Сидеро тук, Сидеро там…Сидеров на три екрана

Част от реваншизма на комунизма е оръжието на забравата и гримирането му.

 

Дребна подробност : бас държа, че преобладаващата част от българите не знаят, че сред оръжията на инфантилната борба срещу западното влияние беше и задължението либретото на класическите оперни произведения на западни езици да бъдат изпълнявани на български език.

 

 

И понеже често носталгиците подмятат злобно, че сме неблагодарни за хубавото, което все пак ни е дал „соца” ( това умилително название на тоталитаризма все повече се налага като форма на неговото разхубавяване със задна дата), ето случай, в който ще изразя благодарност, макар и частична.

 

Като дете съм гледал „Севилския бръснар” седем пъти. Броил съм ги и съм сигурен в бройката. Като се добави към това и монополното излъчване по единственото радио в България, както и по единствената телевизия по времето на „соца”, в главата ми е останало почти цялото либрето, преведено на български.

 

Няма да се впускам в цитати, но ми хрумна една аналогия с тази опера във връзка с ариите на суетата, които тези дни пее Сидеров. Някои коментатори се чудят или иронизират, че той се е появил едновременно по (най-малко) три телевизионни канала на живо. А на мен ми прозвуча като „Сидеро тук, Сидеро там…де ще намерите, де ще намерите… друг като мен”.

 

Така пее вездесъщият патриотичен Фигаро-Сидеро на чист нашенски език.

 

Само че на питащите се как е възможно Сидеров да се разтрои и едновременно на три места да се появи, отговарям с друго стандартно телевизионно съобщение при появата на технически проблем в излъчването от времето на „соца”: „повредата не е във вашия телевизор”, но с добавката: тя е във вашите телевизии.

 

Нали не си мислите, че „Алфа” , „Канал  3” и „Нова телевизия” са се договорили или са се борили по едно и също време да излъчат този политически маргинал с неговите изповеди за прозрението в полза на обединението с подобните му? За масирания телевизионен десант на три фронта се е погрижил самият политик, а телевизиите са му пристанали.

http://your-day.net/%D1%81%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B2-%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BE-%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%BE/

 

Мегапатриотичният блян за България на “три морета” си остава химера, но Сидеров на три екрана вече е реалност.

 

Този път няма да правя връзка с руската връзка. Друго искам да посоча и то е очевидно като разгадаването на фокуса, при които виждаме, че жената в сандъка я режат на две с трион, но тя с хиляда процента сигурност в действителност не е разчленява- нито крещи от болка , нито се оплаква, а са хили миловидно в това време на публиката. Не знаем механизма на шмекерията, но ни е забавно да ни ментосват с нея, бидейки убедени, че на женицата нищо й няма.

 

Първо: явно поне две от трите телевизии лъжат ( дано между тях да не е Нова ТВ, тя поддържа стандарти, които може да се далеч от желанието ни за идеалното, но са също така далеч и от открито пропагандистките „Алфа” и „Канал 3”).

 

И второ, представете си, ако един нищо и никакъв Сидеров е в състояние да си поръча подобен фокус, на какво е способен факирът Борисов, който, с цел заблуда на противника, т.е. на (евентуално) зомбираната аудитория, често послъгва, че не се бил месил в работата на телевизиите. Макар през миналата година да се е обаждал само в БТВ два пъти да се кара, че са ме допуснали да екран- според ограничените ми знания за неговите телефонни натяквания в редакциите, а какво е истинската картина на тяхната честота дори не искам да си представя.

 

Толкова за „соца” с днешна дата, който ни баламосва с оперетни интерпретации на чист туземен език: „Сидеро тук, Сидеро там”…

 

 

26 мнения за “Сидеро тук, Сидеро там…Сидеров на три екрана”

  1. Предполагам, че става въпрос за операта “Севирският бръснар” от Росини.Много често преводите, особено по-първите,драстично се разминават с оригинала.?!
    По повед соц-а и др. соц-умиления – всички, ако не поне 99%, споменават онзи незабравим общ. строй, “порядък”, като – “za komunistou” -т.е. при комунистите.

