За човек с чук всички проблеми са пирони, казвал старият мъдрец Лао Дзъ. Старият хитрец Вежди Рашидов потвърди отново, че за човек с чек, всички пирони на пътя му могат да бъдат мачкани – някакви си хористи, „кукузели”, както се изрази по адрес на един уволнен певец от частния хор „Йоан Кукузел”.
Господарят на културата Рашидов, схващана от него като поле за лична изява, се гневи и помита като разярен слон всеки, дръзнал да му противоречи. Това щеше да е достойна за уважение храброст, ако я проявяваше с опасни противници. Вместо това тъпче паднали тенори, за които на всичко отгоре лъжливият му хобот разтръби, че цял живот „папали на държавната хранилка”.
Защо такъв агресивен примитив е втори мандат министър на културата? Заради малката пластика, голямата уста или средния пръст, който обича да показва чрез приказките си на обществени места? Като тези бръщолевения ( цитатите са от статия на Тони Филипов, за да не повтарям собствения си архив от ivo.bg)
„Ние оставихме всички мангизи да минават през банката на тоя лайнар, на Доган… заради един медиен комфорт и сега разбрахме, че това са едни гадове, които ни изпързаляха… Всички ли сме роби само на един дебел, грозен, на 20 г. милионер бе, да му е.а пу.ката майна. Всички ли сте роби на такъв изрод, нямате ли смелост… Как е станал този боклук мултимилиардер на 20 г. и е изкупил всички хора и за 1000 лева заплата всички му слугуват… Няма медии. Аз оня ден се обаждам на Валя Велева и казвам – искам да направя интервю, а тя казва: о, моля ти се недей. После звъня в „Стандарт“ на Славка (Бозукова – гл. редактор на изданието – б.а.), нарочно го правя… Петьо Блъсков изцяло се е продал… По мое време г-н Борисов направи голяма грешка. Какво направи той – на него му трябваше медиен комфорт. Това са на Доган вестници. Ако смятате, че този фес не ви управлява, селски от Дръндар – то това ви е нацията на 1300 г., да ви е.а циганската нация…”
(Вежди Рашидов пред жуналисти)
“Искам, каза Веждито, да направя чудовищен концерт в Болшой театър с най-големите ни гласове – от Пендачанска до Гена Димитрова ( покойница към датата на изявлението му- бел. авт.)…”
“Не може, храната да е единственото, заради което хомо сапиенс е създал човека…”
„Ние, основното само, да, много е важно – трябва да ядем три пъти на ден. Но ние ядем три пъти на ден, за да се усъвършенстваме. Така че, вижте, и Библията почва по един странен начин. Той почва с дух и материя. На едно тяло двете ръце – духът е неговата идентичност, неговата култура, материята е неговата икономика и те вървят паралелно. Ние какво правим сега? Да лекуваме едната ръка, че държи лъжицата да лапаме с нея, другата по-нататък при по-добри времена?”
“Митовски , къде си бе, да му е.. майката!” ( псувнята на културния ни министър се чу в национален ефир)
„По 24 часа не спим, броим тухла по тухла и един изведнъж добър, хубав костюм луксозен, който цял живот само това, и изведнъж той вика за провала. Ами посади и ти едно дърво, направи една тоалетна за обществото!”
Водеща му пуска репортаж за един байчо в Смолян, кръстил добитъка си с имена на политици. Което не е някоя рядкост… Само на Вежди не бил кръстил. И тя го попита това гордее ли го. Не, не го. „Защото щях да се зарадвам, но е така в ерекцията на обществото, обществото винаги е едно крайно…”
А като администратор, ешът му няма. Още не мога да си обясня как стигна до извода, че на културните заведения трябва да се дават пари според броя продадени билети. „Поставям само български пиеси. За български дават 5% отгоре. Пускам билетите по 5.10 лв. За цени над 5 лв. дават още 10%. Тегля потребителски кредит и изкупувам билетите… И си гледам кефа. След 3 м. вземам субсидията, барабар с всичките й екстри, връщам кредита и изкупувам билетите за следващото тримесечие… Ще се измислят и други подходи. Някъде ще абонират без пари училище, другаде поделение, работнически колектив, болница, психиатрия… Изобщо, празен стол вече няма да се допусне. Коя пенсия няма да изкара два часа на топло, ако е без пари? Боже, те зимата по цял ден висят в рейса, дето е топло само относително…”
Спечели Бойко за театъра. „Явно на премиера театърът все повече започва да му харесва… Забелязвам у него една приятна възбуда към театъра. След спектакъла си казахме, че скоро ще идем и на опера.”
