Порозовяването на червения монумент в София вбеси бившите ни окупатори

Soviet monument in Sofia painted in pink to mark anniversary of invasion of Czechoslovakia
By Associated Press,
SOFIA, Bulgaria — Unknown artists have painted a Soviet Army monument in Sofia pink in honor of the anniversary of the Prague Spring.
Residents of the capital discovered Wednesday morning that the figures of Soviet soldiers had been brightly colored. An inscription in Bulgarian and Czech below read “Bulgaria apologizes.”
(Reuters) – A Soviet Army monument in Sofia was painted pink in an “artistic apology” for Bulgaria’s support of Soviet troops which crushed Czechoslovakia’s Prague Spring uprising against its Communist rulers on its 45th anniversary.
Echoing earlier protests against Soviet rule, unknown artists painted the sculpture, depicting nine soldiers to commemorate the Red Army advance during World War Two, overnight and wrote “Bulgaria apologizes” in Bulgarian and in Czech.

Това са две съобщения на двете световни агенции Асошиейтед прес и Ройтерс, в които няма и помен от упреци към българите, предизвикали събитието с порозовелия паметник на окупационната червена армия в София.

ИТАР-ТАСС е, третата агенция със статут на световна такава- статут, получен във времето на студената война на правата на съветската претенция за световно величие, както и през студената война, не може да преглътне фактологиката и ругае на „неизвестни престъпници” и „вандали” българите, дръзнали да защитят българското свободолюбие.

СССР може да е покойник, но съветската пропаганда явно живее още в миналото хилядолетие.

Под публикацията на Евронюз за събитието в София избирам да обърна внимание на следния коментар:

Johann Moritz I am amazed Bulgarians still have monuments like this. It’s like celebrating a rape.

Йохан, както се вижда, е изумен, че в България има монументи, чието почитане е като да празнуваш изнасилването си.

Нямам какво да добавя.

70 мнения за “Порозовяването на червения монумент в София вбеси бившите ни окупатори”

  1. Нека не забравяме, че ТАСС все още означава “Телеграфное агентство Советского Союза”. Днешна Русия явно не вижда нищо смущаващо в това.

  2. Цитат от Уикипедия-та:
    “Tass remains the acronym for Телеграфное агентство связи и сообщения, Telegrafnoye agentstvo svazi i soobshcheniya, in english the Telegraph agency of communication and messages.”

  3. – Метрополията е възмутена;
    – Нашенската 5-та колона тоже е възмутена;
    – МВР е възмутено и провежда разследване. Значи и Йовчев е възмутен. Демек и Орешарски;
    – И Йорданка Фандъкова е възмутена;
    – Бареков какво мисли по въпроса?
    – А дружката му Николай Пловдивский?
    Впрочем, както стана реч за тоз праведник, та се досетих – Абе кой плаща масрафа на една църковна кабеларска телевизия, зовяща се източно православна? Скоро попаднах на нея и славословеше най-източната и най-православната – Руската патриаршия.

  4. Умници,

    какво печели България от влошаване на отношенията с Русия

  5. Глупако Никола,
    какво спечелихме от добрите отношения с Кремъл??? Най-изостаналата страна в Европа!!!

  6. В един руски сайт даже пишеше цитирам по памет “тези престъпници боядисаха през януари паметника в цветовете на българското знаме”.

  7. Ето заради такива идиоти като горния “Nikola”, които се притесняват да се оплакват от изнасилването, за да не си “влошат отношенията” с изнасилващия сме на тоя хал.

  8. България трябва да прекрати всякакви отношения с Русия докато не получи смислено извинение за 45 годишна окупация от червената армия и за сегашните олигархически имперски апетити.

  9. Дурак Никола,

    В случая България влошава отношенията си със СССР. А че мъртвецът понякога проговаря де профундис…

  10. към никола,
    Ами само свободата си може да спечели.

  11. Агресията срещу България е факт. Защо няма дело срещу русия ( приемник на СССР) за много милиарди? . То махането на това чучело трябва да стане час по скоро. И друго, няма народност по света, която да е наричана като:
    простак, дивак, глупак,главанак и пр., като руската. Папуас е по уважително.

  12. Никой не иска влошаване на отношенията с Русия.Не искаме МОЧА,посторена с наши пари,но без наше съгласие.Искаме да се демонтира паметника на окупатора.Дори идиотите вече знаят,че тази окупация продължила десетилетия,облагодетелства шепа комунисти,но нанася огромни щети на българите и България.Не искаме повече фалшификации с българската история,не искаме дискредитиране на българските национални герои и преекспонирането на заслугите на руснаците.Руските окупатори намериха една прекрасна държава-индустрия,износ,внос,търговия,фабрики ,заводи,средна класа,развито земеделие с огромен износ,социални придобивки,въобще една благоденстваща европейска нация.Конвертируем български лев,студенти в чужбина,две трети от българските лекари са с европейски дипломи или специализирали в чужбина,а къде сме сега?Какво необяснимо има в това,че не искаме най големия паметник в центъра на българската столица да бъде посветен на чужда армия?Опълченците от Шипка,славните български генерали,офицери,войници,паднали по бойните полета за България,се обръщат в гробовете си!Къде са техните паметници?

