Винаги излизам с името си, но пазя имената на уязвимите. За разлика от имената на онези, които искат да ме уязвят.
Написах от добро сърце на сайта на МЕТРО благодарност за любезното обслужване от страна на служителка на фирмата. Попитах също какви са условията за получаване на карта за касите, където опашките са много по-малки.
Цитирам моето писмо, но изписвам само с инициали името на служителката, за да не й навредя.
“Здравейте,
Бих искал да благодаря за любезното обслужване на вашата служителка М. К. Инициативата за тази благодарност е изцяло моя.
Ваш стар клиент,
Иво Инджев
П.С. Бих искал да разбера дали мога да кандидатствам за карта, която да ми дава право на обслужване на първите каси, където опашките са значително по-малки”.
Получих отговор:
“Благодарим Ви за положителната обратна връзка. Ще предадем на колежката похвалата.
Относно издаването на Сребърна или Златна карта, с които бихте се ползвали с приоритет при обслужването на Професионалните ни каси (ВИП каси), Ви информираме, че същите се издават при достигнат оборот от равен или повече от 30 000лв годишно (за Сребърна) и от 100 000 лв годишно (за Златна). Това е политика на фирмата, която не можем да прекрачим. Молим да ни извините за което, но правилата са, за да се спазват.
Best regards,
Vladislav Sozonov
Floor Manager”
Отговарям публично. Дано г-н Созонов се научи да общува с клиенти по-любезно.
“Благодаря, г-н Созонов, за пояснението за картата.
Не съм се съмнявал, че става дума за много пари.
Струваше ми се, че моите няколко хиляди левове, вложени на година в МЕТРО, са доста, но съм се надценил.
Трябвало е да похарча десетки и стотици хиляди, за да спечеля истински уважителен отговор на моя въпрос без ехидното Ви заключение.
Отговорът Ви беше откровение от позицията на едно професионално недоразумение от надменната позиция на защитник на “правилата” спрямо бедняк, когото се опитвате да унижите като му напомняте, че водата е мокра. Давите се в нея като човешко същество, което си въобразява, че плува на повърхността, заради “сухото”.
Моят стар познайник Радой Ралин беше написал : “ Откак свят светува, все мазният отгоре плува”.
Изразих благодарността си (към М.К). от чисто човешка гледна точка в полза на една Ваша служителка.
Назидателно ме поучавате за правилата в края на Вашия отговор.
Никъде не съм намеквал, че искам те да бъдат нарушени заради мен.
Изкарвате ме просяк.
Дори и да ми предлагахте, не бих се възползвал от милостиня, за да си издействам някаква привилегийка.
Забравяте, че разговаряте с журналист, който е доказал публи(цисти)чно, че е готов на лишения от блага ( за наистина стотици хиляди левове) в името на принципи.
Не са ли Ви учили на уважително отношение с клиенти на корпоративните курсове?
Преподавал съм медийна култура на служители на Вашата компания.
Проверете последното. Трябва да има памет за това в (к)аналите на МЕТРО.
Касиерките Ви са по-добри от Вас в комуникацията.
С възмущение,
Иво Инджев
Г-н Инджев, метро нямат намерение да напускат руZZия, така че имате още едно основание напълно да ги игнорирате. метро на практика финансира руZZката агресия срещу Украйна.
Така се прави. Дано примера на Иво повлече крак.
Val,
още с подмяната на първоначалния “белгийски” проект с руски, стана ясно че “посоката” няма да е избраната от Стамболова България(https://vestnikstroitel.bg/news/290633_в-строителството-на-метрото-българия) и обслужване тип “метрополия”… а г-н Инджев е твърде “сгоден” за спретване на назидателна провокация за непокорните
https://www.dnevnik.bg/gradska_sreda/2023/01/23/4436515_stranichni_efekti_ot_voinata_sofiiskoto_metro_shte/
– дали ще поемат вината отговорните, както се канят пак да ни вземат за мезе
Именцето Vladislav Sozonov, “Floor Manager” 🙂 е име на руснак или на някакъв надменен (интересно на какво отгоре?!) мелез, плод на болхаро-саветская дружба. Защо русски шпионин и потенциален терорист работи в обект на националната ни сигурност, каквото , без съмнение, е столичното метро ?
КОЙ е назначил този русски примат там? И КОГА ще го разкарат ?
Ха ха ха, приказката за желязната фирмена политика и мениджърите на желязната фирма. Тоя е кандидат за политик. Всъщност те повечето са и от този тип – на думи и на хартия всичко е желязно, а в реалността – дървено желязо. Някой съмнява ли се че шефовете на такива филиали в нашата мила родина са готови и задници да целуват когато им се явят такива като бай Ганьо банкянски защото това им е всъщност нивото под двойното дъно?
Само да добавя.
