Омразата на българите към правилата убива по пътищата у нас рекорден брой хора спрямо стандартите на Европа

Интересен разговор ми се случи в един трамвай с мой връстник. Заговори ме по темата за моето пребиваване в едно село на стотина километра от София, където ме е виждал. Имал имот там, но се отказал от него. Продал го.

Защо?

Вече не иска да шофира от София до въпросното село заради “хулиганите по пътя”.

Свикнали сме толкова с тях дотолкова, че ги приемаме като някакво природно бедствие, върху което не може да се оказва въздействие. Не става дума само за очевидните нарушители на ограниченията в скоростта, каквито обикновено са шофьорите на леки коли.

В лично качество мога да добавя, че най-опасното явление на пътя е притискането. Не само в лентата за изпреварване, което е “класиката” в този жанр. На онези, които желаят да се движат с умерена скорост в основната лента, често им се лепят буквално броня до броня отзад камиони. Управляват ги професионалисти със самочувствието на върховни майстори на волана. Някои от тях се дразнят, че някаква си лека кола му се пречка докато той е решил да кара с едни десетина (“само”) километра повече и започва да принуждава шофьорът пред себе си да натиска газта.

Ами ако шофьорът отпред не иска на кара с по-висока от избраната скорост или просто не е толкова “велик” владетел на високите скорости и вземе, че натисне в такъв момент от притеснение поне малко спирачката?

Не съм виждал и чувал за подобно поведение да бъдат санкционирани виновниците за създаването на опасността от катастрофа. В Европа, например в Германия, за нещо такова се полагат големи глоби. Не и у нас, доколкото съм осведомен.

Споделям горното заради негативната класация, която България оглавява в ЕС по брой загинали на милион души. Темата беше засегната днес сутринта от Нова тв с участието на специалисти. Те наблегнаха на поведението на шофьорите като основна причина за високата смъртност по българските пътища, която е 4 пъти по-висока от статистиката за Норвегия и Швеция. Макар да има и тук тенденция към намаляване на загиналите, България все така оглавява черния списък в ЕС   (и не само, що се отнася до Норвегия).

Не само специалистите, всички сме наясно с този феномен, вкл. и с факта, че българските шофьори се държат доста по-дисциплинирано по европейските пътища. Явно дисциплиниращата функция на обстановката, в комплексния смисъл на думата, е определяща за това.

Със съжаление трябва да констатирам(е), че имаме някакво “тежко наследство” и то от миналото, когато автомобилният ни парк беше несравнимо по-малък от днешния.

Знаете ли, например, че през 60-те години на миналия век в СССР е имало по 37 автомобила на 1000 души, докато в САЩ те са били 601, но смъртността по пътищата на двете държави е била сравнима при почти 20 пъти по-голяма натовареност на движението в Америка? Оказва се, че тоталитарната държава, в която всички маршируват под строй и умират от страх от репресивния апарат, хората проявяват убийствено неподчинение на правилата по пътищата, ако се вярва на твърдението, че не само тяхното лошо качество и ниският клас автомобили са основни виновници за смъртността при катастрофите.  

Не знам точно какви са били българските показатели по времето на съветското ни минало, но омразата към правилата, наследена от времето на израза “законът е врата в полето” ( и само глупаците минават през нея), явно продължава да трови, че и убива много българи.

 

 

 

 

16 мнения за “Омразата на българите към правилата убива по пътищата у нас рекорден брой хора спрямо стандартите на Европа”