  13. Николчо, а спечелила ли е нещо България от 45г+ още 23 дупелизничество си към Великия и Могучия ССС-ере?? !!

  14. Към Никола
    Каквото спечели от ссср-паметници.
    (както искате така го разбирайте)

  15. Питам Йорданка Фандъкова ,надигнала глас в защита на МОЧА,която не е под нейна юрисдикция,какво направи за гробовете на българските генерали и полковници от Балканската война?Централни софийски гробища са под нейно управление,честваме 100 години от Балканската война.Направи ли тя комисия да прегледа гробовете на тези герои,или ги остави на циганските набези?Нека кметицата да се разходи из гробищния парк да види унищожените гробове на известни българи!Едно цвете да искаш да поднесеш,не можеш да намериш гроба,няма Златна книга ,каквито имат всички европейски гробищни паркове.Защо това нехайство към българите г-жо Фандъкова и толкова грижа към чуждите паметници?

  16. ХА-ХА-ХА, че досега бяха много добри!

  17. flo | август 21, 2013, 17:51
    Благодаря за линка.
    Благодарение на него разбрах, че:
    Повечето от коментиращите руснаци са неграмотни и самомнителни:
    1. Смятат, че неблагодарните българи са воювали през двете световни войни срещу матушката си. Което е дълбоко невярно.
    а) През ПСВ руснаците навлизат на българска територия. И са прогонени. Когато са прогонени, българската войска не навлиза на руска територия, въпреки оголения фронт. Докато румънците, които заедно с руснаците обсаждат Добрич, са гонени от нашата 3-а армия до Букурещ. Освен това руски военни кораби обстрелват Варна.
    б) България има мирен договор със СССР през цялата ВСВ. Грубо нарушен от СССР на 5 септември 1944. Без никаква причина СССР обявява война на България и червената му (сега розова) армия нахлува като окупатор. Това е международният статут. Който не вярва – да погледне международните документи по онова време.
    2. Дали от простотия, или от лошотия, но се смесват две неща. МОЧА и всички негови копийца и копийща се смесват с паметниците, посветени на Руско-турската война 1876-1878. Някой някога някъде да е видял тези паметници да са спорни?

  18. @Nikola, А колко губи България от предателството на националните ни интереси, глупако?

  19. Към NIKOLA
    Мисля,че България печели свободата си,господине.А според мен,това не е малко.

  20. Към NIKOLA,
    хубавото е че все по-малко хора остават заблудени, но Вие NIKOLA не сте от тях.

  21. Към Никола: Достоинство и Себеуважение! Не сме руска губерния и трябва ясно да го заявим! В точния ден и на точното място, браво на тези истински българи! Както вече някой написа: днес имам две причини да се гордея, че съм българка – извинението към чехите и отношението към “руския ботуш”! Искрено се надявам, че твоята родина е и моята – България, а не Русия!

  22. И българската прокуратура също така! Представяте ли си със същия хъс да бяха завели разследване на разговора на мутрата Борисов с Мирослав Найденов и градксия прокурор (тогава) Николай Кокинов? Или за разговора на същата мутра с Ваньо Танов относно спирането на митническата проверка на Мишо Бирата?
    Това се казва прокуратура – метрополията се възмущава и тя започва разледване(то си)!
    Горко на тази територия!

  23. Чи като как са бивши,они были,будут и ще бъдат-дружба от векове за векове,нали таков лозунг имаше преди,а сегичка един субект держал портрета на бащата на народите тов.Сталин.

  24. До НЕОБХОДИМИЯ ИДИОТ никола,
    точно ти си “петата” руска колона, колкото и да не го осъзнаваш!

  25. Съветските окупатори винаги са си били бесни!
    Направо да се чуди човек как лумнаха днес пет крупни пожара наведнъж със съмнения за умишлен палеж!

  26. невероятно: етична проява на добра историческа памет и артистична чувствителност, които справедливо вклещват МОЧА в семантична мрежа с други подобни чудовищни паметоносители с “художествена стойност”.

    ICI ON DANCE

  27. Червената Армия много обича да “освобождава”:
    1920 – Варшава
    1939 – Западна Украйна (част от Полша), Молдова, Манджурия
    1940 – Литва Латвия, Естония
    1944-45 – Полша, Румъния, България, Югославия, Унгария, Чехословакия, Австрия и част от Германия
    1956 – Унгария отново!
    1968 – Чехословакия – отново – със скромното съдействие на България
    Няма що – страшна “освободителка”!

  28. Toзи паметник е наш и ако искаме ще го боядисваме Ние сме го платили на аворите.Нека бъде демонтиран и преместен в новия музеи.Там бг,комунистите могат да си поднасят цветя и пеят руски песни.А колкото до кметицата и препоръчвам да се заеме с вандалите,които омаскариха сградите, защото ние сме по важни от Русия, зашото ние живеем в този град и ще живеем както на нас ни харесва ,а не както на тях.ЗАПОМНЕТЕ ГО!!!!!!!!

