Крадиограма на необятното като СССР руско крадене

Прословутият като съчетание от лаконичност и обобщаваща всеобхватност отговор на руския историк Карамзин на въпроса какво става в Русия е бил валиден не само за 19-ти век, когато отговорил на руски емигранти в Париж с една дума : “крадат”.  Противно на доста противните внушения, че кражбите в СССР са били едва ли не изкоренени поради жестокото ( но справедливо, разбира се!) преследване на крадците, разстрелвани безмилостно в мирно време и по време на война, най-голямото крадене в историята на империята е настъпило именно в нейния болшевишки период. Защото кражбата се е превърнала в държавна политика и не само в материалната област чрез крадене на западни технологии, без които нямаше да има нито съветска космическа програма, нито военна индустрия, с която толкова се гордеят и днес в Русия). Поголовно, нагло и безпрецедентно съветските “творци” са крали чужди творби, което е по-малко известно от присвояванията на чужди постиженя в науката и производството, чиито недоносени съветизирани рожби са добре известни и в България, където дори са втирично откраднати чрез тяхното т.н. “побългаряване” ( вземете само “Калашников като пример).

В този смисъл статията на Васил Данов ( публикувана по-долу) е принос към кра(д)еведческите познания за най-крадливия, но обявяван за най-справедливия строй. И не бива да се чудим, че върху руините на държавата-крадец възникна днешната клептокрация в Русия, която е упълномощена да открадне трилиони срещу съответните “отчисления” на “когото трябва” – нещо, което предстои да стане публично доказано с точни параметри на дългоочакваната, обещана от американските власти обобщена информация за откраднатите от Русия трилиони по време на петролния бум там и скрити в американски банки. Развръзката е насрочена за 2 февруари 2018 г., когато изтича срокът на закона, с който банките бяха задължени да разкрият тази информация.

 

Съюз на Съветските Плагиаторски Републики

КРАДАТ ФИЛМИ, ИСТОРИЯ, ЗЕМИ, ТРАДИЦИИ

Открай време руската империя (СССР или Руска федерация) представлява черна дупка, в която изчезват народи, земи, езици, имена, предания и легенди. Вместо тях се появяват фалшиви митове, обясняващи, че всичко, що се яде, пие, лети, стреля и т. н. е изобретено (построено, открито) от някой гениален руски мужик, който само е пропуснал да регистрира патента си поради общата изостаналост на държавата и поради „творческо съвпадение” на откритието му с подобен проект, реализиран в хищния, завистлив и „загниващ” Запад.

 

1930 г. САЩ. Звездите на нямото кино Стан Лаурел (вляво), Лоурънс Тибет и Оливър Харди (вдясно) в кадър от филма „Песента на мошеника”, който разказва за отвличане на девойка в Кавказ. The-Rogue-Song-1930-LC-1Режисьори: Лайънъл Бъримор и Хъл Роуч.Unknown

https://historyporn.d3.ru/aktery-amerikanskoi-komedii-o-pokhishchenii-devushki-na-kavkaze-1930-god-ssha-1469504/?sorting=rating

 

1966 г. СССР. Популярните комици Юрий Никулин, Евгений Моргунов и Георгий Вицин в кадър от филма „Кавказка пленница”, който разказва за отвличане на девойка в Кавказ. Режисьор: Леонид Гайдай. images-1

Случайно съвпадение? Едва ли. Защото следващият филм на популярната тройка съветски комедийни актьори също е откраднат от американското кино: “Пес Барбос и необычный кросс” („Кучето Барбос и необичайният крос”) представлява „творческа” преработка на оригинала “The Lucky Dog” от 1921 г., в който отново играят Лаурел и Харди.

Ако досега не сте забелязали, съм принуден да обърна височайшето ви внимание към факта, че любимият на милиони съветски и български зрители анимационен филм „Ну, погоди!” поразително напомня идеи, герои, характери, ситуации и сюжети, създадени от студията „Уолт Дисни” поне три десетилетия преди да се появят съответните съветски „шедьоври”. Стотиците филмчета „Том и Джери” няма как да не ви светнат кой от кого е крал и кой колко е оригинален в най-популярното изкуство на 20-и век.