  1. Когато “държавата” , в лицето и на магнитските бандити бокоТИКВАТА и магнитския му ТЪПькач дИбильян прасееФскиЙ, НЕ “спазват” абсолютно НИКАКВИ не само правила, но и НИКАКВИ закони , то тогава , какво остава за (под)купените им “избиратели, а ???
    А дали бокоТИКВАТА и магнитския му ТЪПькач дИбильян прасееФскиЙ “спазиха” ПРАВИЛАТА и законите при “инхауса” за строежа ба “магистралите” им , а ??? – Абсолютно НЕ! И даже нямат разрешения, като при “магистрала” Хамус. Само откраднаха милиардите за чувалите с пачките за Мата Хари!
    Е и щом като пътищата са НЕзаконни, тогава всичко друго е такова!
    Защото един път се ИЗЧИСЛЯВА за определена скорост , според физическите изисквания, за определен трафик , и за определени шофьори и коли!
    Няма “универсални” пътища, и правилата за различните пътища са различни. Както дори влаковете не могат да пътуват по цялото трасе с една и съща скорост, през различните участъци. Защото дори и влаковете са различни , а и машинистите им са различни! Както и колите са различни , както и шофьорите им са различни! И затова и пътищата се изчисляват според тях, и според изискванията за безопасността им !
    Но заради бокоТИКВАТА и магнитския му ТЪПькач дИбильян прасееФскиЙ това не се спазва.
    Затова и пътищата бе са като европейските , по стандарт! Нито колите са такива , като там! А следователно и шофьорите не са баш като европейските, по стандарт.
    Също така шофирането вечер или в лоши метеорологични условия, не може да е същото като през деня ! И затова, трябва да се свали максималната изчислена скорост за конкретния път или магистрала, с поне 10 км/ч през нощта и при лошо време.
    Също така , при липса на маркировка , веднага трябва да се свали максималната изчислена скорост за даденият път или магистрала, с поне 10 км/ч , допълнително, и през деня, и през нощта!
    Тук не говорим и за фалшивите шофьори , с фалшивите книжки , благодарение и на “управлението” на бокоТИКВАТА и магнитския му ТЪПькач дИбильян прасееФскиЙ! Нито за възможносттите на различните видове коли , и различните шофьори, които все пак трябва да се движат по един и същи път , едновременно!
    Но това се отчита при изчисляването на пътищата!
    Но дали международните магнитски бандити бокоТИКВАТА и магнитския му ТЪПькач дИбильян прасееФскиЙ са ги “соазили” , а?????
    Едва ли !

  2. Преди години управлявам кола по магистрала в САЩ и пред мен имаше кола, която се движеше с няколко мили по-ниска скорост от разрешената. Изпреварих я “българската” приближавайки се на няколко метра от нея, газ и по най-бързия начин се прибрах в същата лента. Синът ми, който беше до мен ми направи скандал, защото ако човекът в изпреварената кола беше се обадил в полицията с оплакване, че е бил притеснен от мен не ми мърда изключително неприятна среща с полицията!
    Там огромното болшинство от водачите спазват правилата, защото за скорост с около 10 мили по-висока от разрешената глобата е 10$ и няма начин да не се плати!

  3. Главната причина за демонстрацията по нашите пътища в стила и духа на: “Ей, ма на, кЪФ съм курназ” идва от комплексарщина. Каквото и да означава тя в конкретните казуси и производите им.
    Сега, не е по темата.
    Много качествен анализ за войната в Украина появил се на сайта, ти, да видиш, на БНТ. Дори И там вече има проблясъци на светлата страна.
    https://bntnews.bg/news/po-dobrata-zima-za-ukraina-kade-sa-razlikite-1293978news.html

  4. Камен Невенкин,не съм го чувал,дайте малко инфо,много истини казва човека,как ли е пуснат от човека,намерил пистолет в 12 през нощта и носещ го да го предаде в милицията?

  5. Камен Невенкин от доста време коментира войната в сайта на БНТ.
    Винаги чета с интерес коментарите му.

  6. В духа на ЖОРЖ:
    Пак някой е пушил на полигона САРМАТ и не си е загасил фаса
    Не се научиха пустите ватенки да пушат само на “определените за целта места”…
    И сега – на мястото на пушача-нарушител и уникалната, неотразимата и ужасяваща САРМАТ
    останал само кратер с диаметър /и дълбочина/ 60-70 метра!

  7. Павле, га пут.ин на 3 март 2018г. демонстрираше пред елита, сиреч каймакът на помията, на Рашистан, в разстояние на 47минути мултфилмчета с безаналоговите ракети, Сармат им бе черешката на тортата. Нещо невиждано пред която “вашингтонският обком” на секундата вее белият байряк. Последваха 40 секунди на крака овации, преминаващи в ура на залата. Въведоха я, след едно-единствено успешно изпитание на бойно дежурство и резИлтатите са налице. Духът на маршал Неделеин е жив и неизтребим.
    И те, така…

  8. @ Simeon Spasov 23.09.2024 в 16:39

    Историк е, от не особено любимите или лансирани при всички режими. Пише само на английски и издаде няколко доста интересни трудовце по Втората световна война. За повече инфо – търсачките не хапят:)

  9. “ Швейцарски съд осъди милионер на условна присъда и глоба от 98 500 (около 105 000 евро) франка за нарушаване на пътната дистанция. Сумата е определена въз основа на годишния му доход от 1,7 милиона франка, тъй като при по-сериозни нарушения глобите в Швейцария се изчисляват спрямо доходите. Условната присъда ще влезе в сила, ако нарушителят извърши подобно престъпление в рамките на две години.”

