Имам повод да се върна към тезата (си), че възмутеният от оценката на „Ню Йорк таймс” за ДПС като проруска партия Лютви Местан без да иска постигна обратния ефект като падна от върха на партията под ударите на руската тояга Доган. Колкото и да се мъчат русофилите да скрият, че поръчителят на мократа поръчка е Москва, настървението им в надпреварата по замитането на следите ги издава все повече.
Не по-малко парадоксално е развитието по друга, по – важна (и застъпвана от мен) теза. Според нея истинското разделение в България минава не между лявото и дясното, а по фронтовата линия на отношението към Русия и нейната политика. Това се доказа вчера от самия Иван Костов, срещу когото, при всичките му кривици, съм се старал дълги години да не хвърлям камък заради нежеланието ми да се включвам в армията от желаещи да го заровят до шията и да го убият ритуално с камъни.
Дори Иван Костов да беше прав в твърдението си, че България трябва да (прескочи няколко стъпала в йерархията на дипломатическата реакция и да) изгони турския посланик, с това свое искане той попадна в окопа на ВМРО, БСП, „Атака”, Първанов и техния Доган, когото беше нарекъл основателно „проклятието на България”.
Не е едно и също да изгониш руски шпионин, маскиран като дипломат, както стана през март 2001 г. при правителството на Иван Костов ( макар и без обявяване на мотивите за екстрадирането) и съответно да натириш посланика на натовска държава, която те държи в шах на шлюза на бежанската вълна и на вратата към Азия и Близкия изток. Русия може да е важен (постколониален) фактор тук, но от нея България не е зависима географски, освен на пътя ни към Арктика- т.е. тя, за разлика от Турция, е пренебрежимо малка величина по този показател. С Русия дори и обща граница нямаме. Ако ( не дай Бойко!) скъсаме отношенията си с нея, това не ни препъва в никоя посока от движението на хора и стоки , освен по отношение на търговията с въглеводороди, от която Русия печели от нас в съотношение едно към десет
А с Турция какво да правим, как да я накажем чрез акт на отмъщение за това, че посланикът й бил посрещнал за няколко часа български политик в резиденцията си ( място за подобни срещи, а не в посолството, както твърдят вкупом отвсякъде възмутените ни борци за чистота на дипломатическите нрави)?
И как да постъпим тогава с руския посланик, който покани най-тържествено триумфиращата парламентарна група на „Атака” през 2005 г., когато тази руска организация щурмува от небитието Народното събрание и събра цели 8 на сто? Точно това беше демонстративна намеса в българската политика, показваща коя държава стои зад най-агресивния си инструмент за влияние тук, но за подобно деяние желаещи да протестират политици не се намериха- нито сред управляващите, нито откъм опозицията.
А къде е политическото възмущение у нас от факта, че руският посланик Исаков се перчи на сборище на съветофили в обкръжението на паравоенно формирование в съответните униформи, декорирани в модните за днешната агресивна Русия георгиевски лентички? Ако Местан е потърсил турска дипломатическа закрила при свалянето на охраната му от НСО, то какво да кажем за охраната на Исаков от хора в руски униформи в центъра на София!
НА СНИМКАТА: РУСКИЯТ ПОСЛАНИК ИСАКОВ В ОБКРЪЖЕНИЕТО НА ОХРАНЯВАЩА ГО ПАРАВОЕННА ОРГАНИЗАЦИЯ, ЗАБРАНЕНА ОТ БЪЛГАРСКАТА КОНСТИТУЦИЯ
Нима руският посланик не се меси арогантно във вътрешните ни работи като свири сбор на русофилски организации, на който настройва едни българи срещу други, наричани от него открито „маргинали” поради това, че не се харесват на Москва с искането си да се премахне съветската окупационна символика (неприятно ми е да притуря този елемент в текста си, но не си спомням Иван Костов да е поискал публично да се освободим от тези „жалони на робството и жестокостта”, както ги нарече скулпторът Любомир Далчев)?
Обикновено се казва „Господ ми е свидетел”, но аз бих призовал за свидетели читателите си ( хиляди на ден в блога ми, който отбеляза миналата седмица общо 27 милиона посещения), че съм се въздържал да взимам страна в най-яростния спор в дясното пространство. А той е тъкмо „за” или „против” Костов.
В спора „за” или „против” руската намеса в България като проклятието за България обаче не мога да не взема страна. Защото съм се посветил на този спор и имам отношение към факта, че той изобщо се води в публичното пространство, макар и заврян тук, в свободната ниша на интернет. Да се откажа от тази своя същност, градена толкова дълго и на твърде висока цена от гледна точка на личното удобство, е все едно да продам не „Нефтохим” на руската империя, а направо себе си в очите на хората, чиято подкрепа съм спечелил.
Няма да задълбавам и да направя удоволствието на онези, които до вчера се гавреха с Доган и Костов, а днес им аплодират под претекст, че са открили изведнъж колко страшна е заплахата от Турция, щом тя е вече скарана с Русия.
Но понеже всички се крият зад термина Национален интерес, който внезапно им се видя най-застрашен от юг, да се опитат да сравнят параметрите на заплахите, но не потенциалните, измислените в лабораториите на КГБ и неговия филиал Д(АН)С, а реалните.
Ако случайно прозрат например, че България продължава да се мята в мрежите на енергийната си зависимост от Изтока, създадени по време на съветската окупация, да сложат тази тежест на кантара срещу хипотетичната турска карта, с която така гръмко ни плашат в момента. Да, тази карта също трябва да бъде следена при надцакването, но тя олеква дори само по един показател, като енергийното заробване от страна на дядо Иван. От него, апропо, Турция може да помогне да се освободим поне частично като транзитираща държава – може и със собствена користна цел да го прави, но нима не бива да се възползваме според правилото „двама се карат, трети печели”?
Ако турската държава се меси тук с опити да влияе върху едно малцинство, като българските турци, то какво да кажем за облъчваните с русофилия българи от мнозинството! Това заразяване продължава с нескритата цел прозападните хора в България да бъдат държани в подчинение като малцинство – нещо, с което руският посланик открито се хвали като постижение след 45 години съветски колониализъм и препънат от него преход на Запад с обърнати глави назад и на Изток, твърдейки, че обичащите Русия българи били повече от останалите.
Може ли някой изобщо да каже нещо за обратния знак на руската пропагандна инвазия? Колко „години на Турция” в България е имало, или на „Анкара в София”? Кажете ми, за да ги сложим на този кантар само за последното десетилетие, когато тук живяхме под знака на „вечната дружба” с нашите колонизатори (през 2008 –ма „Година на Русия”, после „Година на Москва в София” и т.н.), дефинирани като освободители от турското робство с близо век и половина давност, но чиито престъпления срещу България и българите от епохата на последвалата съветска окупация дори не се коментират в междудържавните отношения. В тях доминира принципът на изнасиления, на когото изнасилвачът се подиграва, че не е девствен.