Сашо Андреев, „Дойче веле”: „Не случайно Бойко си взе за министър на културата квинтесенцията на некултурното нещо в лицето на Вежди Рашидов, а това е единствената позиция, на която е необходимо да има човек, прочел книги, който има някаква представа от култура…”
Предлагаше на заслужилите артисти да се дава орден, който да носи и месечна пенсия. И обясни как ще се прецени кой е заслужил. При писателите: “Когато сложиш на масата творчеството на един писател, когато една над друга книгите се издигнат, един ще има 50 см., а друг 10 см.”
„Никога не съм бил член на партия, никога не съм бил ченге. Никога не съм бил друго, освен прекрасен български художник. (Скромността много му отива, не ли?) Това, че съм временно министър и че си върша прекрасно работата… Не сте имали такъв министър, който сърцато да е работил за нацията си.”
Към тези цитати от статията на Тони Филипов „Вежди има, очи няма”, мога да добавя още много подобни „бисери” от потока на мисълта, с който Рашидов ни залива вече втори мандат в ролята на властелин на културата. Понеже тази роля му е поверена лично от неговия ментор Борисов, въпросът е към него: защо?
Отговорът е като в някакъв религиозен спор, в който няма логика, а само харесване: защото така е решил Борисов. И точка.
Да искаш от Борисов да прояви нетърпимост към простащините на своя спътник в политически живот, е все едно да очакваш от Ицата да критикува футболист, че псува съдията на терена.
И още нещо: за Борисов няма скандал в това неговия Рашидов да се държи брутално спрямо един хорист. Що за гласоподавател е това хористът? Никакъв! Щом няма електорална тежест, значи не заслужава прословутата „човещина” на премиера, който обича да се застъпва за каузи и да се възмущава от казуси, които засягат широки народни маси: миньори, шофьори, банкови гуверньори, футболни отбори и всичко останало, но не и за отделни тенори. Интересуват го само потенциални клакьори , за да не позволи на публиката да мърмори.
Така че Рашидов няма от какво да се притеснява- може да си вилнее с чука на своята опияняваща власт под мълчаливата закрила на своя второмандатен побратим по манталитет.
Виж, ако имаше гражданско общество, което да ревне в хор в защита на един хорист… То скочи срещу каратиста Слави Бинев и неговите намерения да командва от парламента медиите, но си мълчи за Вежди. Той щеше вече да се е извинил или щеше да се е смалил до малките си пластики, ако поне малко беше поставен в положението на Бинев, който е направо като английски джентълмен в поведението и изказа в сравнение с него.Но за разлика от Бинев, Рашидов си има за покровител ББ, срещу когото нито артистите, нито медиите се осмеляват да ритат ( казват, че Бинев и Борисов се ритали като каратисти навремето, но Рашидов не е от тези , които биха се изправили на тепиха- на тях им дай да ритат падналия).
А междувременно, както стана ясно днес, Рашидов вече си е върнал уж загубените лични милиони от фалиралата КТБ. Как да не ликува като човек с чек, за когото всички хора са хористи, докато той е солист втори мандат и може да надвика всеки уволнен хорист – дори и една телевизия, на която царствено забранява да дава думата на някакъв си негов критик, защото не му бил ниво.
Мъка, но заслужена. На зло куче, зъл прът. На прост избирател, прост „културен” министър.
Гжа Велева, представена ни от г- Рашидов като много подходяща авторка и заслужила участничка в парижките културни прояви беше показана в по-различна светлина от г-н Доган:
http://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo/bezprecedentno-otvoreno-pismo-na-ahmed-dogan-2865411
“Пред изкуството постави бариера и направи кариера.”
Преди много, много години един испански журналист попита великият Николай Гяуров защо артист с неговият опит, талант, постижения не преподава. Не създава школа. А Гяуров отговори ето така: ” Вижте, трябва да се разбере добре. Един велик артист не е непременно и задължително добър учител. Да учиш другите, да създаваш артист е фина, страшна, жестока работа. И тя е по силите и възможностите само на хора, които имат ясната идея, че да си учител е мисия. Призвание. Страст, ако щете. Разбрал съм много отдавна за себе си- аз не съм добър учител. А не искам да бъда посредствен учител. Това е безотговорно към младите, престъпление към дарбата им. Да, аз може би съм създал нещо в света на операта. Но това, че пея добре, не означава, че съм способен да бъда точният педагог. Оперното изкуство е като копаене в кладенец. Дълго. Бавно. Търпеливо. Години наред. Докато стигнеш до това, което смяташ, че е най- добро. Аз съм способен на жестоко търпение в работата си. На дисциплина и правила. Но не умея това с други хора. Просто не го мога. Не е въпрос на егоизъм, а на елементарна преценка. Аз съм може би чудесен артист, но не съм дори наполовина толкова чудесен учител. Никога не бих отказал съвет, помощ- всякаква. На никой млад колега. Но нямам нужното търпение и поглед за детайлите, за да бъда наистина добър педагог”.