  10. @vic kaminsky:благодаря,ще потърся,заинтригуван съм.

  11. facebook/Ilian Vassilev: Такова брутално налагане през пиар, като това на Пеевски не е имало никога. И вътре и навън в страната. Последната изцепка е пиарът през Елена Йончева и опитът и да договори освобождаване на българските моряци, както самата тя казва, от името на Пеевски, който я бил насърчил. Не е за пръв път Йончева да се договаря с хора, които светът смята за терористи. . .
    – рф-то прави предизборня надувка на шиши-то за пред избирателите на герб-бсп, а г-жата ”анализатор” от ”боец” надува за пред периферията на ПП-ДБ (от 18:18мин.ТУК https://www.youtube.com/watch?v=Iz78Cnqq93I) – т.нар.”приятелски огън” на антикорупционерите от ”боец” и ”летящите биволи” бие по демократите 1:1 с последното ”ФСБ разследване” на ФБК-истите на Навални … 1:1 с насочването на протеста на хората срещу ”по-равните”при соца , срещу демокрацията, а демокрацията на олигарсите е фасадна – медиите са техни и правосъдието ни е в ръцете на специалиZантите на московските чайки – напъна е да владеят/овладеят положението , както при войната в югославия, когато правителството на ОДС кривна от КГБ-ДС сценария(тогава бяха и реформаторите в РФ) и сега при войната в Украйна – целта е ссср2

  12. Simeon Spasov, @vic kaminsky,

    Камен Невенкин за окупацията 1944, наречена ”соц.революция”

  13. @よ

    Отделно на това анални лизатори шеcтват из телевизиите да правят пиар на дэбэлан пээвски, т.е. да му правят предизборната пропаганда, защото е ясно, че няма сам да си я прави (примерно в телевизионен предизборен диспут срещу бацэ и/или славуца или поне в едно интервю). Сред неизменните нечистоплътни слуги на политбоклука от сорта на алгафари, напоследък с менторския си тон особено се откроява едно напористо бабé на име диана дамянова, която от гневни тиради срещу ППДБ плавно премина (и) към хвалби по адрес на Дебелото. Да видим в коя фаза на предизборната кампания ще го обяви открито за незаобиколим фактор при съставянето на редовно правителство в 51-то НС.

    Не ми остава нищо друго, освен да призова всички българи да гласуват, за да предотвратим влизането в парламента поне на “новото начало” на дпс, а защо не и на “новото начало” на бсп…

  14. симпатизант/ка на ДСБ 💛💙,

    опасността са герб, които имат интерес от преобуването на шиши-то, защото това укрепва ”европейската” им фасада за пред масовия герб-избирател:
    ”въпреки пропагандата и дезинформацията одобрението към Русия и президента Владимир Путин в България спада, а това към НАТО нараства през последните години.Според анализа в един момент антилибералната руска пропаганда е станала контрапродуктивна за собствените си цели, а “огромна част” от българските граждани смятат за неприемливо България да се изолира от западния свят(https://www.svobodnaevropa.bg/a/ruska-propaganda-mashinata/33102596.html) – медиите дъвчат законите на копейките за фон, на който байхуй и Държавното Престъпление да си развяват камуфлажните гащи на ”евроатланти”: glasove/peevski-rusiya-prevzema-balgariya-no-az-shte-ya-spra

    https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/18959120 – байхуй:
    “Винаги съм гледал на Европа като семейство, а България свърши ли работата си последните 4 години?Щяхме да влезем заедно с Хърватия в Еврозоната, но “Промяната” ни отдалечи с хиляди километри от тези цели. Контролът на границите в Европа се връща заради некадърни управници. А бяхме за пример. Сега Балканският път работи …”
    … медиите и хартиената коалиция – също – балканския поток си тече