Първата серия на „Том и Джери” е заснета през 1940 г., а първите кадри на „Ну, погоди!” – през 1969 г. Доста са крали и от Любимия на милиони деца „Мики Маус”, чийто първи рисунки се втурват по екраните през далечната 1928 г. Няма как съветските идеолози да обвинят американците, че са взели нещо от комунистическото кино.

Смешният и уж чисто руски филм „Джентълмени с късмет” е взел до 70 % от духа, типажите и скечовете на стари чернобели италиански кинокомедии. Най-много е копиран комикът Тото.

 

Сергей Михалков, авторът на съветския химн и баща на режисьора-путинист Никита Михалков, постига литературна слава с приказката „Трите прасенца”, която е превърната в популярен анимационен филм. По-късно става ясно, че всъщност „Трите прасенца” е стара английска народна приказка, но в онези години в СССР смее ли някой нещо да каже или да пита за авторско право, за морал, за плагиатство, за човешки права и творческа свобода?

Популярните мелодии от музикални филми като „Веселите момчета”, „Трактористи” и пр. са копирани от известни мелодии в „гнилия” Запад, до който не са имали достъп съветските читатели, зрители и слушатели. А „Гласът на Америка”, „Свобода” и „Свободна Европа” бяха заглушавани от най-мощните станции за РЕБ (радиоелектронна борба), произвеждани някога в света.

 

„Трубадурът” на съветската 

филмова песен Исаак Дунаевскиêîìïîçèòîð Èñààê Äóíàåâñêèé

Провъзгласеният за маестро на съветската филмова песен Исаак Дунаевски („Волният вятър”) най-безсрамно краде музика от американски кънтри- и блус певци от началото на 20-и век, от национални украински и еврейски песни и даже от класиците. А мелодията на най-известната песен от филма за волния вятър „А ну-ка песню нам пропой веселый ветер, веселый ветер, веселый ветер…” е отмъкната от марш на италианските черноризи фашисти. Но след като прехваленият съветски „творец” е лауреат на две Сталински награди, кой би могъл да се усъмни във величието на неговите музи?

Преди години доста народ подсмърчаше при прожекциите на съветския екшън „На бой отиват само „старците” („В бой идут одни старики”), изпълнен с победи над хитлеристките въздушни асове и с популярни съветски песни като „Смуглянка”. Ала хваленият и толкова награждаван филм е директен препис от шедьовъра на нацисткото кино „Щуки”, прославящ превъзходството на хитлеристките летци в небесните висини и на Запад, и на Изток. Само униформите и песните са различни.

 

”Там смуглянка-молдованка собирала виноград…”IMG_7647

По времето на соц. реализма руснаци разказваха следния виц: седят в клуба на композиторите двама автори на музика и единият се оплаква, че вече нищо не му идва наум, че се чувства изчерпан и скоро ще бъде принуден да гладува. Другият го съветва: „Вземи най-известната в момента песен и препиши нотите отзад напред”. „Не става, отговаря първият. Вече опитах. Излиза Чайковски в оригинал.”

В недоразвития и в развития соц съветските „творци” крадат така, както са крали предшествениците им от имперска Русия. Крадат изкуство, технически постижения, оръжие, традиции, обичаи. Каквото падне.

Матрьошките са донесени от Япония от руски пленници след Руско-японската война през 1905 г. В Страната на изгряващото слънце векове наред хората правят дървени фигурки на бога на щастието и дълголетието Фукурума. Божеството е изобразявано с няколко глави, които са били скривани в основната му фигура. Матрьошката става популярна в Русия, след като с промишленото й производство се заема предприемачът Сава Мамонтов.

Самоварът (хо-го) е създаден в Китай, ползван е от перси и от волжки българи (в разкопките на средновековния гр. Белджамен са намерени медни самовари) столетия преди да стане атрибут на исконния руски дом.