  29. Горкият ми Никола,
    Не съжалихте ли вече за казаното? Ако “Да”, моля напишете нещо под критиките към мнението си. Те отношенията ни с Русия и сега не са кой знае на какво ниво.Над 3 млрд отрицателно търговско салдо, пълна енергийна зависимост и затворена система Росенец-НХК Лукойл. Последното генерира икономически и политически зависимости от най-ниско да най-високо ниво. А когато такива зависимости ни докара и масовото преселване на обикновените руски граждани, тогава ще разберете какво значи да си мълчим пред цялата тази руска инвазия със съветски привкус. Добрите взаимоотношения съвсем не означават да мълчиш и да не можеш да казваш “Не” когато е в твой интерес. А за една държава това е просто задължително!

  30. Червените боклуци, пребоядисани като социалисти, националисти и етническа партия за “човешки” права, превърнала хората в свои поданици, започнаха със заканите за репресии – разследвания, камери, заплахи, образуване на досъдебни производства срещу неизвестни извършители и др.подобни. Дано успеят да преминат границата – тогава вече “улицата” и нейните “лумпени” ще изригнат и ще ги пометат натам, където им е мястото – в сметището на историята. И после питат защо им викали “червени боклуци”, ами червени боклуци са, това е незаличимо.

  31. И все пак има и нещо полезно в това в центъра на българската столица да стърчи Паметник на окупатора, като по този начин безпристрастно определя, че цялата българска политическа класа управлявала страната след сриването на Стената са хора без достойнство и без морал. Такива политици се родиха единствено в България, никъде другаде! В случая не толкова шокиращо е националното предателство на учителката по руски език, колкото мълчанието на Държавния глава, който би следвало да обединява нацията.

  32. Предварително се извинявам, че ще наруша добрият тон, който винаги се спазва в този блог, но се сещам за видни Български, а и Европейски социалисти, които допускам, че празнуват редовно моментите, в които някой доброволно ги изнасилва.

  33. Допълнение към коментара на Ясен Прахов: Тук може да се види как изглежда емблемата на Аерофлот на днешно време: http://www.adamsventure.com/aeroflot-review/

    Присъединявам се към извиненията на хората, боядисали окупаторския паметник.

  34. Съветският съюз го няма, съветската армия я няма. Сталин и Брежнев не са между живите. България е член на Европейският съюз и не праща своите войски да окупират Чехия. Съвсем не се вижда в България някой да вижда разлика между 1968 и 2013 година. Какво чакаме, дайте да напускаме Европа и да се върнем обратно в Азия.

  35. Чудя се как турската партия още не е поискала да се направят паметници на турските султани, които окупираха България 500 години. Ако русофилите успяха да направят 600 паметника за съветската окупация за 70 години, която уж не съществува, би трябвало за турската окупация да се направят 4000 паметника. Къде е справедливостта.

  36. Само да вметна, че чистачката на Монумента е явно близка на Сергей Игнатов, който се появява на нейното “одостояване” с орден Дружба от руското посолство този март. Игнатов ходи при пасоля, направо не разбирам с такива десни политици каква дясна политика може да има в България. Чудя се как и той не се е включил в чистенето или той само ходи по приеми по отпразнуванията на дейността на чистачката?

  37. J,спе4елила е: концлагери,уранови мини,промити мозъци,изнасилени поколения,огради по границите,робство,феодализъм,безпътие,безвремие,духовна и финансова нищета,некъдърност,необразованост,фанатизъм,лада,москви4,панелка,схема,финансова пирамида,изто4ени пенсионни фондове,масов глад и псевдо здравеопазване,геноцид,парцел в гробищен парк,ако са спестили от пенсия 170 лв.На пе4елившите 4естито

  38. В отговор на NIKOLA:

    СВОЯТА НЕЗАВИСИМОСТ!

    Но ти не можеш да проумееш това – прекалено си сбъркан!
    🙂

  39. потребител SURVIVOR по-горе дава хронологична справка за най-големия освободител на народите. Много полезни отправни точки за заинтересованите да четат истинската история.

    Аз бих попитал някой колега, пишещ тук дали е попаднал на запис на един моноспектакъл на Георги Мамалев. Мисля, че се казваше “Свидетел по дело №1”. Там той с много хумор обясняваше как братушките били освободители на народите. И как “сърбите, виж, и те се оказаха големи освободители”. Моля някой, ако има възможност, да сподели с нас тази много поучителна постановка!

  40. Към РАДО,
    Ако обичате коментирайте по – точно и без цитати извадени от контекста.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Telegraph_Agency_of_the_Soviet_Union
    http://en.wikipedia.org/wiki/Information_Telegraph_Agency_of_Russia
    По таи логика и Русия би могла да се прекръсти на СССР, което да означава например “Светла, Справедлива и Социална Русия”, нали? Дано не ме прочете Путин, че колко му е! Те и без друго по “патриотичните” си сборища се изписват “РоСССия”!
    А на робът NIKOLA мога само да пожелая да се освободи от робството си. Никой не може да му помогне, ако сам не се освободи.