Край на цитата.
Бог знае защо, докато четях тази статия, тия думи на великия бас кънтяха в главата ми. Нямам идея що за ваятел е Рашидов. Виждала съм негови произведения в няколко музея, факт. Не си позволявам да ги преценявам, защото не съм специалист. Но администраторът, министърът Рашидов е толкова…прост, циничен, посредствен, арогантен, нагъл. Нямам думи просто. Защо никой български журналист не смее да иде при българския Патриарх. Който не малко време е бил в този хор, може би дори е един от създателите му. Неофит е добре известен с изключително красивия си глас и сериозни постижения в църковното пеене. Неговият брат дирижира хорът днес. Та, защо никой не иде и не попита- Ваше Светейшество, защо този хор е на това дередже!?
И, не- не е вярно, че хористите трябва да са доволни, че представят България! Първо, защото България се представя чрез тяхното изкуство. И второ, защото в стрната на златките, чалгата, простащината е крайно време да се разбере- тези, които създават изкуство и култура това РАБОТЯТ! И не са длъжни да го правят без пари. Но тенорът е прав. В страна, в която е възможно един вреслив травестит да струва няколко хиляди за два часа- в такава страна културата отдавна е умряла. Подай оставка, Рашидов. Махни се най- после.
Господин Инджев, това за книгите, измерени в сантиметри истина ли е!? Нещо ми подсказва, че не се шегувате…
Към ДОКТОР МАРИЯ ПЕТКОВА:
Това е един от многобройните цитати на многобройните глупости, изречени от този министър в предишния му мандат. Има и още цял куп ( няколко пъти плещи имена на разни артисти със световна известност, които бърка и миксира в бръщолевенето си)- той е просто един нискокултурен човек, под средното ниво на познанието спрямо всеки провинциален човек,гледащ филми или интересуващ се от музика. В този смисъл Рашидов трябваше да е последният, който да е лице на културата , но вместо това беше награден с втори мандат. С този кадрови ход Борисов ни си подигра повече, отколкото с всички свои останали неадекватни действия.
Колкото до разревалият се певец, не мисля че е прав! Г-н Инджев много добре знае че по толкова се плаща на всички музиканти и певци по турнета и халтури… При това не пътуват със самолет и не спят на добри хотели…., а се лашкат на счупени 20 годишни автобуси за същите пари….. Всички! Кво рьеве тоз кукузел? Нали не е държавен хор? Частници са, кво му е виновен Веждито че му малко паричките на рьевящия пьевец? Да не е пътувал…..! Специално за ревльото съм на страната на Вежди! Нека ме обори някой, са като плюваме също трябва да сме и обективни! Писна ми от демагогия.
Навремето към учебника по история за пети клас имаше “Христоматия по история на древния свят”. Запомнил съм някои неща, едното е за художник на име Апелес. Той веднъж нарисувал портрет и решил да го остави на улицата – да си кажат хората мнението.
Оставил го под прозореца, а сам се скрил зад една завеса. По едно време минал някакъв обущар, който се вгледал и направил забележка, че обувките са неправилно нарисувани.
Апелес се убедил, че е така и през нощта поправил портрета.
На другия ден обущарят минал, видял, че забележката му е взета предвид и почнал да критикува фона, колорита, нюансите на цветовете…
Тогава Апелес извикал иззад завесата: “Обущарю! Не по-високо от обущата…”
Може да е добър скулптор, не знам. Че е простак, това го знаят всички.
Ще добавя и нещо, което всички усещат, но малцина биха могли да потвърдят. При първия си мандат имаше стажантски програми за студенти в държавната администрация. Дъщеря ми, тогава студентка, беше в министерството на културата. Отиде нахъсана, амбицирана и…помоли да я освободят от стажа на третия ден. Отвратена от безхаберието и нищоправенето.
Към Йоан Кукузл:
Май не разбирате темата …Тя не е в полза или против “разревалият” се, както се изразявате по рашидовски, а простащината на един министър на некултурата, който се гаври с един човек като с някакъв червей пред министерското му величие. Отделно, че това изобщо не му е за първи път на този мултак, гордо прислонил се зад такива, като Илия Павлов или ББ!
Наистина Гадно, Г-н Инджев! Да слушаш от устата на Министър такива речи, подхождащи повече на селски овчар… Ама нали Бойко иска да ни прави овчари, за да тръгнела Икономиката. Явно затуй си е назначил тоя Чобанин. А в Румъния дори Кравите пасат под звуците на Класическа музика!!! Ехххх …кога ще ги стигнем Румънците !
