В Русия палачите на невинни хора са на почит

Сайтът Клуб Z  публикува интервю с палача на 269 цивилни на борда на пътническия южнокорейски самолет, свален лично от него по заповед на съветското началство на 1 септември 1983г. Няма разкаяние, няма колебание, няма угризения…Пак би го направил, казва той!

 

Ето това е причината, поради която за болшевизма говорим като за по-жилавата форма на националсоциализма- двете тоталитарни идеологии, които се състезават помежду си по безчовечност.

Болшевизмът, понеже се оказа в лагера на победителите над националсоциализма през Втората световна война, продължава и днес да се възпроизвежда  и да доказва, че човешкият живот няма абсолютно никакво значение във войната срещу човечността в името на тази идеология.

 

Пред съда в Нюрнебрег нацистките подсъдими използват в своя защита оневиняващото, според тях: ” изпълнявах заповеди”. Разликата с болшевиките, които са изпълнявали подобни заповеди, е в това, че нацистите ги осъдиха въпреки това “обстоятелство”, докато болшевиките се радват на почести в Русия и днес.

 

Генадий Осипович през 2003 г., когато се навършват 30 години от свалянето на южнокорейския самолет.

Генадий Осипович през 2003 г., когато се навършват 30 години от свалянето на южнокорейския самолет.

Момчил Инджов

Ако чуете името на Генадий Николаевич Осипович, едва ли веднага ще направите някаква асоциация. Но този човек стана световноизвестен на 1 септември 1983 г. Тогава той бе пилот на съветски боен самолет „Су-15“, охраняващ въздушната граница на о. Сахалин. Осипович бе вдигнат по тревога и свали с ракета Р-98 южнокорейски “Боинг 747” с 269 души на борда, навлязъл в съветското въздушно пространство на път от Ню Йорк за Сеул. Машината падна в Японско море край малкия остров Монерон. Загинаха всички на борда.

Днес Генадий Осипович е пенсионер. Наскоро той навърши 70 години. Живее с жена си в град Майкоп, столицата на руската автономна република Адигея. Той бе потърсен от Клуб Z заради сваления над Украйна малайзийски самолет. В него загинаха 298 души – повече, отколкото в южнокорейския, също боинг.

– Генадий Николаевич, добър ден от България. 

– Чак от България? Не може да бъде. За какво Ви трябвам?

– Търсим Ви заради сваления в Украйна малайзийски боинг. Все пак Вие преди 31 години свалихте подобен самолет…

– Ох, пак ли журналисти? Когато годината завършва на 3 или 8, няма мира. (Южнокорейският боинг бе свален през 1983 г. – б.а.) Сега нали завършва на 4?

– Да, но точно сега бе свален друг боинг.

– Да, добре. Какво точно Ви интересува?

– Спомняте ли си как свалихте южнокорейския самолет?

– А Вие как мислите? Никога няма да го забравя.

– Знаехте ли, че сваляте пътнически самолет?

– Знаех, разбира се. Като се издигнах в небето, видях светлините на боинга. Бяха на пътнически самолет. Такива машини са задължени винаги да използват тези сигнали по време на полет.

– Какво почувствахте, когато изстреляхте ракетите по самолета?

– Какво трябва да почувствам според Вас? Заповедта си е заповед. Аз докладвах на земята, че самолетът е пътнически. Оттам ми казват: “Съсечи го!” (Така горе-долу буквално се превежда използваният в случая руски глагол “завалить” – б.а.) И аз го съсякох.

– Все пак поне за миг не си ли помислихте да не натискате копчето, когато видяхте, че машината е пътническа?

– Не, и през ум не ми е минавало.

– А вярно ли е, че след това са Ви карали да правите нов запис на преговорите и да съобщавате, че самолетът не е включил сигналите си?

– Да, така беше. Това стана на земята. Направихме го 3-4 дни след свалянето, когато се разбра, че съм свалил пътнически самолет. Но вижте, аз съм убеден, че това беше провокация. Сигурен съм, че нарочно пуснаха пътнически самолет да навлезе над СССР, за да видят как ще реагираме.

