Спомняте ли си изявлението на Бойко Борисов от 27 февруари, че очаква до 20 дни голям компромат срещу себе си? Броих и чаках. Премиерът „позна” за компромата и за времето, когато бомбата ще избухне, но не и за това, че той ще бъде сред осколките. Засега. Имал е обаче опасения, че когато разобличат големите крадци по света, облечени във власт, той ще е сред посочените в изобличителните публикации.
Както вече знаем, сред 150 българи и свързани с България имена, на този етап няма нито един български политик. Нито един. Нито един?
Вие, читателю, вярвате ли в тази необичайна, направо пуританска чистота в държавата, сочена като рекордьор по корупция в ЕС и свързана с корупционна пъпна връв с Русия, където по официални статистически данни поне половината национално богатство изтича по корупционните канали в сметките на назначените от Путин милиардери?
Или пък си мислите, че българските другари и съдружници на руските си учители и господари в голямото крадене са по-добри от началниците си в прикриването на следите си?
Да не би пък българската част от разследването да е била нещо като „българска работа”? Ще разберем окончателно през май, когато световните медии публикуват пълния вариант на разследването.
Борисов явно е имал информация за голямото журналистическо ровене в рамките на близо 400 медии (именно за медии ставаше дума в първите съобщения, а не за отделни журналисти), в което няма включена българска медия. Участва само един български журналист- Алексения Димитрова от в. „ 24 часа”.
Как ли е научил Борисов за „компромата” срещу себе си? Дали е разбрал от български източник, или са му подсказали от Кремъл, където говорителят Дмитрий Песков демонстрира осведоменост, досущ като Борисов и изпреварващо предупреди, че се очаква началникът му да бъде очернен медийно? И защо с оказа, че опасенията му са неоснователни (засега)?
Кого и кога ще помете вълната, надигнала се в Панама, предстои да видим. Нещо подобно вече сме наблюдавали след разкритията на „ Уикилийкс” за голямото крадене в Близкия изток и Северна Африка. Протестите на осведомените по този начин граждани в Тунис срещу крадливия им президент Зин Абидин, започнали през декември 2010 г., запалиха искрата на т.н. арабска пролет.
Прав беше Путин да злобее, че интернет бил измислен от ЦРУ ( за да му е зле на него). За автократите и диктаторите свободното движение на информацията и откритостта е най-голямото зло. Сега то е надвиснало над него. А в „малката Русия”, каквато е България, началството засега е пощадено от това зло и не знаем, доколко това е случайно или контролирано ( почти свръхестествено) явление.
В край сметка констатацията на Георги Марков в „Задочни репортажи”, че българските другари са надминали съветските си учители в автоцензурата „( т.е. в укриването и изкривяването на информацията) може да се окаже със стойността на пророчество. Черната ирония на Георги Марков, че за това свое постижение българските другари заслужават паметник, има своето червено материално изражение в охранявания от Охранителя Монумент на окупационната червена армия (МОЧА). На него, в центъра на българската столица, със златни букви е написана лъжата, че окупацията е освобождение, за което е благодарен българскияТ народ. И това не пречи на никого, освен на някакви местни „маргинали”, както руският посланик Исаков определя несъгласните с лъжата българи.
Още снощи погледнах коя е Алексения Димитрова. Намерих това:
http://www.mediapool.bg/satrudnitsi-…ews159559.html
Дано и тя да е попаднала по погрешка в списъка на лицата, за които Комисията по досиетата е установила принадлежност към структурите на бившата Държавна сигурност.
Заявката на панамския президент, че ще съдействат за изясняване на истината е най-голямата заплаха за ъндърграунд-истаблишмънта (не е оксиморон, в какво време живеем). Една от опорните точки, спуснати нейде от Евразия е, че няма нищо незаконно в притежаването на “офшорни сметки”. Така е, но произхода на парите в тях е основният проблем за титулярите. За диктаторски режими като този в Кремъл има още един проблем – имиджовия. Предричам по-скоро затягане на свободите в Русия, усилването на репресиите и подмяна на някои бушони.
Линка е: “http://www.mediapool.bg/satrudnitsi-na-ds-na-chelni-pozitsii-i-v-pechata-news159559.html”
“Вие, читателю, вярвате ли в тази необичайна, направо пуританска чистота в държавата…”
Не.Просто нашите явно са ползвали друга кантора.
Търсене на информация в 11.5 милиона документа с общ обем 2.6 терабайта не е лесна и бърза работа. Ето как това се прави в “Le Monde”: “http://www.lemonde.fr/panama-papers/article/2016/04/03/panama-papers-comment-le-monde-a-travaille-sur-plus-de-11-millions-de-fichiers_4894836_4890278.html”
На Батбойко му пожелавам да го тръшнат на пода и да му сложат белезници под дулата на камерите от БНТ, ТиВиБи, Нова, Стара и т.н Байганьовски телезарибяващи фирмички. А Цецка да плаче неудържимо. Перфектно !!! Дай Боже!!!
Не ви ли прави впечатление, че т.н. наши “независими”,”обективни”
и “неподкупни” медии, поднасят днес информацията за ПАНАМСКАТА АФЕРА, по отношение участието на Путин и неговите лакеи, в доста смекчена и безобидна форма (казано с половин уста и така между другото), за да се омаловажи неговото пряко участие! Няма да се учудя, ако в най-скоро време се озовем на ПЪРВО МЯСТО в класацията (смятано от зад напред) по отношение “свобода на словото и на медиите”!
Същото си помислих и аз, относно заявената очаквана атака от Борисов. А после разправят, че нямало добра връзка между службите в Европа, заради това тероризма не могъл да се пребори успешно. Ами как ще го преборят, след като отговорните само се интересуват дали от информациите някой от приближените им няма да пострада, та да вземат мерки. Със сигурност е подразбрал нещичко.
Ясно става обаче едно, тези офшорни фирми стават повсеместно зло и в Германия все–повече се търси начин да се прекрати тази практика.
