В опит да изстискат още малко проруска ползица от безкрайната сага с протакането на българската военновъздушна модернизация по стандартите на НАТО путинофилите у нас ревнаха в защита на…Щвеция. Понеже филмът не може да бъде до безкрайност съветски, поне да е шведски.
Швеция е много, много симпатична. Тя е една от малкото, за да не кажа единствена европейска държава, която някога си е извоювала статут на доминираща сила над половината континент, без да се превърне в колониална държава в своя апогей в края на средновековието.
При това викингите са били първите истински морски колонизатори на север и запад, поради което техните шведски наследници биха могли да претендират не за някакъв си полуостров с размерите на Крим, а направо за права върху цяла Северна Америка. Стига техните днешни наследници да имаха обърнатия назад във времето манталитет на онези, на които са дали името Рус.
Близо две столетия след като се прибира в границите на своето възникване като държава, шведското кралство се превръща в еталон за миролюбие и неутралитет в рамките на вековно лудата от манията за военно решаване на въпроса за величието европейска и руска конкуренция за място под северно слънце.
Ето защо е много, много лицемерна войната чрез “експертни аргументи” около праистерическата сага за превъоръжаването на българската армия със самолети, различни от съветските. В тази война вече са паднали не малко жертви. В буквалния смисъл. А неестественият ( на фона българското членство в НАТО) победител неизменно беше Русия – на принципа “двама се карат, но винаги Москва печели”. Целта беше да се забави колкото се може повече атлантическото модернизиране на българската армия и всеки друг да стане вносител на въздушна сигурност в България, само не и САЩ.
За разнообразие, в сравнение с последния път, този “всеки” се предполагаше да бъде именно Швеция.
Лобисти, кариеристи и пуснати по всички писти говорители по темата кръстостваха шпаги(н) в дуела между офертите и когато се очерта, че Швеция губи конкурентната битка, а е вече вероятно тя да бъде спечелена от американските Ф-16, сред заплахите от подобен развой на ситуацията путинофилите ни плашат с пропуснати ползи от големи шведски инвестиции. Пустите русофили станаха шведофили.
Колкото и да харесвам Швеция, за което има много причини, ще трябва да възразя със съжаление, че с годините интересът на Швеция към България рязко намаля. Прагматичните шведи май се отчаяха, разочаровани от “побългарената” демокрация. Видно е от факта, че шведската държава си закри посолството у нас преди няколко години. Това не изглежда като заявка за нарастващ държавен интерес към другаруването с България. А дали частният шведски бизнес щеше да полети в челните места на чуждите инвестиции у нас на крилете на “Грипен”, това е хипотеза, която в най-добрият случай е като да правиш помен с чужда пита.
В зората на задкулисната битка за превъоръжаването на българската въздушна самоотбрана вече се е случвало да победи лобизма в ползата на сделки, при които най-важното беше да бъдат отстранени от българското небе американските вносители. Припомням един поместен във Frog news цитат от книгата ( ми) “ Президент на РъБъ”, свързан с тези битки в частта, в които близките до президента Първанов негови свръхбогати ( по българските стандарти) съветници се бяха хванали за гушите. Толкова здраво, че някои издъхнаха.
“Става дума за сделката за вертолети от „Юрокоптер”, сключена през 2005 г.
Става дума за купуването на 12 вертолета „Кугър” за ВВС и 6 „Пантера” за ВМС на стойност 383 млн лв. Премиерът Бойко Борисов и военният министър Аню Ангелов още преди година определиха въпросната сделка като заробваща.
Журналистът Иво Инджев пише в книгата си „Президент на РъБъ”: „Уточнявам защо е интересна връзката между информацията на министър Ангелов и вербалната атака на премиера Борисов тъкмо към Първанов. Защото лобистът по сделката с „Юрокоптер” Николай Гигов е един от най-приближените на президента олигарси, а в момента е и сред най-важните лобисти за бъдещия политически проект на Първанов.
Да цитирам и друго съвпадение. Гигов обяви на пресконференция през есента на 2005 г щастливото събитие, че тъкмо сделката с „Юрокоптер”, за която посредничеше, е избрана за превъоръжаване на армията. А само броени дни преди това Емил Кюлев падна убит на 26 октомври 2005 г. Във всеки случай разстрела на Кюлев явно беше торпилирал и сделката с американския концерн (който Кюлев представлявал, бел.ред.).
