Колцина у нас (за другаде не питам още повече) изобщо разпознават като писатели, да не говорим за техни произведения, следните другари: Боян Ангелов – председател на СБП и УС,
Атанас Звездинов, Боян Бойчев, Георги Ангелов, Димитър Милов,Ивайло Христов, Иван Гранитски, Иван Есенски, Кирил Назъров, Петър Андасаров, Тенко Тенев, Тео Буковски и Трендафил Василев.
В централните новини на централна българска телевизия най-после дадоха няколко секунди на Джон Малкович да отговори на нападките срещу него от страна на съюза, наследник на писателската традиция от времето на Съюза на съветските социалистически републики.
Секундите стигнаха на Малкович да обясни чрез риторичен въпрос за какво става дума. “Не е ли това съюзът, който изключи Георги Марков”, попита той?
Туш!
Кратката му разправа с опитите да се разправят с него местните другари напомня на най-кратката рецензия за театрална постановка. Бърнард Шоу написал за състояла се в Лондон премиера следното: “Защо?”
Ако овреме бяха сменили Кошлуков, тази гавра с видни български интелектуалци можеше и да не получи трибуна….
Да – Туш, Уби ги направо !!!
Четох в Площад Славейков.
https://www.ploshtadslaveikov.com/malkovich-sayuzat-na-balgarskite-pisateli-ne-izklyuchi-li-georgi-markov/
https://frognews.bg/novini/djon-malkovich-zabavliavam-tvardenieto-che-prismivam-balgariia-piesata.html
-кратко го е казал и Малкович: ”забавлявам се с твърдението, че бих дошъл тук да поставя пиеса, с която да се присмивам на България. Това не е особено интелигентна идея“ и изместването на фокуса с туземния СБП е хибридка , точно като онази с номинацията на ”отроче на ДС” за кмет номинирано за кмет, ”сглобката” и ”мазното турско кафе”
– талантлив/гениален, но сърбинът Малкович точно с ШОУ , с точно тази му пиеса в репертоара на Народния театър, точно след скандала с ДпС-каката, е не просто провокация, заради СРЪБСКАТА война, с която САМИ се връщаме на картата на Балканите, но и защото ни е сервирана в контекста на войната на Украйна да се върне на Еропейската карта – това не просто не е особено интелигентна идея, а яка хибридка и самия малкович ни го казва в прав текст :
”Аз не съм голям почитател на Бърнарад Шоу, но изключително много харесвам тази пиеса, защото има много силни твърдения за безсмислието на войната. Действието се развива в България, защото, както самият автор е казвал, той е търсил държава, за която не много хора знаят тогава. Той самият не е имал никакъв интерес към България, нито е знаел някакви конкретни факти за войната’’ – дали е точно така , след като точно 1876 г. Шоу се мести в Лондон , а след потушаването на Априлското въстание ;
‘’В Англия се повдига буря от възмущение. Целата преса обвинява Турция. На 6 септ. излиза брошурата на У. Гладстон “Българските ужаси и Источния въпрос”, и през същия месец са продадени 200 000 бр. За три месеца са проведени над двеста големи митинги в почти всички градове, с оратори от обществения елит, кметове, и членове на парламента. Във Франция, Германия, и Австрия, отзвука е малък, нема брошури, нема митинги. На 4 окт. 1876 г.