 (32%) ……………….. 5 500 000 (43%)
    1979…….. 5 300 000 (36%) ……………….. 5 900 000 (41%)
    1989…….. 6 536 000 (40%) ……………….. 6 228 000 (38%)
    1999…….. 7 985 000 (53%) ……………….. 4 480 000 (30%)
    2009……..10 099 000 (63%) ……………….. 3 794 000 (24%)
    2012……..10 979 511 (67%) ……………….. 3 726 722 (22%)
    Накрая бих искал да предложа един филм на Вас и на колегите коментиращи, направен в Казахстан. Надявам се да се хареса, мисля че тези които се интересуват ще го оценят. Отдавна исках да го направя но нямах линк в нета към него а вчера открих че го има вече в Youtube и го изгледах пак. Филмът има автобиографичен характер и е по действителен случай.
    Правя го и защото често в коментарите си използвам думите еврАЗИЯ, еврАЗИАТИ и т.н. С това искам да кажа че спроед мен, тъй като съм бил и тук и там из Азия, чак до далечната такава, АЗИАТЩИНАТА не е в Азия, а в това там, дето има претенции да възстановява Империята.
    Не поствам линк защото се страхувам да изчезне коментарът ми, някакъв проблем има, вероятно технически, но търсете в Youtube с думите “ФИЛЬМ ПОДАРОК СТАЛИНУ”, като на тези които решат да го гледат предлагам и да се ВГЛЕДАТ в някои неща….

  15. Н.И., Н.И., в какъв прекрасен измислен свят си живееш! Свят, в който Тома Томов е върховен авторитет в световните въпроси, в който Русия не е “никакъв фактор”, и в който главният проблем е Америка…
    Вземи попрочети нещо, вместо да слушаш разни путиноидни демагози!

  16. by Rossen Iordanov ,”бисквиткитее”,”хапваите бре хора” !.
    “ФИЛЬМ ПОДАРОК СТАЛИНУ”
    „Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитки“ от наша страна.”
    OK
    “Научете повече”
    http://www.google.bg/search?&q=%D0%A4%D0%98%D0%9B%D0%AC%D0%9C+%D0%9F%D0%9E%D0%94%D0%90%D0%A0%D0%9E%D0%9A+%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9B%D0%98%D0%9D%D0%A3&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

  17. Kъм Н.И.

    Вие дори не знаете колко дълбоко във вашия живот има възможност да навлиза Путин, както и винаги са можели сатрапите на бившият СССР и Русия..Самият факт, че приравнявате Щатите и Русия по какъвто и да е начин, показва огромната идеологическа победа на Азиатският Департамент над вашият здрав разум. Тази победа е извоювана с цената на дълго планиране, инвестиране, финансиране и медийно манипулиране в няколко “отделно взети страни” от бившият съветски блок, както в създаването на хранителна среда за идеологическо внедряване не само в България, ами и в чужбина. Това всъщност е мрачният свят на Оруел, и той продължава да бъде въплъщаван на Изток, главно в Русия. Мога да ви дам хиляди доказателства за това, но ще е безсмислено, ако все още не сте направили цивилизационната разлика м/у обществата на цивилизованите цивилни от Запада и хитроумно-прикритата шинелна автокрация на Русия/СССР.

    Обърнете внимание на следното правило – Западът пише романи анти-утопии /може би и като предупреждение/, а Изтокът живее в тях..

  18. “Червените” убавци всъщност не обичат руския народ, а руската държава (пардон империя). А най вече рублата (но преводната).

  19. Някой трябва да се потруди да направи изследване на популацията на руснаци по българското черноморие – Варненско-Бургаско. Скоро в тези области няма да се говори български

  20. Е, то какво става? Във Варненско-Бургаско се говори руски, в Родопско-Рилско – турски, сърбите имат претенции, че в Граово и Трънско се говори източно-сръбски диалект… Какво остана? Не е ли време вече за една Национална Харта, в която да залегнат принципите и идеалите на българския народ, които се знаят, но не са формулирани в отделен, специален, документ, който да стане задължителен за всички, живеещи на тази територия? Но кой ще има силите да го направи освен народа, ако пожелае. Или някой искат да се повторят събитията от Междусъюзническата война? Българска армия битка не е губила! Впрочем къде е армията при тези ужаси, които ни сполетяват? Или се е кротнала като послушно кученце на червеното килимче? Вижте какво направи Народният Сговор на девети юни! Показа ни как се озаптява диктатура и как се опазва държава независимо от националната катастрофа, в която ни натикаха безцеремонно.