Да започна малко от по-далеч. Я да видим какво казва чичко Гугъл по етиминологията на думата министър.
В Древния Рим министрите, за разлика от магистратите, са били слуги на народа (суверена).
През Средновековието министериал (на латински: ministerium – служба, длъжност) са се наричани служителите на краля или на едрите феодали.
Произход
Думата етимологически произлиза от латински и означава служител (в смисъл на обслужител), съответно първи служител на държавата.
Да илюстрирам как г- министърът на културата ни Вежди Рашидов през първият си мандат изпълнява задълженията си. На официално посещение в България във връзка с т.н. български Лувър е френският архитект Jea Nouvel
http://fr.wikipedia.org/wiki/Jean_Nouvel
Посещението трябва да започне с работна среща в кабинета на министър Вежди Рашидов в 10,00 часа. веждичката се е “подготвил”. Служителка е заредила масичката с уиски и ядки.
-Сипи на човека. Повелително нарежда вр.
Нали се сещате защо и досега бг лувъра е само идея.
И особено гадното и несправедливото е че Министъра на Културата псува като Пияна Свиня на Публично Място (според закона, глобата е от 1000 до 10000 лева) а в същото време се кара и хока човек, уволнен за непристоен език в интернет. Както е казано, Човеци, погледнете първо гредите в очите си и тогава скачайте срещу трънчето в окото на ближния. Иво е абсолютно прав. Обществото и в частност Хорът, трябва да защити своя другар срещу посегателството на недостойни хора, какъвто несъмнено е Министъра на Културата.
Вчера култминистъра се “похвали”, че СМЕ(КОИ?!?) се представили, като “богове” в Лувъра.
Какво общо имаме с ДРЕВНИТЕ , и напълно несвързани с днешната ни “култура” тракийски владетелски съкровища, е друг отделен въпрос на който трябва да отговорят от наркомата по “божествената културата”!
(Отделен въпрос е дали в СССР е имало нарком по културата! По-скоро на “културната” пропаганда!)
Но въпреки глупостите , които говори Рашидов, които говорят сами за себе си, най-големите му безсмислици са тези свързани с “българският””лувЪр” и мавзолея на “СОЦизскуството”!
Всички гафове, особено последният “божествен” гаф, говорят за или комплексарщината му, или за тотална загуба на връзката му с заобикалящата го реалност и собствената му самооценка.
П.П. Все пак се чудя защо Рашидов реагира на един толкова дребен спор с цяло излияние по телевизиите?!? Че даже се стигна и до уволнение.
Тряба да насочи повече към гафOFFете си , като култминистър, особено тези с “проектите” си, защото ББ няма да му даде повече средства. Тогава и OFFчеБрОЙКО да стане , пак няма да си върне средствата пропилени при грандоманските си “културни” гафOFFе, за разлика от тези в КТБ.
Щом повтарят мандата, значи сме стигнали вече дъното и по- зле не може да стане! Дерзайте!! Това е най- калпавия материал на кукловодите!!
“Защо такъв агресивен примитив е втори мандат министър на културата?” – защото “народът” на РБ-то си избира втори мандат за премиер-министър не по-малко агресивен и примитивен екземпляр в лицето на бабаита от Банкя Бойко Борисов! Затова и агресивен примитив като Вежди Рашидов е втори мандат министър на културата! Това разбира се е повод са срам! Простотията на тези двамцата е еманацията на простотията българска!
Привет,Иво!Отново висш пилотаж!Към написаното от теб се сещам за покойния Радой Ралин.Та именно той беше писал преди години,че не се страхува от министъра(ни)на културата,а от културата на министъра.В тази връзка бих перифразирал Иван Вазов по отношение на героя му Македонски с думите:,,Бедни ми,бедни Вазов,защо не си жив сега да видиш какви юнаци-мултаци станаха след теб министри на културата!”
Извинявайте,но не всички са били на хранилка на престъпната фирма *Мултигруп*.Аз за разлика от д-р Мария Петкова не съм впечатлена от скулптури на В.Рашидов изложени в музеи.Не съм ги забелязала даже.Знам само лъвчето на Мултигруп.Вероятно не притежавам достатъчно качества на естет.Но да си министър на културата и творец и да се отнесеш към друг творец по този безпардонен начин е меко казано простащина.А с журналистите/В.Велева и др./не се държи така.Защото от тях има полза.А тука някакъв тенор ,хорист и той *частник*,я да пасе.Долно и гнусно.Почти като външният му вид и речника с който си служи.С Борисов са лика прилика.
Пияницата Вежди, типичен представител на “трагичния човешки потенциал на ГЕРБ”!
