По особено зловещ начин се потвърди българската поговорка “ когато каруцата се обърне, пътища много”. Някогашната каруца е днешен автобус със 17 жертви и близо две дузини ранени.
Посланието на поговорката е напълно валидно за ситуацията с оправдаващите се за хетакомбата край Своге. Само шофьорът, пряк участник, обвинен вече за причиняване на катастрофата, проявява чувство за вина – пазели го в болницата, за да не се самоубие, твърдят публикации в медиите.
Всички останали по веригата си прехвърлят отговорността за гладкия като лед асфалт и бутафорната мантинела, която по думите на местни жители и велосипед не може да спре, какво остава за цял автобус. Държавата чрез своите министри се дистанцира от строителна фирма “Трейс груп холд” и я плаши със съд. Административният шеф на областта, атакистът Илиян Тодоров, назначен от премира Борисов, уведомява обществеността, че не е било в неговите правомощия да предотврати трагедията, макар да е сигнализирал многократно за опасността от нея.
Колко беззъбо и безадресно усилие на пратеника във властта от страна на партията, чиито печатен орган преди 6 години буквално произнася присъда срещу същия този премиер Борисов и близките до него строителни фирми, които печелят поръчки, превърнали собствениците им в едни от най-богатите хора в България! http://www.vestnikataka.bg/2012/05/фирми-на-доган-и-царя-правят-пътищата-н/
На първо място сред атакуваните от Атака през 2012 г. босове в строителството и поддържането на пътищата в България е Васил Божков, а снимката на изпълнителния директор на “близката до него “Трейс груп холд” Николай Михайлов, в компанията на министър-председателя Бойко Борисов ( щастливо усмихнати на снимката), е избрана да илюстрира въпросната близост между властта и голямото обогатяване в бранша. Сега същият Николай Михайлов е на медийната барикада да обяснява как не фирмата, която ръководи, е поддържала убийствения път, но в същото време дава мнение, че качеството на асфалта на същия път отговаряло на спецификациите.
А къде е в картината самият Васил Божков, до когото въпросната фирма е “близка”? Как къде – някъде там, в облаците на недосегаемостта, където е и Борисов. Медийната критика у нас си има своите предели чрез все по видимите ментинели, отвъд които е пропастта, в които отдавна е пропаднало свободното слово.
Най-лесният коментар за един неспециалист, като авторът на тези редове, е “да оставим специалистите да си кажат думата”. Дума да няма, трябва да си я кажат. А какво да каже един политически коментатор по повод информацията, че огромни пари се въртят около свързани с държавната трапеза партии, а резултатът е смърт за простосмъртните?
Какво търси например в надзорния съвет на фирмата-гигант ( по българските мащаби ) писателят Антон Дончев, дългогодишен постоянен сътрапезник и (съ)участник в комитети по издигането на Георги Първанов за президент и строител на партията АБВ? И той ли е специалист, какъвто се оказа Ахмед Доган ( в областта на хидрологията)?
Не само безценният човешки живот е жертван край Своге. За пореден път е пожертваното мъждукащото доверие на хората. И най-беглият прочит на фактите за преливането между политиката и бизнеса с големите държавни поръчки за строителство и поддържане на пътища изобличава тази симбиоза като една от най-големите далавери в държавата, в която самохвалството на върховния “строител” Борисов, че ни прокарва магистрали, е магистралното му пропагандно оръжие.
Както винаги обаче Борисов, който се е абонирал да отговаря за успехите, е пръв при рязането на лентички при демонстрирането на новия асфалт, но никакъв го няма, когато трябва да се се поеме отговорност за превърнатия от “нечие” безхаберие като пързалка бивш асфалт, какъвто е случаят с пътя към смъртта на 17 български граждани и осакатяването на още поне толкова човешки същества. Това е политически факт само поради обстоятелството, че не се превръща в криминално деяние, преследвано от закона, чието прилагане е в здравите ръце на “здравите сили”, за които съдебната реформа е нещо като армагедон за техния прокурорски хегемон.
Ментинелите на властта са навсякъде, но са особено бутафорни в медиите и в правосъдната система, чието ремонт беше отложен от поръчителите на собствената си гарантирана безнаказаност.