Вчера имаше Tv–предаване по този актуален въпрос и бяха показани причините. Освен да се перат пари, целта е да се замъгляват количествата им, а така и собствениците, което според юристите ,„НЕ е БИЛО“ осъдително. Един журналист обаче даде пример как с това се ощетява и голям брой нормални граждани, които цял живот спестяват и на края остават с пръст в уста.
Примерът беше с немската фирма за пишещи машини ОЛИМП, която стояла пред банкрут и била продадена на някаква китайска компания. Китайците обаче, прехвърлили собствеността в офшорка и по този начин вече не се знае кой е собственика. Така се избягвало и спирало изплащането на натрупаните пенсионни фондове и практически всички пенсионери притежаващи уверения, че ще им се изплаща фирмено възнаграждение, се прощават с него!
Не знам как би стоял подобен въпрос с Булгартабак?
Днес по всички интернет медии е много жега по отношение на атомната бомба “Панамските досиета”!
В коментарните рубрики на сайтовете е впрегнат целия възможен мурзилаж,като открояващата се опорна точка е: аз,на западни медии,не вервам! 🙂
Друга открояваща се опорна точица е: ама,защо не са показали в тези панамски досиета и западните олигарси,ами само така избирателно са подходили?!
ПП Явно на чебурашките е дадена команда поголовно да пробутват внушението,че олигархията е нещо съвсем естествено и тя съществува в целия свят,без значение дали става дума за демократична държава или авторитарен режим.
Представете си само как могъщо звучи например “Швейцарски Олигарх! 🙂
А може би грешката е вярна и всъщност не известните ни политици дърпат конците на българската политика и икономика, а едни други хора, кротко живеещи в полите на Алпите.
Както Кобургготски беше привикан да е марионетка, така навярно и Борисов, Първанов, Доган и висящите под тях са марионетки …
Странна история! Вестниците „Дума” и „Поглед” уж са много „леви” (т.е. загрижени за бедните както котките за мишките), а не пишат нищо за офшорната индустрия. Биха могли да кажат, например, дали е вярно ето това:
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2016/04/04/2736029_panama_papers_razkrivat_mashtabno_ukrivane_na_dohodi_i/
Нали са уж против богатите! Защо мълчат по въпроса?
На нашите политици не им трябват офшорки, те направо си прибират парите в кеш и си ги харчат. Това е защото знаят, че прокуратурата никога няма да ги провери. Имало е стотици сигнали, срещу много хора, но прокуратурата така и не благоволява да ги провери или ако благоволи, всички излизат от бедни по-бедни и от честни по-честни. Защо при такова положение са им офшорки, като могат да си ги сложат под дивана примерно :D.
ОПИТЪТ УЧИ. ТАТО си умря с лична собственост от чифт кърпени чорапи и едно скъсано одеало. 🙂
Комплименти за статията, Г-н Инджев!
А защо няма нито един уличен американец сред тези разкрития от Панама ?
Уважаеми г-н Инджев,
Ако зад разследването не стояха толкова много международни медии, щях да си помисля, че това е отчаян ход на ФСБ да вдигне рейтинга на Путин. До тук всичко друго опитаха – голям мъжкар (пилот, подводничар мечкар), мачо (гол да кръста, е вярно отгоре, но все пак…), женкар, завоевател, миротворец… остана само голям крадец. В страната на крадците да си свил няколко милиарда си е доста престижно….
В колективните спортове когато единият отбор под натиска на другият се насмете, феновете на екипа в подем скандират: “Па-па-паника”.
Те, така и в кремъл днес.
http://echo.msk.ru/blog/dgudkov/1741682-echo/
Вчера произошел обещанный слив компромата на Путина и его оффшорные два миллиарда и в связи с этим (судя по комментариям в ФБ) нужно понимать две простые вещи:
1. Слитый вчера на Путина компромат не предназначен для российской аудитории, а для законопослушной западной. Для них это огромные суммы и много лет тюрьмы. Это правовая международная делегитимизация, о которой я писал год назад.
2. Слитый вчера на Путина компромат – это тысячная часть того, что есть на него на Западе. И вчера было только начало, чтобы показать это. Всю сегодняшнюю неделю мы будем наблюдать продолжение, затем последует пауза и наблюдение за результатами – доходит до него насколько все серьезно или нет? В случае необходимости – новый круг и т.д.
Олег Пономарь
“Как ли е научил Борисов за ‘компромата’ срещу себе си?”
Подсказвам на Б.Б. – научил е от една мургава баба, хвърлила му боб и му познала некои неща.
Защото днес Дрю Съливан (OCCRP) казва в интервю за currenttime.tv (и такава телевизия имало http://www.currenttime.tv/content/article/27653740.html):
“Они не только сотрудничали – они молчали в течение целого года! Настоящие профессионалы. Никто не давал никаких комментариев.”
По-малко, периферно разследване на консорциума, може да търси отговор на въпроса: Кой подуши мълчанието на журналистите?
Offtopic:
Тази вечер ot 21:00 ч. по БНТ1:
История.bg: 195 години от рождението на Георги Раковски.
http://bnt.bg/predavanyia/istoriya-bg/195-godini-ot-rozhdenieto-na-g-s-rakovski
Ако е вярно твърдението в което не е съмнявам че компартията е откраднала около 3 милиарда долара за създаване на партизанска и нелегална съпротива,Борисов като техен добър ученик предполагам се е укрил няколко милиарда
Боже, и това доживях. По Канал 1 громят руската политика на балканите (говорят за Раковски) с активното съдействие на Ив. Гранитски… Истината си прабива път… Да се готви Дърева…
Този бивш UK посланик в Узбекистан и ректор на университета в Dundee предлага интересна гледна точка за PanamaPapers
https://www.craigmurray.org.uk/
http://www.mediapool.bg/i-balgari-figurirat-v-panama–leaks-no-nap-edva-li-shte-stigne-do-tyah-news247574.html
Всичко това не е изненада.Изобщо!
Ние опознаваме лъжата от мига в който се родим на този свят.