Живи или мъртви, олигарсите по възможно най-апетитните сделки, каквито са договорите за многомилиардните превъоръжавания на армията по натовски стандарти, са като правило в антуража на Първанов. Отдавна се опитвам да подам този „жокер”, но властта си прави оглушки.”https://frognews.bg/obshtestvo/underground/elitat-predade-kiulev-ubi—chast.html
Ефектът от похарчените стотици милиони левове за целите на военновъздушните сили досега беше тъкмо такъв: всичко друго, само не и американски самолети. Според премиера Борисов, закупените хеликоптери се използват единствено за транспортни цели. За виновници изобщо обаче не говори нито той, нито който и да било друг в българската публичност. Защото важното беше да възтържествува прословутото правило “още от същото” , забелязано от британското списание “Индипендънт” като някакъв български феномен.
Е, този път проруското статукво изглежда е на път да отстъпи най-накрая. Другарската жалейка по загубената дружба с Швеция, която си затвори посолството в София, е плач на чужди гробища с руски акцент.
Пратеникът на САЩ преди няколко дена беше помолен да сравнява F овете(самолети) с Грипените. Отговорът му беше няма база за сравнение. Не може да сравнявате две напълно различни системи. ( Например краставици с картофи *моя бележка) Но тъй като у нас всичко е тайно и секретно може. Не съм специалист но ние се борим за 8 бройки, а гърците имат 150. И имам опасение да си остане всичко на приказка както се случва с интерконекторите за газ последните десет години, магистралите между България и Гърция, България и Македония, България и Румъния.
СААБ е световно известна шведска фирма и е чудно как една българка-сравнително млада,при това не особено убедитела е станала нейн вицепрезидент.Може би във фирмата има повечко вицепрезиденти.
Прави впечатление нейното твърдение,че самолетите ф16 още не са произведени,докато шведските “Грипен” летят от 15 години.
Човек може да се запита-американците досега какви самолети са ползвали? Дали непроизведените Ф16 не са нов усъвършенстван модел? Докато Грипен си лети от 15 години.
Малко загадъчна история.
Много на дребно работят нашенските петоколонци, лъвове, титани. В любимата им матушка генерално са “решили” проблема с омразният им Пиндостан. Ще ги потапят превръщайки Гълфстрийм в цунами. Разполагайте се удобно диванни патриоти, приготвяйте пуканките и то много и гледайте сеир. Кацапите изцяло са изперкали. Когато и да закрият Педерацията ще е късно. Много мина, мънико остана.
https://vpk-news.ru/articles/47228
“Любят русские люди бунтовать!
Встанут на колени перед барским домом и стоят подлецы!
И ведь знают, что бунтуют и всё равно стоят!”
М.Е.Салтыков-Щедрин.
Малко допълнение…. закупените по времето на Първанов самолети, хеликоптери…… са само летящи платформи, те нямат никакво въоръжение!!! Грипена ни се предлага пак като платформа, затова е евтин, той без никакво въоръжение и с посредствен радар. Ако искаме боен самолет цената става друга!
“Е, този път проруското статукво изглежда е на път да отстъпи най-накрая.”
Сделката “Магнитски”.
Официалното представяне на филма “Сидетели Путина” на Виталий Манский:
http://www.kasparov.ru/material.php?id=5C2247254D423
Автора е използвал собствените си филмови източници , които е заснел при първите избори за Путлер , през 2000г.!!!
Много е показателно отношението на корумпираният Елцин към не по-малко корумпираният му “заместник” – Путлер!!!!!
Без коментар
https://www.faktor.bg/bg/articles/ot-feysbuka-na-ruskoto-posolstvo-po-golemi-oligofreni-i-maloumnitsi-ot-rusofobite-protestirashti-pri-elhata-nyama
https://www.faktor.bg/bg/articles/ria-novosti-hvali-rodnoto-mvr-politsiyata-obyavi-aktsiyata-pri-podarenata-ot-moskva-na-sofiya-elha-za-nezakonna-razgoni-uchastnitsite
Ватниците съвсем са изперкали
https://vk.com/wall-133441491_204407?z=album-133441491_259483137
И къде без Иво когато иде реч за разбеснял се великоруски шовинизъм с нашенски привкус.
https://kafeneto.wordpress.com/2018/12/26/олигофренжълтопаветен-русофоб-руск/#respond
Извинявам се за горният клип! КОйто не е на В. Манский!
Все още не е официално представен в yotube.com. Но там има един доста продължителен откъс от него, обхващащ повече от половината от целият филм:
До Асен
” чудно как една българка-сравнително млада,при това не особено убедитела е станала нейн вицепрезидент.”
Ами не е! Тя е някаква измислица комисионер, има официален сайт на СААБ… колкото и да ровите тази патка я няма.
