Трайчо Трайков употреби названието МОЧА ( Монумент на окупационната червена армия). Той стана първият български политик, който се присъедини с позицията си към гражданите, използващи придобилото популярност название най-голямото позорище за България, което слави робското преклонение пред съветската окупация, стърчащо като забито копие в сърцето на българската държавност. http://clubz.bg/56098-gotovi_sa_vsichko_da_razchistqt_samo_da_ne_se_govori_za_psamocha
С позицията си, изразена в социалните мрежи, в която изразява презрение към управляващите лицемери, заети да демон(с)т(р)ират приоритетно не точно това, което трябва, Трайчо Трайков принуди някои медии да употребят също за първи път названието МОЧА. Нямаше как да го цитират, като го префасонират.
Ето срещу такава “симбиоза” между политик и гражданско общество нямам нищо против- тя създава демократичната “принуда” на съобразяването с неудобните факти от страна на винаги адски “съоразителните” ни медии, чиято сила в подмазвачеството към статуквото е в заобикалянето на неудобните за властта, която се умилква на московската пета колона, теми. Точно нея навира в очите им Трайчо Трайков, който по време на кандидатпрезидентската си кампания миналата година успя да пробие за първи път по ясен и категоричен начин глухата медийна защита по въпроса за руската намеса в България.
Трайчо Трайков внесе смут сред някои представители на извънпарламентарната опозицията с позицията, че да се демонтира ( приоритетно) точно този паметник пред НДК е малоумно ( перефразирам), докато моя милост каза горе-долу същото, но с акцент не върху малоумието, а върху малодушието. https://ivo.bg/2017/07/05/как-и-защо-властта-се-обяснява-за-демо/ Не е съвсем едно и също, но е близко по своя генезис определение за поведението на властващите комплексари, които налитат на бой на слабия, за да се харесат всъщност на силния и да подсилят аргументите си в опазването на неговия интерес. Падналият ( паметник пред НДК) е наритан, докато силният със своето нагло предизвикателство и съветско-руската защита МОЧА си стърчи необезпокояван и обгрижван както преди.
Определението МОЧА , на което имам честта да съм автор, си проби път в публичността извън интернет на 23 юни 2013 г., когато протестиращите в София срещу арогантността на правителството на Орешарски ( и неговите кукловоди) скандираха за първи път “ долу МОЧА” срещу главния символ на съветския колониализъм в България. Ето, че вече има и политик, който се присъедини към мнението на българските патриоти – истинските, а не “обединените” ( на принципа на рашизоидния “патротизъм”) , които са управляващи в момента у нас.
В този смисъл Трайчо Трайков направи малка на пръв поглед стъпка на политик-първопроходец по утъпканата гражданска пътека към назоваването на проблемите в България с истинските им имена и даде личен пример, че това е възможно да се случи по големи въпроси, като доминирането на съветския Дамоклев меч над дълбоко приспаното с упойката на безразличието и отровата на лъжите българско самосъзнание.
Статията е от вярна, по-вярна. Характеристика за поведението на Трайчо Трайков отностно МОЧА е точна. Само не съм съгласен, че е политик. Макар и в момента да е неовластен,т.е., с висока позиция в управлението, ТТ е един от малцината ни държавници. Цялата политкамарила, МС, парламент, “президентство” целокупно не може да му стъпи на кутрето.
Народе,??????????????????????
Използването на термина МОЧА изчерпва плюсовете в позицията на Трайков.Всичко друго в позицията му е просто харакири и нескопосан PR.
Не знам как са го отразили медиите,но позицията му в оригинал цитирам дословно:”Против съм намесването на комунизма в монумента….Варварско разрушаване….Какво ще стане ако всичко вземем да разрушим…”и още едно-две самопрострелвания в крака.
1.Внушенията за “търговия” и бартер по демонтаж на този паметник за сметка на друг НЕ означава позиция а означава глупост,безпринципност,подръжка на порнографирането на историята.Самата мисъл за “договаряне” кой паметник да се демонтира за сметка на друг е или слънчасване,или повтаряне на грешката за коалиция с Тиквата в миналото НС или живеене в измислен свят.
2.Ако искал да привлече вниманието към МОЧА го е направил по най-глупавия начин.
3.ДВАТА паметника трябва да бъдат демонтирани поради решения на СОС и спиране порнографирането на историята ни.ДВАТА.И категорично не приемам “чутовната” ултра-мега-гига великанска “победа” че официализирал термина МОЧА.
Много държа да съм правилно разбран:НЕ плюя Тр.Трайков и като НЕ съм съгласен с позицията му НЕ означава че отричам правото му на словоизлияние.
НО
Освен право Тр.Трайков има задължение като общ.съветник ИЗБРАН от десните хора.Вместо да се заиграва с бартери на паметници поне ЕДНО действие във вид на питане към кметицата да беше направил.Вместо да измисля “схеми” за договаряне да беше мислил+ДЕЙСТВАЛ за юридически начини за принуда СОС+кметицата да изпълнят решение от 1993а.Да не споменавам за по радикални инициативи като протести пред МОЧА и др.