  2. В събота по Нова телевизия в предаването “Събуди се” Евгений Михайлов влезе в спор с НАЙ-ГНУСНАТА ЧЕРВЕНА ПАЧАВРА подвизаваща се в България. Не искам да и пиша името даже. Тия изроди съветски долни са се наточили като за последно да направят атака, но няма да им се получи НИКОГА ПОВЕЧЕ!!!

    http://vbox7.com/play:82765f1a46

  3. За тези телевизии е ясно, но все пак има и изключения, макар и все още микроскопични.
    Примерно tv+ пропуска, СПОРЕД МЕН, точно антируски и други критики, свързани с величаене на властоимащите.
    Наистина не съм запознат с личностните „вражди“ между титаните и доста често, да не кажа в повечето случай, се отзовавам в небрано лозе.
    Мисълта ми е за Георги Коритаров, който там води предаването ПЕЩЕРАТА.
    Той, не само, че многократно представя кримската интерванция като криминално деяние, но кани също и изявени журналисти и критици на статуквото. Като пример ще спомена само посланника на Украйна и Люба Кулезич, също наскоро там беше поканен един за мен непознат политолог, който направи отличен ситуационен анализ. Жалко, че в момента ми убягва името му (Панов??).
    Питам се, защо в тази телевизия няма достъп Иво Инджев, вместо въпросния Симов или партийни маргинали от столетницата?
    Вероятно това трябва да е така наречената многостранчивост и равнопоставеност, която журналята ТРЯБВА да съблюдават.
    Като критика към тази телевизия е твърдото участие на Божидар Димитров, който освен образован и сладкодумен, ми се струва бивш храненик с преводни рубли. Казвам бивш, защото при последното му изказване, което още не бях изключил, спомена от немай къде, че видите ли, Русия е империя и при освобождението ни от Турция е било възможно да е имала и скрити интереси за проливите! Е, Оланколу, хайде тогава отиди още една крачка напред и кажи, като е така, не е чак толкова наложително да се кланяме за такова привидно освобождение. Като историк и то по–начетен, си се запознавал с твърденията на Раковски, Захари Стоянов или Дядото Благоев…
    А има и вероятност две силни и начетени натури, да не могат да си миришат „химията“??
    Във всеки случай много жалко, жалко за България, ако наистина в интерес на тази свята кауза, по–умните (или по–старите) не искат или поради инат, заради изяви през мрачното или по–близко минало, не искат или не им стиска да отстъпят!

  4. Вижте (НА ЛИНКА от “Всяка сутрин” по НТВ от днес) как кметицата на Каварна Ниночка Ставрева
    (излъчена от БСП и подкрпена на втория тур от ГЕРБ!), придружена от някакъв мушморок- уж местен “културтрегер”, нагло лъготи, че нищо не е променяла, че рок фестивалът щял да се състои, НО “обогатен” с Дни на руската култура в края на юни ???!
    На въпроса на водещия Виктор Николаев има ли много руснаци в Каварна, тя отговори с победоносна и мазна усмивка, че има много постоянно пребиваващи и турсти!

    Репортажът от мястото на фестивала, който течеше на фона на разговора, показваше едни “гостоприемни” еднометрови неокосени трънаци, развъдник на змии и кърлежи, на традиционното място за къмпинг на гостите на рок фестивала!
    Кметицата, радетелка за руските пляски и казачоци, с които иска постепенно да засенчи рок събитието, не можела повече да понася бившия кмет Цонко Цонев да “обижда Каварна и каварналиии” и само затова поискала право на отговор, въпреки твърдението на водещите, че никъде в интервюто на бившия кмет, както и в останалите му медийни изяви, няма лоши изказвания срещу града и гражданите на Каварна, а само критики към сегашното ръководство, което задушава и загробва една утвърдена с много усилия и ентусиазъм международна музикална традиция.

    Чудя се защо я избраха (АКО ВЪОБЩЕ СА Я ИЗБРАЛИ!) и как я търпят още гражданите на Каварна тази продажна мутреса с просташко, чалгаджийско излъчване?!

  5. На бялата Златка как не му падне имунитета и да го вкарат за 1-2год. в пазарджишкия затвор при загорелите цигани.Ще е винаги в поза партер.

  6. А можеше да ни се яви в пъти повече, доколкото броят на определен тип телевизии го позволява; а и доколкото атакуващия бръснар може да бъде мислен единствено в категории на рублофилска динамичност.

  7. @ИВАН ДИМИТРОВ,

    Иване, братко,и аз вих и ръфах каквото сваря край мен, но не искам да тровя позитивната си енергия и затова като ги гледам, често си припявам една хубава руско-чилийска, детско-дисидентска песничка:

    Я проснулся утром рано-
    Нет Луиса Корвалана!
    И Алиенде тоже нет!
    Здравстуй, дядя ПИНОЧЕТ!!!

    И добавям:

    Де на нас този късмет!

