Нашите рашисти се борят яростно за честта на руzкия пагон дори и тогава, когато нямат никакви аргументи. Просто ругаят онзи, който си позволи да разжалва “величието” на руzкия мундир с факти, снимки, позовавания. Това направих в статията си за кръглите руски идиоти, изобретили кръгли кораби с “гениалната” идея да финтират международната забрана да имат флот в Черно море след военното си поражение в Кримската война. Кръгът не позволявал да се измери дължината, а забраната налагала Русия да не притежава плавателни съдове по-дълги от 25 метра.
Настана страшен рашистки вой без нито един опит информацията ми да бъде опровергана. Нападнаха ме на абордаж с псувни. Впрочем имаше и “аргументи”, като този, че съм много грозен, а и нещо за косата ми се хванаха…
Нямам идея колко красива е Румяна Генадиева, автор на публикувана приблизително по същото време в “Труд” статия със заглавие “Какви технологии западът “открадна” от СССР”.
Нямам също така намерение да взимам повод от споменатите рашизоиди и да прибягвам до обиди, но “с факти имам да докажа” (както пише Васил Левски по друг повод), че не само е преписвала, но и “послъгва” в своята интерпретация на преписаното. А най-вече използва смесицата от истина и премълчаване на съществена част от нея, за да манипулира читателите.
“Гвоздеят” на нейното “откритие” ( без позоваване на източниците, поради което текстът й изглежда като претенция за откривателство), че Западът е откраднал бая съветски технологии, е един факт”: в СССР наистина са били създадени след войната електрически трактори. Генадиева интерпретира това като голям успех, на който едва ли не се базира днешното производство на електромобили на Запад.
Всъщност въпросният трактор се е оказал тежък технологичен провал. Кабелите, които влачел до 750 метра по полето се износвали бързо, струвал страшно скъпо и т.н. Ето защо са били произведени само 32 бройки, преди “гениалното” творение да бъде изоставено. Генадиева “пропуска” тези “подробности”, но пък оправдава изоставянето на електрическия трактор със следвоенното откриване на нефт в Казахската ССР (сякаш преди това в СССР не е имало нефтени находища).
Връзка с нефта със сигурност е имало, но не и като основна причина за краха на проекта.
Отделно от това електрическият трактор е бил изобретен в Украйна. Не знам дали е за хвалба от украинска гледна точка, но Генадиева спестява и тази “подборност”.
Ето два цитата на руски от оригинала, от който е преписвала избирателно и с лъжлива обосновка на причинно-следствената връзка.
“ХТЗ-12 — электротрактор Харьковского тракторного завода имени Серго Орджоникидзе. Производство начато в 1952 году, однако в связи с тем, что в хозяйстве страны трактор себя не оправдал, было выпущено всего 32 единицы.
Основными недостатками электротрактора были высокая начальная цена и быстрый износ кабеля питания.
Кроме того, трактор не мог передвигаться самостоятельно вне досягаемости сетей или перевозить за собой подстанцию вдоль линии электропередач – для этого требовалась совместная работа как минимум двух электротракторов или буксировка обычным трактором”.
И мобилните телефони били измислени в СССР, пише Генадиева. Само, че тази лъжа е опровергана от руския сайт dzen.ru, в който е ровила. Ето какво пише там на руски:
“Запад украл идею «мобильного телефона» у СССР
Сразу скажу, это — вымысел.
Спицын утверждал, что если радиофон впервые появился в СССР, а не в США, значит, идею создания мобильного телефона украли. Но так ли это на самом деле?
Куприянович оформил лицензию на радиофон в 1957 году. А вот саму идею сотовой связи придумали специалисты Bell Labs и произошло это на 10 лет раньше.
Правда, в то время их идею не оценили — она была преждевременной. Зато в 70-е годы ею воспользовались, и в 1973 году в США появился первый сотовый телефон «Моторола».
За финал-малко и за възторга на Генадиева от съветския военен инженер Уфимцев, изобретател на стелт технологията. За нея тя съобщава само, че е внедрена в САЩ след “падането на желязната завеса”.
Изразът е употребен и в руския оригинал, но с “малкото допълнение”, че идеята на Уфимцев е станала публично достояние след негова международна публикация, която преди в СССР сметнали за неприложима в икономиката и във военното производство. Така че никой не я е “открадвал”. Точно обратното е: това не е съветско постижение, а позор за съветската наука, която не схванала значението на едно откритие.
Ето и този цитат в оригинал:
“К сожалению, советское руководство вовремя не поняло значение открытий Уфимцева. Долгое время считали, что они не несут не экономической, не военной пользы. А потому инженер публиковал результаты своих открытий на международном уровне.