А в същност, какво е войната, вярата в бог,религиите, държавите , парите ,банките, партиите,условия за да вилнее лъжата и алчността на човешкото несъвършенство!
Хубаво е , че е пролет и природата отново напълва живота , показвайки съвършенството си пред лъжовните човешки заблуди!
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=2433947
С този линк само припомням признанието на Б.Борисов от 2013 г. че има участие в офшорна фирма.
@ МАРТО | АПРИЛ 4, 2016, 17:21
Ето защо:
“Making matters worse for Americans wanting to store their ill-gotten gains offshore, the 2010 United States—Panama Trade Promotion Agreement included a taxation clause that effectively shut down any chance of the rich in the US using Panama as a shelter.”
(http://eoinhiggins.com/no-us-names-in-panama-papers-leak-why-not/#sthash.XQn8dM5k.dpuf)
Въпреки това, рано или късно, из панамските книжа и файлове сигурно ще излязат и американски имена (на лица и корпорации).
А сега аз имам един въпрос към вас: защо УикиЛийкс и Джулиън Асанж никога не публикуват нещо, уличаващо Русия, въпреки декларациите като тази по-долу?
“In October 2010, Assange told a major Moscow newspaper that “The Kremlin had better brace itself for a coming wave of WikiLeaks disclosures about Russia”. Assange later clarified: “we have material on many businesses and governments, including in Russia.”
(https://en.wikipedia.org/wiki/Information_published_by_WikiLeaks)
Марто?
Воть, ето да.
Абсолютно съгласен с автора. Милиардите скътани по офшорки не са нито за джобни пари, нито за вили на екзотични местенца, нито за частни самолети или яхти на кремълският гном. Те отиват за износ на “руският мир”.
Само във Франция, 4-ма водещи политици го играят палета на лилипут.ин: Саркози Марин льо Пен, Франсоа Фийон и Меланшон. Покриват цялата политическа палитра. Традиционна десница (Сарко и Фийон), крайна десница- меката фашистка льопенката и несоциалистическата левица. засега, не съм уловил политик от соцпартията да им играе на ватниците по свирката.
http://echo.msk.ru/blog/ganapolsky/1741916-echo/
@IMBLACK,
…”кротко живеещи в полите на Алпите” -ще допълня само: – и по южното крайбрежие на Франция, някъде около Марсилия…
Има къде по-големи фирми- посредници. И де да беше само Панама… Не мога да коментирам публично какво назнайвам. За таварищ Капутин, не знам ( ай дано!), но президентчето на Исландия яко го е закършил. Камерън и той е под пряк прицел, заради бащина сметка там. Току оня полуидиот ( на външен вид само, де) Борис Джонсън му седнал на стола. Нашенци, обаче, са си най-интересни. Каквито са пинтии, едва ли са плащали тлъсти хонорари, за да им се изпипат нещата. Баценко сигирно си държи ‘сичко кеш у мазата в Банкя. И със светнал поглед, леко треперащи и овлажнели от вълнение кунки, брои за кеф пачка след пачка…
Това е само началото.
http://glavpost.com/post/4apr2016/blogs/81994-slava-rabinovich-rassledovanie-offshornogo-biznesa-putinskoy-opg-nikak-ne-ostanovit.html
@ МАРТО | АПРИЛ 4, 2016, 17:21
В подкрепа на САРДАНАПАЛ | АПРИЛ 4, 2016, 22:00
в поста ми в предишна тема на Иво и аз се питах същото:
https://ivo.bg/2016/04/03/%d0%b7%d0%b0%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%b0%d1%85%d0%b0-%d0%bf%d1%83%d1%82%d0%b8%d0%bd-%d0%bd%d0%b0-%d1%81%d1%82%d0%b5%d0%bd%d0%b0%d1%82%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%bf%d0%be%d0%b7%d0%be%d1%80%d0%b0-%d1%81-%d0%b1/#comment-162783
“Джулиан Асанж,Едуард Сноудън са от добрите, но не побликуваха нито ред спрямо Русия, а какво ли остава за КГБ или Путин. Но сега 400 журналисти от около 80 държави и над 100 издания са “много, много лоши” ако се вярва на Песков.
POSTED BY ТОДОРОВА | АПРИЛ 4, 2016, 16:50
Игорь ЯКОВЕНКО: Как Песков служил промоутером западных СМИ
http://glavpost.com/post/3apr2016/blogs/81939-igor-yakovenko-kak-peskov-sluzhil-promouterom-zapadnyh-smi.html?utm_source=glavpost&utm_medium=internal_linking&utm_campaign=best_posts_under_post
POSTED BY ТОДОРОВА | АПРИЛ 4, 2016, 16:55
За какво са им на: Златев, Божков, Гергов, Овчаров, Доган, Бисеров и вся остальная, офшорни фирми?
Та те си имат цяла ЦАЦАРАТУРА!
Г-н Георгиев, хубаво сте ги подредил. Още по-хубаво, че сте започнал със Войната. И това не е случайно. В света ръководен от сатана, войната е била винаги на първо място, след което идваше ред на омразата му към Създателя и към неговите творения. Истинския Бог е Миролюбец , Творец, чиято Гениалност и Любов можете да забележите в хармонията, вложена във света. Както сам казахте накрая, “Хубаво е , че е пролет и природата отново напълва живота , показвайки съвършенството си”.
И по тези причини, вярата в Бог не е лошо а най-ценното нещо, което може да открие човек, защото това го извежда на чистия път към Божието Царство! Ние човеците сме една огромно малка част от вселената и нямаме право да налагаме своята воля върху нея. Така както го правят много от нас забравяйки точно това, Вярата и доверието в Бог. Невярването ни прави такива, каквито са всички инквизитори, тирани и алчни и лукави негодници, нароили се под волята на мрачния ангел. Невярването ни отделя от Божиите енергии и ни прави слаби и податливи на опасности, които дебнат всеки млад и неукрепнал дух.
не е във връзка със статията, но е във връзка с Родината ни:
Руската интервенция в България –
http://moneyinproperties.blogspot.com/
патриотите
“… и нямаме право да налагаме своята воля върху нея. …”
Ето Екоцентризма.