И водката не е създадена в Русия. Този култов алкохол, станал неразделна част от кръвната картина на руснака, е произвеждан от скандинавските народи още през времена, когато руските племена са пиели само медовина с мед, откраднат от мечките в гората. В Русия водката е донесена от Петър Първи. Преди това епохално събитие през 15-и век в някои руски градове са били внасяни от Италия съдове за дестилация на алкохол.

Руснаците са най-големите лъжци и в историята на войните. Не от днес, не от вчера, а още от преди Иван Грозни. На 2 декември 1805 г. при Аустерлиц Наполеон след гениални маньоври като по чудо разбива  руснаци и австрийци. Сражението е наречено „битката на тримата императори”, а победата е сред любимите шедьоври на френския пълководец. Битката при Аустерлиц се изучава във всички военни училища и академии. Само в Русия никой не съобщава за нея. Все едно, че не се е състояла.

До ден-днешен руската пропаганда лъже, че при Бородино армията на Кутузов е удържала победа срещу Наполеон. Истината е по-друга. Руските войски се оттеглят от бойното поле, като дават повече жертви при първоначално числено превъзходство. По-късно руснаците сами подпалват Москва и се крият, за да „спасят армията си”. Да я спасят от какво? От Наполеоновите войски, естествено. Наполеон остава на бойното поле при Бородино като победител и влиза в изоставената Москва, въпреки че мнозина историци смятат резултата за равен.

За измислените „победоносни” сражения през Първата и през Втората световна война няма смисъл да повтаряме. Достатъчно е да си припомним книгите на Виктор Суворов.

Вероятно вече знаете, че прочутият автомат „Калашников” е създаден от Хуго Шмайзер, че реактивният миномет „Катюша” също е сътворен от германски оръжеен конструктор. Че формулите и чертежите на атомната бомба са откраднати от САЩ и предадени на Сталин от съветските шпиони Етел и Юлиус Розенберг. Че първите съветски ракети, проектирани от академик Корольов, са модернизирани проекти на Вернер фон Браун и че СССР изстрелва първия си изкуствен спътник и праща Юрий Гагарин в Космоса с идеи, чертежи и компоненти, произведени в хитлеристка Германия и изнесени като трофеи от съветските войски.

И даже победоносният вик „Ура!” е експроприиран от татаро-монголското „Хурра!”.

Автомобилът „Москвич” е несръчно копие на стар модел „Фиат”. Дизайнът на луксозното съветско возило „Волга” е забърсан от забравен модел на „Кадилак”, а мечтата на съветския номенклатурчик „Чайка” е грубо копие на „Пакард” от 40-те години на миналия век. За ладата-жигули има официален договор с „Фиат”.

 

Но защо някъде в титрите на филмите, в надписите на песните съветските полу-автори не са отбелязали със ситни букви, че неповторимата им „творба” е римейк, „по мотиви на…”, кавър или нещо друго на всеизвестния оригинал?

Как?! Съветските автори да се учат от някого? Да вървят по проправени от други творчески маршрути? Никога! Пионер значи първопроходец. Такъв е съветският човек. Такова е съветското общество!

В ляворадикалните, прилагащи военен комунизъм държави, хората са несвободни и твърде бедни, за да развият въображението си, да бъдат разкрепостени дотолкова, че да пеят, да се шегуват и да се смеят от сърце. А когато най-талантливите и свободомислещи членове на обществото или са разстреляни, или са вкарани задълго в месомелачката на ГУЛаг, не остава нищо друго, освен да бъдат копирани, крадени, наподобявани или маскирани зад пошли повторения идеите и постиженията на истинските създатели на красота.

Особено когато в страната на строящия се комунизъм никога не са били приемани закони, защитаващи авторското право, частната интелектуална собственост и пр. „буржоазни измишльотини”.