  41. Г-н Инджев,
    около розовите вълнения забравихме да “почетем” путча от август 1991.

  42. Браво!
    Браво на авторите на извинението, поднесено по този начин е още по-значимо.Браво на г-н Инджев и на читателите на сайта му.
    Никола,каква Русия какви 5 лева.на кой свят живееш.Само жертвите в Дамаск от вчера -1500 души, обгазени , би трябвало да тиотворят очите.Зад тези жертви стои Русия , с оръжие за масово изтребление на обикновенни хора , като нас, на деца.Тази ли Русия харесваш и защитаваш.Или тази която и тук мародерства, даже и сега.С налаганите си на сила енергийни зависимости – Лукойл,Южен поток,руски ТЕЦове,АЕЦ Белене.За оцвобождението от турско робство сме си платили и в залто и с пенсии на участниците.Ако не знаеш прочети.А второ освобождение – няма .Има окупация.Стига робство.Срамота е в 21 век , някой да харесва робството,Николай.

  43. Г-н Инджев, все пак мисля че има какво да се добави и то много.
    Присъединявайки се към идеята и делото на извършителите на акцията и приносители на това изключително важно за народа ни символично извинение, ще се опитам не да добавя а само да привлека вниманието на всички към един друг символ в столицата ни който е не по-малко достоен за розовата боя. Става дума за храма-паметник със златните кубета на който този цвят ще отива отгоре до долу. В мрежата има достатъчно материали и ожесточени дискусии по повод на “ролята” на патрона му които историците и изследователи на тия събития добавят непрекъснато. Достатъчно е да се влезе в нета с думичките “НЕВСКИЙ” и “ЗОЛОТАЯ ОРДА” и да се прочетат многобройните материали разказващи за “героизма” на “светеца”, от подобна “величава” величина като “подвига” и “героизма” на “освободителите” на България от МОЧА. Един истински ВЕЛИК ЕНИЧАР на руския (христиански)народ, но изключително угоден за РПЦ предпочела в такъв съдбоносен период КРАЙНО НИЗКОТО СНИШАВАНЕ – покровителството на исляма пред изчистването на отношенията си с братята си христиани от Европа.
    Ще му отива розовото и защото като един извънредно спорен и напомпан (главно от Сталин) персонаж за народа си, уместно е единствено оприличаването му с пропаганден балон в руско/съветската ИМПЕРСКА, АНТИ –ЕВРОПЕЙСКА и ФИЛО-АЗИАТСКА история, експортиран и набучен в центъра на столицата ни от еврофобската Русия и приет от БГ русофилията (възнаградена със същия ярлык(знак/указ) на метрополията (Москва, Руската Империя) да мачка и потиска собствения народ, по същия идентичен начин както ярлык(знак/указ) на метрополията (Сарай, Златната Орда) е имал “светецът” Ал. Невски) . Или, ако използваме съвременна терминология трябва да кажем че Ал. Невски е бил БАШ-РУБЛАДЖИЯТА НА РУБЛАДЖИИТЕ на Сарая в Русия.
    Няма нищо общо с Европейска България този измислен “герой”, напротив, висше олицетворение е на еврофобията на Русия, няма място в центъра на която и да е европейска столица, грозен признак е на най-низко унижение на нацията ни пред унищожителката и асимилаторката на Великата Волжска България, на заличаването и изхвърлянето от употреба на понятието българин, българско от тамошните земи.
    Така че ето ви още един празник на изнасилването и портрет на изнасилвача в къщи.

  44. Ето и какви стихове са му посветили руснаците на своя “светец”

    О, Александр наш великий,
    Ты предводитель и «герой!»
    Ты был пособником татаров,
    И выводил ты русский «гной!»

    Хвалёной песнёю во церкви,
    Рыдает православный люд.
    И христианский наш нахлебник,
    Постится в «зареве заслуг»

    Ты пил кумыс, Сараю клялся,
    И свою верность доказал.
    Предатель. Но святой по праву…
    Чей ореол как луч сиял!

    Князёк достойный Ярослава,
    Достойный дедовых удил.
    Когда вся Русь моя стонала,
    На Калке гиб славянский сын.

    Когда Татары жгли деревни,
    А Всеволод спалил Рязань,
    Конфедерации Ливонской,
    Ты в спину бил будто шакал!

    Не чувство крови было выше,
    А лишь тщеславная звезда.
    Но факт не смыть, не уничтожить,
    Когда нас церковь предала.

    Пусть будет русскому в награду,
    За то, что он забыл богов.
    Иго орды, скрижаль кинжала,
    Оплёванных родных отцов.

    Вместо истории варяжской,
    Пусть будет плётка по лицу.
    Во имя «золотого братства»
    Предпочитал позор мечу.