  8. Терминът „комунизъм” е толкова многосмислов в исторически, теоретически и практически план, че всеки автор рискува да изпадне в неадекватно положение, преди да е уточнил съдържанието, което придава на това понятие. Има огромни разлики между първобитния комунизъм на предисторическите хора, комунизмът на първите християни, протестантските комуни през Реформацията, Парижката комуна от 1871г., теоретичния комунизъм на Маркс и Енгелс, военния комунизъм на Ленин и държавния капитализъм на Сталин, който беше последван от така наречения „реален социализъм” през втората половина на 20 век. Този последният нямаше нищо общо дори с предверието на социализма, като преход към комунизма в „марксистко-ленински” смисъл.

    Истината е, че „реалният социализъм” на 20 век, не извърши така нареченото обобществяване на частната собственост, а я превърна в държавна такава и в частно владение и разпореждане (формално различно от „собственост”) на управляващия елит. Така първоначалната заблуда, че е налице общонародна собственост, бързо се осъзна от мнозинството обикновени хора, които скоро се изпълниха с добре познатото (от класическата политикономия) традиционно отчуждение към собствеността на работодателя. Последният в случая се представляваше от държавно-партийните номенклатурчици, които започнаха да се изживяват като новите собственици. След така наречената „перестройка”, тези собственици просто узакониха своята частна собственост, на което народното мнозинство не се противопостави, тъй като отдавна беше отчуждено от нея. Така „социализмът” като „преходен етап към комунизъм” приключи, без дори да е започнал. Не беше направен и начален опит да се реши основното противоречие на капитализма между обществения характер на производството и частния характер на произведените блага (материални и духовни). И днес, това противоречие продължава да бъде в основата на човешкото отчуждение, така както е било по времето на Адам Смит, Карл Маркс и Владимир Улянов (Ленин). Но вместо да се разреши през 20 век, се получи една чудовищна историческа измама, съпроводена с милиони страдания, жертви и провалени надежди на цели народи. Комунизмът си остана един „призрак”.

    Но статията на г-н Инджев е все пак за „призрака” Сидеров, който е „ту тук, ту там” по един наистина смехотворен начин, който щеше да е забавен, ако не беше и сериозен. Става въпрос за това, че днешните частни капиталисти (наследници на бившите номенклатурчици) на България, се нуждаят от нов „призрак”, който те намират в лицето на национализма. По законите на пазарната конкуренция, тяхната собственост предстои да бъде погълната от многократно по-високо конкурентните транснационални капитали. Обикновените хора на България, не биха имали нищо против да продават труда си на по-високо платежо-способните Транснационални корпорации, отколкото на Националните прекупвачи, които са само едни посредници. Като удавниици за сламка, обаче, „национално-отговорните” капиталисти се виждат принудени да се вкопчат в национализма, като в последно спасение. За целта са им нужни националистически „призраци”, които те намират в лицето на клоуни като Сидеров, Джамбазки, Каракачанов и други. Целта е да се създаде атмосфера на „патриотична” нетърпимост към транснационалните корпорации, с надеждата, че последните няма да „навлязат” в страната. Разбира се, рано или късно това „навлизане” ще се случи по съвсем мирен, пазарен път, и на „национално-отговорните” няма да им остане друга възможност, освен да се „преквалифицират” като поклонници на „лошия” Запад. Защо пък не? И те са хора.

  9. Г-н Инджев, страхотно описвате гротеската в която сме принудени да живеем от архитектите на прехода.
    Докога шайка идиоти ще ни прави на маймуни?????

  10. Този може да си изпълнява ариите, но от затвора, а не от телевизионния екран. Телевизионните му прояви напомнят за това че пълно беззаконие цари на територия БГ която на книга макар и част ОТ ЕС е реално по дух и душевност и стремежи изцяло в мракобесния Евразийски съюз. Неспособността на ЕС да наложи елементарно спазване на закона в рамките на общността или нежеланието и да го направи за да задоволява разни политически амбиции е една от основните причини за това Великобритания да иска да се махне от ЕС. И с право!

  11. Строго съблюдавайки железния принцип на Дон Корлеоне: “Never hate your enemies. It affects your judgment!”, аз признавам своята преливаща отвъд и отсам безгранична любов към Русия.
    Ето например нещо, сътворено от руския народен гений с адресат, например… коя, коя?- Ами подобните на една видна парижка левичарка с нашенско име, писателка, световна интелектуалка и активистка на буреносни революционни каузи покрай Сена и Шан д` Елизе. Тя през май`68 беше станала първа хунвейбинка и рушителка на капитализма, без да й дреме, че нейният народ някъде там, в концлагера НРБ, на хунвейбинщина и хунвейбини се е нагледал и напатил…

    Воала, avec gratitude au génie russe!

    Полюбила Хун Вей Бина

    и повесила портрет,

    а на утро поглядела –

    Ху(..) висит, а Бина нет!