Така е, г-н Инджев, Вие измислихте абревиатурата. Вие неуморно, с ритъма на “китайска капка” наливахте безценен акъл /чрез блога си/ в главите на много “индианец”, обаче малко “вожд” го прихвана. Да бяха Ви послушали и наполовина, сега нямаше да се плацикаме с омерзение във вицови контексти. Този за Зайо, шапката и Борото ми се явява на първо четене, идеално се “ловка” на ситуацията. Енергичната и първосигнална реакция на трайчовите съмишленици ми обяснява напълно защо не трябва се сърдим на никой и за нищо. Това повикало, това се обадило- получаваме обществена среда и политическо представителство адекватно на заслугите ни. Заслугите са “никакви”, средата също е “никаква”. Интелигентната десница безцеремонно разкоства Тр. за грозния Осмоъгълен. Артистично и разсеяно някак пропуска акцентът му- умишленото притворство на целия български естаблишмънт за дестуктивните действия и паметни знаци на Русия Тудей,преди нарицаема СССР. Така ще е и за напред- докато се фиксираме върху шапката и цигарката на Зайко, над деснеещите ни глави ще се стоварват всякакви АЕЦ-и, ПАтоци, МОЧ-и, Альоши, Троянски коне, рога и копита. Временно ще пушлявим цигарки по Гръцко и по чешки бирарии, обаче ПОТОПЪТ от Приморско вече ни облива краката. Питам се, дали трябва истински да се удавим, за да се сетим да се спасяваме, ама истински.
Чест прави на Трайчо, особено на фона на оглушителното мълчание на „водещите” политици.
Това обаче ни напомня отново за се запитаме, защо се разрушава паметника 1300г. България?
Тук не става дума за безобразието със събарянето на паметника на войниците от 1 и 6 полк или за естетическите достойнства на паметника 1300 г. България (построен с недобро качество при неспазване на оригиналният проект).
Големият въпрос е защо днес (2017г) държавата България унищожава паметта за своето основаване и оцеляване на Балканите вече над 1300 г. със същото име?
Разглеждайки достатъчно дистанцирано обобщената хронология на събитията около паметника би могло донякъде да се проследи „действието на механизма” на разрушаването :
681 (0г. – начална дата) – мирен договор с Византия , дата приета за основаване на България на Балканите;
1981 (1300 г.) – откриване паметник 1300 г. България от Тодор Живков. Държавна собственост. Същата година стават 2 знаменателни събития – умира Людмила Живкова при неизяснени обстоятелства и съмнения за чужда намеса. Атентат на анадолски терорист срещу папа Йоан Павел 2 и забъркването впоследствие името на България. Това изглежда като поздрав от 2-та големи „традиционни партньора” за юбилея. ( Не така брутално ни „поздравиха” и 2-та партньора за 24 май 2017г.);
2001 (1320г. ) – става общинска собственост, прехвърлена от правителството на Сакскобургготски – Доган веднага след изборите 2001г. Кмет е Стефан Софиянски. Това е ключов момент в развитието на случая-по този начин се прехвърля цялата отговорност за бъдещите събития на „местно ниво” ;
2004 (1323г.) – приемане на България в НАТО. Единият голям „традиционен партньор” вече ни е съюзник. 20 години от началото на „възродителният процес”, 15 години от „голямата екскурзия”;
2006 (1325г. ) – веднага след избирането му за кмет -2005г.( като независим кандидат) , бившият главен секретар на МВР при правителството на Сакскобургготски-Доган , Бойко Борисов прави запитване до Министъра на културата на коалицията Сакскобургготски-Станишев – Доган Стефан Данаилов за 2 възможни решения: или възстановяване, или събаряне и изграждане отново войнишкият паметник на същото место, за което общината няма пари. Отговорът на Министъра на културата е следният: Направете сметка (общината) колко ще струва ремонтът и я изпратете, за да може да се разгледа на заседание на МС за отпускане на средства. НЯМА ДАННИ ЗА ИЗПРАТЕНА СМЕТКА С НЕОБХОДИМИТЕ ПАРИ ЗА РЕМОНТ. Ако имаше такава сметка, със сигурност щеше да се чуе, че „парите са малко” и т.н. ИНАЧЕ КАЗАНО, ИЗОБЩО НЕ СЕ Е ПРЕДВИЖДАЛО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПАМЕТНИКА 1300 г. БЪЛГАРИЯ. С това е произнесена присъдата над паметника. От този период е останала и „култовата” реплика: „ Няма аз да му ремонтирам паметника на Станишев!” . Говори се за 5 милиона лева(!?), необходими за ремонт. По това време зам. кмет по култура и др. въпроси е Йорданка Фандъкова, която по силата на служебните си задължения би било учудващо да е стояла на „безопасно разстояние” от проблема. И по-късно по време на управление на кабинетите Борисов1,2 , когато са в „един отбор” с Общината, няма данни да са правени каквито и да е усилия за възстановяване, а само за частично демонтиране и обезопасяване, при което паметникът придобива днешният си вид. Естествено, руинираното състояние на паметника носи тягостни послания и предопределя до голяма степен по-нататъшната му участ . Постепенно с годините започва налагането на тези, че това не е паметник, а „синтез” с инкрустирани скулптури, говори се че паметник няма, а само останки – започва да тече периодът на налагане на понятиен разпад от единно цяло към отделни несвързани елементи, които не могат да се смятат за „ паметник”. Не се споменава и името му – споменава се в най-добрия случай „паметникът пред НДК” или „ скулптурата на Старчев”. Финалът на този процес (2017г.) е , че това, което се вижда са само „останки, които трябва да се почистят”. Като оправдание за разрушаването, наред с другите, се изтъква абсурдното обяснение, че „нямало е комитет или дружество” които да искат спасяването му;
2007 (1326г.)- приемане в ЕС;
2011 (1330г.) – решение за българско председателство на ЕС през 2018.