После падения «железного занавеса» Уфимцев эмигрировал в США, где его открытия оценили по достоинству”.
В статията на Генадиева има една основна истина: действително става дума за кражба, но на чужда интелектуална собственост, безобразно присвоена и приспособена за целите на днешната рашистка пропаганда у нас от самата авторка.
Малка компенсация за тази манипулация е една стара Трудова публикация от 2021 г. В нея наистина правдиво е отразен фактът, че не друг, а САЩ създават индустриалната база на СССР. Дано повечко излъгани от днешния “Труд” читатели я прочетат.
Ако имах възможност да определям редакционната политика на вестника, бих посъветвал да свалят лъжливата публикация на Генадиева и да я заменят с тази ( чак мен да цитират като разобличител е съвсем фантастично да очаквам във вестника на Блъсков, който ме клевети пред ТАСС като “главен херостратовец” в България).
Отговора на “Какви технологии западът “открадна” от СССР” е – НИКАКВИ, защото в раzzия никого не е имала технологии, а само е крала! Така е и до ден днешен!
Нормално. Плоска земя, плосък мозък.
Тъкмо се бях амбицирал и смятах, и чертах, как да доразвия технологията на плаващия леген… Господин Инджев :), отново убихте всичко детско в мен. Сега трябва да си сменя приоритетите. Леген ли, жици до колхоза за трактора ли, технологии ли?…
Предлагам на уважаемата Румяна Генадиева изявила се кат разбирач по техниката да вземе отношение И по долната статия разнищваща 106 минутният полет на Юрий Гагарин на 12 април 1961г.
https://naturalist.livejournal.com/204958.html
Прося извинение за отклонението от зададената тема!
Позволявам си го предвид особената важност на иформацията от
моя гледна точка:
„Вече провеждаме стратегически преглед на отбранителната политика. Създадена е цялата организация със седем работни групи в МО. Вече всички работни групи са представили своите доклади на последното заседание на Съвета по отбрана в петък.
Това заяви министърът на отбраната Тодор Тагарев по време на изслушването си в Комисията по отбрана към НС, предаде репортер на БГНЕС.
“Част от предложенията, с които излизат от работните групи, имат равнища на зрялост, което ще ни позволи да предприемем мерки по-нататък, които включват предложения за изменения в Закона за отбраната и въоръжените сили. Много скоро ще ги представим”, обяви Тагарев.
“До момента нямаме пълна яснота къде се намира решението на проблемите и възнамерявам да внеса искане в МС за удължаване на срока за преглед на отбранителната политика до месец юни”, добави той.” /БГНЕС
Ето така се работи! Още двама министри като Тагарев – на МОН и МВР и само след един мандат няма да можем да познаем днес изоставаща България!
Отново атечествено-клюкарски атечествено-рублоядски фейк от атечествено-кафявият джендърь бай ви петЮ СопольскиЙ от газетата трупЬ!
Тоя трактор не е “електромобиль”!
Трамваите , мотрисите тролеите са изобретени много преди това!
Поне половин век преди това Едисън е правил истински електромобили със БАТЕРИИ(акумулатори), а не с жици!
А и Сименс още по-отдавна!
И радоотелефона е изобретен преди това, дори американците са използвали уоки-токи през Втората световна война за мобилна комуникация, успешно. Но това не са “мобилни телефони” , а мобилни радиостанции.
Мобилните телефони са нещо много по-различно , и не са само телефоните , голяма част е самата мобилна мрежа. Но това няма как да го “знае” атечествено-занаятчийската мисиркотитутка бай ви петЮ СопольскиЙ, платена шлюха на атечествено-ченгесарите му ТЪПькачи от библиотекарско-сарайската шайка и на атечествено-чекистките им ТЪПькачи от Кремль и Хуйло!
И стелт технологията се разработва във САЩ много преди края на савецката империя, което започва 20 години преди това , което се използва за конструирането на изстебител-бомбардиривача Ф-117, който се използва за военните операции в Ирак 1990-91г. , и в Югославия!
Подобни стелт самолети се разработват и преди това, като SR- 71 Блекбърд , най-бързият самолет , разузнавач! Още от 60-те години!
Но истински стелт са Ф-117, и следващото поколение Б-2, и Ф-22 и Ф-35! А Хуйло все още няма никакъв боеспособен стелт. Изостава дори от Китай.
ДОЛУ атечествено-клюкарския атечествено-кафяв джендърь, оди на хуйло ти!
ДОЛУ МОЧИ-те, одите на хуйло си!
ДОЛУ колониалният “празДникь” 3 мартЬ , оди на хуйло ти!