    О, Александр – «полководец»,
    Губитель собственной земли,
    Гуманный тактик, миротворец,
    Великий хан святой орды!

    И коль довлеет над страною,
    Таких подонков имена,
    Больна ты Русь моя родная,
    Не прячь от правды ты глаза…

  45. Исторически факт-Преди Освобождението,както и след него в Русчук(Русе)имат консулства следните държави-Австро Унгария,Прусия,Англия,Франция,Италия,Русия,Белгия,Холандия,Гърция,днес през 2013г.консулство има само Русия!Без коментар!

  46. @Rossen Iordanov | август 22, 2013, 12:01
    – Съгласен съм с Вас, че Александър Невски е най-обикновен слуга и васал на татарите.
    – Съгласен съм с Вас, че Александър Невски е първият символ на руското евразийство.
    – Не съм съгласен с Вас за каквито и да е акции срещу храм-паметника. Защото:
    1. Той е построен с доброволно събирани български народни средства;
    2. Когато му е присвоявано името (през 1882), все още отношенията с Русия са били добри. Александър II е бил почитан у нас, а Александър Невски е бил патрон на Александър II.
    3. Да, знам за преименуването на храм паметника по време на ПСВ. Когато даже прословут русофил, като Вазов, е отвратен от руското нахлуване в Добруджа. Знам и защо е върнато името.
    4. Но не смятам, че е възможно и правилно да се прави културна революция по този начин. Необходима е културна еволюция при промяната на вкоренените лъжи. А тя може да победи само, чрез образование.

  47. Забелязах, че някакъв гражданин – патриот е силно загрижен да не се влошат отношенията ни с Русия! Спокойно, гражданино, каквото и да се случи, официалните ни отношения с Русия винаги са били с една и съща формула – братски и непрестанно развиващи се, макар да има още ресурси за оползотворяване!
    Но, виж, неофициалните, ако на Русия не и харесат, има една магистрална линия Русия – Спец. служби (Балкани) – Енергетика – вълнения (социални или националистки) в България – ремонт на управлението в Бг, по която Русия бързо ги привежда в удобен за използване вид. За съжаление др. Луканов по технически причини не е в състояние да го потвърди, но г-н Р. Овч. би могъл (ама надали). Ама и Орешарски не е съвсем неинформиран – да ви каже кой му е предложил Пеевски за шеф на ДАНС и на вас по-нататък не ви е необходим таланта на Шерлок Холмс, за да получите потвърждение! Лошото е, че името Пеевски автоматично включва модула на амнезията на бат’Пламен!

  48. До АЛЕКО:
    Не ни стигаше NIKOLA, та се появи и АЛЕКО!

    Какви акции срещу храм-паметници бълнуваш? Къде в поста на ROSSEN IORDANOV долавяш подобни призиви?
    Царе сте на андрешковщината, на демагогията и конспирацията, но щом ви притиснат в ъгъла, щом ви настъпят по мазола, започвате да се правите на “умрели лисици”!
    Много бързо забравихте, че “религията е опиум за народа”, дори “набожни” станахте и за храмовете хленчите (сакън да не ги оскверним!). Много бързо забравихте как с кордон от конна милиция и душегубки ограждахте същия “храм-паметник” на Рождество и Возкресение!
    Да ти кажа и аз с какво не съм съгласен:
    1. Един храм не може (не бива) да се превръща в паметник! Това е богохулство! Или храм, или паметник!
    2. Въпросният храм не може (не бива) да носи името на главорез, неверник и “слуга и васал на татарите”. Това е богохулство!
    3. Доколкото набожен комунист е нонсенс, не приемам червеномислещи да ме нравопоучават в богоугодност и християнски морал.
    4. България има своите канонизирани светци и е недопустимо най-внушителния й храм, в центъра на столицата й да носи името на евразийски поганец!

  49. Павел Тинков | август 22, 2013, 17:22
    Павле, Тинков!
    Я, по-кротко!
    Намести си очилата, вземи се в ръце и чети. За да не се напрягаш много умствено, прочети само първото изречение:

    “Г-н Инджев, все пак мисля че има какво да се добави и то много.
    Присъединявайки се към идеята и делото на извършителите на акцията и приносители на това изключително важно за народа ни символично извинение, ще се опитам не да добавя а само да привлека вниманието на всички към един друг символ в столицата ни който е не по-малко достоен за розовата боя.”

    И к’ва стана сега, Павле? Ако не тръгна тутакси с кофа розова боя към храма “Александър Невски”, ме обявяваш за народен враг.