Това на практика означава, че за искащите разрушаването му края на 2017 е последен срок за приключване с паметника 1300 г. България. За целта трябва категорично решение на СОС с необходимите срокове за обжалване. Като се имат предвид сроковете за съдебни разправии 2-3 години при обжалване, това означава решението на СОС за демонтажа да е най-късно 2017- 2(3) = 2015 (2014). Още на другия ден след решението за българското председателство в края на 2011 се е знаело, че ще трябват средства за ремонт не само на НДК, но и на пространството около НДК и е можело да се предвидят и осигурят пари за ремонт на паметника, както е станало при ремонта на зоната около „Руски паметник” или при ремонта на градинката с „Докторският паметник”. Но не, точно обратното!.
2014г. (1333г.) – „Хибридна” руска агресия срещу Украина. 10 г. в НАТО. 30 години от началото на „възродителният процес”, 25 години от „голямата екскурзия”;
Решение на СОС за демонтаж на паметник 1300 г. България. Преди решението са проведени срещи, дискусии, гласуване, конкурс, като резултатът е постепенен преход от идеите как да се възстанови паметника към „публичен консенсус” за разрушаването му. Противните мнения са маргинализирани. Резултатът е навременен – реалното решение с голямо мнозинство е от 2014г. (Някак парадоксално на този фон е становището на Министъра на културата в кабинетите Борисов 1,2 Вежди Рашидов, който смело заявява, че „докато той е министър, паметникът няма да бъде разрушен!”, но в 2017 той вече не е част от кабинета Борисов3, т.е обещанието е спазено!).
2016г. (1335г.) – край на обжалванията, окончателно и безвъзвратно от последна съдебна инстанция са отхвърлени жалбите срещу събарянето на паметника 1300г. България;
2017 (1336г.) – 10 г. в ЕС. 140 г. от началото на руско-турската война 1877-1878.
В началото на юли започва разрушаването на паметника 1300г. България. Демонтираните скулптури ще отидат в НИМ. НЕ СЕ ПРЕДВИЖДА НОВ ПАМЕТНИК 1300 г. БЪЛГАРИЯ. Годината съвпада с 10 г. в ЕС и 140 г. от началото на руско-турската война 1877-1878. (По същото време трябваше вече да е монтиран новият паметник на Александър 2 в Свищов, който е по-грандиозен и от паметника на същият император в Москва, открит неотдавна.) . Поради известни протести има „кризисен PR” – ще се монтира лъвът от стария паметник на 1 и 6 полк , после щяло да има конкурси и т.н. ;
Нека проследим и накратко идеите за възстановяване паметника на 1 и 6 полк на друго място –говори се за дискусии от 1994, практическите действия от 2000г. Осигурен е терен, съгласие на организации на ветерани и т.н. Липсват само средства , дискутира се от 1 до 3 милиона лева . Това е състоянието до около 2011. Повече подробности : https://www.24chasa.bg//Article/962311
Забележително е, че не се иска разрушаване на паметника 1300г. България и на негово място възстановяване на разрушеният паметник на 1 и 6 полк.
Вече в 2014г. същите „военно – патриотични организации” + ВМРО (!) искат единствено и само разрушаване и нищо друго! Какво се е променило? Не е ясно, но това позволява да се отвлече вниманието от истинските инициатори на разрушаването.
Горнитесъвсем кратки хронологии помагат за разбирането на отговорите на главният въпрос:
И все пак , защо се унищожава паметника 1300 г. България?
Унищожава се по следните причини:
-За да нямат българите чувство на приемственост , принадлежност и уважение към историята на собствената си държава и народ, оцелели над 1300 г. на такова място като Балканите.(Затова и идеята на паметника е „минало, настояще, бъдеще” и 3 дати : 681, 1944, 1981г. Любопитното е, че на датата 1944 отговаря „скърбящата майка”. Вероятно съвсем друго е имал някога предвид скулптора, а не началото на „скръбта” след 09.09. 1944, което е точно това, случило се с всички ни.) Да смятат, че историческото им битие започва със стъпването на Александър 2 на българска земя или с началото на сериала „Великолепният век” (на Сюлейман Великолепни) ;
– За да изтърпят, без да осъзнават унижението първо да се разруши паметника на 1 и 6 полкове, а после и паметника 1300г. България, като не се осмисля, че България я има 1300 г. и благодарение на саможертвата на войниците от същите тези 1 и 6 полкове на Желязната дивизия;
-За да може в центъра на собствената им столица София да останат предимно руски и съветски паметници, които растат като гъби от година на година (2018- втори (!) на Граф Игнатиев), защото зад тях „има държава” ,но тя не е българската;
-За наказание и предупреждение на онези, дръзнали да вдигнат ръка срещу паметниците на Ленин, мавзолея на съветският гражданин и ръководител на Коминтерна Георги Димитров (1999), паметникът на окупационната червена армия (неизпълнено решение на СОС от 1993);
-За да се даде пример на столицата и на останалите градове в България, че никой паметник не може да се сравнява по големина с паметниците на окупационната червена армия както е в София, Пловдив, Варна, Бургас; (По най-новите северно-азиатски опорни точки това са паметници на „общото ни минало”, т.е. окупираният трябва да се грижи за паметника на своя окупатор, (пребитият за побойника и т.н.) защото имали „ общо минало” ??).