Като висококварифициран експерт се произнесе и тройната гуша главнокомандваща цацаратурата, която още преди да е завършило разследването най-отговорно и категорично заяви, че за катастрофата е виновно /”основна причина е”/ НЕДОБРОТО СЦЕПЛЕНИЕ /”на пътната настилка с гумите”?/.
Интересно, колко години лишаване от свобода ще поиска главният обвинител за ЛОШОТО СЦЕПЛЕНИЕ?!
Здравейте , какво бихте направил Вие ,ако сте министър председател ? Може би тези неща трябва да се говорят,дори да се учат , но са непознати за всички политици,които виждаме у нас. Говоренето в моменти като този е трудно , нека смирено кажем ;Бог да прости !
Не е необходимо да си на нивото на Деминг, Джуран или съвременните мениджъри за да имаш усещането, че 99% от подобен тип злополуки могат да се избегнат. Те се дължат на лошо управление, липса на компетентност от тези, които взимат решения.
Не е необходимо да си експерт, строителен специалист, за да посочиш и косвените виновници. Анализът на г-н Инджев е точен и много близък до този на Anna Sergi, University of Essex, по повод срутването на моста в Генуа. Ще го намерите със заглавие “Genoa bridge collapse: the mafia’s role”. Приликите са десетки, но има и съществена разлика. Италианците са посочили проблема – ‘ndrangheta, докато у нас единици го назовават. Поради това жертвите у нас няма да намаляват 🙁
баце е кат политгуруто пут.ин. Който случи ли се нещо трагично одма се покрива. И след време-“она потанула”.
Последната МУ изява бе след касапницата от “неправилната” страна на река Ефрат. На 7 февруари т.г. няколкостотин спецзнацовци маскирани кат бойци от ЧВК Вагнер решиха да изпитат американската решителност край базата им разположена в нефтопреработавателен завод. Резултат бе 300:0 в полза на янките. И оттук-нататък до края на месеца ввХ-владимир владимирович ХУЙЛО ни се чу, ни се видя. На 1 март пред разширеният актив на сената и дурдумата демонстрира в рамките на 47 мин. клипчета на “супероръжия” които много бързо спецове “разсконпирираха”, че или са неуспешни и изоставени образци от съвеЦко време или са нови разработки които от годиини заради поредица неуспешни изпитания не могат да стигнат до държавното приемане. В тази връзка ето мнение на експерта Александър Голц за фактическият отказ от по-нататъшната “усъвършенстване” на станалите “легенди” още на стадий проба-проба-грешка танк Армата, изтребителят СУ-57 и БМП Курганец.
https://echo.msk.ru/blog/openmedia/2266788-echo/
Поръчковия Антон Дончев от гражданската квота на столетницата,,автора,,на ВРеме разделно е на заплатка при ТРейс Груп и ко като какъв се явява тук,сигурно като Доган -хидролог.Докога с тези комисионни другари,катастрофата на тези-пенсионери тръгнали и никога няма да се върнат, на кого тежи БАЦЕ-премиерино наш,по-другия свят-ЕС си подават оставката премиери,министъри и т.н.Тук в нашата мила родна страна,няма виновни, или шофьора на автобуса,но не и асфалта .
баце и ко са ясни. Н-пъти надминали нивото си на некомпетентност. При това-“чудовищна.
И още малце по “моята”тема.
http://rusjev.net/2018/08/28/rossiyskiy-robot-tank-okazalsya-lipovyim-i-poluchil-prozvishhe-vedroid/
http://rusjev.net/2018/08/28/paradnaya-igrushka-v-pentagone-otmetili-bempoleznost-armatyi/
Имаше виц при тошо, че ще ни раздава апартаменти : “…. а ехото повтаря МЕНТИ, МЕНТИ, МЕНТИ … “. Боко пък прави МЕНТИнели.
Златна сламка за автора на исторически писания Антон Дончев – “Време асфалтено”.
Няма какво да очакваме от ТИКВОкожият “вожд” – бокоТИКВА. Защото неотдавна той нареди на цвъки-“УМНОТО” и другите милицинеропитеци от “парламенТарната” група на ГЕРБ и путлериотите да приемат поправки в закона ,с които премахват предупредителните знаци за камерите по пътищата! С това бокоТИКВАТА ясно, ….ЯСНО показва,че за него и неговите ТИКВОкожи калинки и путлериоти е да си “напълнят бюджета” с допълнителни глоби, вместо безопасността по пътищата! Това е ОСНОВНОТО за тях, да има ПОРЦИОНнен “бюджет” , за “усвояване”!
