Бойко строи метро в София и го открива лично, обаче реч държи баш началникът от Брюксел- зер, от там идат парите за бойковото строителство (не за партийното- те от другаде се събират). Епохално! Как да не му целунеш ръка медийно, че и наистина.
И защо не, самият Бойко даде пример като целуна на руския патриарх Кирил ръчицата с оня луксозен часовник, за който го изобличиха едни наблюдателни руски бунтари в интернет. После на слугите му им се наложи първом да подправят сайта на руската православна църква, триейки луксозната дрънкулка от китката на дяда им Кирил, а после, изловени в лъжа (пустият часовник за хиляди евро се виждаше все пак на снимката в отражението на стъклото), трябваше да си признаят с половин уста греха.
Събитието е толкова велико, че си заслужава адаптацията към българската класика. Например по „Дядо Йоцо гледа” ( всички лица и събития са измислени от Вазов, аз не съм измислил нищо- само актуализирах малко имената):
По Иван Вазов:
„ Разнесе се слух, че ще прокарват железен път под София: инженери вече мерили там. Тоя слух стигна и до ушите на дяда Бойка и разтресе като с чук душевната му летаргия. Събуди се в дълбочините на паметта му един заспал отколешен спомен: той бе слушал в младини от един мадридски чорбаджия, чорбаджи Мони, как паши и големци и френски мендизи казвали, че железница не е край да мине под земята; че милиони и милиони да се похарчат – нахалост е. . .
– Как? Българска железница? . . .
Той не искаше да повярва. Железница?. . .
– Една голяма царщина не се нае, та ние ли?
Но слухът упорствуваше, продължаваше да смущава въображението на Бойко; той даде работа на ума му – по всичко друго останал в състояние на детска незлобивост.
Но обадиха му един ден, че се захваща направата на железницата… Селяните се наемаха за работници и слазяха долу…
Удиви се Бойко.
– Види се, намериха се някъде още по-учудени инженери – свят голям . . . Френци ли са пак?
Казаха му, че са българи.
Смая се Бойко.
– Как, наши? Български инженери! Дето паши и учени френци казваха, че не може! Та сме имали по-учени хора ние?. . . Ами милионите у хилядите милиони дето казваше чорбаджи Мони? . . .
– И милионите си имаме. . . Който си има брада, има си и гребен! . . .
Изпълни се душата на дяда Бойка с възхищение. И войска, и паши, и топове, и княз, и учени хора, и милиони, и чудосии над чудосиите!
Сега “българското” му се предствави нещо велико, могъществено, необятно. . . Неговият убоги ум не можеше да побере всичкото това величие. Досега символите на “българското” се изразяваха за него само в еполетите на околийския началник и в сабята на войника, които бе попипал и целувал; сега то го поразяваше, смайваше със силата си и пълнеше с гордост душата му, българска ръка сечеше планините, българският ум измисляше работи, да се чуди и мае човек!
Де сега Мони чорбаджи, да видим какво ще каже?
Когато чу първите пукоти на канарите, които се строполяваха долу от мините, той си отри с ръкав очите, защото се просълзиха.”
Просълзяваме се и ние- метро е това, с втори лъч, българско, с европейски пари! Еххх, да беше жив Вазов да го опише…
Вазов е бил 13 годишен, когато в Лондон са направили метро. 150 години по-късно, Борисов си мисли, че ще впечатли Европа. Жалка картинка.
Ето защо Вазов е класик.Е, не като Шекспир, но за нашите мащаби…
А ето и един забавен линк-
http://bnt.bg/bg/news/view/83678/sreshti_na_barozu_v_sofija
Проследете внимателно опита на нашия Поцелуйко да млясне Барозу по устата (досущ като един друг друг наш…да не казвам какъв). Но председателят на ЕК (нали е опитен политик)в последния момент ловко избягва неловката ситуация.
Предварително се извинявам, ако е неуместно…но няма къде иначе…авторите ме бан-ват постоянно / Веселина & Люба /. Какво означава да напишеш силна статия, но публикуваш в “Преса” 1.Борим врага отвътре 2. Не ме гледай какво правя, чети какво пиша. 3. Имам семейство, трябва да го храня
Според мене :
1. Зареждаш в Лукойл = храниш Златев/ Тиквата
2. Пазаруваш в Пикадили – храниш ТИМ / Тиквата
3. Пазаруваш в Марешки – храниш ТИМ /Тиквата
4. Парите ти са в ЦКБ / ПИБ – помагаш на мутрите
Елементарно, но къде е координатната ценностна система ? Вие, журналистите…не сте ли затова ?
Иво,цар си,бре!