И още нещо, турската опасност за България е нещото, с което живеем поколения наред и беше особено активно употребявана за нашето снишаване пред съветското „присъствие” тук, което всъщност ни насъскваше на каишката, дърпана от Москва. Да вмениш на българина, включително на пишещия тук, любов към Турция, е абсурд. Но да откажеш от раболепието им към една друга чужда държава болните от преклонение към съветските окупатори днешни българи е още по-трудно поради една основна причина: робът робува по своя воля. Насила свободен човек не можеш да го направиш.
А на онези, които Ботев нарича идиоти и които ще се опитат да залеят (автора на) този текст с обичайните за тях храчки под формата на псувни, закани, русофилски лозунги за вечната дружба и обобщения за своето болшинство, отговарям в аванс: с фанатици не споря.
Няма нищо от написаното в този текст, с което да не се съглася wholeheartedly.
А, и все забравям да кажа: хващам се на бас, че един ден ще се пишат магистърски тези дори върху заглавията.
Едно от нещата, от които най-много ги е страх в Кремъл, пък и Петата колона в България е факта, че и в двете ни южни съседки е имало перфектни военни преврати, след които тези държави станаха такива, каквито трябва да бъдат. Е от това най-много се боят защото знаят как се оправи Чили едно време, Испания преди него също.
Поредни поздравления!!!!
Иво, и поради каква причина си пропуснал турските вилаети Камчия и пристанище Росеново? Сигурно има и други пропуски – 300 000 български граждани се преселиха в Турция, а около милион руснаци се заселиха в България. Гледах итервюто с Костов и си помислих, че той се фокусира върху Турция на принципа “думам ти дъще, сещай се снахо”. Ако не беше пресолил манджата, нямаше да предизвика този паралел с Русия. В къщи домашните политолози веднага започнахме сравнителни коментари в тази посока.
Брилянтен анализ пак! Да ти е яка клавиатурата!
Предаването по БТВ, в което участваше Иван Костов бе отделило твърде малко време за беседа, а и водещия имаше за цел отначало да промени темата на разговор “с влиянието на Русия във вътрешната ни политика” и понеже в Бг това не се приема за истина си мисля, че Костов правилно се ориентирал, че ще бъде на вятъра каквото и да каже за московските другари и затова реши да говори за другата не по-малка заплаха за България – ислямизацията, която върви през партията на “по-българина от всички българи”. А предложението за обявяване на турския посланник за персона нон грата бе предшествано от извикване и предупреждание, тъй че отново медиите се опитаха и извадиха думи от контекстта.
Един от малкото политици които
уважавах
ИВАН ИВАНОВ, избройте, моля Ви, някои от уважаваните политици, че аз отдавна не съм изпитвала уважение към политик и ми е интересно кого бихте посочили.
Аз пък се кефя на определенията по адрес на свободомислещите граждани в България. Били маргинали ?! Ха Ха! Ама чакайте… Ако ние сме маргинали, тогава, какви са нашите сънародници, които не могат дори и да си зададат въпроса, какво ще се случи ако почнат да мислят самостоятелно, без някой да им подсказва! Най-вероятно си мислят, че ще останат гладни, защото наистина са идиоти. Е тогава кой е маргинала?? Ботев и Левски, които седяха гладни и дори намериха смъртта си отказвайки да живеят робски или техните сънародници, криещи се снишени в дупките си от страх! Може ли Тигъра и Лъва да бъдат маргинали а кучето на каишка, ближещо ръката на господаря си, свободно същество?? Ето на такива въпроси трябва да отговаря всеки посланик на чужда държава, позволил си да хули нейните граждани но за съжаление в нашата държава няма Тигри и Лъвове, да го накарат да отговаря за обидите си а само умилкващи се гладни палета, лаещи бясно от кочинката си! Оставете я тази кочинка бе паленца!!! Цялата Вселена е пред вас и ви чака да освободите духа си от оковите на страха, омразата и лъжата. Не се прекланяйте пред Нечестивия!!! Той вече е покойник!! Пречупен е гръбнака на великия змей и меча му е хвърлен в дълбините на океана!! Поклонете се пред Божия Син, Спасителя, който иска да живеете в Благодат, Мир и Любов!
Брилянтен анализ, в който и емоцията е аргументирана желязно, поздравления за Иво!
Само ще кажа без исторически ретроспекции, вътрешнополотически диагностики и геополитически прогностики – палете колите и тръгнете из Родината един ден, ей така. Ще видите как одни дипломатические автомашины с начален № 68…. сноват къде ли не из солнечната Болгария – да подкокоросват агентурата-кметове каскетлии, “местен бизнес”, “патриотични организации”, който падне! Де къде има руски паметници, а то у нас къде няма-все там се въртят, все жертви опяват!
Не е параноя, не се и крият много таварищите “дипломаты”- все на публични места “беседват”. Някога точно Иван Костов изгони един особено разпасан ГРУджийски катил- Владимир Ломакин-за чест и гордост на България пред цивилизования свят, защото катилът грачеше и по митинги на БСП!Сега пак са му пуснали края!
Но кой ще ги изгони?
Вижте и уродът рогозын в Сърбия какви ги върти!
http://dnes.dir.bg/news/proizvodstvo-sarbia-avtomobilni-chasti-turtzia-svali-rusci-samolet-21435755
Костов достатъчно е говорил и извършил за ограничаване на руското влияние у нас.Не случайно е мразен години след излизането му от политиката.По темата за Турция също беше точен, ако не преекспонираме въпроса с изгонването на турския посланник .
Шапка ви свалям и за тази силна и безжалостно точна статия, Г-н Инджев!
Радвам се, че намирам отговор на моето голямо учудване от чутото в неделя.
Толкова прозаичен и така разголен никога не съм го виждал Костов. Винаги съм го слушал внимателно, с уважение и само понякога съм се запитвал дали няма маска и никога не можах да си дам отговор. Както и никога не разбрах защо аджеба в сублимния момент пред решаващите навремето избори за президент, вместо обединяващия тогава Петър Стоянов, , с когото се скара, но за когото цялото дясно, и младо и старо, щеше да гласува, предложи никому неизвестния и на преклонна възраст Берон и така на практика даде на Първанов президенството- точно той. И чак сега мисля, че го видях без маска. Толкова труден за разгадаване политик не знам дали историята познава.А съм уважавал и аплодирал толкова много негови решения и съждения.
Последният път когато по bgonair.bg беше интервюиран Костов от В.Дремджиев също каза за изгонването… Нещо се е “фиксирал” Мавъра на тема Турция. И ДА мисля че е катализиран от МАСКВЭ! И от ДСБ има много прикрити руски агенти!
Удивително правдив анализ!