Веждичката – занаятчия по малки пластики,
Божидар Димитров – разказвачът на приказки,
Боко Рапона…, може и в обратния ред.
Йоане Кукузел,
Не е въпросът във финансирането на културата, за което в България са се изговорили повече приказки, предполагам, отколкото в цяла Европа, а е свършено по-малко, отколкото в Албания.Ясно е, че на концерт на Джена, Пена и Мутрена ще има повече публика, отколкото на концерт на Кукузела. Става дума за публичното говорене на … министър на културата – каруцарски стил, пълно невежество, хамалско-мутренска логика.
Г-н Инджев, дори да си бяхте останал само със заглавието, то казва всичко. Като гледам нЕкои кукузелЕни коментари, то Вашето писание директно попада в графата “бисери за пред свинете”. Ти му говориш за култура на поведението, за изисканост на говора, за общоприети правила на общуване- то “са дирье като Кидиката с ВьЕФа” / да ме прощава Хр.Кидиков, но съм го чувала сам той да се иронизира с този лаф/. Вижте им само изразните средства: “лапат”,”папат”, “ривЪт”, подават си разни задни части за целувание, развяват шлифери за хващане, кръстят се с намигване към “началника”- абе имам чувството, че общувам с най-долни пандизчии. ‘Ма не били безпросветници, най-ми били министри. Няма как да не цитирам любимия ми Иванчо Йотата – “Епитропи!!! Срам за българския народ!”
Кукузел,
Нещо ви куца информацията, логиката / откъде накъде “г-н Инджев много добре ще знае” цената на родните пътуващи музиканти /, че и много други работи. Ама точно на такива обикновено самочувствието е в обратна пропорция, заедно със желанието да го разтръбят максимално публично.
Покойния Тодор Колев беше казал “Където има ноти, няма банкноти”! Дали помъкнатата от Вежди “журналистическа” кохорта е преживявала парижките си дни само и единствено с 35€? Едва ли! Подписалият се с “Йоан Куку…” е далеч от истината за човешкото достойнство. Едва ли певеца от хора на “Ангелските гласове” е повдигнал въпроса с мизерните командировачни, от стремеж към лично забогатяване. По стара, “червена” традиция, таланта на оперни и хорови певци се използва безплатно, за прослава на държавата-мащеха. Който е посещавал Париж, знае, че с 35€ можеш да си купиш сандвич с кола или да си платиш вход за Лувъра например. С това, се изчерпва гордоста ти да представяш България и нейния “културен” и заможен министър. Но както се казва, сития на гладния не вярва, а и като включим изключителната простотия и безкрайна арогантност на галеника, на всички времена – Рашидов, картинката с човешкото достойнство придобива все-по Алековски отенък. Защо ли Борисов и Рашидов се разбират толкова добре и кой е по-простия от двамата?
Разбирам, критикувате министъра. И смятам че е правилно. Но по отношение на изложбата аз не виждам за какво. Че е прост и мултак добре, -съгласен съм. Но понеже хронологически статията за Веждито е точно след изложбата в Лувъра е и нормално да си помисля че критиките са и против изложбата…. следователно реших че така ще се омаловажи тази изложба. И на всичко отгоре отвсякъде чувам че този певец е прав и всеки го защитава…. знаещ и незнаещ… а аз специално за певеца мисля че не е прав…. Защото мисля че първо човек трябва да даде, а после да иска… И когато става въпрос за представянето на държавата да не е толкова взискателен към пари… Поне аз така постъпвам! Разбрах че не вникнал в същността веднага и аз да взема отношение… От хибриди вече станах подозрителен към всичко…
Дълбоко уважавам автора на блога, редовен читател съм и в много висок процент съм съгласен с него във всичко което пише. Извинявам се че поста ми се превърна в нещо като хейтене…
П.П
Сега всички нека се настроят срещу мен във форума за да зарадваме комунделите….
Такива ибрикчии като Мултака Рашидов са призвани да обслужват Мутрата Борисов.Заглавието на статията Ви ,г-н Инджев,е истински шедьовър: с няколко думи да се кажат мнооого неща!В края на краищата ,това е БГ”матрияла”Ето ,рейтинга на Мутрата,съгласно последните социологически проучвания расте.Проф.Михаил Константинов прогнозира,че ако Б.Б. се кандидатира за президент,не му мърдат 10 години на този пост!А пък “кукузелите” се снишават и не вземат отношение по поведението на Министъра на Културата ИМ!!Типично по български,зер току виж се е получило разпореждане за закриване на хора Иван Кукузел.Нещастна българска нация!!