Вицепрезидент! Покажете ми я тази патка в СААБ, Грипен, бояджията на Грепен или помпането на гумите на Грипен… ще почерпя!
Спор няма. Новата ракета “Авангард” пусната днес по заръка на слънцеподобний ввп литва. И дотам. Къде е паднала и ако да-какво е уцелила сигурно и вождът на световната консервативна революция не знае със сигурност.
Боже, колко мъка има на този свят, Боже.
https://censoru.net/32088-putinu-pokazali-zapusk-novoj-rakety-avangard-s-poligona-v-rf-video-vyzvalo-podozrenie-socsetej.html
Нямам думи.
https://twitter.com/Skrepo_history/status/1077976404149587968
И още
https://twitter.com/skrepo_history?lang=fr
Първо трябва да уточним ,че САЩ предлага Ф-16 от последната модификация – блок 70. Докато Швеция предлага модификацията – Gripen C/D , която е разработена преди над 20 години!!!
Сега, СААБ разработиха чисто новата модификация – Gripen E/F, която сега навлиза в производство и въоръжение в шведските ВВС! Той има много по-голям радиус на действие, и по-голям боен товар, спрямо Gripen C/D, а се предполага Gripen E/F да се доставя и с нов радар, с по-големи възможности !!!
Така че, СААБ не може да предложи НОВИЯТ Gripen E/F, преди новият Ф-16 блок.70! И за това СААБ ,точно в момента, може да предложи само по-старата модификация Gripen C/D!!!
Но все пак и Ф-16 и Грипен са самолети от предишното поколение, макар и да се разработват все по-нови модификации!
И дори и да се купуваха нови шведски Грипен-и , това трябваше да стане преди 10-15 години, когато ги купиха в Чехия и Унгария, и когато Gripen C/D беше наистина нов самолет.
Истински нов самолет е Ф-35, и точно той трябваше да е целта на всеки ДЪЛГОсрочен изтребителен конкурс в НРБ.
Но както знаем в НРБ не търсят нови самолети , само СУДЖУКци и ПОРЦИИ, които да с ераздават от калинковоКРСНОкожият “вождь”-МУТРОмилиционеропитекЪТ-бокоТИКВАТА!
Той ,до сега, не е купил нито един хеликотер или дори един джип за БНА, въпреки че е от над 20 години постоянно във властта ,като генсекь на милицията, “кметь” на София, и “вождь” на НРБ за трети “мандать”!
За това трябваше да се вземе на лизинг ,или да се купи по-евтин Ф-16, втора ръка,както направиха в Румъния, които взеха португалските Ф-16 , които бяха подготвени за предишните изтребителни “конкурси” в НРБ. И след 10-15 години трябваше да се подготвят летци и наземен персонал и техника за един нов конкурс за Ф-35, който след 15-20 години ще е навлязъл в масово производство и с намалени цена и разходи за него, както и щяха да са изгладени всички първоначални производствени конструктивни недостатъци на Ф-35!
Но в вместо това , МУТРОмилиционеропитекЪТ-бокоТИКВАТА и неговите кукловоди предпочетоха да проведат “конкурс” за “новоПРОИЗВЕДЕНИ” самолети! Без значение дали са наистина НОВИ, каот Ф-35 ,или са само “новоПРОИЗВЕДНИ” , като Ф-16 блок.70 и Gripen C/D. Че даже и не поискаха от Швеция поне да предложи наистина НОВАТА модификация Gripen E/F, която също не е “нов самолет”, но поне е много по-съвременна от Gripen C/D, която сега предлагат за “конкурса” в НРБ!!!!!……
Андрей Пионковский
Честито Рождество на всички!
Аз очаквам поредния пирует на геройкото (бб) да не се съобрази с решението на експертната комисия на Министерство на отбраната.
Доколкото зная върви подмяна на голяма част от старите самолети в САЩ с нови Ф-16 и производствените мощности на завода производител са запълнени за няколко години . Американците не са глупаци! Не вярвам, че биха продали на руски сателит, където върлува без никаква съпротива руския шпионаж най-новите си технологии на Ф-35. За мен биткаджийски, доказал се многократно и свалящ руски самолети като круши, многоцелеви Ф-16 е добър избор, но е много вероятно геройкото да оближе за n-ти път ботушите на путин.
Швеция е монархия! Все пак!
Само това , априори, оборва примитивната пропагадность на всички “социалисти”, по света, и у нас, на които им се привижда някаква инфантилизирана делюзия за “социализъм” в КРАЛСТВО Швеция! НЯМА!