За това казвам на мнозина колеги приятели и познати: объркан от много и противоположни публикации, подвеждащи интервюта и т.н., българският читател може най-добре да осъзнае дадена истина едва след като сравни всичко чуто и прочетено с позицията на Иво Инджев. Защото този блог за мнозина е вече институция, информационният глас на истината, не подвластна от пропагандните клишета на властта…
Благодаря на Иво Инджев, че всеки от нас тук се чувства част от една свободна гражданска трибуна на свободното и правдиво слово.
Г.н Инджев,
Благодаря Ви, че запазихте добрия тон при коментара за Ив Костов. Дори закачката за нефтохима почти не се забелязва. Съгласен съм, че сега всяка дума срещу Турция е вода в мелницата на Путин (дори не на Русия). Нямам възможност да следя всички телевизионни предавания, но ми е любопитно колко души, освен Вас и Ив. Костов, в ефира на централна медия са казали в прав текст, че Русия води пропагандна война срещу България? (за Президента знам. Предполагам, че и външният министър го е казвал). Като Ив. Костов каза, че тя е съпоставима с тази срещу Украйна и Полша. Последното го добавям за тези, които не са успели да гледат цялото интервю, а само преразказите му.
През 26-те години “перестройка” имаше една точка на пречупване и тя се казва Иван Йорданович Костов.
ТОЙ не направи лустрацията.
ТОЙ не отвори досиетата.
ТОЙ подари Нефтохим на руснаците и затова сега плащаме по 2лв за литър бензин при 31$ за барел петрол.
ТОЙ трансформира политическата власт на БКП в икономическа такава(това всъщност беше и основната му мисия).
ТОЙ се обиди на българския народ и не МУ говори близо две години.
ТОЙ се оказа един от многото в руската колода.
И още много ТОЙ,ТОЙ,ТОЙ…
А на неговите фенове…на неговите фенове(и фенки) им останаха пълните права и свободи да го уважават и да му вярват безрезервно!
“А на онези, които Ботев нарича идиоти и които ще се опитат да залеят (автора на) този текст с обичайните за тях храчки под формата на псувни, закани, русофилски лозунги за вечната дружба и обобщения за своето болшинство, отговарям в аванс: с фанатици не споря.”
“Ако спориш с идиот, вероятно в този момент и той прави същото.”
М. Жванецкий
Аз съм българка,не желая да бъда слагана в устата на комунисти като “българския народ,който исконно боготвори Русия”.Аз съм част от този народ и не боготворя Русия!Познавам още 100 роднини и приятели ,които споделят моите чувства.Потомците на 30-40 000 хиляди убити от комунистите,дали “боготворят Русия”?Наглите комунисти да говорят само за себе си и да престанат да си измиват греховете с българския народ!
Иво, Костов няколко пъти повтори “ДА СЕ ПРЕДУПРЕДЯТ” турските дипломати и то АКО се установи , че…
Както и да е това, по-същностното е, че мерките, които Костов предложи, са изключително необходими и те биха засегнали донякъде Турция и в много по-голяма степен Русия. В доможванията им към България. Шанс те да бъдат приложени има само ако това стане под натискът на гражданите. А този натиск е доста по-вероятно да го има към управляващите при обосновката за тях, която използва Костов, отколкото при другата обосновка. Така ли е?
Труден е за разбиране, но е единственият държавник, който сме имали през прехода, единственият, който е отстоявал само националните ни интереси – дори и при продажбата на “Нефтохим”. Пред заплахата, за която са слепи всички, бе по-добре да насочи вниманието към нея, докато перманентната ни заплаха Русия не само е в очите на всички истински “десни”, но нещо повече – стопанинът на този блог успя да я вкара и в очите на голяма част от слепците. Костов е канен рядко и за кратко в медиите, така че държавникът в него винаги наделява пред един безмислен спор за или против някой от агентите. Той каза – за България по-сериозният проблем е неуловимата ислямизация от масовката в парламента, която мисли само как да угоди на Путин. Дано с това си интервю успее да премести фокуса на вниманието им.
Браво г-н Инджев!
Както винаги право анализът е право в десятката!
Осветяването на Костов е още едно доказателство колко напечено е в Русия и как бандата на Путин играе Ва банк и разголва и последните си “козове” в Българската “губерния”. Нещата явно са много загрубели щом и се говори за “възкресяване” на ЮП. Може да се очаква и осветяване на още политици и управляващи. Хибридната атака се готви с пълна сила и артилерийската -подготовката върви с пълна сила.
Ледът се пука и на тази престъпна камарила и се пише недобро бъдеще. Змията хапе най-силно когато е в предсмъртна агония.
Поздрави
Г-н Караджов,нещо се бъркате-за втория мандат на П.Стоянов ченгетата изкараха Б.Бонев,Р.Инджова,другия калабалък не помня.Май,Беронов, беше за втория мандат на сирищника.
Ако искаше правителството на Костов можеше да направи много за България. Да не забравяме колко приближени до Костов, после преминаха в ДПС и други русофилски организации.
Костов обикаляше тв студията в защита на КТБ , без да има доблестта да признае,че става дума за пари…толкова му е морала . Премиера Костов не направи нищо за повече прозрачност,справедливост в бизнеса,в съдебната система,да свие корупцията,да наложи европейски правила…Реформаторския Блок повече от година във властта също не направи нищо,поне някоя порочна практика да бяха осветлили , корупционна схема разкрили . Лозунги по фейсбук, “исторически компромиси” няма да променят нищо.При такава алтернатива модела “Борисов” ще управлява още дълги години .
“Турски поток” е минало , преминаването на тръба през България отново е актуално , огромни суми ще се разпределят и ако Местан е заел погрешна позиция нормално е да го натирят.Един мащабен газов проект ще стабилизира правителството , такава баница ще стигне за всички.
@КАРАДЖОВ
Преди да ръсиш глупостите си, най-напред попрочети нещо и се информирай предварително (или попитай по-умни и по-знаещи от теб). В изборите за президент през 2001 г. кандидат за президент от ОДС и СДС бе Петър Стоянов и Георги Първанов стана президент след балотаж срещу Петър Стоянов (който символично “бе подкрепен” от спечелилия преди това изборите кобург)!
Иван Костов посочи риска, който в момента е надвиснал над България и целия ЕС, а именно радикалния ислям и ислямизацията на Турция. Да се намеква за неговата незаинтересованост към рисковете произхождащи от външната политика на Русия и най-вече от политиката на Путин не е освободено коректно. Преди около две години, когато Крим беше анексиран, Иван Костов имаше подобна лекция за рисковете произхождащи за България от пряката политика на Путин и намесата му в Украйна. Иван Костов е политик и учен, който притежава невероятната способност да вижда пряката надвиснала опасност над България. Изключителено точен е. Винаги е действал приоритетно.