До D.SAVOVA:
Уважаема госпожо Савова! НИКЪДЕ в първия си коментар не съм написала, че съм ” впечатлена” от произведенията на Рашидов! Пише, че съм ги ВИЖДАЛА. Пише също, че не си позволявам да преценявам техните качества, защото не мисля, че съм специалист! МНОГО ВИ МОЛЯ ДА НЕ ПОСТАВЯТЕ ДО ИМЕТО МИ ДУМИ, КОИТО НЕ СЪМ УПОТРЕБЯВАЛА! ЕЛЕМЕНТАРНА КОРЕКТНОСТ ВСЕ ПАК! Благодаря!
Псувните му са еманация на казаното; но изместват вниманието от най-големия проблем: Рашидов е трагично некомпетентен. Подложете го на изпит по история на културата (ако щете и само история на визуалните изкуства да е) и ще видите за какво говоря. Отделно мултакът мисли изкуството като най-общ клас обекти: ей ти хладилник, тракийска маска, старозаветни сцени покрити с тапети, костюм далавера, 50 лева от джоба и ти купувам хорист ‘ма не ща да го виждам, уиски марково и културно всичко, високо. Обектът има физически параметри, цена по рашидов, и дори символичен капитал посочва министърът. В едно интервю говореше за ‘дух’, дали Ванга не говори чрез него? Или пък е лапсус и е искал да каже ‘дъх’; алкохолен дъх сред мазни пръсти ‘да му е.. майката’.
Истината май е “заровена” във финала.
Йоан Кукузел:
Казвате, “… като плюваме също трябва да сме и обективни!”.
По-долу предлагам на вниманието Ви един според мен нелош анализ, който дава идея къде са позициите на Рашидов и Б. Димитров в културната политика. Само защото споменахте обективност: не се доверявам на ‘обективен’ анализ. Имам някакво доверие на анализ, зад който стои анализиращ човек, чиито интенции и основания (граждански, експертни и прочее) са повече или по-малко осезаеми за мен като не-обективен читател, заинатен по своему; но пък магарето е готово да преосмисли леда.
Ето обещания линк: http://www.dnevnik.bg/analizi/2015/04/22/2517815_kak_ministerstvoto_na_kulturata_se_bori_s_kulturnoto/
Навярно вече сте прочели новината че ЕК обвинява Газпром в нелоялна конкуренция.
Искам само да вмъкна статия от BBC за този забележителен човек Маргрете Вестагер: http://www.bbc.com/news/world-europe-32410052
За пореден път ЕС застава зад нашите национални интереси и още по-важно зад интересите на потребителите.
Не мога и да помисля за сравнение с нашите министри.
Простащината размива всички добри качества в един човек (дори и да ги има).
Прав сте г-н Инджев като казвате че Борисов ни се подигра с този министър. Което ги поставя на едно ниво и двамата според мен.
Смях и възхищение от перото Ви,г-н Инджев! Такова точно попадение за образа на един министър няма равно на себе си, поздравления?
До д-р М.Петкова
Извинявайте,аз не искам да ви засягам.Написах само ,че за разлика от вас не съм забелязала скулптури на Рашидов в музеи.Е не всеки ден ходя по музеи разбира се.Нищо лично.Просто подчертах,че не съм виждала за разлика от други.Това,че някой е видял не значи,че ги е харесал.Другото е по страшно,че Рашидов се смята за велик твореца а тези,които му противоречат са никой.
Емил Илиев
Бай Радой имаше и такава епиграма за поста – Министър на културата : На мястото, където стоеше Дядо Вазов сега седи Начо Папазов…
Така,че същата работа, само дето Веждито, даже не стои, а мъжди, като в оня виц, дето един паднал от 9-тия етаж и от него останали само един дирник и двете му уши. Докторите ги зашили и ТЕЛК комисията трудоустройла пациента на директорския пост. Да слухти и пърди…
ПС. Между другото, през миналия мандат на Вежди, Програмата за подпомагане на книгоиздаването не отпусна размера от две минимални заплати на издателство Весела Люцканова за отпечатване на Сборник с епиграми на Радой Ралин!
Рядко пиша тук, но редовно чета.
Ще си споделя мнението, пък авторът на блога ще прецени дали да го публикува, (не винаги го прави) и всеки може да се замисли за себе си, ако иска.
Ако се опитате да погледнете “отстрани” на писаното, в огромната част е постоянен “хейт”(да използвам съвременните думи) на разнообразна тематика в няколко ограничени посоки.
На този фон вторият коментар на Кукузел е наистина приятна изненада.
Хайде, хубава вечер и малко позитивност ви желая…ако успеете някак да си я посадите..
Васил:
Рядко пишете, но редовно четете.