-За да не засенчва други паметници в други страни – като 1000 г. от основаването на Русия в Новгород , построен в 19в., разрушен от германците по време на втората световна война и възстановен (!!) веднага след това;
– Защото дълги години ни управляват лица, на които им отива и имат призванието да се занимават с нещо друго. Но не може за тях да се каже „прости им Господи, те не знаят какво правят”.
Остава питането, възможно ли е да има (имало?)и друго решение? Да се „обединят” двата паметника? Имаше и такива идеи, но не бяха чути. Ето един пример – http://681-project.com /. Запознаването с предложението , предполагам за мнозина, ще открие съвсем друг подход, изграден на основата на водещите европейски практики. Изглежда търсенията в тази посока ще се окажат единствено правилният път за решаването на само привидно нерешимата ситуация, но това е трудно задача при днешните политически страсти и реалности.
Недоразумението на Старчев трябва да бъде демонтирано.
1.Защото е опасен
2.Защото има решение на СОС,потвърдено от всички съдебни инстанции
3.Защото на негово място се връща историята на България
4.Монумента не се казва 1300г.Навсякъде и по документи и надписа гласят:681-1944-1981
5.Една от плочките е с лика на Т.Ж.
6.Хората разбиращи от изкуство(за разлика от мен) казва т че е стилизиран сърп+чук и че паметник не се строи сочещ на север тъй-като е в постоянен контражур.
Но смятам че 1-4 са повече от достатъчни причини и който не ги вижда или да маха розовите очила или да вдига диоптъра заради късогледство.
I dvete betonni gramadi trjabva da se mahnat: 5oqgqlnijat 8mo_ujnik za6toto e grozen i razkapan, a MO4A za6toto simvolizira edna debela istori4eska lqja.
GTR, Дългите и сложни писания не винаги са безупречни.Първото,което се разбира от тях е,че паметникът 1300 г. България няма име. Защо? Следващото- което се знае,считано от 1981 г., – между българите на Аспарух и Византия е сключен договор за взаимоотношения.Това не значи,че преди това не е имало блългари и България,ако щете. Сега годините не са 1300,а 1336.След това ще бъдат 1400, 1500 и т.н.,дай Боже. Тогавашните поколения,дано да има такива,ще се чудят и маят защо са тези 1300 г. Какво значат лозунгите налепени по паметника. Тогава други неща ще ги вълнуват.
Сегашната истина е,че така е ознаменуван комунистическия режим.Внушава се,че коренът на комунизма едва ли не е на 1300 години. За тази цел са премахнати споменатите войнишки паметници.
Историята обаче,нали много я обичаме,показа че този режим не е вечен и на играта с нея трябва решително да се сложи край.
След домакинството си на световното по футбол през 1998 на което Франция спечели купата, досетлив тамошен аналитик писа, че най-голям принос за титлата има …Емил Костадинов. Без неговият златен гол на Парк дьо пренс на 17.11.1993г. в последната минута осигурил отпадането за първенството в щатите с.г. на петлите, те никога нямаще да предприемат дълбоките реформи в националният си отбор довели до смяната на едно талантливо но преминало явно зенита си поколение. И оттук, световна купа-нанай. Имаше дори и призив за паметник на наш Емо и то на по централно място в Париж. Разбира се оригиналната идея не бе реализирана. Но не това е същественото в случая.Подобна мисъл, по съвсем друг повод и обстоятелства ме налегна, четейки писанието на Владислав Иноземцев. При всички положения губещ е ввп и съответно раззия щото нъл тъй: “Има го путин, има я и русия”. Обратното също е вярно-няма-няма.
https://www.facebook.com/vladislavl.inozemtsev/posts/1252429291534293
Трайчо Трайков:Достоен млад, образован, компетентен и почтен демократ.Смелото му изказване не е единствено.Действията му като министър бяха смели и честни в интерес на България.Разгневените българофоби го отстраниха чрез лъжи,които самия премиер Борисов по- един недостоен начин тиражира.г-н Трайков е достоен да бъде президент и не само.Енергйната му експертност респектира всеки,който защитава Руските проекти в ущърб на България.Нека БОГда го дари със здраве и късмет,както и вас г-н Инджев.