английският външен министър лорд Дебри изпраща до великите сили Циркуляр, за свикване на конференция в Цариград’’ … 1862-1863 г. англичанките Макензи и Ърби пътуват из Балканския полуостров, пет години прават проучвания, и в Лондон е издадена техната книга “Пътувания из славянските провинции наТурция в Европа”, с етнографски карти, а през 1877 г. излиза второ издание с предговор на Гладстон … Англия прави за България още две решаващи намеси(и неколко по-малки 1925 и1934). Втората намеса е при Съединението през 1885 г.,когато не позволява да бъдем ударени в гръб, и сплес каниот сръбско-турски клещи, и след това, ако бъдем сплескани, да има руска окупация и управление, извикани от паплачплатени и наивни русофили. Третата решаваща намеса е на Англия, заедно с Австрия, и Италия, сключили през м. март1887 г., Първото Средиземноморско споразумение, и презм. декември 1887 г., сключили Второто Средиземноморскоспоразумение, с които предотвратяват предстоящата рускаокупация на България. Този период от историята на Европае наречен Българската криза… Англичаните, всравнение с тримата съучастника, а изобщо и с всички другинароди, имат най-силно развито чувство за справедливост, инай-често казват истината, и за разпокъсването, и за неговителоши последици, те имат чувство за вина, и гризеща ги съвест.Те затова превеждат “Под игото” на Иван Вазов през 1893г., заради главаатза Училищния годишен изпит, за да бъде убедителна тезата, челорд Биконсфилд, правилно е бил за разпокъсване, и добрече това е станало, защото иначе ще има руски трамплин, иисконна руска земя Задунайская област. За съжаление, тазиперспектива е почти напълно вероятна. Много жалко, но раз-покъсването, осигурява суверенно княжество, и изчезванена перспективата Задунайска област. Чувството за вина каране малко английски историци да приемат с лекота за верни,или за частично верни, руско-сръбско-румънско-гръцки лъжи относно народностния състав на населението…(Иван Лилов,“Освободителната” мисия на Русия в 1877-1878)’’
– Шоу точно след 1876-та създава своите първи произведения, но става известен като творчески критик – пиесата , която малкович поставя тук е писана 2 години след ‘’Под Игото’’ на издателство „Хайнеман” , което елитната английска преса превръща, като всяка книга от неговата поредица „Международна библиотека” в литературно събитие – https://balkansbg.eu/bg/content/privileged-voices/534-vazov-anglicized-who-translated.html – връзката между тези две творби на Вазов и Шоу е Съединенито – причината вазов да търси реабилитация тук през европейска известност , а Шоу талантливо се оригва на руски борш, а световноизвестна ‘’личност’’ малкович директно цепи руски опорки:
„Харесвам тази пиеса още повече, че показва безсмислицата на войната“ – на сръбската/ украинската ???? или демонстрира ‘’криворазбраната цивилизация’’
-от оригиналната драматургия :
„ Райна: Знаете ли какво е библиотека? Мъжът: Библиотека? Стая, пълна с книги. Райна: Да, ние имаме такава, единствената в България.(Шоу описва „съоръжението се състои от една полица, на която са наредени разръфани книги, облечени в стара хартия с петна от кафе)
Петков /пие кафе и пуши цигара/: Не са на добро тези нови обичаи. Всичкото това миене не е добро за здравето, не е природно. Отвратително! Всичко това идва от англичаните… Катерина:Надявам се, държал си се прилично пред руските офицери. Петков: Постарах се колкото можах. Не забравих и да им кажа, че имаме библиотека …’’
– това променя фокуса на английския интерес към ‘’бълг. криза’’, точно както в соца ни с ‘Бай Ганьо’ ни фокусираха на великата руска култура, но познавахме Шоу
– да напомня, че Шоу оправдава репресиите на НКВД срещу „враговете на народа“, обявява появилите се в пресата сведения за гладомора за фалшива новина и защитава Сталин
– добре подплатена пропаганда или ‘криворазбрана цивилизация’ като тази на Добри Войников от 1871 г, , който 1874 г.приема руско поданство, както пише Митр.Методи:”Това е правда, това е християнство, това е човещина, култура и цивилизация.Где в немско, във Виена или Берлин, ще намерите такава милост, такова покровителство, такава правда, такава толерантност?”