Съветските автори-преписвачи не са и предполагали, че Желязната завеса все някога ще падне и очарованите от техните магии зрители ще разберат, че съдържанието, същността на филмите (идеи, образи и сюжет) са били измъкнати от най-интересните и обичани творби на „загниващия западен капитализъм”. В о Бозе почившия Съветски съюз не са и сънували, че нявга ще настъпи ерата на интернет и кокошкарските им кражбици ще бъдат разкрити и разобличени пред милиарди прогледнали за истината човешки същества, пред страшното минало и пред прекрасното бъдеще на човечеството.

Все пак няма ли поне едно, поне няколко истински, оригинални съветски (руски) творения, които ще останат във вековете?

Как да няма: болшевизмът, ЧК (КГБ), „Бояришник” и ГУЛаг.

Засега.

                                                                                                    Васил Данов

 

 

 

 

 

22 мнения за “Крадиограма на необятното като СССР руско крадене”

  1. “Не пойман-не вор.”
    Свободен превод от съвеЦкий диалект: “Не си хванат, не си крадец”.

  2. И тъй, чорапът се разплита. Ройтерс публикува плана (според мен е схемата) за вдигане на санкциите с избирането на Тръмп за президент.
    https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-flynn-nuclear-exclusive/exclusive-mideast-nuclear-plan-backers-bragged-of-support-of-top-trump-aide-flynn-idUSKBN1DV5Z6?feedType=RSS&feedName=topNews
    Но на Кремъл не му се получи.
    Историята с ТръмпНаш се оказва много увлекателна и поучителна за мене.

  3. Е, нека към горния впечатляващ списък добавим и самият Московски Кремъл, копиран 1:1 от град Казан, след разорението му от Иван Грозни…

  4. Да добавя и книгата на червения граф алексей толстой “Златното ключе – приключенията на Буратино”, и тя видоизменен преразказ на “Приключенията на Пинокио” от Карло Колоди.
    По времето на соца един мой приятел от ГДР ми дойде на гости и ми подари една електрическа самобръсначка “Bebo Scher”. Каква беше изненадата му, когато му показах същата самобръсначка, “сделана” в ссср с название “Бердск”, която си бях купил няколко месеца преди това в тогавашния ленинград.

  5. Единствено образа на Иванчок-Дурачок е 100% Москалски оргинал-сОмнения Ньет!

  6. Да не забравяме и лъжата за полета на Гагарин на 12.04.1961 г.Г-н Инджев писа за това през Септември 2016 г.

  7. Огромна благодарност за снимката на смуглянките-бабанки!

  8. Че са крадливо племе руснаците за нокого не е тайна. Но вчера се светнах без да искам за още един продукт откраднат от тях. По Дискавъри чанел в “Как се прави” показаха как се сглобява типичният за Германия часовник с кукувичка (от черната гора), и си спомних че баба ми навремето имаше подобен, но руски часовник. Убеден съм че и това “руско” производство е откраднато като трофей от войната. И една корекция — Москвич е откраднат Опел Кадет а не Фиат, както пише в статията. Запорожеца е НСУ Принц, ИЖ—а е откраднато ДКВ и така до безкрай…

  9. Невероятна статия на господин Инджев! Доказа се че след революцията при вземане на власта от СИФИЛИСТИКА ЛЕНИН, новата КОМУНИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ или КПСС започна лудо крадене та чак до сега. От същата БОЛЕСТ беха заразени и нашите КОМУНДЕЛИ от БКП и преди 9 септември 44година като ШУМКАРИ а и след 9 септрмври като УПРАВЛЯВАЩИ та чак до 10 ноември 1989 година. Но ЛУДОТО КРАДЕНЕ започва от 1990 година ТА ДО СЕГА. Раздаване на куфари с пари на ТЕХНИ ХОРА .Създаване от тях на МАФИЯ ( РЯПА да ЯДЕ КОЗА НОСТРА) – ПРЕВАТИЗАЦИИ ПИРАМИДИ. Преразпределение на постъпленията от ЕС,ползване на ОФШОРНИ ФИРМИ. Оказа се че младежи като ПЕЕВСКИ БАРЕКОВЦИ БОРИСОВЦИ ЦАЦИ и СВИНАРИ станаха супер богати за 27 години. Питам се нали те не заботяха от СПЕСТЯВАНЕ ОТ ЗАКУСКИТЕ си или са ПОЛУЧИЛИ НАСЛЕДСТВО ОТ РОДНИНИ от РУСИЯ. Да не говорим за останалите ОЛИГАРСИ а и за ЦАРЯ КРАДЕЦ който си го докараха та и той бръкна в КАЦАТА с МЕДА. И все още се ПИТАМ? Дано закона МАГНИТСКИ и тях да ПОДПЪНЕ. 2 февруари 2018 ИДВА!IIC…..oIL.