Използвам да поясня собственото си гледище.
Привет!
Благодаря Ви г-н Милославов но не съм запознат с това учение а сигурно е много интересно!
Може би ще дадете от къде да четем 🙂
Видях нещо в Уики.
Според мен еко мисленето наистина става приоритет на освободения човек и не случайно някои държави ще забранят автомобилите с вътрешно горене около 2025 година. Да се надяваме, че след комуникациите следва бум на екотехнологиите. Има много признаци за това. Наскоро прочетох, че създателите на Тесла автомобил подготвят влакове движещи се със 1500 км/ч. Света се променя с огромни крачки до такава степен, че мисленето на хората се затруднява да го следва.
Привет!
@патриотите | април 5, 2016, 11:54
Поствам Ви следващ откъс от моя статия:
“… Закон на Шелфорд при индивиди и популации.
Фигура 1 Благоприятност на произволен фактор, действуващ върху даден организъм и ролята и за неговото развитие. Тази зависимост важи и за популация от множество организми, при което съответните точки и зони се разширяват с известна дисперсия
Нека първоначално разглеждаме един отделен биологичен индивид. Биологично обусловените му реакции на едно въздействие са според Фигура 1 – т.е. може да се счита, че в даден диапазон това въздействие (примерно топлинно, химическо, радиационно и пр.) води до реакция, която качествено се променя с усилването на въздействието по начин, подобен при всяко въздействие (и всеки индивид). Липсата, или напротив, прекомерната степен на въздействието са несъвместими с живота на индивида. В тези крайни степени на въздействие се намират съответните песимуми, т. е. точки, в които степените на въздействие се характеризират със степени на реакция, които са свързани с невъзможността за съществуването му (на индивида) – “точки на умиране” – песимуми 11. Тези точки ограничават областта, при която е възможно съществуването на отделния индивид – т. нар. зона на толерантност. Зоната на нормално развитие (“област на комфорт”) граничи от двете си страни със зоните на угнетяване, които завършват с точките на песимумите.
Естествено при друг индивид точно такова съответствие не се наблюдава, но в известни граници е аналогично. Различието може да се дължи на възрастта, физическата издръжливост, генетични заложби и всевъзможни други неща, даже и случайности.
При група индивиди (популация) тези различия в ответните реакции оформят дисперсията и при реакциите. Това е много важно обстоятелство! То разширява границите на зоната на толерантност за популацията. Оказва се, че възможностите на една популация (например за оцеляване на рода) са по-големи от тези на индивида. Съответно чувствителността към даденото въздействие – по-голяма при популацията, отколкото при индивида 12 – Също важен резултат – навлизането към песимума означава болестно състояние. Респективно, не на един единствен индивид, а на множество. Жертвите не са тотално всички, (срвн.: еквивалентно на една единствена при индивидите), част оцеляват. Да не говорим, че при тях обикновено е неявна причинно-следствената връзка, тъй като става въпрос само за известно влошаване на качеството здраве, което може да е станало по хиляди причини. При биологичните общества (вкл. човешкото) има и друг механизъм, който да доведе това влошаване на качеството до фатален изход като при неявна връзка причина-следствие изясняването и няма как да е въпрос на “рационално мислене”. Тук технократския подход е неуместен.
По този път се осъществява приспособимостта на рода – от бактериалните щамове – до човешкия род. Естествено тя е съпроводена със значителна смъртност на отделни индивиди – което обаче не може да бъде еднозначно прието при щамовете и хората. Това е нееднозначното в биологичното и хуманитарното общество. – ”Господ в небето има за всеки своята радост и благосклонност.” Дали Господ е творение на човека, или е понятие, което е дълбоко в същността на всичко живо? Противопоставянето човек – природа явно тук не е правомерно. И друго – естествения подбор нима е нещо, присъщо само на безсловесните, а при човека е недопустим?
Ясно е, че осредняването при популации не може да бъде проста математична операция. Всъщност то е селекция. В частност идеята за социално равенство е всъщност идея за биологична селекция. Подбор на индивиди със сходни характеристики под знака на “най-“. И всичко се крие в дисперсията, в т. нар. неопределеност на биологичното ответно действие. Иначе казано, биологичното разнообразие.
Когато една революционна новост се яви в човешкото общество, (респективно популация), тя е свързана именно с опасността за множество от индивидите. Ясният взор на посветените е призован да отдалечи тази опасност. При биоцентричния подход ноологията се превръща лесно в ретроградно “животинско” средство, ако се постави в служба на подбора. Наистина целта и не може да бъде съкращаване “към биологично обусловената численост” на човешката популация – при съответното “облагородяване” (примери много – от американските индианци до свръхчовеците от последно време – независимо по расов признак, или по идейна насоченост, т.е., по биологичен, или обществен критерий. Всъщност това са само различни форми на социално инженерство). Оцеляват само най-приспособените, най-годните – тук е мощния механизъм, чрез който постоянно променящите се житейски условия влияят и направляват развитието. По такъв начин това, което се предприема за оцеляването на отделен конкретен индивид в името на подбора в крайна сметка води до намаляване числеността на популацията и в крайна сметка в по-висш смисъл намаляване на шанса за оцеляването и.
Съвсем ясно личи, че вътревидовата борба, или естественият подбор не може да бъде пренебрегван. И при човека!……….” П.с.: Фигурата не излиза. Ще се помъча, и ще Ви я покажа отделно.
@патриотите | април 5, 2016, 11:54
Не мога да копирам фигурата. Извинявайте.
п.с. Тя представлява симетрична камбана;наляво се намаляват,а надясно – увеличават степените на въздействие; симетрично на известно отстояние са песимумите, при които започват умиранията; съответно там камбаната показва, че при множество от индивиди, броят им се минимизира.
@ПАТРИОТИТЕ
За мен Бог е заблуда , траеща прекалено дълго.Заради този Бог що народ е измрял за нищо.Те всъщност колко броя Бог са, и кой е истинския ?Защото от 2000 години все същото , богът на едните настройва хората си срещу богът на другите и обратно.