Старата песен на нов глас, но с друго жури
Във втория метродиаметър имаме станция с име “Европейски съюз”, която се обслужва от руски мотриси. В края на първия метродиаметър пък имаме буферен паркинг за 1500 коли, който приютява едва 20-30. Кога започва строежът на българската Айфелова кула в Казичене?
Защо Тиквата си мисли, че има нещо общо с метрото, е ясно само за най-тъпите му почитатели и може би на него, защото нали “…вие сте прости и аз съм прост, та затова се разбираме” Не съм фен на Софиянски, но му остави на тоя тъпанар, работеща схема и създадена организация от проектанти, супервайзери,надзорници и изпълнители, за да може Мутрата да баламосва оскотелия от мизерия “матриял”, че прави нещо. Знам, че не е позволено на медиините Му слуги, но защо не го попитат какво става със завода за боклук? Нали когато беше кмет му беше виновен Станишев?! А? Щото трябва малко мозък и административен капацитет. А в мутренската му кратуна това е дефицит.
Борисов е грандиозен провал на Барозу и на европейската политика въобще. Докато избирането на Станишев за временен председател на ПЕС беше добър ход имайки предвид другия вариант, избора на “Бойко” за мен си остава загадка. Уви хипотезите са много лоши. Ще ми се да прочета и анализ на автора.
Възможно ли е в Борисов Барозу да вижда себе си – пълен лаик(дори по-зле) съм по темата.
До Пенка: Вие къде зареждате,къде печатате, с какво си храните семейството? Дайте някои идеи как да ги избегнем всичките тия, дето ги цитирате…Дано не е “да спрем да ядем”
Той, Бойко, на руснак и друго целува освен ръка, но не е за казване ами е за досещане какво точно е то.
Привет Дядо Иво! Лесно му е било на дядо ти Вазов, той е живял в едно що годе нормално време и място и затова писал, каквото виждал та и досега “влага държи”! Не, както ние сега в една чудата страна, където лявото е дясно, а дясното, доколкото го има не може да разбере, че са му оставили само лявото та и то към дясното напира. И затова има само дясно! Пък някои казват, че и дясно нямало, че синьото било червено и обратно и се въртели в един кръг, като този на хипнотизаторите докато свят се замае на човек и потъне в розовата мъгла! Ама нейсе дано поне ти си успял да се повозиш на метрото вчера докато беше безплатно! И сигурно си видял и станцията “Европейски съюз”! Леле как ти завиждам! Аз не успях щото съм далече в едно друго чудновато място, където студената вода е толкова гореща, че човек трябва да си пуска и вода от бойлера за да не се ощави! Има ги такиива места по шарения свят! Но едва ли ще видя някога метрото и втория диаметър, еле пък станция “ЕС”, понеже за пенсиите това е непостижима екскурзия, пък аз и пенсия си нямам. Но ще ми разправят хората и аз, като дядо Йоцо ще си представям, ще се дивя и възхищавам на гения български! И разбрах още, че си надхвърлил десет милиона (посещения в блога де, не лева или евро), за което искрено те поздравявам и ти пожелавам да надскочиш и милиарда! Но и сега това означава, че всеки българин, ако не те е посетил лично поне е чувал за тебе, също както дядо Йоцо за трена български!
“Кой не знае Индже войвода,
кой не е чувал за него”!
Поздрави!
Evropa naistina beshe silno vpechatlena, zashtoto ne e vijdala takova chudo – parvata metro-otsechka ot 6 km da se stroi celi 28 godini. V germanskata presa padnaha golemi podigravki po tozi povod. Posle pone uskoriha stroeja na metroto.
Neka badem spravedlivi kam Boiko – chovekat skoro shte moje da se pohvali, che za chetiri godini premierstvo se nauchi da si sluji s nojica.
“Кой не знае Индже войвода,
кой не е чувал за него”!!!!!!!!!!!!!
До Едната българка :
В бензиностанциите на ” РОМПЕТРОЛ ” горивата са от Румъния – поне за нафтата съм сигурен , питал съм дори шофьори на цистерните , които го докарват . А в ” Лукоил ” и гумите на съм си помпал , ако и да е безплатно .
За яденето няма спасение .
Гласувам за Пенка и чакам българският гений да се събуди и да ни посочи как да не пълним гушите на тарикатите и управляващите и ужасната администрация?
В “Ромпетрол” горивата са от Румъния, а в Румъния се произвеждат в рафинерията на Лукойл… Добре, може би не пускаме в джоба на Златев, но на братушките – няма бягане!
Вероятно ще се изненадате , но ” Ромпетрол ” е собственост на държавна фирма от Казахстан .