ДАНО, това е само кратък текст, наистина може и още по – кратко, с едно изречение, примерно така: “Българите построиха паметник за 1300 г. на своята държава, след което ги накараха сами да си го разрушат”. Официалното име е „Паметник 1300г. България” или „Монумент 1300г. България”, както е записано в окончателното решение на съда за отхвърляне жалбата срещу решението на СОС за разрушаването му (2016). Разбира се че и преди Аспарух е имало история на българите, но именно с мира от 681 окончателно(?) е „регламентирано” присъствието им на Балканите. А защо точно тогава са се „сетили”, защо не са помислили за войнишките паметници – изисква пак някои писания, които рискувам да са дълги и сложни. Може и тук с едно изречение –„Това имало под каскета”. Но резултата от извършването на една глупост (1979) , а после и извършването на друга глупост (2017) е две глупости, а не 0. „ Сегашната истина” е твърде сегашна, много от паметниците, носейки белезите от времето на издигането си, след години се възприемат по различен начин.
Разбира се, че „1300 години“ трябва да се махне, но премахването/оставането му не трябва по никакъв начин да се обвързва с премахването на МОЧА, Този паметник „1300 години“ е комунистическо тълкуване на историята ни. В него всичко е изопачено, и художествено, и исторически. Именно затова почти всички се отнасят към него с насмешка. Но при урода МОЧА нещата не са така. МОЧА Е НАЦИОНАЛЕН ПОЗОР ЗА БЪЛГАРИЯ и не може да бъде обвързан с каквито и да е било палиативи или заменки. Защото, ДОПУСНЕМ ЛИ ЕДНА ОБИДА БЕЗ РАВНОСТОЕН ОТГОВОР, ТОВА ВИНАГИ ЩЕ БЪДЕ ПОВОД ЗА НОВИ ОСКЪРБЛЕНИЯ. Именно затова мисля, че ТТ тук е допуснал малодушие. Не може да лекуваш левкемия с пиявици.
Само за „1300 години: През месец май тази година се появи едно ново гражданско сдружение МИР/мрежа за инициативни решения/. Едно от посланията на председателя му Георги Кардашев, внук на последния окръжен председател на бкп в Силистра, а самия той член на бсп и кандидат за председател на младежкото обединение на бсп през 2012г. бе, че в София в Западния парк ще изградят „Алея на българските царе“. Според мен проекта им е инфантилен по много причини, но няма да се спирам сега на това . По-важното е друго. Струва ми се, че има връзка с премахването на „1300 години“ и реализирането на инфантилния им проект „Алея на българските царе“ с ръководител Симеон Славчев общ.съветник в СОС, и доскорошен зам.председател на Татяна Дончева.
С други думи: Поредното каменно/бетонно изпълнение няма да носи негативите на “1300 години”, но историята на БЪЛГАРИТЕ отново ще бъде писана по указания на москва.
ЗАТОВА “КАРТАГЕН” ТРЯБВА ДА БЪДЕ РАЗРУШЕН!
Браво, ИВО!
Браво, ТРАЙЧО!
Още стотици хиляди!
Милиони!
Централният ни храм, “невски”!
Улиците.
И какво ли не още, което е повече руско, отколкото Българско.
Нали България е по-велика от Русия, нали имаме Повече и отпреди история, нали сме дали писменост, нали култура, нали…. – в Чие съзнание е това ТАКА залегнало??
Касперски лаб. = КГБ
За който следи десетилетната информационна и пропагандна война на Русия срещу Целия Останал Свят. Наречена днес част от “хибрид”.
Фирмата създадена от млади офицери криптографи от КГБ, начело с Евгени Касперски, още като студен-чекист. Активен помощник на Кремъл. Кибер атаки, стратегии, тролщене, засади, пробиви. Позиции в много страни по света.
А иначе – борба срещу вируси.
Малко повече с днешна дата.
http://www.technewsworld.com/story/84564.html
https://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03-19/cybersecurity-kaspersky-has-close-ties-to-russian-spies
http://www.cbsnews.com/news/russia-treason-fsb-spies-kaspersky-labs-us-intelligence-denies-cia-hacking/
Най-разбуждащ е коментара на Симеон и по традиция никой не се впечатлява на комунистическата морава и буди…
Паметника не трябвало да се смесва с комунизма.Браво на Трайчо!-излиза че комунистите са го построили този паметник като са игнорирали комунизма. Остава Трайчо да каже,че и Съветския Съюз няма нищо общо с паметника, пък и с комунизма. Остава да каже Трайчо, че комунистите са взели властта без Съветския Съюз , остава да каже че обявената война срещу България не цели внасянето на съветския комунизъм,остава да каже , Съветската Червена армия никъде не е донесла комунизъм и накрая Трайчо да каже, че самата Червена армия няма нищо общо и със Съветския Съюз.
А той, Съюза няма нищо общо с българските комунисти, в Съюза не са живяли български бегълци комунисти и изобщо не са разчитали Съюза да им даде властта за да могат да служат на него.
В синтез, комунистическата съветска окупация и българския комунистически режим нямат нищо общо с МОЧА-та, а кой има бе Трайко, Морякът Попай ли , или Дядо Мраз
Симеоне от мен имаш силен поздрав!
Побратиме TERVEL: Както винаги адмирации от мен за коментара и анализа ти.Tр.Трайков излезе с втора позиция опитвайки се да минимизира щетите от изказването си, че единствената му цел била да насочи вниманието към МОЧА и за мен това е по-приемливо отколкото ако беше искрен в мнението си за монумента пред НДК.