– Толкова спокойно казвате, че сте свалили самолета…

– Какво трябва да правя според Вас? Да не мислите, че ми е много леко? Съжалявам, разбира се, за случилото се. Но повтарям – времената бяха такива, а и заповедта не можеше да не бъде изпълнена.

– Ако днес се окажете в същото положение, бихте ли свалили пак самолет?

– Без съмнение.

– Срещали ли сте се с роднини на загиналите в южнокорейския самолет?

– Да, веднъж бяха дошли някои близки в Москва.

– Какво им казахте?

– Какво да им кажа? Че съжалявам. Все пак това са повече от 200 души. Но и те не ми се сърдеха, поне не показваха такова нещо. Сигурно са разбрали, че съм изпълнил заповед.

– Кога разбрахте, че от Вашата ракета са загинали 269 души?

– На третия или четвъртия ден. Съветските медии съобщиха. Дотогава мислех, че в самолета има само екипаж.

– Не сте ли видели пътниците през прозорците, когато сте се приближили към боинга?

– Не, не съм.

– Имаше ли някакви последствия за Вас, след като стана ясно, че в самолета са загинали толкова хора?

– Не. Бях награден за добра служба, нищо повече. Най-обиковена награда, не орден.

– Наистина е трудно да повярва човек – толкова спокойно говорите за станалото…

– Не знам какво очаквате да Ви кажа. Съжалявам за жертвите, разбира се. Но не съм виновен. Няма за какво да се чувствам виновен.

Такъв самолет “Су-15” изстреля ракетите и свали южнокорейския боинг. Снимка Уикипедия

– Добре, а какво е мнението Ви за свалянето на малайзийския боинг над Украйна преди седмица?

– Ужас! Кошмар! Искам да им кажа, че така не се прави. Тази глупава и безсмислена война в Украйна трябва да бъде прекратена„

– На кого ще го кажете?

– На тези, които свалиха самолета.

– И кои са те според Вас?

– Не сме ние.

– Кои сте вие?

– Русия.

– А кои са тогава?

– Украинците, разбира се.

– Кои украинци?

– Всички знаят кои.

– И все пак кого имате предвид? Украинската власт или сепаратистите?

– Властта, разбира се. Такова нещо, такова решение могат да вземат само управляващи. Сепаратистите не са в състояние да го направят.

– Откъде сте толкова сигурен в това, което казвте?

– От опит. Моля Ви, да приключим разговора. Стига толкова.

 

Други разкрития на летеца през годините

Опитваме се да разберем думите на Генадий Осипович. В първите години на демокрацията той е бил буквално разпъван на кръст от журналисти, обсаждали денонощно дома му. През годините пилотът е давал много интервюта, в които е разказвал и други подробности. Сега той или не се сети веднага за тях, или просто му е омръзнало от поредните досадни журналисти. Властите в СССР мълчаха първите два дни след свалянето на самолета. След това сами се оплетоха в лъжите си. Сега пред Клуб Z Генадий Осипович повтори казваното неведнъж от него – за сигналите на пътническия самолет и за преправения запис. Ето какви още лъжи на официалната пропаганда опроверга той през годините.

1. Властите в Москва твърдяха, че той се опитал безуспешно да се свърже по радиото с нарушителя. Предавателите на съветските военни самолети не са имали честотата на гражданските, каза пилотът.

2. Според Кремъл преди да свали самолета, Осипович отправил предупредителни изстрели със светещи снаряди. Изтребителят изобщо не е бил зареден с такива снаряди, контрира летецът.

3. Най-уникалното. В мига, в който боингът е поразен, самолетът на Осипович е имал бензин само за две минути, колкото да се върне в базата на о. Сахалин. Самият летец обясни някога, че причина за “икономията” е било бягството през 1976 г. в Япония на колегата му Виктор Беленко. Пилотът бяга с току-що произведения и взет на въоръжение в съветската армия изтребител “МиГ-25”. От този момент на съветските изтребители в граничните райони наливат керосин, който да не им стигне за бягство до капиталистическа страна.