Г-н Инжев, като държава трябва да се пазим не само от имперските интереси на Русия, но и от османските на Турция. И двете не трябва да се пренебрегват. Просто Костов наблегна на Турските интереси. И нормално, след всичко което се случва с бежанците. Останах с впечатление, че в статията си критикувате анализа на Костов. И естествено троловете се появиха. А троловете са като въшките – не дай си боже да те налазят.
Благоря за статията Ви! Мисля. че това е достойният отговор…
Изящен текст – Иван Костов е изобличен…
Иван Костов, чийто привърженик бях дълги години, и който досега си остава най-успешния министър-председател,за съжаление окончателно олекна с последните си изказвания. Но залезът му започна отдавна, още когато отиде на носи цветя в болницата на Борисов и подкрепи след това първото му правителство, факт който в последствие стана причина ДСБ да не влезе в предишния парламент. По-късно заигравките му с Цветан Василев и банката му, ме разочароваха допълнително, а сега последните му изяви, окончателно ме накараха да снема доверието си от него.
Направи ми впечатление, че Костов носеше няколко помощни листа в студиото, което предполага, че темата на интервюто е била уточнена предварително, така че той да може да се подготви. Според мен, тази тема е била за опасността от навлизането на радикалния ислям в България, а не последните рокади в ДПС, или пропагандната война, която Русия води срещу страната ни.
Колкото до това какво не бил казал Костов, атаката е точно в десетката – там може да му се припише всичко, което после на спокойствие да се обори.
Грубо казано Костов изрази мнение,че при дадената ситуация турския посланик трябва да бъде депортиран.Мнението не е политически акт,който трябва строго да бъде оценен.Мнението се нуждае от всестранно обсъждане,ако то ни интересува.Например-трябва да се отчетат думите му,че говори за Турция,за Русия трбва да се говори отделно.И въпреки това успя да каже най-важното.Според мен. Ако Иван Костов е сгрешил,от нас зависи дали да му простим. Трябва да признаем,че както винаги той говори спокойно и загрижено.Дай Боко всекиму да се случи.
Драги Караджов,
извинявай, но в твоя пост при всичките му други достойнства, много неприятно са объркани хора, имена и събития.
Не БЕРОН (учения с буболечките, Петър, ченгето, атакаджията и пр.) а Неделчо БЕРОНОВ конституционният съдия (Бог да то прости!)беше десният кандидат в президентските избори 2006.
Когато бяхме деца, събирахме с магнит черен пясък, на стария плаж в Бурас. Критичното отношение на Иво Инджев, към изложената от Иван Костов(в конкретния случай!) позиция, беше магнита, който събра голяма част от армията, желаещи да го заровят до шията(Костов) и да го убият ритуално с камъни.
Обидите към Личноста Костов започват(както винаги) с обвинения за всичко неслучило и случило се в България, и достигат до висотата на расистки обвинения, че не се е родил с руса коса, розова кожа и сини очи(значи е мавър).
Изумен съм от бързината, с която “черният пясък” е в състояние да засипе коментарното пространство на блога.
Но има и нещо положително в тази история. Видя се за пореден път, че блога на Иво Инджев се следи прецизно от КОЙто трябва и реакцията към определени имена и теми е “немедленна”. Gut zu wissen !!
А тук вече става дума за напълно кретенясал, но съвсем не безкористен лаладжия…
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=5226991
Господин Инджев, всички знаем, че Иван Костов не говори празни приказки. В Неделя беше като по учебник. Това което Външно министерство по каноните на дипломацията трябваше да дъвчи поне месец, Иван Костов от позицията си на бивш министър-председател свърши точно за 5 минути. Възхитен съм! Иван Костов, както винаги, защити националните ни интереси и направи огромна услуга на правителството. Надявам се, че Вашият редовен читател Бойко Борисов се е обадил лично на Иван Костов и му е благодарил.
(Без коментар) Ето как говори Вълко Шопов, уредник на българското участие на Изложението в Чикаго 1893 в интервю за в. ‛Chicago Tribune“:
“Русия и Турция са особено упорити в желанието си да държат България на заден план, защото появата ни в Чикаго като призната държава ще ни даде съществени предимства в Европа, за които малко американци подозират. Вашият народ тук е толкова свикнал със своята великолепна свобода, че я взима за даденост. Вие сте източникът, вдъхновяващ българската демокрация. Вашата покана да участвуваме в изложението е първата, която получаваме като самостоятелен народ. Това ни ласкае изключително. Ние разбираме несигурността на нашата независимост, с две велики нации готови да ни лапнат на една хапка при първа възможност. Поради това признаването ни тук, което ще отпечати, така да се каже, нашата индивидуалност върху света, е от изключителна помощ”…
Анализът е много прецизен. За мен решаващо в оценката за Иван Костов са не само действията (думите) но и премълчаванията. Не може за или против МОЧА, най-успешният премиер и то не само на т.н. преход да мълчи със страшна сила. Кой, ако не той ясно, беусловно, категорично трябва да вдигне глас за да стигне и до последният гражданин, за биомасата не може и да смислим, че мястото на тотемът на мракобесието е в музея.
Г-н Караджов, вече ви поправиха. За мен обаче е недопустимо след като се интересувате от бг политика да сте забравили името на кандидатът за президент на синята коалиция през 2006г. Г-н Неделчо Беронов (БОГ да го прости!) беше най-достойният и най-подготвеният претендент който страната ни е имала за държавен глава. Тогава, много хора се смущаваха от възраста му-78г. Та, ВЕЛИЯТ РЕЙГЪН на неговите години повтори мандата за да трасира безвъзвратно проектът закриване на “Империята на злото”. У нас, вкараха, прецедент, за втори път на Дондуков 1 папка гоце любител основно на: ” да хапнем, да пийнем и как му беше името на третото”. Четете поне книгите на Иво Инджев.
Между другото иво (нарично с малка буква) ти продажен пес,защо не си не си в затвора или в някоя уранова мина в сибир да умреш там? Защо?
Извинете, че не е по темата, но е интересно.
От Архива на ДС:
file:///E:/FOND%201/F-01-OP-03.pdf
Eх, колеги съблогъри и приятели, кога ли ще се отърсим от излишните и вредни емоции, ще спрем да обичаме “нашите” политици и ще започнем /от позицията на пропилените десетилетия и случващото се днес/ да претегляме ФАКТИТЕ, трезво и обективно? И най-важното – да стигаме до верни изводи, за да престанем да “настъпваме мотиката” по Бог знае колко пъти?
Защото зададените тук теми са:
-кога най-после, определящите се като десни и демократи наши политици, ще свалят сурдинката когато става дума за Русия, ще се отърсят от витиевати недомлъвки и евфемизми и ще обявят пред ошашавеното природонаселение гръмогласно и в прав текст, че Русия е ЕДИНСТВЕНИЯ НИ ДУШМАНИН;
-съществува ли действителна опасност от нарушаването на етническия мир /крепен от меди сокола/;възможно ли е България да бъде ислямизирана или отново става дума за руска пропагандна опорна точка и
– враг ли ни е Турция, зависим ли в нещо от нея и предявила ли е тя някакви /в т.ч. – териториални/ претенции към България; казано с други думи – съществува ли реална опасност от “турски зелени човечета”?