Лошото е че медиите НЯМА да отразят пояснението му защото за тях интерес представляваше лексиката му 1:1 с комунистическата лексика.Плюс това при сегашното статукво на насипно състояние на дясното имаше много други смислени начини, а не този.
Автогол дали от красиво воле или едва-едва влезнал във вратата си остава автогол.
Жив и здрав бъди TERVEL.
GTR, според мен, дали изложението е кратко или дълго, не е толкова важно.Важното е да бъде смислено.
И да се внимава с идеологемите.
1)Петохуйникът трябва да бъде демонтиран, не само защото е грозен и физически опасен за преминаващите край него хора, а защото е кощунствен: той драстично фалшифицира българската история представяйки тоталитарния комунистически режим, обявен за престъпен със закон, за връх на българската държавност, а окупацията на България от Червената армия през 1944 година и лишаването й от национална независимост за освобождение и начало на свободното й развитие. Петохуйникът е възхвала и еманация на дейността на съветската пета колона, докарала България от съизмерима с повечето европейски страни преди войната по жизнен стандарт до днешното й състояние,след няколко държавни фалити и икономически колапс, последствията от които няма да коментирам, защото са общоизвестни. 2)Това, че най-позорните за България паметници са МОЧА и Альоша, не подлежи на съмнение. 3)Фактите че из страната има още стотици паметници и дори музей на комунистически величия, и че се откриват нови е общоизвестен факт. 4)Факт е и че България е единствената страна от бившите съветски сателити в която няма музей в памет на жертвите на комунизма и осъждащ обявения уж за престъпен комунистически режим (такива има дори в Казахстан и в самата Русия); в нито един от съществуващите музеи няма дори намек, че по времето на комунистическата диктатура се случвало нещо осъдително; единственият опит за изграждане на такъв в Белене, завърши с изгонването именно заради тази негова инициатива на Отец Паоло Кортезе; последното паметно място през което целият български национален елит е бил изпратен в небитието, а след него и още няколко десетки хиляди достойни българи (бившата Дирекция на Народната милиция) е даден на МОН – главният виновник за българската безпаметност – за да си построи върху костите на загиналите канцеларии, нещо равносилно на използването за подобни цели на Аушвитц или централата на ЩАЗИ. В същото време с държавни средства бе изграден Музей на социалистическото изкуство, де факто възхвала на неговото “културно наследство” и пр. 5)факт е че демонтажа на Петохуйника се използва и за отвличане на вниманието от горнит факти, но да бъде заклеймявано демонтирането му като вандалщина и пр (няма да цитирам думите на Трайков, защото са вече достатъчно популярни) е връх на историческото невежество, което битува у почти всички политици представящи се за демократи, десни и дори за антикомунисти. За жалост това далеч не първата огромна глупост и политически гаф, предизвикан не само от липса на историческо невежество и обща култура, но и от некомпетентност базирана на обикновен мързел. Обикновено явление е политици да правят бомбастични изявления без да имат елементарна представа за това по което всимат отношение. 6) Изказването на Трайков е политически гаф, очевидно дължщ се на невежество и некомпетентност, защото не виждам с какво защитавяйки с такива пламенност Петохуйника, клати МОЧА. Не разбирам, как солидаризирайки се с Волгин, Светлин Русев, БСП и атентаторите от червените бойни групи, и при това употребявайки същата терминология като тях, се бори със същите. 7)Всеки човек, дори и най-безгрешният, не е застрахован от политически грешки, лапсуси и гафове – “есик мой- враг мой”, казва популярната поговорка. Но умният човек, след като е сбъркал, би следвало да го осъзнае и да обясни, че всъщност е бил подведен от желанието да подчертае друго. “Само глупакът не си променя мнението” – гласи друга поговорка. Е, никой не може да принуди Трайков да постъпи умно – негова воля, ако обратната ролята му харесва повече, негов проблем. Тези, които обаче вместо него самият, се опитват да го тълкуват, му правят лоша услуга. Защото честността е най-добрата политика, а те го тласкат към друга. Да сгрешиш е човешко, но да настояваш, че си прав,когато си сбъркал е крайно непродуктивна позиция за всеки политик. Не само защото е кауза пердута, но защото го прави и уязвим – винаги политическите му противници ще изваждат този гаф на светло, по какви ли не поводи, ако той самият не ги лиши сега от това удиволствие. Но за това се иска характер. Ами, да покаже, че го има, както го е правил не веднъж. От това само ще спечели.
Е, извинявам се за правописа и грешката “липса на историческо невежество”(да се чете “липса на историческо познание”, никой не е безгрешен, и аз не съм такъв. Господин Инджев, ако желае може да поправи лапсуса. Е, и дано МОЧА и Альоша последват Петохуйника. Макар, че съм напълно съгласен, че трябваше да го изпреварят. Както й, че демонтажа едва ли се дължи на политическа воля – очевидно това е принуден акт. Присъствието му пред сградата би било скандално при българското председателство на ЕС,нали? Защото щеше да се набива на очи, кой командва задкулисно страната ни. Как ли на европейските чиновници ще им изглежда столицата ни с МОЧА, предстои да видим Е, трябва непрекъснато да ги питаме!