Но защо редовно четете нещо, което определяте като постоянна омраза на ‘разнообразна тематика в няколко ограничени посоки’?
Нали не се мразите?
Г-н Васил, откак фактите и съпровождащите ги адекватни коментари са “хейт”.
Вярно е, рядко пишете но винаги когато не ви “издържат нервите” се хвърляте на амбразурата да защитите борисовщината. Хич не съм изнедан, че сте харесали вторият коментар на Кукузеел. Защото е кривнал” от темата и е похвалил най-голямата изява на всички времена и народи.
Не нам с тези плоски номера.
А и “тактично” изчакахте да минат няколко статии и като врид трол за да имате последен думата.
Няма да мине.
До D. SAVOVA
И Вие извинете емоционалната ми реакция! Но очевидно на всички ни идва вповече този човек вече! За поведението му да не говорим!
Да, има негови творби в няколко чужди музея. Не зная до колко са добри. Но мога да кажа, че личното ми възприятие не ги е запомнило с нищо особено. Не бих казала, че са творби, които са ме докоснали и са оставили трайна следа у мен. Нищо, че Рашидов обича да обяснява, че е скулптур като… Микеланджело- представете си!?
@ GEORGI NIKOLOV,
Коментарът ви е именно потвърждение на това, което имах предвид.
Да разбирам, че “преценихте” какъв ми е номерът? Поздравления за проницателността. Предполагам, че ви служи доста добре и в живота, и бързо оценявате нещата в черно и бяло.
Ако насочите дълбоката си проницателност и в друга посока, може да видите и друга “истина” в балансирания коментар на Кукузел, заради което го подкрепих – министърът е простак, но има и нещо добро в направеното с изложбата, на което май никой не обръща внимание.
Относно пък цитираната от вас “защита на борисовщината”, да ви цитирам с “не нам”. Това, че проявявате същата правоверна нетърпимост към различни мнения, (която имаше и в соца, например) за мен пък е признак на същата черно-бялост в оценката. Прави нещата по-прости за възприемане, съгласен съм.
С мненията си понякога се може и да съм в обратна посока на общото отрицание, когато то излиза извън (по моето мнение) обективност. Пример – именно това, че всички имат всевъзможни мнения за инцидента с певеца, но никой няма да каже добра дума за изложбата.
@ EVERYONE ELSE,
Да ви отговоря на въпроса – чета редовно тук, защото се опитвам да се информирам от различни източници и да видя различни гледни точки. Именно защото рядко нещата са черно-бели.
Хайде, със здраве
ВАСИЛ, хайде кажете какво общо имат едни древни съкровища със съвременното българска култура?
Само едни древни съкровища, които дори не са толкова директно свързани с българската култура като цяло , ли ще “повдигат” “имиджа” на България?
Както виждате някъде реалните , дори генетични , днешни наследници на древните култури в Месопотамия разрушават движимите и недвижимите си паметници и съкровища. Например ислямистите в Ирак, Сирия, Афганистан, Африка…..
Както знаете, ББ се изказа, че още Л.Живкова е искала да направи грандоманска изложба на тракийските съкровища в Лувъра. Тя не успяла?!? Но пък ТОЙ успял! Чудно ,КОЙ й е пречил да направи тази “прословута” изложба?!? Та ТЯ е имала още по-големи възможности дори от него. НиКОЙ не й е пречил, да го направи. ЗАЩО няКОЙ си мисли , че изложбата с тракийските съкровища в Лувъра, които по исторически причини са попаднали на територията на днешна България е няКАКЪВ “негов” “чутовен” “културен” “подвиг”?!? Може би това е проява на някаква днешна КОНКРЕТНА комплексарщина , която трябва да бъде “компенсирана” с тази изложба?!?
Г-н Васил, темата, пак ще го кажа, белким най-сетне вденете, не е качеството на изложбата. Темата е това, че овластеният простак веждичката за пореден се оля. Писах го и под друга тема. Не приемам тарикатската максима “лошо наше няма”. Особено от един нагаждач-профан. Десетки примери илюстриращи горното ми мнение. Ей, за това става дума. Говоря само за себе си и мисля,че не само безусловно аз не приемам, че и вр и шефът му се опитват да ни манипулират елементарно. Тази изложба едва ли не ще прати България в една нова, много по-висока орбита. Нещо като двете българии на оня на когото банкянската мутра разтриваше ушите.
Да, светът не е чернобял. Мо в случката с тенора изслушвайки и двете страни не мога да приема, че един министър на културата си позволява да се държи като едновремешните турски бейове.
А “заслугата” му да я има изложбата е, че подписал едни книжа. И това не му дава индулгенции да се държи по начин недопустим за когото и да е.