Да, ама не! Почти всички ние прескачаме темите, зададени от автора на блога и … пускаме “шарманката”. Като Мирча Кришан обръщаме на болната тема и започваме да човъркаме едва засъхнали рани. Защо ли?
Защото е ужасно трудно ако не и невъзможно да се посегне на “свещена крава”. Дори когато всички факти сочат, че сме се заблудили, че става дума за “бик”, който през целия период на нашата “влюбеност” е стоял зад нас и си е вършил работата.
А иначе,на водещият от обсъжданото ТВ-предаване така много му се искаше и толкова дълго опитваше да насочи темата към Кремъл, но … не му се получи.
Ето ви едно мероприятие на руския шпионаж под благовидна фасада-такива се правят всеки ден, кажи-речи…
http://petel.bg/Seminar-v-SOK-Kamchiya—–Ruskata-literatura-i-izkustvo—–za-formirane–na-duhovnata-kultura-na-uchenitsite—-__83638
file:///E:/FOND%201/F-01-OP-09.pdf
Костов на практика подкрепи предлагана от г-н Алекс Алексиев промяна в политиката на България и ЕС във връзка с ислямистката опастност. А сега, изкарайте и г-н Алекс Алексиев руски агент?!?! Ама моля Ви, по-малко емоционално, ситуацията в света изисква РАЗУМ и смели и незабавни политически действия!
Към Патриот
trezorr@mail.bg
95.158.175.173
Ами разсърди се на руските си господари за пропуска, май вече е късно да си поправят “грешката”, дори и кратуните на кретените им се чувстват длъжни да ме четат и да лаят безпомощно.
Не съм гледал това интервю. Но истински действащ държавник и политик (какъвто Костов вече не е), би трябвало да отчита всички рискове пред България.
И Турция и Русия в момента са изправени пред сериозни трудности. Моето мнение винаги е било, че Турция, даже и да има “нездрави интереси” в България, ще насочи усилията си в разрешаване на вътрешните си проблеми.
От друга страна, Путин даде ясна заявка, че ще използва външната политика за решаване на вътрешните си проблеми.
Темата за Иван Костов е неизчерпаема. Добър или лош, покажете ми един български политик, който направи обективно повече за България отколкото направи Костов и при кого България е имала най-независима външна политика… Поне едно име?.. Иначе много приказки – на пазара: Какво можеше и какво не можеше да се направи в онези условия, с онези хора около него…
Привет г-н Инджев,
С интерес следя блога Ви, всъщност той е една от малкото медии, които чета, защото иначе рискувам да бъда залята от поредния пропаганден боклук.
Ако позволите искам да изместя малко фокуса от темата към една друго не по-малко обезпокоителна тема.
Занимавам се с туризъм, повече за мен можете да научите тук: http://turistiko.net/za-men/
Имам преки впечатления как руснаци купуват апартаменти на килограм по абсолютно цялото ни черноморие. По-бедните се задоволяват с къщички и апартаменти на по 20-30 км от морския бряг, които могат да се намерят за по 5-10 хиляди лева.
От първа ръка знам, че тези руснаци са всички държавни служители, но не прости чиновници, а шефчета с добри заплати.
Не мислите ли, че Русия нарочно помага на тези държавни служители да си купят имот в България, за да може после да има претенции към България?
Какви могат да бъда последствията за България от едно руско малцинство в страната ни?
Към Тъпанарко:
Съгласен! Много точно. Всяко едно изброените от вас действия поотделно определя иван костов като подмяна на демокрацията и маша на москва (Точка!). A Всички заедно го правят достоен НКВдист. Не мога да разбера как при тези факти иван костов остава свещенна крава за толкоз много десно мислещи или по-скоро не мислещи хора.
file:///E:/FOND%201/f1%20op.9a.pdf
Освен модела #КОЙ?,трябва да не забравяме и за модела #ТОЙ!
Защото именно #ТОЙ! проправи пътя на #КОЙ? и сега си чукаме главите с последствията и не му се вижда края!
#ТОЙ! попари надеждите на нацията,за да може #КОЙ? да яде порциите,а #НИЕ! да им сърбаме попарата!
Към Ивелина Димитрова:
Не само че мисля така, но и съм илюстрирал мисълта си с информацията за това, че (поне 4 години, може после да е подновена тази преференция) “банката на Путин4, както по света е известна втората по големина в Русия ВТБ, е давала преференциални кредити за купуване на имот в България ( и Кипър).Използван е принципът “доведи приятел” за следващия кредит, т.е. един проверен като верен на властта чиновник води следващия…Имах плахата надежда, че този мой сигнал, базиран на български източник в Москва,ще предизвика поне малка реакция в българската държава и контролираните от тях медии, но явно съм бил прекалено голям оптимист. Тъкмо напротив, официални представители на властта с гордост ни съобщават статистика за растящия брой руски собственици като голямо постижение на прекрасните двустранни отношения.Говорим за около 400 000 имота. Умножено ( по колкото искате, -1,5 или по 2 ),това прави “присъствие”, сравнимо с най-голямото малцинство, на българските турци, за които всички така грижовно се вълнуват да не би да изневерят на българската държава, докато верните на Путин батальони се радват на овации.Остава само и въпросът със статута на правата и свободите на руските пришълци да се уреди и ето ви още една проруска партия в България, този път етнически чиста, а не от български руснаци, с каквито и без това е пълно в политиката и в парламента.После, както вече съм иронизирал горчиво, натурализираните руснаци могат да се оплачат на бащицата от Кремъл, че тук не ги уважават достатъчно от обслужващия персонал в туризма и търговията с тях и същият да им прати на помощ зелените си човечета- само НАТО би му попречил да разиграе кримския си сценарий.
Параноя ли? Вие преценете. Не мисля, че би се стигнало до буквално прилагане на този сценарий, но че на Москва й трябва дестабилизирана и държана под око слаба България, в това нямам съмнение.
към ОТБЕЛЯЗВАМ
—————
Колега,само да отбележа,че линка,който си пуснал сочи към дял Е:/ на личния ти компютър и няма шанс някой да отвори документа,който искаш да предоставиш публично!
“file:///E:/FOND%201/F-01-OP-09.pdf”
Драги Иво, волно или неволно хвърляш камък по Костов!? В сравнение с тоновете помия, която се излива върху него, това си едно нищо…А по отношение на Русия трябва ли да Ви напомням,че той спря руските самолети 1999 г., изгони Чьорни-морни и руски шпиони и най-вече даде решителен тласък за евроатлантическата ни ориентация. Те това няма да му бъде простено и на онзи свят.