Не съм чувал за тази Румяна Генадиева. Нямам представа колко лева /пардон, рубли/ е получила да пише тези смехории и глупости, с които да насълзява българските наивни и дебели рашистки тикви…Всъщност, по този начин компрометира “великата” съветска техническа мисъл и реализацията на идиотски проекти впоследствие. Тези от нас, които са на малко по-солидна възраст помним каква техника се твореше през 60-те, 70-те и 80-те на миналия век в братското СеСеСере…Помним първите т.н. леки автомобили, които започнаха да ни достявят “братушките” – “Запорожец”, който наричахме “Иван Грозни”. После дойде “подобрението” на модела, който кръстихме закачливо “Василиса прекрасна”. Тези автомобили като изминеха 50 – 60 км. трябваше да спират поне за половин час, защото загрявали опасно…После “Москвичите” малко след това няколко модификации на т.н. “Лада”, която всъщност беше пооткрадната донякъде от “Фиат”. А за тези последните май се чакаше между 10 – 15 години, като трябваше да се капарират с 1500 лева! Другарката Генадиева /не знам на колко години е/ ако е сравнително млада, може да се посъветва с информираните по-възрастни и да напише истината за съветския технически “разцвет” по онова време! Знаем още, по същото време какви коли се произвеждаха в Западна Европа и всякаква друга техника, която обикновения българин можеше само да сънува и да цъка с език…Да,това е истината, но “петата колона” и слугите й тук, нямат интерес да се изнасят истини където и да било!
На тази писачка в “трудовия вестник” препоръчвам да се разрови в темата как така кюфна цялата ни изчислителна промишленост в 1989г.
Ако реши да го направи може и да стигне до извода, че само с айдуклук не става.
По притоплената манджа на Румяна Генадиева бих взел отношение едва след като
въпросната отговори на следния въпросник:
1. Каква марка кола притежава?
2. Каква марка кухненска печка ползва?
3. От коя марка е пералнята ѝ? А сушилнята? А миялната машина?
4. Каква марка телевизор/и има в къщи?
5. Каква марка аудиоплеър ползва?
6. От кои марки козметика ползва?
Ако в нито един от отговорите не посочва продукт на високите научно-технически и
производствено-технологични руски постижения, ще я обявя публично за нагъл лъжец и безскрупулен манипулатор провеждащ платена пропаганда на путлерова московия!
Към
Павел Тинков 💙💛
07.02.2024 в 19:39:
Тя вече е “отговорила”, г-н Тинков!
Всичките са “плагиати”, и са “откраднали” всичко от моZZковията й! Те само ги произвеждат, а ноу-хау-то е от моZZковията й!
Макар там да няма нормални тоалетни , дори в мАсква!
Ладата не е донякъде открадната.Тя е конструкция на ФИАТ на базата на Фиат 124,подобрен и нагоден за условията на СССР-липса на добри пътища.липса на мрежа от бензиностанции и сервизи,отоплителна система за големите студове,по-дълъг срок за ТО,по-висок клирънс и т.н.Завода е построен от ФИАТ под ключ,заедно с курсове за квалификация на работещите.Даже първите две-три години много от частите и агрегатите бяха италиански,чак до болтовете на джантите..
По повод глупостите на тази патка ,нека да прочете нещо друго https://dbr.bg/2168 .И когато мужиците в нейната Русия са били още крепостни 1861г.хората в свободните страни какви неща са правили.И кой какво е крал и от кого.
Ще бъде интересно да прочетем вашата реакция от простотиите, които путин ще изрече от днешното интервю, което се очаква да има рекордна гледаемост.
Към Р1:
Не очаквам по-големи глупости да ръси от онзи,с които трови непрекъснато поданиците си. Онзи ден рече пак, че цените на електричеството в Европа били скочили до небето. Явно като зъл цар, готов да накаже всеки приносител на лоши (за него новини) никой не смее да му каже истината.
Напоследък се е фиксирал върху клозетната тема – общи тоалетни за момчета и момичета като най-големия “еврогейски” ужас (на фона на ужасите, които причинява с агресия си в Украйна). От друга страна от него може да се очаква всичко…Ще видим.
Към RICOшетников:
А защо “гениалната нация на откриватели” САМА НЕ ГИ ПРОИЗВЕЖДА,
а вместо това бълва боклуци? Собственото ѝ производство по чие
“ноухау” е?
Към
Павел Тинков 💙💛
08.02.2024 в 17:25:
Трябва тя да “обясни” , как така са “изобретили” всичко, но НЕ могат да произведат НИЩО от това!
Първият полет на B-2 Spirit е на 17 Юли 1989 г. Берлинската стена пада на 9 Ноември 1989 г. Тоест стелт технологиите са внедрени в САЩ преди падането на желязната завеса. Радиото обаче е руско откритие ( Попов влязъл в лабораторията на Маркони и възкликнал – „А радио!“.