 

 

 

 

 

26 мнения за “В Русия палачите на невинни хора са на почит”

  1. Ами впиянчен евразиатски изрод, то си личи от снимката.
    Обаче разберете, проблемът не е в този индивид на снимката, проблемът е в самото съществуване на политическата карта на света на това евразиатско сатрапско образувание, заело 1/5 от световната суша. Там открай време човешкият живот не струва и стакан самогон, това е “уникалността” на руските бит и душевност. И тъкмо този факт прозира в цялото интервю с този монголоид.

  2. Пилот – предполага се, че има поне малко ум в главата си, т.е. не е обикновен мужик, а е така ЗОМБИРАН.
    Извод: пълна липса на морал и човеколюбие, изгладен болшевишки мозък.

  3. Не защитавам и не поддържам комунистите, разбира се.
    Но в случая те нямат общо – човекът е военен и е действал и мислил като военен.
    Те така действат и мислят и няма значение дали е руски, американски, японски или полски летец – те така мислят и действат.
    Това е заложено във фундамента на военните структури.
    Разбира се, не оправдавам и не защитавам военните – те са наемни убийци на служба в държавата.

  4. Към ANTICOMM:
    Този Ваш пост още веднъж ме уличава в допуснатата от мен грешка, за която безкрайно съжалявам!
    Ето, виждате ли, в отношението ни към въпросните “евразийски изроди” и техните български подлоги дори “тъмносиният талибански тон” е прекалено мек!
    То е като да обявиш дуел, противникът ти да избере като оръжие картечен пистолет, а ти благородно да се задоволиш с рапира…
    Дано, по изключение, този път да прочетете поста ми.
    🙂

  5. Потресаващо е мисленето на съветския комунист! Не допуска мисълта, че може и да е сбъркал тогава или пък да бърка сега (по въпроса със сваления над Украйна боинг)!?! Тези промити от пропагандата мозъци нямат скрупули да избиват хора стига някой да поеме “отоговорност” като им спусне заповед?!?

  6. Нашта телевизия показа интервюто с двамата летци след “изясняването на случая”. Не си спомням детайли от нея , но помня изразената от втория пилот готовност да стори същото , ако нещо се обърка . Така е във всяка армия по света – заповедите се изпълняват , не се обсъждат . Неизпълнението се наказва навсякъде – в ссср особено жестоко . И тези пилоти са били наясно с част от това , което ги чака ако сгафят , а то е било напълно достатъчно .

    Така че не се гневете на расовите белези на ноктите на руския културно-исторически национално-политически социално-икономически…….военен организъм. Важното е защо и кой е дал заповедта за масово убийство .

    Да не би Брежнев и Громико да бяха големи красавци .

  7. Да се замисли човек, Homo Sapiens ли все пак има пред себе си, или мутирал антроповиден урод, Homo Sovieticus?… Чудесен материал за РУСИЯ ДНЕС или някой друг от пропагандните парцали на българска територия. Всъщност защо ли си харчат рублите да ги издават, като така и така 90% от “българските” “медии” са рубладжийски туби?

  8. Вижте, Иво и колеги, кариерните традиции на изродите в “я другой такой страны не знаю…” Кой после ще каже, че ГУЛАГ ПО ВСИЧКО (с техническото изключение на газовите камери) не предхожда и не превъзхожда Аушвиц, Треблинка, Дахау?…

    http://www.solovki.ca/camp_20/butcher_nogtev.php

  9. руснаците са абсолютна човешка измет – доказателства колкото искате. бъгарите смятат себе си за по-малкия брат на руснаците. българите са и най-нещастния народ на земята (официално според световни изследвания). за мен поне корелацията между нещастието на българина и неговото родство с ИЗКИЛЕНИТЕ УРОДИ от североизток е реална!

  10. Типичен “Совковий” екземпляр
    Промит мозък, машина за убиване. Дори Израелтяните предупредиха Хамас че ще бомбардират.

    Изроди

  11. Хайде и аз да кажа две-три думи.

    Който се наема да коментира сериозни събития ,факти и личности в историята на Съветския Съюз задължително трябва да познава тази страна на основанието на реалните критерии на живот до смъртта му.
    Какъв е обективния и “моралния” образ на един военен пилот на Съветския Съюз през 1983г.