Иначе искрено Ви се възхищавам.
Чета коментарите и виждам как се обсъждат способностите на един лидер. Дали той е черен или бял. Трябва да знаете, че и дявола не е черен! Напротив, когато той е до вас е много бял! Разбира се ако можехте да го видите в истинския му образ, щяхте да пощръклеете но това е друга тема! Той може цял живот да ви подкрепя и да ви спасява, в сюблимни моменти да бъде най-верният ви приятел! Докато един ден се огледате и видите, че сте в трапа но дори и тогава той ще ви подаде ръка! Дори ще ви прочете някоя молитва за спасение и ще ви посочи грешките! Дори ще заплаче за вас! А когато все пак излезете от трапа, ще лекува раните ви и ще ви поведе към следващата дупка. Кой знае, може би този път по-дълбока!!
Малко встрани. Чета долната статия в сайт който не е списван от непеошници (значението на чуждицата да се обясни добре на баце от дежурният пиарчик) и се чудя и се мая какъв е приносът на “най-големият (изключителният) дипломат на планетата” кирил лавров за меко казано повече от проблемно дередже на раззия. Толкова ли не може да ги опраска несъгласните????
http://www.gazeta.ru/business/2016/01/11/8015273.shtml#comments
Наложи се и аз да изгледам (по изключение, защото не гледам този ТВ канал) участието на И. Костов в неделя, за да си съставя мнение и да се включа в дискусията.
Според мен Костов беше на ниво. Изявата му приличаше на открит урок към онези, които, поради липсата на демократичен изборен процес в България, в момента изпълняват ролята на управляващи, както си знаят и могат – пожарникари, физкултурници, милиционери…
При всичките уговорки и обществен укор за утилитаризъм (сметчици, депозити и т.н.), Костов си остава политик от голям калибър – до степен, че тези които са след него, още не са напреднали дори до там, че “да му дишат праха”. Мисля впрочем, че ако управлявалите след него (и в момента) бяха постигнали неговата пропорция “принос към държавата/злоупотреба”, сега България щеше да бъде в 10-те най-най в ЕС.
Относно думите му за Русия – да, не говорѝ по въпроса толкова, колкото на нас би ни се искало, но и не каза нищо разочароващо. Според мен се беше подготвил за въпросите по турска линия (хвърляше око на някакъв конспект, който си беше донесъл) – може и анонсът в поканата за участие да е бил такъв.
За много години г-н Инджев и на всички които четат вашия блог! За сетен път се уверявам че всички слушаме едно нещо ,но всички чуваме различни неща!Иван Костов не е безгрешен ,но в дадения случай аз съм съгласна с неговите разсъждения.Той говори като свободен гражданин и може да си позволи силни думи ?Сигурно ако беше министър председател щеше да действа по-дипломатично,но категорично ,както го правеше неведнъж като български държавник. И сега една моя мечта -искам на избори да се чудя за кого да гласувам-примерно-за И.Инджев или за И.Костов?!И ще гласувам,а сега не гласувам ,нямам избор!
Към Ивелина Димитрова и Иво Инджев: Това че чужди граждани (руските) имат право на купуват имоти в България не би било проблем ако държавата правилно го урегулира. В много държави на запад всеки може да си купи имот но покупката не дава никакви привилигии на чужденеца, нито дори право на постоянно пребиваване в страната. Купувачът сам си носи риска. Откъде накъде на някой чужденец (руснак) ще се прави облечение за влизане, престой и живеене, и дори даване на гражданство в България само заради това че си бил купил някакъв си апартамент или какъвто и да е имот. Време е държавата да пресече този опит за създаване на нови малцинства у нас. Всички знаем кои са малцинствата в България, руско такова няма.
Ще кажа само, че според мен с това интервю и Иван Костов беше осветен. Съмненията ми относно неговата зависимост се стопиха напълно и много съжалявам, че е така. Имаме спешна нужда от “Стефан Стамболов” днес.
Тъкмо опитите да се обоснове наукообразно тезата, че рискът от посегателство на Турция над суверенитета ни е сравним с рискът от подобно посегателство от страна на Русия и дори ПРИОРИТЕТЕН е една от „меките” опорни точки на руската пропагандна война!
Тъпо е да се твърди /и внушава!!!/, че сме заплашени от турцизиране, от развихряне на радикален ислям, от нарушаване на етническия мир или от каквито и да било посегателства на държавата Турция! Това плашило е продукт на Кремъл, ефективно при неграмотни, смахнати атакисти и идиотчета-каракачанчета!
Докато съществуват САЩ и ЕС, докато Турция и България са членки на НАТО, подобни опасения са безпочвени и спекулативни!
ЕДИНСТВЕНАТА ЗАПЛАХА ЗА СУВЕРЕНИТЕТА НИ СЕ ГЕНЕРИРА ОТ ПУТИЛАНДИЯ И НЕИН ПРОВОДНИК Е РУСОФИЛСКАТА ПЕТА КОЛОНА!
Междувременно, както става известно 17 години по-късно, лидерът на СДС Иван Костов провежда няколко срещи с Николай Добрев и Георги Първанов без да информира затова ръководството на коалицията. За срещите е избран скритият от външен поглед ресторант на витошкия връх Копитото. Съдържанието на тези разговори остава в тайна от ръководството и парламентарната група на СДС, което е факт нямащ нищо общо с очакванията на гражданите за открита демокрация. Скрито е това съдържание и от медиите.
Здравейте на всички.
Така е, Костов говори преди всичко за Турция и каза верни и правилни неща.
Също каза и за Русия, все верни и правилни неща.
Според мен Костов постави казус на управляващите в момента, направи го по много елегантен начин, говорейки за Турция той удряше Русия.
Погледнете в дълбочина неговия анализ, пък била тя и НЕ-стратегическа.
Съвсем обяснимо,статията на г-н Инджев предизвика сериозен интерес и противоречиви мнения.Днес сутринта ,на обичайна сбирка в кафене ,абсолютни единомишленици по отношение на демокрацията ни,се оказахме разделени в оценките си за интервюто на Костов.Личното ми мнение съвпада с оценките на г-н Инджев.Нещо повече ,още вчера изразих мнението си във Фейсбук.Ще отбележа,че обявената тема на интервюто ,а,приори,предполагаше изразяване на становище за ролята на Русия .Костов игнорира по някакви причини/той си знае какви/заявената тема в предаването.Далеч съм от мисълта да смятам,че Костов е безгрешен.Неговият принос за стабилизацията на държавата ни е БЕЗСПОРЕН!Но залитанията в изразените тук мнения от”осанна до разпни го”показва разноликите виждания по темата “дясно”. В края на краищата,всеки има право на мнение,и воето съвпада с това на автора на статията и коментара към нея от г-н П.Тинков от днес,14:59 ч.