И да го кажа още веднъж. Като за Вас. Никой тук не обсъжда, не е въобще темата каква е изложбата и дали ще “разбием европата”, това по третият простак, комисарят й бд.
Темата е, безобразното поведение на министърът на културата.
Какво ти тук “черно-бяло”.
Сега ясен ли съм или да вадя моливите и чертежите.
Към ДОКТОР МАРИЯ ПЕТКОВА:
Ще съм благодарен, ако посочите музеите, където сте виждала скулптури на Рашидов, за да отида да видя. Аз не съм виждал негови скулптури извън сградите на Мултигруп и Лукойл. Благодаря Ви предварително.
Васил:
Нямам нищо против да ни мислите в ‘черно и бяло’, след като имате нагласа за това. В коментарите има нюанси и различия, но рядко радикални различия. Все пак не забравяйте, че става дума за общност! Друг въпрос е дали имате сетиво и време за тези нюанси.
Във връзка с темата предложих 3 линка през последните наколко дни. Единият е към публикация в ‘Дневник’ – важна според мен, за да се разбере най-общо каква е динамиката между НИНКН (Национален институт за недвижимо културно наследство), министерството на културата, общините и предприемачите и къде се ситуират Рашидов и Димитров в тази динамика на отношения. Вторият линк беше към позицията на Александрина Пендачанска: започва точно с позитивността на факта, че тракийската култура дефилира в Париж; следва едно огромно НО! и като гражданин и артист тя посочва проблемите. Третата публикация беше на ‘Бивол’ – те потвърдиха страховете ми за застраховката и за условията на цялата културна логистика. А това, че изложбата се превърна в личен пиар на Рашидов няма да коментирам. Че и Людмила Живкова се появи във второ действие също беше стряскащ наратив. Оказа се, че българският данъкоплатец всъщност сбъдва нейните мечти. Я виж ти. Мадам В. пък е последното нещо, което може да представи България, освен ако идеята е била да предложим културна антитеза.
Едно мнение тук Е черно-бяло: Рашидов е простак. Не е полупростак в крайщата простак, или малко по-малко простак или повече непростак с нюанси на простащина.
Накрая ще направя една аналогия, пък дано ме разберете. Имам една голяма страст – кафето/културата на кафенето. Ако някой ми предложи чаша изключително еспресо, но няма цивилизоваността да го сервира; вместо това несръчно излива част от кафето в чинийката и казва: ‘ОПАЛЯЯЯ…’ вместо ‘Много моля да ме извините’, то цялата възможност за удоволствие си заминава и сте оставен с вкус на азбест в устата си.
По света обаче, когато ви предложат нещо така изключително, то обикновено е в средата си, и по най-естествен начин означава себе си в културата от човешки отношения.
Георги Николов,любезни и културни човеко, изпълнен с добрина към хората на различно мнение.
Като извадите моливите и чертежите, за да ми обясните какво имам право да коментирам и какво не, можете да направите следното (“белким най-сетне вденете” казаното от мен, преди да го коментирате).
1. Нарисувайте една геометрична фигура, да речем квадрат, нея ще наречем обект 1. Това е голямата случка. Изложба на археологически находки от България в Лувъра.
2. В крадрата на обект 1 нарисувайте по-малко квадратче, което е част от “голямата случка”. Него ще наречем обект 2 и той се отнася до инцидента между министъра и певеца.
3. Нарисувайте сега по същия начин още един квадрат, който ще наричаме обект 3 и се отнася до простотията на министъра, неоспорвана от никого, мисля.
Вие държите да си коментирате обект 2 и обект 3. С повтаряне на едно и също, до втръсване. Че и отгоре на всичко, по съвсем демократичен, сталинско нравоучителен начин ми обяснявате, че “тук никой не обсъжда еди-какво си”.
Е, аз пък точно това обсъждам – обект 1, което за мен е по-основно и смисълът на коментара ми е, че подкрепям мнението на Кукузел, че и нещо хубаво все пак се е случило. И също – дайте да не забравяме да си вдигаме носовете от самопричиненото си нещастие и да не пропускаме в “хейта”, че и нещо хубаво се случва.
Мога само да предполагам колко ще бъде трудно.
На коментара на човека под вас пък бих обърнал внимание на темата на изложбата “Епопея на тракийските царе – археологически открития в България”. Според вас не е добре да се популяризират тракийските находки в България? Е, тук сме на различно мнение – аз мисля, че много малко правим за това. От древните Рим, Елада и къде ли не се правят хубави и полезни за икономиките на съответните страни пари. Вас това обаче не ви харесва. Е, всеки с разбиранията си
една капка катран, разваля цяла каца с мед. От това повече какво може да се каже?
А в случая катрана е цял казан!