    -офицер от ПВО и ВВС,положил Клетва за вярност към комунизма ,СССР и КПСС
    -задължително член на КПСС,положил допълнителна клетва при встъпването си
    -пилот на изстербител-прихващач е граничните зони на съветското въздушно пространство
    -изпратен да се опита да прихване самолет-нарушител на въздушните граници на СССР
    -знае,че ако му се подаде команда да унищожи целта-нарушител,тази команда ще е дадена от възможно най-високо ниво ,Командващ ПВО на страната.Не ПВО на войските,а на страната.
    -пилота знае,че Командващия не може да издаде подобна заповед без знание на Началника на ГЩ на Съветската армия ,или Министъра на отбраната на СССР.
    – а те,не могат да дадат разрешение за унищожаване на целта-нарушител без да имат разрешение от съответен отдел от възможно най-високо ниво-Политбюро,ЦК ,или Генералния секретар на КПСС
    – всеки пилот от системата на ПВО на страната прекрасно знае за случая,когато Виктор Бленко избяга с МиГ-25 в Япония. На целия личен състав на СА ,БНА и другите армии от Варшавския договор е била прочетена служебна сводка,че Виктор Беленко е убит от товарна кола още при първото си излизане ,след хирургическа операция за промяна на външността.
    – всеки съветски пилот прекрасно зане,че ако не изпълни заповедта от Командния пункт по унищожаване на целта,още след кацането ще бъде незабавно арестуван от ВКР на КГБ.
    Какво следва-военен съд,разжалвне,дългогодишен затвор ,а може и смъртно наказание.Разделяне със семейството,колегите,родителите,съседите и живота му е унищожен напълно.

    Нека всеки се постави на негово място по това врме и да види дали ще може да откаже да изстреля ракетата по пътническия самолет.

    Пилота чува:”Трети,унищожи цел 02 с ред от две ракети,пуск!”

    А Осипенко казва в микрофона на Командващия ПВО на СССР: “Не,няма да я унищожа!”

    Но му прави чест,че опроверга комунистическите лъжи по целия случай.

    Смущаващото е ,че пак проявява готовност да унищожи транспортна цел….Но всеки си има глава на раменете.Пък и колко са тези руснаци,както Николай Хохлов?

  12. В руската армия беше така. Ако не бе свалил корейския Боинг, след кацане щяха да го разстрелят него. А пък боинга щеше да бъде свален от втория самолет в двойката. Системата “По добре мъртав в боя, отколкото жив на разбора” си действаше, действа и сега при Путкин.

  13. Нищо не замърсява въздуха повече, както пушекът от човешките жертвоприношения.

  14. По принцип ” Антикомунист ” е прав. Имайте предвид, че и пилотът е жертва, а и не е сигурно, че това е искреното му мнение. В Русия приеха някакъв закон, забраняващ критиката, уронваща престижа на държавата…
    Коментарите му за малайзийския самолет също могат да се тълкуват двуяко ” Властта, разбира се. Такова нещо, такова решение могат да вземат само управляващи. Сепаратистите не са в състояние да го направят.” – Естествено “другата” власт. / смее ли да каже “руската”/
    Но все пак Иво Инджев е абсолютно прав. Рамон Менкадер / убиецът на Троцки/ след излизането от затвора получава съветско гражданство и куп ордени/ 1960г – “осъден” е култът към личността а Сталин / Сталин, но не и сталинизма, вече путинизъм/

  15. CHAVO,благодаря Ви,че сте ме рабрал правилно и че допълвате коментара ми.Съветските средства за ПВО имаха безброй самолети,така че ако не Осипенко е обстрелял целта,колегата му е щял да изпълни заповедта. Ако и той е отказал,има и други двойки прихващачи,дори цели звена.

    За палачи може съвсем справедливо да се определят съветските комунисти,които са наредили на летеца да унищожи целта.Особено след като той е докладвал,че целта е транспортна и със включени бордови светлини.Отделно от пилота,служителите от командните пунктове на земята са установили безпогрешно по параметрите на движение на целта,че самолета-нарушител е транспортен.