За инж. Симеонов / и в частност – г-жа KILIEVA/ искам да внеса малко яснота по отношение на хронологията на кандидатите за президенти. През 2006 година трябваше да се проведат президентски избори където срещу стария президент Първанов беше предварително номиниран за кандидат от СДС- Петър Стоянов, който беше и председател на същото СДС. Той беше предложен като консенсусна личностна и имаше одобрението и на Земеделците на Мозер и на Демократическата партия на Праматарски, а и на Новото време даже. Но в последния момент ДСБ в лицето на Костов, които до сега предлагаха В. Методиев, го замениха с Неделчо Беронов и се наложиха над другите. Така вместо П. Стоянов избирахме Н.Беронов/ в същност- не избрахме/. Да, за съжаление виждам, че съм съкратил името на Беронов, но като цяло визирах един тънък и критичен момент когато с лека ръка беше подарен втория мандат на Първанов.
Към ДЖИНДЖИФИЛ:
Адмирации за последния пост!
Зрящите ще разберат.
Който не проумее – то си е за негова сметка…
Няапомнихте ми за една мисъл на Д. Духовни: “Лъжата се крие най-добре, опакована между две истини.”
Бех си позволил да перифразирам – злото се крие най-успешно, опаковано между две добрини.
А пропорции от десена на “принос към държавата/злоупотреба” са вулгарни и ми напомнят за “да гласуваме, макар и с отвращение”.Да не споменаваме, че са и твърде спорни, от гледна точка на дългосрочния ефект…
По подобен начин ни припяват “заслугите” на банкянското човекоподобие /далеч съм от мисълта за сравнение!/ – “бил комунистите на избори”, “построил магистрали”, “отпушил фондовете на ЕС и усвоил 101 процента от тях”, “спрял Бургас-Александруполус”, “ликвидирал гьола Белене”, “огказал ЮП” и прочие шменти-капели!
Г-н Тинков, Господ да е с вас и да ви бъде закрилник! В България много народ отваря сърцето си към духовно израстване и затова Господ ни обича! Не е случайно, че Богомилството се роди тук в България! Ето вижте, най-популярният филм на земята се нарича “Междузвездни Войни”!! А основнив мотив в този филм е борбата между Доброто и Злото! Точно както казват и Богомилите! Че има зло и то трябва да бъде Борено! А те повярвайте ми не са говорили празни приказки! В небето се води яка битка за земята и с Божията воля тя ще бъде спечелена!
За мен Костов си остава най-успешния български премиер след 1944г. Да не забравяме, че промяната през 1989г. ни беше подарена. Предателствата и разочарованията следваха едно след друго непрекъснато и все пак благодарение на управлението 1997-2001г. сме членове на НАТО и ЕС и това ни е единствената опора в момента. Писано е: по делата им ще ги познаете и не си създавай кумири.
Към Караджов: Н. Беронов също беше предложен от СДС.
За мен най-важното е България бързо и за дълго да се отдалечи от русия и по най-бързия начин да построи газовите интерконектори с Турция и Гърция.
Караджов, в грешка сте. Кандидатът на ДСБ за президент през 2006г. беше Веселин Методиев, но срещу тази силна кандидатура решително се възпротиви именно Петър Стоянов, което доведе до компромисната кандидатура на Неделчо Беронов (мир на праха му!), който беше далеч по-смислена кандидатура от гоцэ, който накрая спечели състезанието с решителна помощ от страна на бойкa бaрысaв. Хайде да се придържаме към фактите дори когато занимаваме аудиторията с офтопици.
Здравейте и за мн.години.Господин Инджев,уважаеми колеги,би казал Ахмед Доган.И Путинската и Давутоглуската заплаха,за България са еднакво вредни,но гн.Костов поставя мн.точно проблема.Не мисля, че спестява нещо но руската камарила,е ясна,за мислещия българин.Неоосманизма,също трябва да бъде преследван.
Колкото,до гн.Костов,за живялите-по дълго,помнят,че създаде държава на/гола поляна./
Удивително е какви количества помия все още се изсипват върху Иван Костов почти три години след излизането му от политиката. Аз следя този блог с познавателна цел, но след като попрегледах коментарите, се удивлявам, че не научих нищо ново – независимо каква е темата на статията, се дъвчат все същите дъвки за Иван Костов, по които той през годините се е обяснявал достатъчно и предостатъчно. Но най-неприятната горчилка ми остана от обидните квалификации на “Аэрофлот”, с които той/тя изненадващо за мен падна до нивото на real_emo отпреди няколко дена. Жалко.
@ Ивелина Димитрова
И аз отдавна наблюдавам със свито сърце и нарастваща паника целенасочените усилия на Русия да формира у нас РУСКО ЕТНИЧЕСКО МАЛЦИНСТВО, използвайки (сигурно умишлено допуснати)празноти в българското законодателство, ограничеността на корумпираните местни власти,отчайващата липса на солидарност между българите(за разлика от постоянно пребиваващите у нас руснаци, които фанатично се поддържат срещу местните и се опитват всячески “да ги извозят”, да си спестят битовите разходи за тяхна сметка), егоизма и зависимостта на духовно примитивните български олигарси, станали такива именно с помощта на руските си “събратя” и руската държава. От много писане по тази тема вече започнах да използвам собствени клишета като “руски етнически окупационен десант”:)с надежда да привлека по някакъв начин вниманието на местните власти или службите,натоварени с националната ни сигурност. Глас в пустиня….
И как няма да е така, като ЕДИНСТВЕНОТО условие да бъдеш назначен в структурите на тези служби или държавната администрация е да си фнатизиран, ПОТОМСТВЕН русофил!?
Постепенно се изгражда публичното усещане за присъствието на някакъв руски етнос, прави се тихом-мълком,подмолно, стъпка по стъпка: водещите на ТВ предавания, които започнаха все по-често да канят събеседници, говорещи български със силен руски акцент – екстрасенски, които предсказват добро бъдеще на България, но само ако върви заедно с Русия,развратни секс учителки, войнствени участници в ТВ реалита, размахващи руския флаг и крещейки “Путин forever!”БТВ направи серия репортажи от празнуването на Коледа и Великден в общностите на руските собственици на имоти по Българското черноморие, нагледахме се предпразнично на руски пляски и казачоци, все по-често в новинарските емисии дават думата на рускоговорещи служители (последното, което наскоро гледах, беше някаква кураторка на изложба в Русе, която ми представяше на неразбираем български експонатите от изложбата,толкова ли не можаха да намерят някоя българка да разкаже за това българско културно събитие? след спонсориран ремонт на много от църквите и манастирите ни подмениха нашите кръстове с нови, изковани според руските православни традиции с допълнителния им елемент в долната част, “най-после” падна и последната крепост на Рока в Каварна, новата кметица (Ниночка)отсега нанатък вместо рок ще организира щедро спонсориран фестивал на руската песен и култура, лятото, минавайки през Варна, видях, че имената на стоките в супермаркетите са на руски език, менюто в ресторантите- също, навсякъде в черноморските ни градчета се продават или подаряват(!) руски вестници, руски книжарници са окупирали централните улици, на всеки ъгъл има руски агенции за продажба на “Недвижимость в Болгарии- от застройчика или вторички”, препълнени с купувачи, руското знаме се вее навсякъде, българското е рядкост, никой не се интерсува от него или от държавния протокол, който задължава да го има поне на държавните и общински институции, училищата! Вицепремиерът ни Калфин пък сериозно се е заел с привилегированото трудово устройване у нас на постоянно пребиваващите руснаци . Ще въвежда “синя карта”, с която българските работодатели се задължават да ги назначават със заплати три пъти по-високи от средната заплата в България…
Все още настъпват на пръсти, тихичко, необезпокоявани заемат родното пространство, но наближава моментът, когато изведнъж (както стана в Крим)нагло и безцеремонно ще предявят претенциите си за нашата изстрадала земица, със стоманена, типично руска жестокост ще отклонят пътя на цивилизационния ни избор на изток, към мразовитите и мрачни сибирски полета и гибелта ни като народ.