Във всички войни водени на Земята богът и кумирите са част от поводът и причините. След 5000 години ще се чудят на акъла на сегашните поколения.
Защо ви е нужна тази заблуда , за да си живеете живота.Това е измислица от времето когато са смятали , че Земята е плоска, бърсали са си дупетата с пръсти , и са се къпели в кални локви.Тази измишльотина е от онова време когато , някой може да се представи за лечител , месия , на който му мият и целуват краката , подчинените уж ученици .Прекрасно въведение на света в ерата на феодализма , робството, подчинението пред кумирите , пречупване на свободомислието.Защото над теб има Бог и той следи какво правиш и колко си грешен, затова …внимавай… защото ..и следват гонения … по мракобесни от… фантазията ни…Поглеждаш нагоре да го видиш този Бог къде е?А горе сребристото тяло на самолет проблясва на 10км височина и оставя бяла диря.Там горе , е много студено и няма кислород , човек умира, ако не ,налягането е ниско и се пръска като балон,ако не слънчевата радиация ще го убие, ако не космическите лъчи със сигурност.
Колко лесно преди 2000 години невежите , са обяснили света ,поразхвърляли са някоя друга маса на търговците и готово, а пък днес учените все повече затъват в безизходицата да го обяснят.
Що се тормозят ,а не обяснят всичко с Бог, толкова е лесно.
Всеки от вас , ще бъде обявен за бог от населението , ако се върне във времето преди 2000 години със смартфон в ръка.
Нужна ли е тази заблуда днес, за да са по-добри , мъдри и отговорни хората.
Не е ли достатъчно просто да са такива , ако могат….!
@ПАТРИОТИТЕ уважавам Вашето разбиране ,и правото да го споделяте.
Както и аз правя това, без да имам за цел да се налагам.
Бъдете жив и здрав!
Г-н Георгиев, Аз също Ви уважавам и не само Вас и поради тази причина Ви пиша. Казахте нужна ли е тази заблуда?? Да абсолютно сте прав!!
И затова искам да Ви обърна внимание върху достойни и просветени Българи като Петър Димков и Дядо Влайчо! Които сами се припознават като преродени Богомили. И двамата са признати и прекрасни лечители. И двамата показаха на комунистите (дали пример за това, което може да роди материалиста/атеист), че не са толкова прави в представите си за чисто материалния свят и събудиха заспалите им души! И не само те.
Ако отделите малко време, да се запознаете с техния живот и дейност, този Ви труд ще Ви възнагради стократно!! Както и ще видите защо комунистите се страхуваха и криеха за живота на Дядо Влайчо. Моят прадядо лично се е познавал с него.
Аз напълно споделям Вашия призив да бъдем чисти и мъдри, като не позволяваме нашия ум и душа да вървят по грешен път. Това иска и нашия Създател!
Искам да Ви обърна внимание и на самозваните титли, които много духовници си поставят! Например Папата обявил се за Божи заместник тук на Земята. А това е най-голямата глупост и идиотщина! Господ Иисус Христос не е на небето а е всеки ден тук на земята и работи много упорито заедно със своите Ангели за нашето добруване. С обикновените си очи Вие и да искате няма да го видите. Няма да видите много неща със тях, освен ако не ви активират другото зрение, което не е свързано с очите.
Относно древните технологии ако помислите, ще видите доста изумителни неща на които днешните учени само се почесват. Аз специално не одобрявам този непрекъснат спор между духовни лидери и учени. Това е пак едно ужасно разделение породено от лъжата и дисхармонията в свят доминиран от врага на Бог.
Вие сам виждате какво се случва. “Просветени” духовници колят, бесят и горят други човеци. Учени заклеймяват духа на човека и го отричат! Отричат, че е възможно вселената да е създадена от Дух. Според тях е обратното. Много често просто си затварят очите и вместо да търсят Истината и Правдата те градят своите теории, които са валидни само в лабораторни условия. Откритията, които учените направиха ни поставиха в свят, който е на прага на самоунищожението. Да не говорим пък за безкрайните болести и скъсен живот а уж вървим към усъвършенстване.
Или с две думи, каквито учените, такива и духовниците, подхождащи без уважение към свят безкрайно по-древен от нищожната им същност. Как според вас се отнасят няколко милиарда години според техните изчисления към живота на модерната човешка цивилизация, който е около 200 – 300 г. Резултата е усъвършенствуване в някаква посока, незнайно от чии интереси зададена но с нарастваща дисхармония в живота на земята и човечеството.
Смисъла да допуснете в съзнанието си съществуването на Божието Царство не е за да си обясните някое природно явление а за да дадете възможност на Духа ви да се развива хармонично и мъдро. Много често се казва Истината ще ви освободи! Да, защото ако поискаме и осъзнаем, какъв прекрасен, добър и мъдър е Създателя, наистина ще се освободим и ще се успокоим. Ако му повярваме, нашата мисъл и съзнание ще се сприятелят с Божиите енергии и Божиите Ангели и това ще ни помогне в пътя ни на развитие. Нашата Мъдрост, нашата сила на Обичаме, да Помагаме и Прощаваме, нашата Интуиция и Прозорливост, Смелост и Воля ще се увеличат. Дори ако щете и съпротива срещу Болести. Точно против това Сприятеляване и взаимна Любов беше работено много сериозно от тъмни Духове и на тях се дължи изкривеното разбиране, заблудите и произтичащите от това нещастия, болести и мизерия покрили света като було. Те са достатъчно умни, интелигентни и знаещи, за да покорят всеки дух, търсейки да го изкушат, поробят и накрая унищожат.
Затова и Битката с тях е особено тежка и за огромно наше Щастие Успешна!!!
Затова искам да изкажа още веднъж горещата си Благодарност към Всички Божии Ангели, Херувими, Серафими, Престоли, Господства, Светии, които правят това за нас по Воля Божия!!! Гореща Благодарност към Господ Иисус Христос, Света Дева Богородица, Свети Божи Дух и Бог Отец!!! Гореща Благодарност към всички жители на Божието Царство!!!