Не престане ли в ежедневиието ни битуването на “мъжкарското”, сиреч да се приема за слабост, дори лигавщина една бъдеща, масовата, стигаща до “задължителност” безусловна употреба на вълшебните думи: Благодаря, Моля, Извинете, Прощавайте, надежда всяка оставете за облагодаряване на нравите.
“Аз съм проЗт, вие сте прости, шъ се разберем” не работи ни най-малко в Европа. И никакво, Но, преди или след. Но-то означава винаги при това, унищожаване на положителното послание.
Кой разбрал-разбрал.
Честно казано не виждам нищо агресивно или нередно в отговора, който вероятно пращат стандартно на всички частни лица, които отправят подобни запитвания. Тези карти явно са за търговци на едро.
Към Р1:
Това е Ваша интерпретация на факта, че въпросният ми слага в устата нещо, което не съм казал, а именно, че искам някакво нарушаване на правилата. Този назидателен тон, че няма да си нарушат правилата ( без да съм давал такава заявка) е далеч от “стандартното”. Можеше да приключи с наистина стандартната част от отговора си, вместо да ми натрива носа, че няма да правят изключение ( каквото не съм искал).
По същия начин реагирам и на коментари в блога, когато някой опонира на нещо, което не съм написал, а си го измисля сам, за да се заяде.
А че тук сме свикнали да ни подритват, е факт. Само че в случая не става дума за чиновник, а за корпоративен служител, който би трябвало да е обучен да не се държи точно като надменен държавен чиновник.
Няма да се учудя сега да ме налазят “коментатори”, които да изобразяват солидарност с “невинния” с цел да ме изкарат виновен ( или неадекватен)
Ами да аз така един път купих една кока кола на момичето което ми помагаше да си избера обувки в един голям магазин много дребен жест но всичко се получи много готино и човешки тя се зарадва много приятно аз си имах нови обувки и живота в момента се получаваше.Искам да кажа че не бих се занимавал с управители или менъджери за да похваля някой по простата причина че на никой не му дреме за нищо естествено с много малки изключения.
Защо занимавате обществеността с личните си несгоди.Не виждам нищо назидателно,нищо унизително в отговорът и обяснението на правилата,които са нормални да са такива.Като не ви харесва ,сменяте веригата и толкова.С възрастта хората стават дребнави и обидчиви и странно как пак се стигна в коментарите до Украйна и Русия..не е нормално.
Към Петя Иванова:
За да схванат и други, и да не се опитват да искат от мен да (се) обяснявам за ясно обясненото в текста ми, по изключение ще Ви отговоря.
За последно е.Не съм Ви панайрджийска мечка да се опитвате да ме разигравате в собствения ми блог.А да ме поучавате можете само, ако си вярвате в собственото “величие”, в което дълбоко се съмнявам, като виждам “логиката ” Ви.
1. Никой не Ви кара да ме четете. Или се изживявате като говорител на “обществеността”?
2. Никаква несгода не споделям. Точно обратното- похвалих една добра служителка и й благодарих.
3.Не съм искал да нарушават никаква правила заради мен, но въпросният ми вменява това, точно, както правите и Вие.
4. Не сте тази, която ще ме съветва какво да сменям и при какви обстоятелства.
5. Свинщина е да обиждате на възраст.
6. Дали се стига до коментари за Русия и Украйна също не е Ваша работа. Но се издавате като привърженичка на “неутралитета” и на “мира”, т.е. на правото на раzия да напада съседна страна, да избива населението й, да руши цели градове и системно да руши гражданска инфраструктура. Това е “руският мир”, на който явно искате да услужите.
Ха,ха, светкавично се появиха нови коментатори с нови псевдоними в защита на по имперски наглия руSSки примат ! 🙂 Очаквах го! Но маааалко търпение! Скоро будет чемодан- вокзал- мацква!
Към sms:
Много са зле с аргументацията. Отказват да коментират по същество онова, което съм откроил като проблем. Обиждат, нападат и пишат баналности от рода, че всяка фирма си има правила (което нито съм коментирал, нито оспорвал) и пр. С други думи, потвърждават чрез безсилието си, че съм бил прав да реагирам.
А има и един, на когото не допускам коментарите от много, много месеци, но и той се включва по новия повод. Редува по мой адрес обиди в диапазона от “тъпунгер” до “педофил”, след което ме упреква, че не го допускам да се разпорежда тук както си иска. Чудя се на наглостта му и липсата на достойнство- да те гонят отнякъде, а ти да продължаваш да се опитваш пак и пак да напираш през прозореца въпреки нулевия шанс коментарите ти да бъдат поместени. Това наистина е “тъпунгерско”!
Пред „два шоколада срещу един марципан„ (стар лаф от миналото ни), аз ще предпочета шоколадите!
Във фабулна форма, изказано, Вие сте шоколадите, господин Инджев и наблюдавайки от страни, според моето чувство, тук важи нашата поговорка, че ТОНЪТ прави музиката!