– та и таланливата постановка на Сатиричния ни соц.театър си беше зомбаж като талантливото славидоганшоу
https://www.youtube.com/shorts/4fAU8YZNLgg
“Нямам представа какво е това Съюзът на българските писатели. Нали това е съюзът, който е изключил Георги Марков навремето? Не съм привърженик на цензурирането на писателите
Само в ТРИ изречения е описал комунистическите нещастни мърши от СБП!!!!
То по тая логика на писателите, в Англия и Франция трябваше да забранят” Ало Ало”
Няма известни сред тези писатели, които много слушкат и много папкат. Типични произведения на социалистическия реализъм са тези ортодоксални комуняги.
Преди 10.11.1989г. набелязаха за враг Солженицин, а днес – Малкович, защото се страхуват от истината.
Hans Castorp, Dortmund, BRD
Г-н Инджев,списъкът на на соцхрантутниците може да бъде до безкрайност допълван. И да не забравите Сте це-то Даскалов. По повод Георги Марков, написал бг Библия на антикомунизма Задочните репортажи в два тома, искам да допълня нещо, от което ми се гади. Наглецът и придворен журналист по времето на соца, който с талантливите си доноси си беше извоювал безконкурентен коридор, написа следното във в.”Труд” на Тошо Тошо. Става дума за Агоп Таквор Ченгесарян (името е измислено, но само отчасти). Той определи Репортажите като “идеологическо мърсуване”. Коментарът е излишен. Лошото е, че съвременните последователи на въпросния Батко Кево в областта на медиите, по наглост и дебелоочие се опитват да го надскочат.
Иначе Джон Малкович, мой Einjahrgang ,събрал в корените си четири националности, сред които доминира хърватското, е един гениален актьор. Има голям принос “Опасни връзки” на Стивън Фриърс да е шедьовър, както и много други филми, в които сме го гледали.
Следва един текст с предложение.
P.S.
Г-н Инджев, искам да направя едно предложение за Гробищен парк и смятам, че вашият сайт е подходящ за тази цел.
Да се обясня, за да не остана неразбран.
Врагът, в т.ч. и придворната на тикви, търбуси и копейки журналистика, натика несъгласните с режима колеги, в някаква мръсна дузина. Пресмятат ги дванайсетина непокорни пера- мисирки, антикопейки и антимоча- пишещи и говорещи братя.
За публиката, която споделя философията на последните, почти не е оставено кьоше за изказване на мнения. Или пей ми, пей ми, ние те трием.
Особено в сайтове на войнстващата обърнидачкопалачинковщина, където една попадия ходи след тебе и трие тутакси всичко, което не се вързва с линията на патрона, солидно захранван с ресурси директно от Кремъл. Така форумът остава 99%, по живковски солидарен, с правилната линия, която иначе го е ударила напряко надолу към дерето. За граматиката и интелекта на въпросната публика да не говорим, но точно такива избиратели вкарват по осем партии жужета в парламента.
Всеки водещ си заслужава аудиторията.
Та да се върна на гробището за домашни нелюбимци.
Цивилизованите екс-соцдържави си събраха паметниците на комунизма в специални гробищни паркове, за да непомнят на поколенията „Хора, бдете !“. То това го беше казал един за фашизма, ама болшевизмът си другаруваше с него, значи грешката е вярна.
Какво хубаво гробище биха композирали всичките тези альоши, мочи и проче е фекалии, та и ако можеше и маУУУзолея, барабар с мумията, да го набутат вътре.
Връщам се на моето предложение по-горе. Дачков си прави тематична седмична рубрика с отбрани мнениея на дежурната му клака-публика. Всичко захаросано, гримосано и напудрено. То и при соца нямаше такъв консенсус, дето някои му викаха консенсум (звучи като Конзум, ама нали при Живков падаше голяма лапачка).
Къде остават инакомислещите ? В кофата за боклук. Та това ми е идейката. Всеки да си копира изтритите постове и да ги пейства в някаква трибуна на свободното слово. Казвам го като мислещ и патил, пред когото се затръшват врати с надпис “Вие имате забрана за коментиране!”.