    Но както всеки нормален човек знае, при комунистите човещина и толерантност не съществуват. И затова е подадена команда за унищожение на целта.
    Тезата на комунистическата пропаганда,че самолета нарочно е отклонен от въздушния коридор,който се ползва от транспортния международен трафик е много примитивна и невярна.
    Американците са знели прекрасно как руснаците действат при такива случаи.А този случай е много елементарен и въздушната обстановка не е била сложна,че да се търсят някакви непознати способи за въздействие от страна на ПВО на Съюза.

    Сега комунистите се опитват да вменят същия сценарий и със Малейзиския самолет.Нищо ново под слънцето на комунизма….

  16. Руснаци другарю , руснаци !

    Не “комунисти” , не “царисти” . Руснаци . Империалисти .

  17. И все пак-за сравнение:Летецът,Константин Санкийски-Санкията, родом от Самоков, напет красавец, скиор , свалил израелския “Констелейшън”, се пропил и полудял след слуая

  18. На мен пък ми е любопитно да прочета коментарите под интервюто на екипажа хвърлил бомбата над Нагазаки 😉

  19. СЕЕДНО,

    Точно съветските комунисти моделираха днешните “руснаци”.След седемдесет години комунистическо опианение,не може за една нощ болшевиките да изтрезнеят.

    Цинизма на комунизма си е днес същия,само че е цинизъм на съвеременния русизъм.Казано малко перифразирано.

  20. Рингъп
    Шофьора,в чийто камион се блъснха Аспарухов и Котков също е самоковлия.

    Един от убийците на хвърлените от Черната скала близо 200 мирни и невинни човека от самоковско също се е побъркал и обесил.

  21. ВЕСКО, кога е хвърлена бомбата над НагаСаки?
    През Втората Световна ВОЙНА, ВОЙНА….
    Война , която Япония е започнала без да е предизвикана пряко.
    Не ми се характеризира тогавашният японски режим, НО разликите между него и европейските тоталитарни и НАЦИСТки и интерНАЦИСТки режими е НИКАКВА!
    На война обикновено гражданското население понася най-големи жертви. Това е валидно особено за войните след Първата световна война!

    П.П. Корейският самолет през 1983г. е “свален” в НЕвоенно време!!! И за него НЯМА НИКАКВИ “оправдания”, особено когато е индентифициран като ГРАЖДАНСКИ!

  22. АНТИ ,

    Нищо не са моделирали болшевиците . Просто държат здраво хилядолетен модел , само че с несравнимо по- мощни и ефикасни средства за контрол , продукти на съвременната НТР(това пък какво беше) .
    Моделът е изключително прост и се събира в още по-простото уравнение : цена на човешкия живот х (n) = 0(кръгла) , където (n) е броят на необходимия за (най-често за нечие освобождение) човешки матрял . Комунизмът е само религия , етикет който лесно може да бъде сменен . Например с антиглобализъм или зелен екоинтернационализъм .

    Разбира се , можете лесно да ме оборите , ако извадите партийната книжка на Иван Грозни или делегатската му карта за -83я конгрес на РКП , който го е натоварил с партийно поръчение да половува мирни и немирни човеци .

    Според В.Суворов всяка империя започва да умира тогава , когато престане да се разширява . С това руските вождове са наясно .
    А Русия е последната империя в света .

  23. сеедно,

    Мисля,че имаш право,но все пак и болшевиките са дали своя принос към светованата мърсотия,или поне са най-стриктни нейни последователи.

    Но не си рпасв за етиката на комунизма-няма никакъв шанс да бъде сменен.Нали виждаш,че комунетата се опитват да бдат социалисти,русисти,червени,леви,а са си все плевели.

    За В. Суворов и империята си също прав.Но Съветската комунистическа империя дългичко се задържа.Какво ще стане със сегшната посткомунистическа,аз не знам.

    Дано да е последна и по-бързо да да умре.Но се съмнявам…

  24. Не,не е възможно да се спори с комунисти,няма Веско,няма Песко

    Атоманта бомба е хвърлена за отмъщение и заплаха .Не е приемливо да гината толкова мирни граждани,мно кой предизвика японците да нападат американците.Но нито един комунист не изразява съжаление,че са загинали американци.

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.