Боже, нашите управници не виждат ли какво става! Те българи ли са?!!
@ ДЖИНДЖИФИЛ | ЯНУАРИ 12, 2016, 18:55
Вие да не сте някакъв/а православен мормон, та така често и ни в клин, ни в ръкав ни карате да гледаме към Небесата?
Не знам доколко сте навътре (аз никак не съм) в темата за богомилството, но това, което казвате, че казват богомилите – “Че има зло и то трябва да бъде Борено!” – доста противоречи на написаното от Тони Николов (на него мога да вярвам) в “Българското двумислие”: “А в основата на нещата лежи комай богомилската ерес, че тук долу, във видимото, може да има само зло, а пък добро има в невидимия свят, където всичко е прекрасно, защото ние не пребиваваме там.”
@SMS @Ивелина Димитрова
А междувременно едни хора организират “опълченци” и в България. Как ви се струва това в контекста на вашите основателни притеснения!?
http://bultimes.com/sazdava-se-novo-balgarsko-opalchenie/
Цитат от сайта им:
В момента престъпното правителство вместо да се сражава с ИДИЛ и да подкрепя операциите на Русия против терористите унищожаващи народа на Сирия, преследва само истинските български родолюбци и патриоти сред членовете на Български Войнският съюз „Васил Левски“, БНД „Шипка“ както и сред редовите членове на Атака, ВМРО. И с всяко свое престъпно действие все по бързо тласка страната и народа ни към пропастта на изтреблението.
На тези “опълченци” им препоръчвам да видят тази новина:
http://www.focus-news.net/news/0000/00/00/2177416/
която между другото е подмината май от почти цялата “независима и свободна”, “българска” преса.
http://edition.cnn.com/2016/01/11/politics/us-bombs-millions-isis-currency-supply/
Обществото загуби везната си!!!
🙂 отдавна
@джинджифил, точно това бяха предложенията на Костов опаковани като мерки насочени срещу Турция.
Защото не само Турция а и Русия върши същите неща.
Та в този смисъл предложенията на Костов са идеални.
Господин Инджев,
Благодаря Ви за честната и родолюбива гражданска позиция! Ето и моя прочит на тревожното събитие:
Напоследък все по-често на официални чествания, на религиозни и светски ритуали у нас се появяват униформени казаци, които без регламент и разрешение от българската държава носят пагони, мундири, фуражки и георгиевски кръстове на някаква въоръжена сила, която не е допускана и не е окупирала (засега) българска територия.
Редно е българското правителство да информира населението дали въпросните униформени лица, които съпровождат руския посланик или посещават български манастири, играят спектакъл за възстановяване на стари църковни традиции или символизират мощта на съвременна Русия, която след разруха и унижения най-сетне се била изправяла на крака.
Време е да знаем с кого си имаме работа: с поредните руски агресори или с актьори и каскадьори, които имат благородната цел да веселят публиката с бутафорно заплашителния си вид.
Онова, което знаем в момента е, че право да носят униформа у нас имат военните аташета, членовете на чуждестранни държавни и военни делегации и военнослужещи от други страни, поканени от правителството и парламента за участие в съвместни военни маневри (учения).
Другите случаи би трябвало да бъдат третирани като нарушение на Конституцията и посегателство срещу националния суверенитет на българската държава.
Ако междувременно е била променена нормативната уредба, моля да бъдем уведомени. От българските власти или от Н. Прев. руския посланик.
За да не стане някой сакатлък. Като през 1916-а.
Сега отново ще пиша по темата защото сега имам време..
макар темата вече да е потънала надолу и да не е четена.
Та по стъщество – направо съм гръмнат, че толкова много четящи и пишешти тук се оказаха толкова злобно настроени къмтози човек.
Вие драги всички (Dear All)както се казва, давате ли си сметка, че това еполитикът който не се притесняваше да взима решения и давате ли си сметка, че той взе решения на който до ден днешен се крепи цялата ни икономика.
КОлкото по въпроси като Икономиката и конкретно КТБ… 🙂
Жалка история, жалката история е че разни видни културни деятели уверено раздават мнения как Костов се опитвал да изшикалкави и по този въпрос.
Интересно защо не само той ами и други сериозни доказали се икономисти имаха тези които са много близки по казуса КТБ.
И интересно как в това време всички журналисти, културни дейци
и политици пееха в хор и в тон с един от главните заподозрени по казуса, дуета Борисов/Пеевски, че банката не трябва да се спасява!!!
Може ли въобще да се сравняват мненията на масата журналисти с мнението на този икономически инженер от най -високо ниво!???
Докарахме се до там, че хора клойто разбират от какво ли не но не и отикономика, с едно огромно самочувствие коментират и предлагат РЕШЕНИЯ :-), хора които най-спокойно могат да получат една оценка “неграмотни” в тази област.
СРАМ
Същите тези мислители са тези който до онзи ден били гласували за герб видиш ли….
това е тоочно онази особена жилка хора който имат забито в себе си усещането за това как трябва да се придържаме към статуквото наложено отгоре!!!
Не очаквах че тук на такова място ще пишат хора който са болни от същата онази болест за която пише и срещу която се бори този Блог!!!
@ KIKI
Едно заглавие на г-н Ангел Грънчаров ми попадна скоро: ‘Светът е голям и… Антон Тодоров ни дебне отвсякъде!’
На мушката на политолога (без кавички, да не го жегна) бяха също Росен Плевнелиев и Илиян Василев (в момента!). Едва ли е толкова трудно да се разбере кой поръчва мощните напъни с цвят на цъфнало глухарче.
Това,което каза Иван Костов е до последната йота верно.
Радвам се,че Иво Инджев споделя с нас виждането си.