За разлика от задунайският бандитустан НРБ, в Швеция , все още, няма “монархосоциализЪм”. Докато в НРБ, преди 20 години се обединиха Кобурга и комунистите , за да установят не само монархосоциализъм, а направо етно-монархосоциализЪм! И , сега, 20 години след това всички виждаме резИлтатите от “съчетаването” на монархизЪма със социализЪма в путлеристката колония НРБ!!!
Но освен Швеция , ВСИЧКИ скандинавски държави са МОНАРХИИ, както и сродите им МОНАРХИИ от Бенелюкс.
И нека родните комунисти сравнят какво са постигнали “социалистическите” МОНАРХИИ там , и къде е задунайската им колониална “социалистическа” реСпулика НРБ, спрямо тях.
Няма смисъл да повтарям , но все пак , тези “социалистически” МОНАРХИИ са на всички ПЪРВИ места във ВСИЧКИ класации, докато НРБ е също “първа”, но …… НО… но НРБ е “първа” , отзад-напред във ВСИЧКИ класации
Ако трябва да сме напълно честни. Грипена не е лош самоет! Естествено със същата честност трябва да призная, че СААБ никога не бих си купил, а и Ф-16В блок 70 е с една идея по-добър, а впрочем шведите, не са толкова добри хора колкото си мислят хората! “Швеция страна бизка до русия, но не толкова развита” Сега за хората който не са трезво мислещи ще кажа, че 12000 часа живот на един самолет не може да се сравнява с 7000(токова в живота на Грипена) и 5 поколение авионика с 4! Ако българия вземе Ф 16 това ще бъде най-добрата покупка която е правиа нашата държава, след закупуването на самолетните билети за агентите на КГБ през 1989 година!
Искам да кажа на хората който мислят, че трябва да вземем ф 35 вместо ф 16! Ф-16 блок 70 е конструктивно разичен от досегашната Ф серия, вярно не е 5 поколение самолет и няма стелт технология, но цената която плащаш за него е повече от перфектна! Ф-35 няма да можем да си позволим, а и цената няма да му падне с годините, а ще се вдига! Ф-16 е самолет който е уникален с дизайна си и само леки модификации го правят ТОП самолет! 4500 самолета са произведени от него, всеки едни дефект който е бил намерен по самолета е отстранен в блок 70 авионика от ф-35 4200 километра полетно разстояние, в новия модел се влагат материали от “бъдещето”, абе самолета е един път! Ако трябва да сравним, миг 29 е лада, ф-35 е ролс-ройс а Ф-16 е Фолксваген пасат комби, здрав и върши работа с приемлив лукс!
г-н ЦВЕТАН НАЙДЕНОВ , вашите сравнения между Ф-16, Грипен и Ф-35 са малко неточни.
Преди дни американски представител каза ,че не може да се сравняват Ф-16 и Грипен. Защото са две различни кострукции, две различни философии, две различни концепции за водене на въздушна война. Той каза че сравнението между Ф-16 и Грипен е, като да сравняваш круши и ябълки, те просто са различни!
А пък Ф-35 е не само съвсем различен от тях , Ф-35 е от следващото поколение изтребители. И въобще не може да се сравняват неговите възможности със тези на Грипен ,или на Ф-16 блок 70.
За това вашеата аналогия със сравняването на различните марки автомобили е меко казано неадекватна.
Но, все пак ако искате да преминем към автомобилните сравнения то бих ви препоръчал да сравните примерно Фолксваген Пасат модел 1990г, и същият Пасат но модел 2019г.. И за да сме съвсем коректни, нека Пасатът от 1990г, да е новопроизведен, и освен новопроизведен да има някои джаджи и системи от съвсем новият Пасат модел 2019г..
Вие лично кой от двата пасата бихте предпочели? Дали новопроизведеният Пасат 1990г, оборудван с нови системи, или ще предпочетете съвсем новият Пасат 2019г., който е със нов двигател ,нов тип конструкция и още повече нови системи?
Като разликата между Ф-16 и Ф-35 е още по-голяма защото те са конструирани за различен тип военни действия, имат различни концепции за водене на въздушен бой.
Ф-35 не е ролс-ройса при самолетите , най-скъпите самолети са стратегическите бомбардировачи.
А освен това има и по-скъпи и по-големи изтребители от Ф-16 и Ф-35. Това са Ф-15 и Ф-22, също и Ф-18.
Но основният въпрос е не това, а какви ВВС ще са необходими на България , при такива съседи като путинска Русия и ердоганска Турция? Дали българските ВВС , след 10-20 години, ще са като музейните авиации на държавите от Третият свят ,или ще са съвременни и адекватни на авиациите на вероятните противници, и в бъдеще?!?!?!