Веригата МЕТРО познавам от повече от 50 години. Предпочитана поради отстъпките на ангросист. Аз самият, съм използвал приятелски карти, които се даваха на хора имащи фирма, и то в повечето случаи, търговска. Особена полза обаче нямаше, защото стоките в повечето случаи бяха навързани в големи опаковки, които при консумацията, поради преминаване на времето за годност, унищожаваха полученото парично преимущество.
В последствие, за да прави печалби, МЕТРО смени тезата за фирменост и я направи общодостъпна, но пак с карти, които привидно даваха чувството за някакъв подбор.
После, явно са пуснали и каси с предимства, които сега от трактовката по Вашият случай разбирам, че са били свързани с оборотът. При това подтикът сигурно е бил да не се губи ценното време на предприемачи, безплодно да висят на дълги опашки.
Не за друго, но поради Вашата журналистическа известност, свързана не само с почитание, но и имайки пред вид изявите Ви там, които във всички случаи превишават тези на медии с стократно по–голям човешки капацитет (но в мнозинството си човешки само като подобие на homo sapiens), би трябвало да Ви окажат вниманието си.
Дори когато Ви считат за враг на номенклатурата и комунизма и при това стоят от същата страна на барикадата, е доста тъпо извинение спазването на някаква „законност“, пък дори тя да е и фирмена.
В този случай АЗ бих попитал, след като оборотът не е постоянна величина, виждаме го дори сега при пандемията, изисква ли се и преви ли се такава проверка на търговците които ползват тази облага? Освен това, отстраняват ли се те, когато вече не попадат в графата на посоченото изискване?
Моят отговор е ясен, куче влачи, диря няма!
Всъщност трагедията е колко много хора в България не разпознават лицемерието и не могат да изпитват емпатия. ”Иди в друг магазин” съветват, нещо като ”ами като не ти харесват магистралите – ходи пеш”. Аз пък смятам че темата е особено интересна – за облечените във фирмена политика ”политически коректни мениджъри” и въпроса кога такъв един човек започва да се усеща като нещо повече. Този феномен е типичен за политиците ни (Приказката за стълбата) но за съжаление политическата корупция в България напоследък масово се трансформира и в корпоративна. Заради това ми е много смешно когато представители на бранша започнат да говорят за правила и политики.
@ Иво Инджев
Да, бе, да се чуди човек защо тези адвокати на Vladislav Sozonov, “Floor Manager” и т.н. не пишат в Petel.bg, Pogled.info, Epicenter.bg или Pik.bg ? Със сигурност ще получат поне хиляда плюсчета на пост, поне половината “спонтанни” плюсчета, от полезни идиоти, другата половина – поръчкови, т.е. предплатени. Абе, тъпунгери! 🙂
Към Boris:
Вижте, нямам проблем с тази фирма, нито пък съм искал нещо заради “моята журналистическа известност”. Но когато ми вменяват нещо, което не съм направил, за да ми натриват носа, отговарям винаги. Това е. И точка. Не м се иска да се връщам непрекъснато към към темата.
За съжаление много “созоновци” се навъдиха в нещастната ни държава! Писано е за такива доста отдавна: “Пази Боже сляпо да прогледа…” Тъжно ми е, че човек от такава величина като Иво Инджев е предизвикан да отговаря на такъв субект. Бих постъпил по същия начин в такава ситуация! Това в случая е въпрос най-малкото на достойнство! А за Петя Иванова, нямам думи…Сменя “веригите” и си решава проблемите!
Определено е ръководният руZки павиан тов. сазонов. Плод на евро-малоумието на Европа, де хабер нямат, че блатните диваци от Московията се явяват около 1,000 г. след България, че руZкия е уралски диалект на българския. Лаком гъ… кръв се…е – въобразяваха си, че щото “многомилионен” пазар, трябва да се дундурка. И никога не съм харесвал МЕТРО – зарад наглото отношение към клиентите, особено в началото, преди БИЛЛА, Лидл и Кауфланд, които им свиха перките и оборота 4-5 пъти. Пазарно, имам пред вид…
PS Подкрепям съфорумеца СМС – предизборно блогът ви, Стопанино, масово се напъпля от новородени никове. С цел омърсяване и разводняване на всяка тема. Родните РъБъ фатмаци това си могат!
Лично за мен, тази “дребна” подробност беше предостатъчна да ме направи, считано от вчера, НЕклиент на Метро. За тези, като мен, които се интересуват от “дреболии”:
Мediapool – https://www.mediapool.bg/samo-7-ot-zapadnite-kompanii-iztsyalo-sa-napusnali-rusiya-news346873.html
The Washington Post – https://www.washingtonpost.com/world/2023/04/15/western-brands-russia-sanctions-war/
ПС тук пописа клиент на Метро: март 1999г – април 2023г