ЛОБИстките “закони” през последните месеци също го потвърждават!
А, сегашната катастрофа е един умален модел на “държавата” при 20-годишното ПОРЦИОНно “усвояване” започнало още при назначаването на бокоТИКВАТА за генсек и “генераль” на милицията!
Защото самият път не отговаря дори на условията за градските улици, където скоростта е 50 Км/ч , а не 40! Което ясно показва,че всички са знаели ,че това не е път, не е дори черен път, след като има такова ДРАКОНОВСКО ограничение на скоростта по него!
Дори по време на ремонт на пътищата , много рядко скоростта е ограничена до 40 Км/ч. И то само за ремонтиращите се в момента участъци.
Освен това има и бивши катаджии ,които ясно казват ,че цялата отсечка е НЕправилно проектирана и след това е и НЕправилно конструирана! – ЦЯЛАТА! А бокоТИКВАТА се “хвали” с магистралите , строени с ЕВРОфондовете или от “бюджета” и ВИСОКИТЕ осигуровки и ДДС в НРБ!
Самите бивши катаджии казват още,че точно на това място целият път се намира, и от двете страни, между бетонна стена и тротоар ,което не позволява бързото оттичане на дъждовната вода при валежи, като тя се задържа на пътя, между бетонната стена и тротоара. А освен това и други местни жители са казват ,че асфалта е много гладък, за такъв опасен участък особено при валежи и задържане на водата.
Това показва ,че след като бокоТИКВАТА не може една отсечка от 1 километър да построи , според съвременните изисквания, то какво остава да предполагаме за “магистралите” му?????
Още повече ,че няма и много чуждестранни проектанти и строители с по-голям опит ,които да участват в строежа на боковските “магистрали”. Всичко е предварително уредено и порционните суджуци са “усвоени” от “правилните фирми”!
А сега бокоТИКВАТА “усвоява” суджуковата “тол-система”, заедно с ЛОБИстките си ОБРЪЧи!
Важното е “напълването” на “бюджета” да продължава, за да има за ПОРЦИИте и суджуците, които бокоТИКВАТА раздава!…….
Много сполучлив и прозорлив коментар.Сега му трябват безпристрастни читатели.Случвало се е тоя блог да бъде окал·ван и обиж-дан, понеже все едни били виновни ,а другите ca невинни жертви на пъклен план.А пък то било точно обратното.Едва ли някога ще има съгласие кой прав и кой крив,но само наличието на различни мнения може да роди що годе правдивa оценка.Cъщо като в театъра, това не важи толкова за участващите ,а най вече за публиката.
Това е наистина “академично”: покрай тази трагедия лъсна името на червения акад. Антон Дончев като добре
платен слуга на Васил Божков-Черепа.
Да не забравим и Антон Кутев,виден електроспециалист,член на борда на директорите на ЧЕЗ,завършил ИЗКУСТВОЗНАНИЕ!
Потерпевшите и семействата на загиналите трябва да се обърнат към народния си представител/ представители? а той в Народното Събрание да изиска дейността на въпросната фирма да се разследва, да се проведе нов аудит за периода на строителството, прокуратурата да се самосезира. Отделно, естествено, да бъде заведено гражданско дело от потерпевшите. Всичко това да се наблюдава и отразява от медиите. Тези, които се радват на бонусите от титлата „разследващ журналист” да си подострят моливите и да свършат работа.
Не може през цялото време журналистите да се извиняват със собствениците на медиите – в прав текст или най-често – по подразбиране. Свободата НЕ се „дава” от някакво „горе” – тя винаги се взима отдолу. Същото правило касае и свободата на пресата. И правата на гражданите. И достойнството на гражданите.
А така наречените ни елити трябва да са наясно, че в природата НЯМА граждани, които да търпят винаги и всичко. Между другото, допреди 4-5 години думата „елити” даже не се и мерваше в публичното пространство. А защо-това е отделен разговор.
И още нещо – една от дискусиите, които са най-необходими на нашето общество е защо социалната солидарност у нас е като спънат кон. И като казвам „социална солидарност” имам предвид икономическия и аспект- по-високи данъци от богатите, повече социални придобивки. Не може да се очаква от едно общо-взето бедно в голямата си част население да бъде икономически активно до библейска възраст. И това е много важен въпрос, защото населението ни е застаряващо и бремето върху работещите ще се увеличава, а това ще има допълнителен негативен ефект върху демографията.