Ангел Николов:Адмирации за коментара.
До г-жа Иванова. Цитат:И все пак , защо се унищожава паметника 1300 г. България?
Унищожава се по следните причини:
-За да нямат българите чувство на приемственост , принадлежност и уважение към историята на собствената си държава и народ, оцелели над 1300 г. на такова място като Балканите.(Затова и идеята на паметника е „минало, настояще, бъдеще” и 3 дати : 681, 1944, 1981г. Любопитното е, че на датата 1944 отговаря „скърбящата майка”. Вероятно съвсем друго е имал някога предвид скулптора, а не началото на „скръбта” след 09.09.”
Ама вие сериозно ли ги говорите всичките тези неща? Наистина ли смятате, че съветската окупация слага край на скърбящите майки? Или че склуптурът не е имал предвид заданието – възвеличаването на комунистическата диктатура и Живков и наследницата му Людмила, която едва не го наследи, за да превърне диктатурата му в потомствена като в Северна Корея – любимият образец на Живков? Не сте ли влизали в НДК, и не сте ли разглеждала стенописите? Или тези на фамозната чиния на Бузлуджа? Не сте ли чували за показателната история “Културно наследство” в което първи помощници на Людмила са сном генерали на ДС, начело с главореза Мирчо Спасов? Я, не се занасяйте – с демонтажа на петохуйника българите щели да бъдат лишени от приемственост? Ами тези лица ли смятате за еманация на българщината? Тези за които Георги Марков беше казал, че служат на Съветския съюз по-предано отколкото самите му генерални секретари. Живков, който се е крил под полата на жена си, докато изпълзи от там през 1944 за да оглави екзекуциите на десетки хиляди българи в угода на окупаторите, ли е за вас образец на патриотизъм? Чиято стилизирана мрачна мутра беше апликирана на върха на грозния и заплашителен петохуйник? Егати приемствеността!
И от мен, шапо за г-н Ангел Николов!
Скоро пак поствах този текст,но не мога се стърпя да не го повторя,моля да ме извините!!Представяте ли си до Айфеловата кула “паметник” на въоръжени до зъби германски войници и надпис “От благодарният френски народ на Германската Армия Освободителка”!!!!!!!!!!!!!!!!!! Все пак национал-социалистите на хитлер през 1940г. окупират Франция!Или в центъра на която и да е ОКУПИРАНА държава (като злощастна България след 09.09.1944г. ) от КОЯТО и да е ЧУЖДА АРМИЯ, да има паметник, плоча или какъвто и да е символ, възхваляващ тази ОКУПАЦИЯ!!!???Само в България!!!!Затова-ДЕМОНТАЖ, а ако националните предатели-рубладжии си го искат, моля, поставете си го в двора на партийните централи(може и на ротационен принцип да си го връткат бсп,герб, дпс, юруш, ОПг, мВро и прочие путлериски формации. ), а не да стърчи заплашително в центъра на натовска и европейска България!!!
Г-н Николов:Адмирации за последния Ви коментар с една поправка за адресата.Мислех да не коментирам GTR защото най-краткия коментар за писанията му го е дал Ленин с две думи:”полезен идиот”.
Имало ги е преди,има ги сега и не вярвам Господ да спре да ги възпроизвежда по незнайни за нас причини.
За всичко останало без адресат Иванова: RESPECT
В очакване на Г-жа Иванова.
Очевидно става дума за недоразумение:
Ето отново целият абзац:
-За да нямат българите чувство на приемственост , принадлежност и уважение към историята на собствената си държава и народ, оцелели над 1300 г. на такова място като Балканите.(Затова и идеята на паметника е „минало, настояще, бъдеще” и 3 дати : 681, 1944, 1981г. Любопитното е, че на датата 1944 отговаря „скърбящата майка”. Вероятно съвсем друго е имал някога предвид скулптора, а не началото на „скръбта” след 09.09. 1944, което е точно това, случило се с всички ни.) Да смятат, че историческото им битие започва със стъпването на Александър 2 на българска земя или с началото на сериала „Великолепният век” (на Сюлейман Великолепни) ;
Със сигурност първоначалната идея е била, че 1944 е край на мъките и скръбта, с червената армия идва „свободата”, почва „ нова епоха”, възход и т.н., под „мъдрото ръководство” на партията. Но се вижда точно обратното(вече и от дистанцията на времето), че всъщност 1944 е само начало на мъките и скръбта, дошли със съветската окупация и тотален терор на поставените от тях управници. Паметника почва да живее „свой живот”, различен и на моменти противоположен на първоначалното посвещение. Естествено е да има „всички екстри “ на епохата, вкл. мърляво изпълнение. Колкото до приемствеността, тя е в последното изречение – комунистическото управление (45г. + 28г. „реанимация”) е относително кратък период за 1336г. Още в самото начало споменах, че няма да разглеждам „естетически “ теми.
След време, когато е разрушен и за него ще знаят предимно историци, възможно е някъде да има табелка с примерно такъв текст: „Паметника “1300 г. България“ е разрушен в 2017 г. , когато кмет беше Учителката по руски от ул. Московска, защото беше опасен ” .