Огнян Георгиев
Нещата не са така прости. Понятието за някаква свръхестествена сила не се корени в това, което споменавате. Простият бит не е определящо нещо в случая.
Моля да бъда извинен, че се намесвам, включително и от Стопанина на блога, но ще продължа да публикувам поредния откъс от моята статия, за да вървим напред:
“… Резюмирайки, можем да съставим следната таблица за факторите, които влияят върху процесите на развитие на Човечеството:
Таблица 1. Факторите, които влияят върху процесите на развитие на Човечеството:
Биологични Присъщи на човека
Естествен подбор
Междувидова борба Вътревидова борба
Най-добра приспособеност към конкретните житейски условия в даден конкретен момент Хомо- сапиенс-
Бог рационално мислене
От гореизброените само Бог е “…Резюмирайки, можем да съставим следната таблица за факторите, които влияят върху процесите на развитие на Човечеството:
Таблица 1. Факторите, които влияят върху процесите на развитие на Човечеството:
Биологични Присъщи на човека
Естествен подбор
Междувидова борба Вътревидова борба
Най-добра приспособеност към конкретните житейски условия в даден конкретен момент Хомо- сапиенс-
Бог рационално мислене
От гореизброените само Бог е екоцентричен. От това следва и обратното: Екоцентричен е Бог, съществено негово свойство е екоцентризъма. Това е важно да се отбележи, защото означава разграничаване от простия (прекия) антропоцентризъм, т.е. антропоцентризъм има, но той минава през Бог, понятие, което считаме за създадено от човека и изцяло обслужващо неговите интереси. То просто е израз на допускането, че не всичко в действителността е (“ирационализъм, трансцедентност”) познаваемо (в конкретния историческия момент) за човека. (Нещо всъщност съвсем разумно, т.е., рационално! Тези от читателите, които са свързани с конкретни представи, биха могли да ги игнорират, помнейки само гореспоменатото).
Разбира се, Бог може да се мисли и не като създаден от човека, а изначално съществуващ (по дефиниция). Това не променя съображенията за екоцентризъма му. И в двата случая поучителното е именно екоцентризъма (Благоговението пред живота * ). Можем да отбележим само, че екоцентризъма е отражение на историческия човешки опит, независимо дали последният е сформиран при определящо условие екоцентризъма, или обратно, екоцентризъма е негово следствие. Това съображение не отрича съществуването Му, а само фиксира един факт. Изхождайки от този факт, ние можем да го поставим в основите на своите разсъждения, именно: екологията трябва да бъде екоцентрична, т.е. не- антропоцентрична и не- биоцентрична.
Преведено на разбираем език, това означава, че трябва да гледаме на човека като на само равностоен елемент от биотата и да не фаворизираме неговите права (не само в биологичен смисъл), за да не стигнем до необходимостта от тяхното отричане, т.е., до неговото отрицание. Същевременно трябва да се пазим от простото свеждане до биологията, където биологичното равноправие води автоматически до ограничения в числеността на популацията, даже само под действието на вътревидовия подбор.
Но, напомняме, екоцентризъмът очевидно се налага и при предположението, че Бог не е създаден от човека, а изначално съществуващ, като Негова особеност.
(Останалите възможни съображения примерно за социума13 също водят до заключения, водещи до необходимостта от ограничения във възможната численост на популацията – както по-горе.)…”
След:
Таблица 1. Факторите, които влияят върху процесите на развитие на Човечеството:…………….
да се изхвърлят 13 реда, които се повтарят.
Извинявайте.
7, а не 13.
Уважаеми,
@ПАТРИОТИТЕ
ВАСИЛ МИЛОСЛАВОВ
Благодаря Ви за искрената добронамереност и толерантност!
Хубаво е да обсъждане такива неща, защото те са основа на много друго.
Аз съм се опитвал да повярвам в подобни неща, но съм твърде технократично мислещ и не успявам.
Те са красиви като идея , и не че нямам фантазия да ги приема , но виждам и твърде празнота и фалш , които ме отблъскват.
Будизмът е по стар от християнството , и в основата му е себепознаване , доброта, състрадание , мъдрост …
Но то не върши работа на владетелите, монарсите диктаторите.
Огледален образ на християнството е днешното управлиние на света , основано на подчинението пред идола.
В този смисъл ГЕРБ е ярко доказателство за рефлексите на подчинение на стадото , пред “заместника на ШЕФА горе”.
Това стадо дори увеличава бройката си в подкрепа на вожда , независимо от видими я погром над живота и съдбата на индивидите.
Всъщност ГЕРБ в момента е отделна църковна епархия , преклонена пред водача в името на “стабилността” и личните интереси.
Защото сега там са силните на деня.
Мисля , че религийте и политическите върхушки са твърде идентични в подходите си , и поне за мен доста отблъскващи.
Като размити огледални образи в течаща река , току забележиш нещо приличащо си и то се е изкривило и изплъзнало.Докато дойде следващия полуразпознат и недоказан образ.
Прав сте г-н Георгиев! Всеки нормален и свободомислещ човек би се огорчил. Просто не им вярвайте на тези измамници и си следвайте сърцето и интуицията. И не се притеснявайте да храните духа си с чиста храна, както го усещате. Но му давайте да диша и да живее здравословно, така както се грижи всеки умен човек и за тялото си.
Идолопоклонничеството е едно от най-омразните и най-неприемливи занимания, които са описани и във Библията, като падение на човешкия дух.
Издигането на който и да е човек в култ за преклонение, унижава не само духа на неговите роби но и заблуждава и изкушава духа на самия идол. Дори може би до степен, че за да запази славата и властта си, той се превръща в роб на представата за себе си.
Истинските Християни са мирни, скромни и добри хора. Виждал съм как си дават и последните стотинки без користно и без съжаление.