  10. Добре де, чел съм всичките книги на Виктое Суворов.
    Но в никоя от тях той не пише, че “катюша”та. АК-47 са крадени от немците. И за гагарин не пише, че не е л;етял. напротив, точно в една от последните си книги пише за създаването на ракетата и за подготовката и полета на Гагарин. Никъде не го оспорва.

  11. Към Milen:

    И аз съм ги чел и мога да декларирам, че неспоменаването от Суворов на каквото и да било не е индулгенция за каквото и да било.
    Има случаи, като този на граф Игнатиев, когато неспоменаването на Левски на цели 843 страниции записки ( в които дори лъже началството в Русия, че в България няма и не е имало революционна организация) е живо доказателство за гузната му съвест.
    Суворов обаче не може да бъде заподозрян в нищо подобно.

  12. Понеже, обаче, защото думата дума отваря и аз да си кажа приказката за един от любимите ми автори-Виктор Суворов. Блестящ ерудит и сладкодумен разказвач. Никога няма да забравя как в телевизионен двубой преди няколко години по телемост от Англия разгроми “група патриотични рускоезични историци”. Дежа вю!
    Но той не ползва, по очеизвадни причини архиви, дотолкова, доколкото са достъпни в самата Ереферия. Базира се главно на официални източници и на изумителната си логика.
    Между другото, в споменатият двубой декларира, че е прочел до последен ред цялото писмено наследство (без незасекретото) оставено от 41-те съветски действащи маршали през ВСВ. При което, “опонентите” му зяпнаха и около минута останаха безмълвни.
    И най-важното. Самият, ВС заяви преди 10-тина години, че оставя в сигурни ръце разкриването на бялото поле от съветската военна история на изгряващият тогава любител-историк а сега номер 1 от действащите-Марк Солонин. Който за разлика от него по време на елциновото разхлабване е имал достъп до най-строго пазените тайни от имперските (съвецко-руски) архиви. Но както и при един друг диалог тук Стопанинът на БЛОГА НИ честно “призна”, че и най-големият енциклопедист може да не знае нещо.
    Не така обаче мислят “говорещите глави” от Постоянното Присъствие в бг телестудиите но те са клиничен случаи-божо димитров, андрей райчев, мишоК, георги марков-2 бр., братя чукови и т.н. и т.н. Последният да затвори вратата. Те могат да разискват всеки проблем и да дадат одма рецепта за решаването му и най-вече са “спецове”по въпроси за които само са чули-недочули. С три думи-ръсят мозъци на мах.

  13. Горе в първите скоби е (без Засекретеното)

  14. Световната литература и изкуство са пълни с творчески заимствания. Лафонтен е вдъхновен от Езоп, Крилов – от Лафонтен, Ст. Михайловски сигурно и от тримата. Никой не оспорва достойнствата на “Великолепната седморка”…. Лошото при руснаците е, че се хвалят безсрамно дори с очевидни фалшификации. И дори да се окаже, че “Веселите момчета” наистина е първият мюзикъл, това не променя нещата.
    Неслучайно казват, че Русия/СССР/РФ е страна с непредвидима история.