( Пустите му палачинки )
– за пореден път обърканите ни в руския дарак престави за историята ни , патриотизъм и традиции ни работят точно като братята македонци и успяват – преди месец беше шоуто за любимата песен на джокович, която следващия път може да е и другата му любима песен – https://daniivanov.blogspot.com/2024/09/blog-post_837.html – тгава бг-фолкдива брани , едва ли не с голи гърди, правото му на световен шампион , който е снизходил да ни почете … сега ”Певецът рапър Иван Динев-Устата, чийто патриотизъм и антиглобализъм избухва в клипове на Червения площад, яростно е готов за саморазправа с директора на Народния, а и с Малкович заради пиеса, в която българите са иронизирани … на самият Шоу приятели са му „препоръчали“ този балкански конфликт. Няма конспирация, нито демонично втренчване в изостаналостта ни, а тя не може да бъде поставяна под съмнение, особено в онзи момент… и понеже Устата обича Русия, което е негово право, а Шоу е англосаксонец … националистичният линч, който ще се развие около премиерата, ще даде повод на Малкович да разказва за тези реакции по света. Със сигурност деликатно, елегантно … Нямаме търпение да гледаме постановката, а и реакциите на публиката. Директорът Васил Василев определено знае как да събужда интерес към театъра си …/https://filternews.bg/ustata-sresthu-dzhordzh-barnard-shou-ot-milena-fuchedzhieva/” – този текст е показателен за наистина демоничния удар по националната ни идентичност и самочувствие от руската намеса в историята ни – робофилското ”втренчване в изостаналостта ни, която не може да бъде поставяна под съмнение, особено в онзи момент” спомня реформите в образованието след антипеевските протести 2013 и една друга гледна точка ТУК – https://kultura.bg/web/новата-българска-робинзониада/
– смяна на фокуса в нужен за москва момент и пеем ли, пеем възрожденски песни…
“Колцина у нас (за другаде не питам още повече) изобщо разпознават като писатели, да не говорим за техни произведения, следните другари: Боян Ангелов – председател на СБП и УС,
Атанас Звездинов, Боян Бойчев, Георги Ангелов, Димитър Милов,Ивайло Христов, Иван Гранитски, Иван Есенски, Кирил Назъров, Петър Андасаров, Тенко Тенев, Тео Буковски и Трендафил Василев.”
Признавам си, че никой не познавам.
Освен Гранитски, който беше кандидат на БСП за нещо си.
Признавам си , че се изкефих, когато Малкович попита “Не е ли това съюзът, който изключи Георги Марков”
ЗАВИНАГИ с ЕС и САЩ!
НИКОГА с ВАРВАРСКА Русия!
СЛАВА на сегашната ВЕЛИКА Украйна!
Някогашната ВЕЛИКА България на Кубрат, Бат Баян и Аспарух!
П.П.
Мъртвец е направен член на СБП.
На 28-ми септември 1987-ма година,
СБП издава членска карта № 417
на мъртвият вече Никола Йонков Вапцаров.
Поетът-терорист Вапцаров е бил ковчежник на взривният отдел на ЦК на БКП.
Началник на отдела е Цвятко Радойнов.
На Гешев, именно доносникът Радойнов е предал Вапцаров.
При обиска в домът на Вапцаров са открити личен пистолет,
взривни материали и много валута в долари, лева и рубли.
Такива са ФАКТИТЕ и ДОКУМЕНТИТЕ!
ЗАВИНАГИ с ЕС и САЩ!
НИКОГА с ВАРВАРСКА Русия!
СЛАВА на сегашната ВЕЛИКА Украйна!
Някогашната ВЕЛИКА България на Кубрат, Бат Баян и Аспарух!
А не е ли това Съюзът на чадърите със съчми, сделани в СССР и патентовани в България?