На хоризонта е един демографско-икономико-социален vortex, който ще ни засмуче в даден момент. Всички партии, естествено, ефективно странят от тази реалност. Включая и БСП със социалните му кьорфишеци. И дясното пространство. което пък се е заклело – нито на сантим от иконом. наука, както тя е разбирана в момента. И Центъра, който се гордее със спастрянето на пари в бюджета – затова е и Център. Да балансира разрушителната щедрост на БСП и социалното въздържание на десните си колеги. Мда.
Да, да ама не!
Цацаров има хотел на Белинташ. Кой му го построи??
Нали всички българи сме умници, кой е луд да каже истината !? Казваме я само, когато е в наша полза. Ето БСП скача за оставки. Хубаво другарки! Добре, че сте в опозиция! Интересно как ще я редите, когато избирателите ви говорещи развален български, станат повече от 50%. А това време ще дойде, защото сме много хитри. Много бих искал да видя как онези мургавите, ще ви потрошат главите с камъни. Защото вие не цените благородната нация!
Над голата урва след такъв опасен завой мантинелата трябва да е двойна, по-скоро тройна, надградени една над друга.Кой трябва да я направи? И кой трябваше да контролира? Това – едно. Второ, репортажите показаха истински куриоз – тротоар, който свършва до завоя. И започва отново от другата страна на завоя!?!? Т.е. пешеходецът стига до завоя, слиза на платното в насрещното движение. Върви по него известно време и пак се качва на тротоара от другата страна!?!? Достойно за книгата Гинес по тъпоумие и безхаберие. Кой е виновен за “тротоара”? Също да се посочи. Колите на въпросния завой как да преминат при пешеходци насреща? Естествено, навлизайки в насрещната лента.
Отлични коментари на ВЕНЦИ СТ и ПОРЦИОНАРСКАТА МИЛИЦИЯ.
Ако властващите фигури не бяха свързани с порциите от фирмите, получаващи обществените поръчки /”обществени” е доста неверен термин за България, при положение че са шуробаджанашки/ този трагичен инцидент и скандал нямаше да бъде коментиран от политиците и босовете, а щеше да бъде решаван само в съда.
Но гузната съвест да не би някой да ги заподозре, че фирмите са техни чрез подставени лица като клетия А Дончев, че от крадене остават само 20% от тръжните суми за истинска реализация, ги вади от сенчестите пещери пълни със златни обществени поръчки на Али Баба и 40 разбойника.
България изостава много от нормалния свят където подобни пътища с ограничения на скоростта и едно платно но в много по-добро състояние на настилката се ползват единствено за ВЪТРЕШНО КВАРТАЛНИ УЛИЦИ. И със отделно платно за велосипеди.
Но ми прави впечатление как .талавизиите и всички медии и политици ни играят болшой театър под сценарий и режисура от масква. Отделеното време за далавери , кози, катастрофи напълно запълва всичко и не остава никакво време да се говори за едни самолети, за едни ремонти от русия, за многомилионни договори с русия(пладнешки грабеж на русия). Ей… хора направете си сметката в какъв филм сме вкарани докато “богатите ” бизнесмени ( кукли на конци на русия изкупуват ударно недвижима собственост или направо я заграбват криминално) .
Все шофьора, 13 км , прегледа а ,че ремонта на пътя 22 млн лева мимоходом. Здрави пари вървят по медиите за отклоняване на вниманието. Защо не поканят специалисти да направят калкулация ?
ПРЕСТЪПЛЕНИЕ-АЛИ БАБА
https://www.faktor.bg/bg/articles/borisov-za-dramata-kray-svoge-kam-nikoy-nyama-da-ima-zakrila-nito-poshtada
НАКАЗАНИЕ
https://frognews.bg/inteviu/simeon-ivanov-golemite-stroitelni-firmi-naznachavat-shefa-api.html
МУТРОПИТЕКА винаги и на всякъде повтаряше – аз построих МАГИСТРАЛИ и ехото му повтаряше С(Т)РАЛИ С(Т)РАЛИ С(Т)РАЛИ!IIC……IL.
Ще ви кажа какво ще стане-ще обвинят шофьора за катастрофата(виновен или не е друг въпрос), ще го осъдят, може да го пратят и в затвора. Други виновни няма да има, нито ще бъдат търсени.