  21. @Chavo, тем имах Ф предвид преди няколко дена дето писах “подадох ти топка – за кошмара на Дарвин”,само грешно написак ник ти 😉
    “Chavoa стотинка или пари като цяло; идва от октава на осма част от испанската недвижими coinenglishChavo”
    Те тез “червените” обичат париците,чуждите “иманета”,понеже са само “материя – плътски страсти”,без собствени “АЗ” духовно и ръкотворни моженета.Опаковки “целофанчета” със миризливо “пълнене”.Външни “лъскавини” им нужни,да прикриват вътрешната нищожност.Но пък ,като няма свое “АЗ”,то краде чуждото и убива този ,дето окрал “с чужда баница помен прави”.
    “Ходете по Духа”
    “Еи ви го пред очите,за кой ли милярден път ,едно и също и не проумявате,че е обърната наопаки представата ти за “що си тук бре ,модерновременни образ и подобие”
    “Врътките на Лукавияяят”.
    И дали “Бог си знае работата”…!”
    https://ivo.bg/2013/06/06/проруската-коалиция-в-българия-стопл/#comment-88382
    “Истината ни прави свободни” – Бог и Божиоте “Книги” са път към Итината дето ни прави свободни,Истина Ви казвам !Правилната посока “почни от себе си,предай сам истината дето криеш за себе си,най тайните си скрити истини за себе си,съди сам себе си”.Така се става “Силата е в теб”.Който е с “Духа”,не с мършата застава на страна Божия.Да се страхуваш ,когато си с Истината е “неправилно”,”обидно” за Бог.Тези “червените” най много се страхуват от ИСТИНАТА,щото знаят,че са “празни – мърша” само (копмплексарщината на ходещите по плътските бесове).За това и са зли,но пред Истината са само едно Гоооолемо нищо!

  22. @ SIR SVEN:
    Поздравления! Сбито, ясно и убийствено точно! Ако не е червено говедо, ще Ви разбере!

  23. “А когато той се оказа труп, пренесохме обожанието си върху тленните му останки.” – много добре казано. Те руснаците, така или иначе имат слабост към некрофилията, т.е. да излагат на показ покойници и да им се възхищават.

  24. Не мисля, че в България има русофилство. Това е мит.
    Има една маного малка прослойка – от типа хора, готови да изкормят родната си майка или да продадат сестра си за секс-робиня стига да получат добра цена срещу това.
    На 09.09.1944 дедите на тези хора, подкрепени от сталинските войски, без да им мигне окото, продадоха всичко само и само да възседнат държавата. После, през десетилетията предаваха тази “технология” на децата, роднините и приятелите си. И така до ден-днешен. На Русия пък са й нужни точно такива отрепки, за да може чрез тях да дърпа конците в България, когато и за каквото има нужда. Според вас може ли да наречем тези хора русофили? Според мен са си себекористни нещастници.
    За да върви тази игра обаче, са нужни и съответните манипулации, фалшивикации и митотворчество – нещо на което сме подложени повече от един век.
    Ето така – чрез изопачаване на историчта, пропаганда, манипулации и разпространяване на митове стигаме до “русофилството” на мнозинството от българите. Години наред са ни говорили (и продължават!) за Дядо Иван, освободители, братя, братушки, безкористност, славянство и всякакви подобни глупости. Доказано е, че хората не обичат да губят време да мислят много-много.

    Преди няколко десетилетия някой си беше установил, че спанакът е особено богат на желязо. През тези десетилетия човечеството изяде милиони тонове спанак, докато наскоро някой се сети да провери този мит. Оказа се, че е имало грешка в десетичната запетая…

    Нещо такова е и “масовото русофилство” в България.
    Когато се замислят и се поинтересуват от историческата истина, когато се замислят върху действията на руснаците (по делата им ще ги познаете), а не слушат думите им – тогава ще се окаже, че в България има толкова русофили, колкото и в Камерун.

  25. В допълнение на тезта си:

    Не забелязвам и много русофилстващи българи да са се юрнали към тази “велика” необятна страна (един вид да са по-близо до любимата си). Обич , обич, ама я да си кютаме тука, че там…

    Каквото и да си говорим, русофилството и у нас, и по света (като почнем от американските и френските леви интелектуалци и свършим при нашите червени селяндури) си е платено със солидни суми. Винаги е било така. Така е и сега. А когато говорим за пари, за каква любов може да става въпрос? Освен за любов към парите.

  26. Verno e !!?? Dori resnatzite po sveta ne obichat Rusia!!! Za tiah tova e simvol na ANTICHOVESHKATA SOVETSKA DOKTRINA!! Samo balgarite sa dupedavtzi i lijat zadnika na feodala Put(k)in!!!

  27. Благодаря, симпатизант/ка на ДСБ!

    Колко рядко човек среща свои!

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.