  12. Приятели, моля ви да не пропуснете тази вечер от 21 ч. История.бг.

  13. Просташка, но подходяща е поговорката в случая “Сетила се Мара…”

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2016/06/06/2772536_istorici_nastoiavat_v_uchebnata_programa_da_vliazat_26/

    А, бе, драги, те хората в (бившата) ГДР, Полша, Чехия, Унгария, Литва, Латвия и Естония ОТ ТОВА ЗАПОЧНАХА!
    ОТ ТОВА ЗАПОЧНАХА, когато във Вилнюс например през 1991-2 хляб някак се намираше, но нещо покрай него- трудна работа, а опашките за прах за пране и пасти за зъби бяха бетер виденовските!
    Вече обаче първите сесесерски катили бяха зад решетките! Направо – за човеконенавистна идеология, тероризъм и национално предателство!Да, ама ние, ша знайш, сме за мирния преход! Мирно да се кара в мизерия, докато др. Бокова си шляпа чехлите из Московск…, пардон, сбърках!- из Манхатънските си апартаменти! Да не се ровят раните на историята, сакън! И ето ни днес европейски и НАТОвски- едни леви лижат цървули в Правец, друг един, ама пък той лидер да “дясната” власт и началник на държавата, антикомунист потомствен, значи, вчера се хвана бузлуджанското комунистическо биде да оправя, щото не може тъй да се руши байтошовото…

  14. Подкарахме я, в противовес на патрЕотичното, лирично-мелодично. Няма лошо. Напротив. Чуйте и вижте как Семьон Слепаков е реагирал на култовото изказване на джуджи2 пред кримските пенсионери.

  15. Специална благодарност за снимката от GEORGI NIKOLOV! Голям смях! Бях вече позабравила как изглеждаха “комуналките” за по няколко семейства в общ апартамент от съветските филми, като имаме предвид и известно лустросване като за пред камера. И да се фукляват при подобна мизерия? Ами помните ли снимката на двойната тоалетна в една кабина по времето на олимпиадата в Русия? Голям майтап!

  16. СТАМБО, разплиска ги яко с тоя романтичен метод/ хунвейбински стих. Либидото на тукашните суфражетки и то забълбука.

  17. Ех, как смърди, тоз политически клошар, дето обясняваше по Каналфа, че в Париж, атентатите били инсинуация…
    Пък, СЕМ и Светият Синод да вземат да го анатемосат, този върл и нахален пропагандатор на Лъжата!

  18. Скъпи EVERYONE ELSE, благодарско за покорената от теб психоналитимчна глъбина!
    А, сетих се, ти прочете ли “Анатомия на кошмара”(Биографията на Пол Пот)?
    И него го обичаха много камарадите и амитата на въпросната феминистка… Че той си е техен кадър!

  19. Като стана дума за руско народно творчество и аз се сетих една частушка от 60-те.
    Валентина Терешкова для полет космический
    получила от Хрушчова
    х.. автоматический!

    Колкото до Волен, лично аз очаквам като наближат изборите да започнат да го дават по 5 канала едновременно.

  20. И малко саундтрак към фотографиите на Сарданапал:

  21. Стамбо приятелю, и преди сме го говорили. ‘Културните’ подходи на парижките интелектуални салони превръщат милионите озлочестени съдби просто в етер. На въпроса ти – да, още тогава я взех от библиотеката. Презаписвах я 3 пъти. Нямах емоционална здравина да я изчета докрай, пък дори и в компанията на плеймобила, който шестгодишните зарязваха върху корицата; книгата физически излъчва смърт.

  22. Скъпи EVERYONE ELSE,

    КЩИЩОФ ЗАНУСИ (към парижките интелектуални дрисльовци – gauchistes):

    “Когато вашият галеник под френската абревиатура Пол(итикь) Пот(енсиель) избиваше милиони беззащитни хора в името на вашите идеи, вие го адмирирахте из кафенетата покрай Сена. Не сте знаели? Но когато научихте, отидохте ли там, в Камбоджа, влязохте ли в Туол Сленг, видяхте ли снимките, представихте ли си страданията на жертвите, сложихте ли поне едно цвете пред паметта им?”

    “…книгата физически излъчва смърт..” Да кажа-поразен съм от метафората ти-малко е! С мен е нещо подобно, помня точните места на важни цитати от доста страници-и за чаровния преподавател Салонг Сар, хеле пък за решаващата роля на цървуланската идеология на Стамболийски в полпотизма, но всеки път, когато я отварям, сякаш някой ме дърпа към ада!
    Жив и здрав бъди!

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.