Днес бокоТИКВАТА и 40-те му милионционера са намалили “разрешената скорост” до 30 Км/ч!!!
Сега вече и пешеходците ще трябва да “намаляват” , за да не ПРЕВИШАТ “разрешените скорости” от милиционеропитека БАЙхуй!
Така е!
А, освен това, също днес, бокоТИКВАТА беше пратил и своят “нАучен” шаман – проф.м.костантинов да ни “изнася” курсове по елементарна физика в КАЗИОНните му “телевизии”?!?!
Вместо м.константинов да си свърши пряката работа ,като начальник от ЦИК, той не излиза от платените КАЗИОНни
“телевизионни” свърталища на неговият ТИКВОкож “вождь” – бокоТИКВАТА, където ПОВТАРЯ само герберокожата пропагадност и основният “политически” и “партиен” лозУнг на калинковоКРАСНОкожият му “вождь”-винету: – аз съм проЗД , и вие сте прости, значи ше се “разберем”….
И вместо от 10 години да има ЕЛЕКТРОННО и МАШИННО гласуване в НРБ, заради ЦИК и неговите синекурни “началници” , като м.константинов, все още НЯМА!
А през това време и ЦИК, и ОСОБЕНО герберокожият шаман на винету- м.константинов , не слизат от КАЗИОНните екрани, като полит-агитатори на винету и герберокожите! И заради такива ярко КАЗИОНни и герберокожи “партийни” назначения в ЦИК все още в НРБ няма никакво нормално гласуване , както в другите нормални демократични държави.
КАЗИОНите “учЕни” на винету от ЦИК, могат САМО да “изнасят” курсове по елементарна физика, когато трябва да го обслужат, вместо да свършат своите ОСНОВНИ задължения за въвеждането на електронното и машинното гласуване, през последните 10 години!
Но при винету и КАЗИОНните му (Ц)ИКаджии може да има само КАЗИОНно и ПЛАТЕНО “гласуване” в НРБ, и никакво ДРУГО!
П.П. И друг от “шаманите” на винету – КАЗИОННо-десният – т.биков, също беше пратен в друго КАЗИОНно “телевизионно” студио , за да представи отново “опорните точки” на герберокожите!
т.биков започна да говори за “двойните стандарти” в корумпирането на НРБ?!?!?
Сякаш не ГЕРБ и винету , а някой друг е управлявал НРБ и е “назначавал” КАЛИНКИТЕ в изпълнителната, “съдебната”, “законодателната”, “медийните” и местните власти, през последните 10-20 години?!?
Сякаш т.биков не е чувал никога, че Кокинов каза на винету – “ТИ си ги ИЗБИРАШ”! Което се потвърждава и от самият т.биков, който СЪЩО е “избиран” и “назначаван” от ТИКВОкожият “вождь” – бокоТИКВАТА!
От повече от 10 години в НРБ, плюс още 4 години в кметството на София, ТОЧНИЯТ “адрес” за “ДВОЙНИТЕ стандарти” на КОРУПЦИЯТА е …..е само ЕДИН – винету и ГЕРБ!
И нека т.биков си ПРИПОМНИ само за последната година “ДВОЙНИТЕ” си герберокожи КОРУПЦИОНни и ПОРЦИОНни “стандарти” при – СУДЖУКгейт, КТБгейт, Булгартабакгейт, ГьОЛгейт, Южен потокгейт, БТКгейт, КУМгейт, ЦУМгейт, ЧУМагейт, НДКгейт, ПИРИНгейт, КОНПИгейт, КОНТРАБАНДАгейт, Лукойлгейт, ОГРАДАгейт, МАГИСТРАЛИгейт, БДЖгейт, Общинска банкагайт …..ЧЕЗгейт, ВЕИгейт…..и т.н. …..и т.н., само за 1(ЕДНА!) година!
И още много ……….МНОГО други “двойни стандарти”!
@Рада
В българския език няма дума потЕрпевши. Ние пишем потЪрпевши.
И бихте ли разяснила, че не мога да се сетя: коя част от дясното политическо пространство е днес във властта, че я обвинявате в социално въздържание?
Какво прави в борда на Трейс и Мария Каварджикова.Да 1000 -1500 лева на месец не са излишни и нищо да не правиш.Евалааааа!