  50. Г-н Алеко
    Нямам нищо против храм-паметника и аз и такова мое противопоставяне в коментара ми няма. Но не мога да приема той да се нарича на името на персонаж, силно дискредитиран и неприеман единодушно и всенародно дори в своята страна, вижте в стихотворението кавичките, вижте думите подонок, предател, шакал и др. , така че не мога да приема това име и напълно разбирам и възприемам смяната му със Св. Св. Кирил и Методий която е имала място в историята ни.
    Не се сещам за такъв аналог и по-бих приел един Сейнт Пол в Лондон да се казва Св. Жана д’Арк, както и реципрочно Св. Богородица в Париж да се казва Св. Адмирал Нелсон или някоя подобна перверзна комбинация. Мисля че нито британци нито французи могат да използват такива думи за да опишат тези герои от взаимната си история.
    При цялата хилядолетна история на България и заслугите и пред Европа и самата Русия да не можем да изберем име на главния си храм е признак на нечувано малодушие , лакейско угодничество, което народът ни оставя на русофилския си елемент да демонстрира без мярка вече почти век и половина. Защото религията си е религия и може да бъде такава или онакава както всяка идеология но родът, кръвта, семето, ДНК-то си е нещо с което не може да се търгува и да се предлага като разменна монета. Признателността си е признателност и трябва да я има но с мярка и там където е нужно, т.е. там където има загинали и за това че са загинали а не за какво са загинали, защото това вече е много спорно. На мен лично тази признателност към Русия която се изисква, внушава и пропагандира на всички посоки от всички страни и народи около нея ми идва множко и като гледам това явление се поддържа единствено у нас.
    В коментарите на руснаци под съобщението на “преименуваната” им информационна агенция видях призиви да си приберат посланика. Това са го правили с други страни , както и техни посланици са изгонвани след като са късали отношенията си с Русия. Мисля че само през такъв подобен акт може да видим хаир от тях и да имаме шанс за някакво равенство в отношенията в бъдеще. Краен е като такъв но е доказано от други народи които са го изживяли че е ефективен.
    Или в нашия случай, ако отправим МОЧА в музея на ТОТАЛИТАРНОТО а не социалистическо “изкуство” , но по добре МУЗЕЙ НА ТЕРОРА както е правилно назован той в Будапеща, както и като върнем на главния си храм името на най-големите си просветители Св. Св. Кирил и Методий , което веднъж е било направено.
    Ще завърша с едни думи които вече съм писал тук, а именно че важността на този акт по моето скромно мнение би била от такова огромно значение за нацията ни в световен мащаб, което може би не можем напълно и да си представим, защото съвременният информатично и дигитално движещ се из информационните потоци и мрежи човек, знаещ думичката CIRILIC и масово свързващ я с Русия ще направи много бързо връзката с главния ни храм и произходът, етимологията на тази непонятна му думичка ще му стане ясна.
    Ще я свърже с България постепенно но завинаги, както е исторически правилно.

  51. Rossen Iordanov | август 22, 2013, 17:59
    Господине, каквото съм имал да казвам, съм го написал.
    Кой разбрал, разбрал.

  52. Вижте и тази наглост: “Властите в България не реагират в достатъчна степен на оскверняването на паметници на съветските воини, заяви официален представител на руското Министерство на външните работи, цитиран от агенция РИА “Новости”

    Александър Лукашевич, който е директор на Департамента по информация и печат към министерството, казва, че боядисването на Паметника на съветската армия в София на 21 август е “поредният инцидент”.

    “Хулигани оплескаха с боя и надписи фигурите на воините на един от барелефите на монумента. За съжаление, това далеч не е първият случай на поругаване на паметниците на съветски воини в България. Официалните власти досега не са реагирали по необходимия начин на нашите многобройни изказвания на загриженост по отношение подобни актове на вандализъм.”

    Лукашевич допълва, че руската страна отново изисква предприемане на действени мерки за недопускане на подигравки с паметниците на съветските воини, паднали за освобождението на Европа и България от нацизма, както и да бъдат открити и наказани виновните за оскверняването на мемориала, съобщава още РИА “Новости”.

    “Нашето посолство в София предприема съответния демарш в българското външно министерство и в кметството на българската столица”, казва още Лукашевич пред агенцията.

    На официалния сайт на руското външно министерство засега няма публикувана официална позиция на ведомството по случая.”

  53. От какво ни е “освободила” Съветската армия!България не е била окупирана,имала е законно българско управление- Народно събрание и правителство. С
    ледователно ТЯ/армията/ни е окупирала ,след като СССР ни обявява война.Предлагам да подарим паметника на Русия ,нека си го поставят където пожелаят на тяхна територия и да му се кланят.

  54. @ROSSEN IORDANOV Съгласна съм с Вас. Българският катедрален храм трябва да е на името на Св. Иван Рилски (далеч съм от мисълта да се събори настоящият)! Катедрален храм трябва да се изгради в центъра на града и на името на покровителя на България! Официалните гости на София влизат в града по т.нар. правителствено трасе: Орлов мост, Университета и какво виждат: грозилище с високо вдигната ръка с автомат, малко след това паметника на руския Цар на кон, катедрален храм на името на руски светец и за завършек: Парламента! Както се казва: без думи! И да е само това: безброй улици все още носят имената на Ленин, К. Маркс, Г. Димитров, Кл. Готвалд, има улица партизанин, червени ексадрони, класова борба… не искам да изреждам още, че чак ми се гади! В малките градове и селата това е ежедневие а последните 24 години са филм по телевизията! И защо да не донесат гордо самоделния портрет на бащицата Сталин?