  15. Че са крали крали, но нека бъдем точни в изнесената информация, защото неточностите водят до съмнения и в останалите твърдения. Първият Москвич 400 е точно копие на Опел Кадет К38, защото е произведен в същия завод, който просто е преместен от Брандербург в Москва като репарация от войната. Американците от Дженерал мотърс си затраяли… Волгата, (ГАЗ 21) е наследник на предвоенните модели ГАЗ А и ГАЗ АА, които са съветските Форд А и АА произведени от построения от американците завод в Нижни Новгород (Горки). Дизайнът на ГАЗ 21 не е от Пакард, а е близко копие на Форд Меркюри от 1952 г. Любимата кола на Сталин – ЗИС 110 е абсолютно копие на Пакард 1942 г. ГАЗ-12 ЗИМ е копие на Кадилак 62 от 1948 г. Чайката, ГАЗ 13 и ЗИЛ 111 са силно повлияни от Пакард 400 и Кадилак 1955 г. За ЗАЗ и ВАЗ всичко е ясно…..При камионите – ЗИС 150 е Интернешънъл, а ГАЗ 51 е с дизайн на Студебейкър. Да не говорим за военната Джип Уйлис и серията ГАЗ(УАЗ). Какво да кажем за самолетите – първият съветски стратегически бомбандировач Ту-4 е “преписан” от Б-29, който каца в СССР и е засниман изцяло от ВР. За ТУ 144 и Конкорд има още какво да научим, същото се отнася и за Боинг 727 и Ту 154…..

  16. така е господин Инджев. Но точно приготовленията и полета на Гагарин Суворов го описва в една от книгите си.

  17. За полета на Гагарин. Спомням си,че тогава ни казаха,че при приземяването на кораба,Гагарин пеел
    Родина сльйшит,Родина знает…
    Но помня и след това сме виждали,че физическото състояние на космонавтите не е много добро, поради самия полет и приземяването. А някъде пишеше,че
    е пял и при излитането. Може би той е летял на по-ниска височина,не знам!? А след това загина.
    На кого са нужни всичките тези героически манипулации?
    Огромна страна, а всъщност джудже.

  18. допълнение към Fury На първите Москвичи на всички глави на болтовете на двигателя имаше щемпъл на Опел.

  19. До FURY:
    Уважаеми господине,
    Може и да сте прав, но според някои специалисти, автомобилът (ако това изобщо може да бъде наречено автомобил) “Москвич” е прекопиран от “Опел Олимпия”. Според други специалисти – от друг модел западен автомобил. Колкото специалисти – толкова мнения. Вероятно защото руснаците не са публикували официално съобщение от кога какво са крали. И приликите са определяни на око и според познанията на конкретния познавач.
    Имате ли други несъществени забележки към текста на г-н Инджев и на другия автор? А защо не напишете свой коментар?

  20. Помня тоаа което видях с очите си за огромните постижения на съветската техника, широко рекламирани.
    1. В паркинга на ЦУМ срещу магазина пристигнаха първите “Москвичи”. Капака на мотора бе отворен и на поторнив блок мжеще да се прочете немската фирма “OPEL”. Може да са използвали за първите коли мотори от пленените хиляди коли ОПЕЛ. За следващите модели, които се продаваха вече ОПЕЛ го нямаще. Седалките бяха направени с водопроводни тръби както бяха поцинковани.
    2. Случайно видях лентата на първия цветен филм, широко рекламиран. На лентата пишеше: ENDE первая част – MULLER.
    3. Следвах Машиностроене. Само от учебниците беще трудно да се направи машина. Можех да ползвам немски. Както в българските книги много страници и думи, но доста трудно да построиш машина, която да работи. Попадна ми една руска книга и проекта му бе удобрен с отличие. Книгата бе превод от американски автор.
    Това за Фиат 124 наречен Лада и за двете Волги, старата и новата, както и за Чайка е верно, че са копия или направо купени фабрики на вехто за тях. Може да се видят в сбирките на клекционери.

  21. Като се има предвид огромните природни ресурси, които са награбили и какво са постигнали е пределно ясно, че руснаците са може би най-бездарното племе на земята.

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.