За съжаление интересната дискусия е съпроводена от „шумов фон” за „мъдростите” на Ленин и т.н. теми, които не са част от обсъждането.
Пак браво на Симеон за псочване на комунистическата лексика у еди-кой си
!
Абе ти същия Симеон ли си дето нещо не беше доволен от мен, че аз съм напълно доволен от твоите позиции сега?
@Tervel: съвсем точно. Двата паметника се два независими проблема. И трябва да бъдат демонтирани и двата. Единият не може да бъде бартер за другия. Нямам време да пре-проверя данните на Simeon, но ако т. 4-6 са верни то седмокрилият пето*уй пред НДК има място само в музея на Соц-изкуството.
Въпреки привидната червена съпротива съм готов да се обзаложа че паметникът пред НДК е обречен поради простата причина, че вече десетилетия е недовършен и се разпада. А мястото е стратегическо за центъра на София и може някой олигарх да си построи Лафка или нещо от сорта. Герб и ко представят чисто градоустройствен проблем (и без това необходимото събаряне на рушащ се паметник) като политически (ужким опълчване срещу Русия) за да може ББ да отчита точки и пред десните избиратели а и пред ЕС („Въпреки съпротивата проявих принципност и го бутнх.“). Няма да се учудя ако накрая дадат освободилият се парцел под наем на някой руснак.
А МОЧА е символ на най-голямата лъжа в новата ни история. Моментът, в който широко и открито се заговори за това, ще е моментът в който България наистина ще се е променила.
@GTR: И да, бутането не е задължително. Преместване в спец-музей за туристи и съответната плоча с обяснения пред него е ОК. Така даже ще носи пари.
То и пред МОЧА може да се сложи на първо време една голяма мраморна плоча, казваща че паметникът сервира историческа фалшификация за братската армия освободила ни от самите себе си, и че е вдигнат по времето на Червенков за да заплаши собственият си народ, че ако подкрепя горяните “освободителката” ще подпомогне отново агентите си от БКП.
Не е същото като събаряне, но поне поставя нещата в обективният им исторически контекст.
Благодаря за “браво”-сването.Същият съм,стар съм да ставам друг+нямам навика да го обръщам на чат.Принципи+защитата им+Резултатите са ми върхов приоритет,другото е преходна суета.
И относно следващите статии на Иво Инджев: Д.Тръмп е Бойко Борисов на САЩ,а Marco Rubio is THE Man.
Честно казано не ми пука дали бетонните медузи горгони отиват за рециклиране или в соц. хранилище, където ще носят или пък няма да носят пет или повече лева на ден. Преди всичко нека бъдат 3D сканирани за националния архив.
Това което отвращава до костен мозък е СИСТЕМАТА на соц. обслужващото изкуство. Представете си следното, не е нужно много въображение, ако сте над 40 години. Скулпторът се го е стегнало под лъжичката и се поти в ателието като като във фитнес (че ей го къде е Белене), а фуражните инспектори от ЦК на БКП инцидентно изсипали се в ателието в късен час за да стегнат нещастника, професора, академика и т.н. вземат та го сиктирдосат… аа виж мускулите оправи, пушка не се държи така, повече внимание другарю професор, цветя нали щеше да има в дулата, да внимаваме малко повече а.
И когато плъх те консултира по гурме въпроси, има нещо вапцано неизменно в червено.
Мое мнение е, че авторите заслужават човешки момент на внимание и разбиране. От тях можем да научим за технологията на ‘поръчковото тоталитано изкуство’, ако ги предразположим към откровен разговор. Докато все още са живи, и ако могат да си позволят честността.
Александър Кьосев каза публично единственото смислено нещо с цитата за историята като ‘диалектика на памет и забрава’.
Моча ще бъде демонтиран един ден. Всички ние тук го знаем. Трудно ще е да демонтираме пораженията върху менталността си. Това също знаем.
Freedom is not free. Free men are not equal. Equal men are not free.
България официално не е комунистическа държава,а неофициално е комунистическа.
-президентската двока е комунистическа
-министър-председателя е комунист
– облика на територията на страната е МОЧИ-зиран
– комунистическата пропаганда се подържа от почти всички медии
– история на България не е написана на базата на Българските държавни архиви-те са в Русия
– съществуват десетки комунистически организации
– нито един президент или министър-председател ,нито пък Нраодното Събрание не е излязло с официално становище за Съетвско-Българската Война обявена на 05 септ. 1944г.Нито Нотата на Съветското правителство от същия ден е публикувана в някой вестник,или прочетена в Народното Събрание,нито е показван текста по телевизията.Все пак това е последната война,която е обявявана срещу Българската държава и Българския народ.
-историческата наука е в ръцете на комунистите и обучението по история на всички нива е прокомунистическо
– няма до този момент резолюция или декларация на държавен орган,в който да се посочват причините за непострояването на социлаизма и комунизма в НРБългария
-никой не е дал до този момет официално становище на БКП-БСП защо беше прекратен комунизма
Така че демомнтиране на комунистически и съветско-окупаторските символи в новокомунистическа България е напълно невъзможно в следващите години.
А наивниците,които посочват само софийския МОЧА са много повече от тези,които говорят за всички останали МОЧА-и…Пловдивския,Варненския,Бургаския,Старозагорския и др.