  55. Алеко,
    те всички са го разбрали (не си толкова сложен за разбиране)
    но никой не е видял смисъл в написаното
    Разбираш ли разликата

  56. Г-н Алеко,
    Напълно Ви разбирам, не става дума за неразбиране а за неприемане на някои неща. Аз също, каквото съм искал да кажа съм написал, като в никакъв случай и не става дума за желание да убедя някого в това което мисля, надявам се че това личи от коментарите ми.
    Мисля че виртуозната креативност на “бояджиите” на МОЧА, забелязана от цял свят ще се изяви и на други места, това е неминуемо, защото еволюцията за която говорите засега за жалост ни води само към задънена улица и все по-унизително положение спрямо Русия.

  57. @Rossen Iordanov | август 22, 2013, 19:16
    Росене,
    И къде точно предлагате креативно да се разлее розовата боя? На камбанарията? В криптата? Върху главната порта? Или върху някоя неудобна Вам и на г-на Тинкова икона?
    Щом ще проявявате креативност, Ви предлагам главната порта. Изрисуват се Светите братя, а отгоре се изписва калиграфски – този храм от днес се зове “Св. св. Кирил и Методий”

    @Щастливеца | август 22, 2013, 19:05
    От яростните коментари по мой адрес от г-на Тинкова, долавям не само несъгласие (което си е в реда на нещата), а революционен плам.

  58. АНИ | август 22, 2013, 18:50,
    Росен предлага светите братя за име на храма. Човекът иска да свърже кирилицата, като българско писмо, дадено на вси славяни книги да четат. Да, ама не. Братята са създали глаголицата. Друг един монах създава кирилицата. И става пак дълга и широка. И неточна, демек фалшива. Ако има референдум за ново име на храма, бих гласувал за Вашето предложение – Св. Иван Рилски.

  59. Г-н Алеко,
    Аз нищо не предлагам а само изказах мнение че подобна акция заслужава и кротичко снишеният образ на този Александър като патрон на храма на една страна която нито го познава що за екземпляр е бил нито той има нещо общо с нея. Явно Вие не разбирате че не предлагам нищо само констатирам какво му би отивало на този храм което са “две съвсем отделни разлики” както се изразява един великоруски “държавник”, определил поведението на страната ни като това на лека жена при влизането и в НАТО. Освен това, както аз (който стигнах до сравнението с един розов балон, силно напомпан с въздух под налягане, така, да се радват по-малките братушки българи) така и вие с вашето изрисуване на светците с розова боя на портата явно не носим в себе си креативността необходима за случая. Затова и не предлагам нищо, а се надявам на тази, проявена от “рисувачите” на МОЧА които ме изненадаха искрено , особено с второто си попадение което имаше и ефекта ДА ТРОГНЕ (чехите) а не само да удиви с оригиналността си.
    Г-н Тинков го разбирам напълно и не виждам никакъв ревлоюционен плам а а по скоро реакцията на опарен от нечии ”оригинални” размишления, които като зачестят и човек се пали естествено.

  60. Росене, разбрах най-после. Искате само разговорка да става. Е, щом не искате да се клепа храма, споделям мението Ви, че прадедите ни са дали много несполучливо име. Не знам кой е кръстникът. Знам само, че Петко Каравелов е дал предложението в НС за построяването на храма.
    А г-на Тинков го оставете сам на собственото му красноречие. И понеже съм стар човек и помня отколешни неща, Тинковата войнстваща непримиримост към чуждо мнение ми припомня за откритите партийни събрания, където някой от безпартийната сволоч беше публично обругаван като народен враг.

  61. Затова и турските вестници решиха, че трябва да си възстановяват баните и се чудят защо не се гордеем, че сме били поробени от тях, а за съжаление и американците си направиха паметник на пилотите, избили българи при бомбандировките.
    Българските управляващи, в това число и Плевнелиев, са толкова тъпи и сервилни, че дори не схващат когато техните чужди колеги ги унижават. Или по-скоро са го приели като вид етикет.