  15. Напълно се солидаризирам с Иво, за неспазването на дистанция – превърнало се, за съжаление, в “национален спорт”! Това е, особено опасно, на магистрала, когато скоростта е много над 100 км и движението “броня в броня” вещае 100% смъртен изход, най-малкото за двете коли, при инцидент!!! Ужасяващ е и “навикът”, на “притискащият” отзад водач, да “плаши” този отпред, когото иска да изпревари, чрез “притискане”, буквално в неговата “броня”, вместо ЕВРОПЕЙСКИЯТ НАЧИН, чрез подаване на МИГАЧ!!!!!!Когато запитах, едно такова човекоподобно същество, защо го прави, а не ми “даде мигач” и аз ВЕДНАГА ЩЕ ГО “пусна” да ме изпревари, той ми отговори буквално следното: “Кой си ти, да ти давам мигач бе…да ти…” Аз съм почти на 70 и съм “по-пътувал” “бая” по белия свят, който вероятно, скоро ми предстои да напусна! И смело мога кажа, че такива “ПРОСТАЦИ”, като сънародниците ми НЕ СЪМ СРЕЩАЛ и в Африка!!! Казвам го със огромно съжаление и горчивина, но с абсолютна убеденост. Е, ще има да се лее още много кръв, по БГ пътищата, докато в “нет-а” можеш да прочетеш буквално следното: “Не ти трябва повече от 10 класа учене – достатъчно ти е, че си БЪЛГАРИН”

  16. П.П. една малка добавка към предишния ми коментар.
    Обобщено трябва да се повтаря постоянно, че рибата се вмирисва от главата! Защо ли, а?
    И след като бокоТИКВАТА и неговият магнитски ТЪПькач дИбилянЬ праССеевскиЙ са откраднали десетки милиарди от “спестеният” асфалт и бетон, а сега ППДБ са разкрили , че бокоТИКВАТА и неговият “служебен” глАВАТАРчевЬ, подлоги на магнитският им ТЪПькач дИбилянЬ праССеевскиЙ, са дали ДОПЪЛНИТЕЛНО над 2 милиарда за “индексация” на инфлацията от “инхауса” и ограбените десетки милиарди от “магистралите” им! И не стига , че са окрали целият “инхаус”, но тяхната престъпна бандитска подлога глАВАТАРчевЬ е “индексирал” КРАЖБАТА им с още над 2 милиарда.
    И сега няма “магистрали” , няма и откраднатите десетки милиарди от “инхауса”, а сега вече ги няма и 2 милиарда от “индексацията” на кражбата им.
    И след такъв бандитизъм няма как да има “магистрали” в задунайският колониаленЬ бандитустанЬ НРБь, нали!
    И следователно след като “магистралите” им не отговарят на никакви изисквания и изчисления, то тогава поне трябва да се каже на шофьорите , и особено на “джигитите”, че максималната скорост по “магистралите” им трябва да се намали много, защото това не са ИСТИНСКИ “магистрали” , а гробници, които НЕ отговорят на изчисленията за такава висока скорост. И следователно максималната скорост ВЕДНАГА трябва да се свали, за да се гарантира безопасно шофиране.Трябва поне веднага да се обследва от компетентни експерти ,и да се изчисли от тях , истинската реална максимална скорост на “магистралите” им , според реалните вложени материали, а не отчетените фиктивно и откраднатите от тях за чувалите с пачките за оффшорките им!
    Същото важи и откраднатите милиарди и от другите “пътища”, и веднага да се намали максималната скорост по тях, защото те не отговарят на никакви изчисления. Да не повтаряме и за откраднатите милиарди от “язовирите” и ВИК , и сега няма вода , заради тях. Също за откраднатите милиарди от НКЖИ и БДЖ, и затова влаковете горят всяка седмица.
    Същото е и откраднатите милиарди от летищата . И откраднатите милиарди от “пристанищата” .
    И навсякъде от различните видове транспорт – летища, ЖП, “магистралите”, “пристанищата” , “мостовете” , “язовирите” и ВиК !!!

    И накрая, има много СПРАВЕДЛИВ начин да се спрат “джигитите”, които копират БЕЗзаконието на техните “вождове” бокоТИКВАТА и неговият магнитски ТЪПькач дИбилянЬ праССеевскиЙ!
    Просто трябва да се поставят всички камери , и да се намали “субективният” “контрол” от КАТаджиите, с тяхното – “сега к’во ще правим”?
    И тогава трябва на всеки “джигит” да се даде възможност да “докаже” , чрез изчисления и пред пътните инженери от УАСГ , които са изчислявали този път , че даденият път позволява такава превишената максимална скорост, с която се е движил по него. И ако не може , трябва да му се вземе книжката и колата.
    А ако и КАТаджиите не “могат” – УВОЛНЕНИЕ! И директно при техният мутро-милЮЮЮционерски “колега” – бокоТИКВАТА!
    Одите на хуйло си!

    Защото всеки път е изчисляван за различна максимална скорост. Същото важи и за различните участъци от ЖП линиите.
    Също така и самолетите летят с различни максимални скорости по време на полетите им . А и корабите – също!

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.