Ако не знаете Дядо Влайчо са го наричали Безсребърния. Писмата, които е получавал от цял свят ги е четял дори без да ги отваря а парите в тях или е връщал или ги е слагал в писмото си към някой беден човек.
Това са хора, които са неспособни да се превърнат в идол за някой или пък да трупат парични богатства на гърба на братята си.
За Петър Димков пък има много литература, както и за Бялото Братство и за Петър Дънов. Никой от тях не е удобен на управниците. Дори бяха заклеймени и анатемосани от официалната църква. На мен много ми е интересно Православните и Католическите попове, като не могат да се разберат за нищо и да се обединят, какви ученици са на Господ Иисус Христос. Къде и в коя глава от Новия Завет Иисус е говорил че трябва да има посредник между него и човека?! Тези Попове постоянно са били в някакъв конфликт за имущество и за влияние. Едните честват Великден на една дата, другите на друга. Не могат да си поделят Божието Царство ли ?? Аз просто не мога да повярвам на това, което вършат някои от тях. И както Ви казах за това си има причини.
Нашите политици и те са част от Българския народ и част от културата му. Има много наши сънародници, които им се мазнят и ги обслужват с цел уж да спечелят нещо, някакъв келепир да ударят (за да изпъкнат и сред комшийте и родата), мислейки се за много умни, като се натискат до силните в държавната власт. Това си е чиста простотия, защото така сами си създаваме и селектираме алчни, егоистични и безотговорни политици. И тук според мен отново ролята и на църквата е много липсваща. Поповете не трябва да се превръщат в Патерица на човека, като му обещават постоянно някакво опрощение на греховете по простата причина, че те нямат тази власт да опрощават грехове и така само заблуждават хората вместо наистина да ги подтикнат към просветление. Аз не мога да си представя примерно, какво казва Руския патриарх на Путин! Окуражава ли го да води тази ужасна политика? Обещава ли му опрощение на греховете? Ето това е много подвеждащо. Власт и религия, заедно заробват и заблуждават в съюз. И затова няма мир и затова стремежа към материалното е толкова необуздан.
Огнян Георгиев | април 6, 2016, 15:57
Здравейте.
Искам да прибавя още от текста на статията. Надявам се да стана по-ясен. Във връзка с конкретните представи за Бог, за мен Бог е в непознатото, необяснимото. Останалото са хуманитарните проблеми. Така гледайте на нещата.
“… Да резюмираме:
Ако се ограничим в разсъжденията си само до човека, присъщи му са: хуманизмът, ирационализмът и рационализмът. Не бива да се хиперболизира едното от тях. Също не бива да отпада нито едно. При съжденията трите винаги следва да са заедно. Сиреч: винаги да се допуска това, което е в интерес на човека, това, което е разумно, а и да не се счита, че всичко е познато, с което да се ограничава разума единствено до действително познатото.
Радиоекологията може да се дефинира и като наука, в която се разглежда влиянието на радиацията при екологията. Това е сравнително нов дял на екологията, който датира след откриването на радиоактивността. (Впрочем, да отбележим куриоза, именно същото това откриване е в подкрепа на гореказаното).
При това, очевидно не може да се очаква промяна в общите принципи на екологията; очаква се само добавъчна към информацията, привнесена от новата наука. В действителност, явленията, свързани с масовото прилагане на радиационния фактор и сведенията, че количествата, считани преди за безвредни14 имат своето влияние, привличат вниманието, че наистина съществува нещо недотам познато и необяснимо. Логично е при това да се обърнем към хуманитарния духовен и исторически опит, който да определи реакцията ни.
Съвсем естествено е за “рационалистите”, след като се спомена, че човешката популация е надхвърлила естествено възможната си биологично обусловена численост да ни се напомни, че разсъжденията за намаляването и вследствие на подбора са смешни. Където се дялка, пада талаш. Е, и?
Ясно е, че човечеството не е щам. Жалко, наистина, но такъв е животът.
Това, както показва опитът, е убедително за мнозина. Дори съображението, че ако има ядрена война, войната, която ще я последва, (след много хилядолетия), ще се води с каменни оръжия, не може да ги стресне.
Работата е там, че това, знаем всички, е вече предречено. Значи има нещо недотам познато и необяснимо. Наистина не може да се смята, че преди хилядолетия, когато пророчеството е записано, хората са знаели нещо за науката радиобиология и т.н. Съответно, доста векове са минали, преди да сме в състояние да осъзнаем реалността на това пророчество. Ето какво имаме пред вид, като споменаваме Бог. И не само това. Влиянието на радиацията върху биотата не се изчерпва с протоколираното до момента от науката. Не съществува безопасна доза15 лъчение. Самото понятие “доза” не е съвсем изчистено. Всъщност има се пред вид всъщност доза енергия, като априори се предполага универсалността на тази енергия. Но добре известния факт, че топлината, необходима да заври чаша чай е смешно малко в сравнение например с енергията, която може да се освободи в подобен обем маса (макар и от друго вещество, напр. радий, или уран) при някои неуловими със сетивата ни ядрени превръщания всъщност не може да ни убеди, че става въпрос за еднородни неща. Да си припомним формулата на Айнщайн
:
Е = m.c2
– тук скоростта на светлината, постулирана като константа и то на квадрат, е несъразмерно голяма величина. От това следва, че величината E, силно зависи от с (максимално възможната скорост във вакуум), т.е. следователно от особеностите на средата, в която протичат процесите и същата, следователно, значително се влияе от всичко, което сме склонни да считаме за неопределеност. В зависимост от генезиса си енергията не е универсално еднородна! Тук също стигаме до условности, установени субективно, “по споразумение”. Важно е да се разбере, че те подлежат на развитие, поне в нивото на разделителна способност, с която извършваме наблюденията си. Да вземем пред вид поне само това, че в света на елементарните частици говорим за енергии, а не за енергия. Сумарната енергия практически също е статистична величина. Не сбор от енергии, а енергия по целия спектър, а той не е само по гама, а и по бета, алфа и т.н. И накрая идва просто топлината, от която, ако е достатъчно, ще кипне чаят. А как останалото реагира с биологичната материя, си е друг въпрос. И много неща тук не са ясни, не ги знаем. Технократичния рационализъм не е достатъчно подходящ. Нужно е още нещо, и то е в историческия човешки опит.