  62. Алеко, ще ме направи не наполовина а почти напълно удовлетворен и името на Св. Иван Рилски вместо на този руски “пълководец” Александър, сразил “пълчищата” (стотина на брой рицари) на тевтонските нашественици на свещената (за русофилите) руска земля в “чутовната битка” в която !!!!! “убил 20 и пленил 6” от тях, както гласят древните автентични записи и то при петдесеткратно числено надмощие (доколкото съм чел и слушал, дори съвременните мутри на БГ имат отбелязани по-високи постижения в съответните български автентични хроники).
    Не искам да се гавря както руснаците масово правят с произхода на азбуката, но сравнението просто се набива в очи – този бабаит Александър е бил нищо повече от една средновековна руска мутра, на когото хановете на Златната Орда са връчили бухалката след един много нисък и низък поклон в краката им и най-голямата му заслуга е тази че проснал 20 немеца с бандата си на леда на чудското езеро. И ако древноруската дума “побоище” с която се описва случката е “еволюирала” до съвременното руско/съветско “грандиозное сражение, битва”, то аналогичната древнобългарска дума си е останала с почти същото значение на побоище, което на мутренски пък навярно звучи “абе, май некъв въргАл станАл“. От което унижението е още по-голямо.
    Що се отнася до това кой е предложил името да бъде на този Александър то аз нямам информация но съм почти сигурен че ако започна да се ровя то тя ще излезе от под калимявката на някой представител на РПЦ-то. Техен верен бодигард е бил и затова е цялата тая купчина измислици около него.
    Това е, ето тук подробности, но има и много други.
    http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B5_%D0%BF%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B8%D1%89%D0%B5
    Що се отнася до останалото, аз пък бих гласувал с две ръце за Св.Св. Кирил и Методий в един хипотетичен референдум, не само заради милиардната аудитория срещаща всекидневно думичката CIRILIC/КИРИЛИЦА в информационната мрежа за която споменах или заради непоносимостта да преглътна заявления правени ми лично на мен от руснаци че азбуката им била написана от Ленин, но и заради детския скъп спомен когато искрено и с приповдигнато настроение съм пял на 24 май “Върви народе възродени”, заради една купчина ленти от този ден които лежат в едно чекмедже, мои, на братчето и сестричето ми които майка ми грижливо е събирала и пази все още…
    ПС: Моля да не се възприема това като опит да не изпускам темата и да се заяждам а просто като опит да се доизкажа.

  63. До АЛЕКО:
    Имах твърдото намерение да не задълбавам в спора, но ти с последния си пост прекали!
    Пунктуално аргументирах несъгласието си с изложената от теб позиция, но ти вместо да атакуваш мнението ми по същество, предпочете персонални нападки. Доколкото не се познаваме, държа да те уведомя, че по времето на откритите партийни събрания бях безпартийната сволоч, редовно обругаван като политически неблагонадежден (с предци – “народни врагове”).
    Колкото до чуждото мнение – уважавам го, но си запазвам правото да го оспорвам (аргументирано и коректно). Винаги ще проявявам непримиримост и нетърпимост към прокомунистически и просъветски внушения, както и към призивите за търпимост, компромисност и колаборационизъм спрямо “идеологията” и практиката на червените боклуци и ще се боря срещу тях със средствата, с които разполагам и които убежденията ми позволяват!
    Защото, както е казал Едмънд Бърк: “Единственото, от което Злото има нужда, за да тържествува, е добрите хора да не правят нищо.”
    Накрая си позволявам един въпрос към теб – като толкова загрижен за православния храм изкушен съм да те попитам, вярващ ли си?

  64. Павел Тинков | август 23, 2013, 10:48

    1.Вярно е, че емоцията и егото ми надделяха над благоразумното премълчаване. Вече съм на възраст, в която би трябвало да не се стремя към последната дума. И да презирам неверни квалификации;
    2. След като не познавате персонално лицето с което си пишете, защо решихте, че е прокомунистически и просъветски колаборационист? Защото се е възпротивил единствено срещу цапането с боя на храм?
    3. Ако бяхте четящ, а не само пишещ, щяхте да знаете, че няма нито едно мое писание в този блог, от което да проличавт квалификациите Ви за мен. Като пример, аз чета внимателно всички мнения. Включително и Вашите. И никога не бих си позволил да Ви квалифицирам като прокуминистически или просъветски боклук. Може би само като твърде емоционално последователен.
    4. Не съм вярващ. Но нито се гордея с това, нито се срамувам. Това, че не съм вярващ източноправославен християнин, или не съм католик или не съм будист, или не съм шиит, или не съм сунит не ми дава никакво право да цапам техните храмове.

  65. “Хулигани оплескаха с боя и надписи фигурите на воините на един от барелефите на монумента.” казва още Лукашевич. Това изречение показва неграмотност – на въпросният паметник няма ншто един барелеф.

  66. До АЛЕКО:
    “Ако бяхте четящ, а не само пишещ”…
    не би ми вменявал квалификации (към теб), които не съм си позволявал.
    Специално за теб ще повторя същественото от първия си пост:
    1. Един храм не може (не бива) да се превръща в паметник! Това е богохулство! Или храм, или паметник!
    2. Въпросният храм не може (не бива) да носи името на главорез, неверник и “слуга и васал на татарите”. Това е богохулство!
    3. Доколкото набожен комунист е нонсенс, не приемам червеномислещи да ме нравопоучават в богоугодност и християнски морал.
    4. България има своите канонизирани светци и е недопустимо най-внушителния й храм, в центъра на столицата й да носи името на евразийски поганец!
    След като изяснихме и атеистичните ти позиции (не съм учуден), бих си позволил и един съвет:
    5. Остави на вярващите да се грижат за храмовете си!Ти брани от посегателства своя атеизъм!

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.