Проблемът е на управляващите конкретната действителност, т.е. социалните “инженери”, не на науката, която не признава граници в своето развитие. …”
http://tv.dir.bg/news.php?id=21959026
Здравейте , ето това ще е интересно да го гледаме!
Огнян Георгиев | април 8, 2016, 09:47
Здравейте.
Това, че религиите (всичките!) имат помежду си толкова нещо общо, доказва, че те са отражение на вътрешния човешки свят, нещо присъщо на рода хомо сапиенс. Твърдя, че и на безсловесните, т.е. на ВСИЧКО ЖИВО. (Израз на това са думите на Немската детска песничка:
“Господ Бог ги повика всички по име,
За да се родят и да бъдат толкова весели.
“)
Дотук. Значи разсъжденията в духа на Екоцентризма, т.е. разбирането за света, като дом за всички, имат своята аргументация.
Другото са подробности; конкретната религия си има своите конкретни представи. Това е извън нашите разсъждения.
Нашата цел е Радиоекологията. Останалата част от статията ми е посветена на нея.
Телевизионното шоу е супер за любопитните хора. Те са като обитатели на една хубава къща, която сами са си построили и сега много им е интересно какво има аджеба отвън къщата но не смеят да излязат и затова са си купили ТиВи. Обаче колкото и да гледат света през очите на камерата, наслаждавайки се на студена биричка от хладилника със печени фъстъчки, тези хора ще си останат в своята малка къщичка и градинка за цял живот. Те няма да мръднат и на сантиметър от мястото, където са се установили. А истинския духовен живот не може да бъде разбран и видян през окото на камерата. Ако искате наистина да видите и наистина да достигнете до мястото на своите мечти, просто забравете за тази говореща кутия и излезте навън. Поради тези Причини, нашия Създател постъпва като грижовен Баща, който иска детето му наистина да се научи да плува. Събаря му къщичката и го хвърля във морето. Бог Отец е наистина безкрайно прекрасен, гениален и чист. Истински Творец и Мъдрец!
@патриотите | април 8, 2016, 23:01
Абсолютно съм съгласен с Вас. Особено съм впечатлен от предходния Ви постер. Говорим за едни и същи неща, чието изображение е пречупено през призмите (счупените стъкла) на настоящото ни ежедневие.
Важното е да извлечем някаква полза от разговорите ни.
Затова ще публикувам следващ откъс от статията ми. Още повече, че предстои годишнина от Чернобил. Доста време мина; много неща, които навремето не можехме и да предполагаме, сега са ясни. Все-пак това, до което се докоснахме навремето и беше табу, си струва да се формулира твърдо!
В последващия откъс от статията ни ще хвърлим поглед върху генезиса на някои заблуди в духа на “Допуски решают всьо:
“…В зависимост от това от кой аспект гледаме на нещата, всякога са възможни поне две гледища и винаги са възможни два подхода. Би трябвало дозата конкретно да се свърже със степента на биологичното ответно действие, а не с въздействието.
Осредняването и тук е съмнително. Никой не осреднява радиосигналът, за да извлече информацията, която той носи. Ако говорим за количества, защо не сравним биомасите на вирулентния бактериален щам и на възможните му жертви (при чумата в средновековието, например). Какво ще твърдим, ако го направим? Че “приносът” на щама е незначителен? Например дистанцията между “безопасната норма” и “без пряка връзка” и това, което води до необратимите фатални последствия засега е Негова територия. (И не говорим само за канцерогенезата. Имаме пред вид всичко, което е недотам познато и необяснимо.) Говорим за нерядко демонстрирваното предубеждение, че щом нещо е непознато и необяснимо, то не съществува.
Не е ли по-добре да допуснем противното? При това неминуемо ще споменем Бог. Но може-би ще забравим да споменаваме глобалната екологична криза. И ще оправдаем названието на биологичния си вид: човек разумен.
Това ще ни даде възможност да разширим кръгозора си. Обществено е прието за право на лично убеждение наличието на Бог, независимо с какво име и пророци, както и, разбира се, право на атеизъм. Обаче трябва добре да осъзнаем, че всички тези неща имат пряко отношение към рисковете за Човечеството.
Важното е да приeмем, че може нещо да е непознато и необяснимо, и да съществува. Да си припомним думите на А. Айнщайн: Господ Бог е хитър, но не безчестен **.
Статистика и осредняване.
Според речника1 статистиката е наука, която изследва количествените показатели за развитие на обществото и ги интерпретира с математически средства. Т.е. статистиката е обществена наука, т.е. по-скоро оръдие на социалното инженерство. Парадоксално тук се натъкваме на пример от приложението на хуманитарна област от човешкото знание. Забележителен е и опитът социалното инженерство да се нареди сред рационалните науки. Математическа статистика е наука за систематизацията и използуването на статистически данни. Естествено е да се предположи, че тя намира широко приложение при обработването на количествените показатели, но не е така; тя играе само подчинена роля в статистиката. Още повече, че изходните данни по правило се подбират с подходящи критерии за целесъобразност. Това е поради схващането, че статистиката е по-скоро инструмент за управление на обществото, отколкото източник на положителни данни. Една манипулация става лесно осъществима, като се поддържа известна неопределеност в изходните данни…
Осредняването е намиране на средния резултат при множество различни стойности. Прилага се широко като средство за снижаване на неопределеността. В статистиката то е по-скоро селекция. Статистиката и осредняването са широко прилагани с цел формулиране и обосноваване на определени изводи. Основното им предназначение е да бъдат помощен инструмент при общественото управление. По обратен път това често пъти влияе върху крайните изводи, т.е. същите са повлияни от очаквания резултат. …”
Благодаря г-н Милославов! Впечатлен съм от познанията Ви! Ако позволите един въпрос…
Специалист ли сте в Радиестезията?